Energiedirect
Totaalscore
Energieprijs
8,1
Klantenservice
7,9
Algemeen
8,2
Plus- en minpunten
- Fijne energie-app
- Scherpe flexibele tarieven
- Onderdeel van groot energiebedrijf
- Zeer lage terugleververgoeding zonnepanelen
Over Energiedirect
Energiedirect.nl is een online prijsvechter leverancier in Nederland. Het energiebedrijf werd in 2002 opgericht en een vormt onderdeel van Essent. Inmiddels hebben ongeveer 700.000 klanten een energiecontract bij Energiedirect.nl. Door administratieve zaken en de klantenservice zoveel mogelijk online te laten plaatsvinden, kunnen er doorgaans lagere tarieven geboden, vaak in combinatie met een welkomstkorting voor nieuwe klanten.
HH.b – 03 mei 2023
Prijs
Service
Algemeen
Niet intrappen in hun zogenaamde vast tarief ze doen veel met netwerk beheerders waarvan de prijs omhoog gaat alleen netwerkbeheerder weet van niets
HHerman de Jong – 28 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Klantenservice is alleen een chat iemand aan de telefoon krijgen is niet te doen. Als er bij 2 vragen een nee is dan wordt de verbinding verbroken.
Ik heb een vast contract in mijn maag gesplitst gekregen, vorig jaar november, terwijl je bij niemand een vast contract kon krijgen. Geen enkele coulance om het te wijzigen. Heeeeel jammer.
DDylan – 16 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goede service en ook de prijskwaliteit verhouding is uitstekend
AArno – 29 mei 2023
@Dylan Waarop zijn die cijfers gebaseerd. Ben jij een medewerker van Energie Direct.
JJoop – 15 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Was overgestapt naar andere leverancier, veel duurder uit. Energiedirect heeft me daarna terug gehaald en boete voor mij betaald. Top !!
HH.v.d.K. – 27 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Eén grote ellende bij mijn zus. Zij wordt er helemaal gestoord van. Regelneef stuurt steeds adviezen en berichten, die langs elkaar lopen. Dan tarief verhogen, dan weer verlagen, dan contract verlengen en bericht krijgen dat zij momenteel geen contract heeft. Voortdurend stress over verbruik en gebruik. Contact alleen via een idiote chatbot, die het alleen maar onduidelijker maakt. Enz.enz.
AAT – 15 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wij hebben in oktober 2021 een mooi aanbod gekregen. Die ging in per 1 januari 2022 en duurt 3 jaar.
Bij vragen die we hadden via chat gevraagd en ze hebben altijd goed gereageerd of belde ons terug. We wilden zelf het termijn bedrag hetzelfde houden als ons contract die we bij andere leverancier hadden en we kregen dit jaar een mooi bedrag terug. Het contact wat wij hebben is maar een paar weken aangeboden, dit contract werd niet meer aangeboden toen de prijzen ineens omhoog gingen. Je hoort dat sommige energie maatschappijen geprobeerd hebben om dan die contracten op te zeggen maar dat heeft energie direct niet gedaan
HHannie – 15 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Reeds geruime tijd klant. Overzichtelijke App.
Zeer tevreden.
FFam. van Es – 15 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wij zijn al 25 jaar lid en heel tevreden.
JJan Ballast – 16 februari 2023
@Fam. van Es
Hoe kun je al 25 jaar klant zijn als ze nog niet eens zo lang bestaan?
BBert – 14 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Tot nu toe is onze ervaring met Energie direct uitstekend.
RRobert – 13 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Prima energieleverancier ik vind alleen de app onoverzichtelijk
JJanny – 13 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
ik ben heel erg tevreden met mijn leverancier
EEd van Laar – 12 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Deze maatschappij veranderd online gelinkte gegevens zoals contract datum, je afgesproken vaste prijzen.
En allemaal onder het mom van komt door overheids heffingen.
Ik raad iedereen aan om een melding te maken bij de ACM
Bij mij ging de kuub en kwh ineens omhoog terwijl ik een vast contract heb van 3 jaar.
Dan nog de klantenservice, breek mij de bek niet open, een chatrobot doet dit en die snap 11 van de 10 vragen niet, wanneer je belt krijg je te horen dat alles op de website staat en je antwoorden kan vinden via de bot. Via e-mail krijg je alleen te horen, het komt door heffingen terwijl dat de vraagstelling niet is.
