menu

Plus- en minpunten

  • Fijne energie-app
  • Scherpe flexibele tarieven
  • Onderdeel van Essent
  • Hoge overstapkortingen
  • Lage terugleververgoeding
  • Hoge terugleverkosten

Energiedirect tarieven

De huidige tarieven van Energiedirect zijn € 0,245 per kWh stroom en € 1,213 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 17 juli 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Energiedirect:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Vast (1 jaar)€ 0,245 per kWh€ 1,213 per m³
Vast (2 jaar)€ 0,244 per kWh€ 1,264 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,260 per kWh€ 1,360 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Energiedirect een vergoeding van € 0,150 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Energiedirect terugleverkosten.


Over Energiedirect

Energiedirect is één van online prijsvechter energieleverancier van Nederland. Het energiebedrijf werd in 2002 opgericht en een vormt onderdeel van Essent. Inmiddels hebben ongeveer 700.000 klanten een energiecontract bij Energiedirect (cijfer: 2024).

Door administratieve zaken en de klantenservice zoveel mogelijk online te laten plaatsvinden, kunnen er doorgaans lagere tarieven geboden, vaak in combinatie met een welkomstkorting voor nieuwe klanten.

Contactgegevens


Kan het goedkoper?

Energiedirect ervaringen

Review score

8,2

op basis van 602 reviews

Prijs
8,2 Star

Klantenservice
8,1 Star

Algemeen
8,3 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • J
    jorien

    Overstappen naar Energiedirect verliep zonder gedoe. Alles werd duidelijk uitgelegd en de app werkt verrassend goed – handig om het verbruik bij te houden en aanpassingen te doen. De maandelijkse kosten zijn overzichtelijk en kloppen tot nu toe steeds met het daadwerkelijke verbruik. Eén keer contact gehad met de klantenservice en dat werd netjes en snel opgelost. Geen franje, gewoon een energieleverancier die doet wat je ervan mag verwachten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    sjoerd

    energie direct is zwaar waardeloos,waarom… je kan ze niet bellen alleen maar met ze chatten.
    je ben dan wel 20 minuten aan het tiepen wat heel erg vermoeiend is.
    en op emails die je stuur reageren ze ook nauwelijks op.
    je kan beter een energie leverancier hebben waar je mee kan bellen.
    maar ja iedere energie leverancier heeft wel wat 🙁

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    BP

    Na een jaar bij Energie Direct ga ik weer terug naar mijn eigen leverancier.
    Er zijn grove fouten gemaakt met mijn startstanden en die pas na 5 maanden zijn gelijk getrokken. Ze zijn alleen per chat bereikbaar, wat eg lastig is omdat telkens een ander antwoord kreeg, een andere termijn van een reactie, medewerkers die soms ronduit grof waren. Qua prijs scheelde het weinig en ik kies dus voor een contract bij een aanbieder die wel telefonisch of per mail is te bereiken.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M.van Leeuwen

    Altijd op tijd met de afnamen van de maand.
    Mooie overzichten van de afnamen.
    Prijs afnamen per maand.
    altijd goed berijkbaar.
    tel. altijd goed gemutst.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Bjorn

    Goede app en vriendelijke klantenservice. Overstap was snel geregeld.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A.A.Gras

    Mijn verwachtingen
    t.a.v.EergieDirect zijn maar zelden niet uitgekomen of maar zelden niet gehonoreerd.
    Daarom blijft ME mijn favoriete Energieleverancier

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Patrick

    Energiedirect neemt bij werkzaamheden de moeite om je op voorhand al in te lichten wanneer ze plaats gaan vinden, waarom ze plaats vinden en hoelang ze ongeveer gaan duren.

    De prijs per KWh is alleszinds redelijk en voor ons nog geen aanleiding geweest om aan overstappen te denken. Daarbij komt dat ze geen kosten in rekening brengen voor het gebruik van zonnenpanelen en de salderingsregel nog steeds toepassen.

    En als je dan onverhoopt toch de servicedesk nodig hebt kun je die eenvoudig bereiken via de chatbot of evt telefoon waarbij je geholpen wordt door vriendelijke deskundige mensen.

    Misschien niet de goedkoopste maar wel de beste

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A.P.A. van den Dop

    Vandaag heb ik het energierapport over juli ontvangen, terwijl we nog steeds wachten op de eindstand van juli, dat komt waarschijnlijk omdat we per 1 augustus nieuwe slimme meters hebben gehad van Stedin? de meterstanden zijn door stedin goed doorgegeven. Ik zou voor 7041 euro stroom hebben gebruikt en voor 6198 aan gas, het zou moeten zijn : stroom plm. 44.52 euro stroom en 30.24 gas. Waar zit nu de fout, waarschijnlijk in de omschakeling naar de nieuwe SLIMME meters van STEDIN??

