Plus- en minpunten
- Fijne energie-app
- Scherpe flexibele tarieven
- Onderdeel van Essent
- Hoge overstapkortingen
- Lage terugleververgoeding
- Hoge terugleverkosten
Energiedirect tarieven
De huidige tarieven van Energiedirect zijn € 0,245 per kWh stroom en € 1,213 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 17 juli 2025.
Volledig overzicht van de energietarieven bij Energiedirect:
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m³ |
---|---|---|
Vast (1 jaar) | € 0,245 per kWh | € 1,213 per m³ |
Vast (2 jaar) | € 0,244 per kWh | € 1,264 per m³ |
Vast (3 jaar) | € 0,260 per kWh | € 1,360 per m³ |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Energiedirect een vergoeding van € 0,150 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Energiedirect terugleverkosten.
Over Energiedirect
Energiedirect is één van online prijsvechter energieleverancier van Nederland. Het energiebedrijf werd in 2002 opgericht en een vormt onderdeel van Essent. Inmiddels hebben ongeveer 700.000 klanten een energiecontract bij Energiedirect (cijfer: 2024).
Door administratieve zaken en de klantenservice zoveel mogelijk online te laten plaatsvinden, kunnen er doorgaans lagere tarieven geboden, vaak in combinatie met een welkomstkorting voor nieuwe klanten.
Contactgegevens
- E-mail: klantenservice@energiedirect.nl
- Telefoon: 073 85 01 834
- Website: www.energiedirect.nl
Overstappen naar Energiedirect verliep zonder gedoe. Alles werd duidelijk uitgelegd en de app werkt verrassend goed – handig om het verbruik bij te houden en aanpassingen te doen. De maandelijkse kosten zijn overzichtelijk en kloppen tot nu toe steeds met het daadwerkelijke verbruik. Eén keer contact gehad met de klantenservice en dat werd netjes en snel opgelost. Geen franje, gewoon een energieleverancier die doet wat je ervan mag verwachten.
energie direct is zwaar waardeloos,waarom… je kan ze niet bellen alleen maar met ze chatten.
je ben dan wel 20 minuten aan het tiepen wat heel erg vermoeiend is.
en op emails die je stuur reageren ze ook nauwelijks op.
je kan beter een energie leverancier hebben waar je mee kan bellen.
maar ja iedere energie leverancier heeft wel wat 🙁
Na een jaar bij Energie Direct ga ik weer terug naar mijn eigen leverancier.
Er zijn grove fouten gemaakt met mijn startstanden en die pas na 5 maanden zijn gelijk getrokken. Ze zijn alleen per chat bereikbaar, wat eg lastig is omdat telkens een ander antwoord kreeg, een andere termijn van een reactie, medewerkers die soms ronduit grof waren. Qua prijs scheelde het weinig en ik kies dus voor een contract bij een aanbieder die wel telefonisch of per mail is te bereiken.
Altijd op tijd met de afnamen van de maand.
Mooie overzichten van de afnamen.
Prijs afnamen per maand.
altijd goed berijkbaar.
tel. altijd goed gemutst.
Goede app en vriendelijke klantenservice. Overstap was snel geregeld.
Mijn verwachtingen
t.a.v.EergieDirect zijn maar zelden niet uitgekomen of maar zelden niet gehonoreerd.
Daarom blijft ME mijn favoriete Energieleverancier
Energiedirect neemt bij werkzaamheden de moeite om je op voorhand al in te lichten wanneer ze plaats gaan vinden, waarom ze plaats vinden en hoelang ze ongeveer gaan duren.
De prijs per KWh is alleszinds redelijk en voor ons nog geen aanleiding geweest om aan overstappen te denken. Daarbij komt dat ze geen kosten in rekening brengen voor het gebruik van zonnenpanelen en de salderingsregel nog steeds toepassen.
En als je dan onverhoopt toch de servicedesk nodig hebt kun je die eenvoudig bereiken via de chatbot of evt telefoon waarbij je geholpen wordt door vriendelijke deskundige mensen.
Misschien niet de goedkoopste maar wel de beste
Vandaag heb ik het energierapport over juli ontvangen, terwijl we nog steeds wachten op de eindstand van juli, dat komt waarschijnlijk omdat we per 1 augustus nieuwe slimme meters hebben gehad van Stedin? de meterstanden zijn door stedin goed doorgegeven. Ik zou voor 7041 euro stroom hebben gebruikt en voor 6198 aan gas, het zou moeten zijn : stroom plm. 44.52 euro stroom en 30.24 gas. Waar zit nu de fout, waarschijnlijk in de omschakeling naar de nieuwe SLIMME meters van STEDIN??
Heeft een goede app. En duidelijk met prijzen stroom.
Prima leverancier. Ze houden zich aan hun beloftes to be up to date
een fantastische bedrijf altijd snel en goed behulpzaam bij problemen als deze zich voordoen.
Ook aan de telefoon direct behulpzaam en snel.
Echt
een prima bedrijf ga zo door en ik blijf heel lang klant bij jullie.
met vr. groeten
Klantenservice is alleen via chat te bereiken. Werkt zeer goed. Alleen als je daar beperkingen op hebt, is energiedirect niet te bereiken voor je als je vragen hebt.
Bij problemen met betalingen zijn zij bereidwillig om je te helpen.
Alleen aan de deskundigheid qua financiële inzichten, mogen ze hun medewerkers zeker bijscholen.
Verder kan je alles zelf digitaal bewerken en zijn hun voorschot adviezen zeer goed en redelijk.
Ook hun adviezen om te bezuinigen zijn realistisch.
Hun maandelijkse overzichten van verbruik per mail is fijn, ook al kun je het dagelijks zien in de app. Toch ervaar ik dit als prettig.
Wij zijn zeer tevreden met energiedirect. Bij de start zijn we ook goed geholpen. Zij zijn ook goed telefonisch bereikbaar.
Al eerder hadden we energiedirect gehad, maar hebben ons toen laten verleiden om een andere maatschappij te nemen. Dat was een slecht avontuur.
Nu weer terug bij ED en we zijn nu weer helemaal tevreden.
Ben zeer tevreden over de samenwerking met energie direct
Heb geen contact met deze leverancier. alles wat ik wil weten kan digitaal
Ik ben al jaren bij Energiedirect. Ben zeer tevreden over dit bedrijf.
Het is alleen jammer dat men slecht telefonisch bereikbaar is.
Het is prettiger als men telefonisch je vragen kunt stellen in plaats
van dat je kunt chatten. Degene waarmee je dan chat, heeft niet op
elke vraag een goed antwoord. Ondanks dat, blijf ik voorlopig bij
Energiedirect.
De prijs is in verhouding goed met andere goed .
Services is ook prima je krijgt meestal gelijk antwoord op je vraag.
Over het algemeen is het prettig de overzichtelijke app waar je ook kunt zien welke apparaten veel stroom verbruiken . En ook het verschil als je overstapt van gas naar elektrisch koken
Van de begin dagen,onze leverancier
Goede prijs
De website is uitmuntend.
Je verbruik ( gas of elektriciteit) is duidelijk en er wordt ook aangegeven je verbruik uit voorgaande periodes ten op zichte van het verbruik van de afrekenings datum , zeer tevreden
Ik had een contract 100 euro per mnd. Ik betaalde 135 euro. Werd zo hoog 332 euro per mnd. Heel heel slecht te bereiken. Heb je uit eindelijk iemand a d tel weet ze letterlijk niet. Geen prettige energie bedrijf. Nu over gestapt naar essent. Ben benieuwd!
Energie-direct: duidelijke voorlichting, vriendelijke medewerker, prijsverhouding zeer goed, betrouwbaar, kortom: een energie maatschappij waar wij met een gerust hart ons contract weer hebben verlengd! Aanrader!
Ben tevreden met energie direct
Ook goede Service met gelegen uitleg
Heb daarom contract voor drie jaar
Ook via de app krijg je vrijwel direct
Een medewerker
Altijd correct. Prima maandelijks overzicht en vragen duidelijk beantwoord.
Toen ik een keer per ongeluk op een andere energieleveancier was overgegaan, (wat ik niet Wilde) heeft Energiedirect ervoor gezorgd, dat ik zoner boete weer terug kon! Top!
Ik vind energie direct een goede leverancier. Ze hebben een duidelijke app. Waar zelfs ouderen gemakkelijk gebruik van kunnen maken.