Dan nog de klant tevredenheid op hun eigen website 8.2 sterren, ja als je alles via een reviewsite (klantenvertellen.nl) doet waar klanten zelf niks kunnen plaatsen snap ik dat wel, zo kan je ook 10 sterren maken.
Volgens mij moet hier de reclamecode commissie ook eens wat aan doen.
WWillem – 24 maart 2023
@Ed van Laar
Je. Bent niet goed wijs on zin die je uitkraamt
JJ Memelink – 09 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Het is een keurige maatschappij, wat zonder problemen alles afhandelt.
Ook wat betreft de tegemoetkoming van de overheid is goed verwerkt.
Dit blijft voorlopig mijn energie leverancier.
.
JJ. Booij – 08 februari 2023
Tm oktober 2022 netjes elke maand een overzicht van mijn maandelijkse verbruik. Sinds november, december en januari geen maandelijkse overzicht. Geprobeerd om te bellen, maar je krijg geen antwoord. SLECHTE SERVICE . Een dikke onvoldoende
Wwil ruven – 08 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Vooral duidelijk en op tijd via de mail bericht. Tot nu toe ben ik niet teleurgesteld door onverwachte rekeningen en/of veranderingen. De energie, die ik krijg is ook van goede kwaliteit
TTheo – 16 februari 2023
@wil ruven
In april 2023 komt mijn eindafrekening binnen ben heel erg benieuwd naar de duidelijkheid ervan.
Ben al 7 jaar klant en tot op heden tevreden al zou het persoonlijk (telefonisch) contact er wel weer mogen zijn.
Maar ik realiseer me dat de prijzen daarmee hoger zullen zijn.
Ik heb sinds april 2022 een variabel contract maar daarvoor een 2 en 3 jarig.
Helaas was een nieuw 3 jarig contract niet meer mogelijk in april 2022.
Hhafida Seamari – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
ik ben klant van energiedirect en ik ben erg tevreden want ik betaal weing stroom
MMartien van eerd – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
is een goede leverancier wij zijn er blij mee .
JJacques Leliveld – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
nadat er veel beweging kwam in de markt met name prijsplafond en tarieven ONDER dat plafond, nam ik contact op met huidige leverancier Energie direct. Kunnen NIET mee met de aanbiedingen van hun concurrenten.. met name Budget Energie en Frank.. Jammer dat zij hun klanten op deze manier verliezen. Overigens werd mij dat keurig uitgelegd.. dat dan weer wel. Ga toch overstappen.
QQuality Manager – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Over het algemeen is het contact met deze leverancier prima. Ze informeren je goed via de email. Ook wanneer je inlogt in je eigen pagina heb je best wel een snel overzicht. Telefonisch zijn ze, net als vele anderen, vrijwel onbereikbaar. Het is mij wel eens gelukt en toen werd ik ook prima geholpen, alleen klopte het bedrag niet wat zij had uitgerekend en wat uiteindelijk in mijn pagina stond. Vandaar een 7 voor de klantenservice en een 8 voor de rest.
Ggerry hendriks – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
prima service, duidelijke nota, makkelijk online te bereiken
Ggerard van Leeuwen – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
heb totaal geen problemen op wat van manier ook
met het bedrijf.
RRuud von Bose – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Een prima bedrijf die goed advies geeft als je erom vraagt de eind afrekening van vorig jaar was perfect geregeld met de terug levering van de zonnepanelen ik kreeg geld terug en dat werd direct overgemaakt prima eind van dit jaar verloopt mijn contract en zullen we zien wat zij aanbieden
Ik heb er vol vertouwen in.
JJ. in ‘t Veen – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
heb een vijfjarig contract vanaf 2021 dus van prijsproblemen geen last
contact zou klantvriendelijker mogen zijn.
WWilma Harkema – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Iedere maand een overzicht van mijn verbruik.
AAns – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Bij energie direct voel ik me prima. Ik heb een vast contract, wat mij nu tot zeer lage kosten brengt.
Ze zijn goed te bereiken en behulpzaam en eerlijk over de energie tarieven.