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Tinus

    Heeft een goede app. En duidelijk met prijzen stroom.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M van Maasakkers

    Prima leverancier. Ze houden zich aan hun beloftes to be up to date

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M.van Leeuwen

    een fantastische bedrijf altijd snel en goed behulpzaam bij problemen als deze zich voordoen.
    Ook aan de telefoon direct behulpzaam en snel.
    Echt
    een prima bedrijf ga zo door en ik blijf heel lang klant bij jullie.
    met vr. groeten

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E Den Daas

    Klantenservice is alleen via chat te bereiken. Werkt zeer goed. Alleen als je daar beperkingen op hebt, is energiedirect niet te bereiken voor je als je vragen hebt.

    Bij problemen met betalingen zijn zij bereidwillig om je te helpen.

    Alleen aan de deskundigheid qua financiële inzichten, mogen ze hun medewerkers zeker bijscholen.

    Verder kan je alles zelf digitaal bewerken en zijn hun voorschot adviezen zeer goed en redelijk.

    Ook hun adviezen om te bezuinigen zijn realistisch.

    Hun maandelijkse overzichten van verbruik per mail is fijn, ook al kun je het dagelijks zien in de app. Toch ervaar ik dit als prettig.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Thyrza Favier

    Wij zijn zeer tevreden met energiedirect. Bij de start zijn we ook goed geholpen. Zij zijn ook goed telefonisch bereikbaar.
    Al eerder hadden we energiedirect gehad, maar hebben ons toen laten verleiden om een andere maatschappij te nemen. Dat was een slecht avontuur.
    Nu weer terug bij ED en we zijn nu weer helemaal tevreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A.M.Hendriksamhe

    Ben zeer tevreden over de samenwerking met energie direct

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    Noud van den Broek

    Heb geen contact met deze leverancier. alles wat ik wil weten kan digitaal

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marga de Jong

    Ik ben al jaren bij Energiedirect. Ben zeer tevreden over dit bedrijf.
    Het is alleen jammer dat men slecht telefonisch bereikbaar is.
    Het is prettiger als men telefonisch je vragen kunt stellen in plaats
    van dat je kunt chatten. Degene waarmee je dan chat, heeft niet op
    elke vraag een goed antwoord. Ondanks dat, blijf ik voorlopig bij
    Energiedirect.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wilma koster

    De prijs is in verhouding goed met andere goed .
    Services is ook prima je krijgt meestal gelijk antwoord op je vraag.
    Over het algemeen is het prettig de overzichtelijke app waar je ook kunt zien welke apparaten veel stroom verbruiken . En ook het verschil als je overstapt van gas naar elektrisch koken

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Huijbregts

    Van de begin dagen,onze leverancier
    Goede prijs

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Fred Bakker

    De website is uitmuntend.
    Je verbruik ( gas of elektriciteit) is duidelijk en er wordt ook aangegeven je verbruik uit voorgaande periodes ten op zichte van het verbruik van de afrekenings datum , zeer tevreden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    S . Tolud

    Ik had een contract 100 euro per mnd. Ik betaalde 135 euro. Werd zo hoog 332 euro per mnd. Heel heel slecht te bereiken. Heb je uit eindelijk iemand a d tel weet ze letterlijk niet. Geen prettige energie bedrijf. Nu over gestapt naar essent. Ben benieuwd!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marty Leijenaar

    Energie-direct: duidelijke voorlichting, vriendelijke medewerker, prijsverhouding zeer goed, betrouwbaar, kortom: een energie maatschappij waar wij met een gerust hart ons contract weer hebben verlengd! Aanrader!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Fokke Alma

    Ben tevreden met energie direct
    Ook goede Service met gelegen uitleg
    Heb daarom contract voor drie jaar
    Ook via de app krijg je vrijwel direct
    Een medewerker

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    Louck Borman

    Altijd correct. Prima maandelijks overzicht en vragen duidelijk beantwoord.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J.H. Van der Hoeven

    Toen ik een keer per ongeluk op een andere energieleveancier was overgegaan, (wat ik niet Wilde) heeft Energiedirect ervoor gezorgd, dat ik zoner boete weer terug kon! Top!

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • S
    S.H. van Lint-Mooij

    Ik vind energie direct een goede leverancier. Ze hebben een duidelijke app. Waar zelfs ouderen gemakkelijk gebruik van kunnen maken.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren