Eneco
Totaalscore
Energieprijs
7,3
Klantenservice
7,7
Algemeen
7,7
Plus- en minpunten
- Nederlandse wind- en zonnestroom
- Korting op Toon thermostaat
- Lage terugleververgoeding
Over Eneco
Eneco, ofwel Eneco Groep N.V. is een Nederlandse energieleverancier. De energiemaatschappij heeft na de recente overname van E.ON meer dan 2,3 miljoen klanten in Nederland. Het bedrijf richt zich op de productie, handel en levering van energie. Tegenwoordig speelt Eneco een belangrijke rol in de duurzame energievoorziening.
De holding bestaat uit meerdere bedrijven, waaronder Eneco, Oxxio en WoonEnergie. Daarnaast bezit de holding 30 procent van de aandelen van Greenchoice. Sinds maart 2020 is Eneco in handen van Mitsubishi Corporation (80%) en Chubu Electric Power Co. (20%).
Eneco is ook actief in België, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
CCor Heuvelman – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
De aandeelhouders zijn Mitsubishi en Chubu, buitenlandse bedrijven . Worden rijk van de Nederlanders
Vindt Eneco erg duur
KKlaas Varkevisser – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Prima verhoudingen met maandelijks een keurig energierapport op de mail, op die manier blijft men zelf ook alert! Tussentijdse rapporten betreffende betalingen indien men verwacht dat je boven je maandelijks vastgestelde bedrag kan komen met je verbruik. De keuze is voor de klant zelf, indien men teveel betaald kan men zelfs kiezen voor een spaarpotje aan het einde van het verbruiksjaar! Tot op heden, dik tevreden met deze leverancier!
JJohn du Chatinier – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Eneco is een goed bedrijf en heb eigenlijk nooit contact over iets. Alleen moet je naar mijn eneco om te kijken of je maand tarief omhoog of omlaag gaat. Dat is voor mij het enige minpunt. Heb voor de rest nooit klachten.
GGreta – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goed alles is goed nog steeds geen probleem met eneco
LLuis Carlos Rodrigues Almeida – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Meer dan 30 jaaren klant
Altijd goed.
HHans. (sr) Schraa – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Zou graag wat sneller geïnformeerd worden over de energie prijzen.
IIna Lute – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Aan de prijzen, daar kan Eneco niets aan doen.
Klantenservice, ik heb ze nooit nodig gehad, maar dat er een app is waar je per dag kan kijken wat je verbruik is, vind ik heel fijn.
Algemeen ben ik te vrede.
PPatrick – 12 april 2023
@Ina Lute
Is er app van Eneco in België voor je verbruik kan na gaan via de digitale meters
Denk voor Apple is het juist in Nederland of ben ik verkeerd
HHans de Laat – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Niet de goedkoopste maar wel snel geholpen door de klantenservice en ook gebruik en ondersteuning van toon thermostaat is top
AAstrid Langstraat – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Verschrikkelijke service. Huilend opgebeld dat het echt niet klopte dat de prijs is gebaseerd op drie personen terwijl ik alleen woon. Het maandbedrag kan ik maar nauwelijks ophoesten. De app werkt constant niet en als hij werkt zie je dat ik veel te veel betaalde. Nul begrip. Kon het maandelijkse bedrag niet naar beneden zetten volgens zo’n student aam de telefoon van het callcenter. Alleen tot een bepaald bedrag wat ook te veel was. Maanden in de ellende gezeten en nu 1200 euro terug krijgen. Nee, eneco is duur, slechte service en niet meedenkend met klanten. Na 33 jaar ga ik overstappen ….met gierende banden!
DD Huijgens – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wa overgestapt naar vattefal na 44jaar Eneco . Maar na 1 jaar weer terug gegaan. Valse voorlichting en rare rekeningen was ik zat. Bij Eneco is een zekerheid en geen rare dingen
PP.J.F. Bruinsma – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Na mijn scheiding, kwam ik weer in mijn “eigen” huur huis terug, vanuit de woning in Den Haag van mijn overleden moeder, en daar mijn vader al ruim 25 jaar daarvoor was overleden, het dus al voor de helft van mij was, mijn zus voor de andere helft eigenaar. Daar mijn ex-mij had uitgeschreven en de laatste rekeningen niet had betaald. En het huis dus even “leeg” had gestaan uit pure pesterij, was het nagenoeg onmogelijk om “als wanbetaler” op dit adres zonder een aantal maanden voorschot opnieuw te worden aangesloten. In Den Haag had ik Eneco, en die was de enige die mij aannam zonder verdere extra aansluit-en voorschot kosten. Waarschijnlijk niet de “prijs-stunter” maar ook niet perse de duurste. En gewone goede service als ik vragen had, en de “Toon”tablet als CV-meter voor het gas- en elektraverbruik. Dus in mijn ogen de “Allerbeste” qua prijs / kwaliteit verhouding.
DDirk – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Te duur en geen goede contact
BBart Dirks – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik zit (gelukkig) op een contract van 5 jaar tegen het (zeer lage) tarief van 2020
JJoop van Laethem – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goede energie leverancier die zorgt voor een constante levering van stroom. Geen verstoringen in de levering. Goede informatie van Eneco en zowel via de site of de app.
WW.M. Moerkerken – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Perfecte informatie bij berekening, gebruik en voorlichting, houdt zich aan contract afspraken en hanteert reële prijzen, vaak zelfs aan de lage kant.
AAssad – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Toen we hier naar Nederland kwamen, hadden we gelijk Eneco gekozen als energieleverancier. Na paar jaar ging we naar een andere leverancier, maar het was niet in hetzelfde niveau als Eneco. Daarom besloten we om nog een contract afsluiten met Eneco. Wij vinden Eneco een van de beste energieleveranciers hier in Nederland. Ze hebben een hele goede prijzen en klantenservice.
AArie – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Te duur ingekocht en dat word berekend over de klanten. Je vraagt je toch af dat als je zo’n grote energieleverancier bent, kan je dan niets doen voor je klanten. Ook de app is vrije onduidelijk.
OO.A. van Oosterom – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Energie-vergoeding nov+dec beperken tot 1 aansluiting is diefstal. Er zijn te vele huishoudens die via 1 aansluiting afnemen! Doe daar wat aan!
OOlga – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Op zich is je ervaring minimaal en dat betekent dat mijn energieleverancier, Eneco, alles correct afhandelt. Altijd stroom en gas wat heeeel fijn is. Zo af en toe een belletje of alles oke is.
Dus….waardering alom.
CCees van schendel – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Overal zijn ze er als de kippen bij
Dus erg optimistisch over eneco.
JJan Voorham – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik moest een tijdje geleden iemand spreken …. De tijd die ik moest wachten was bijna 2 uur !!!!
Normaal hang je op maar ik had ze echt nodig ivm koolmonoxide door een kapotte geiser… toen bleek dat ik al zo’n 5 jaar betaalde voor een dienst waarvan ik het bestaan niet wist, deze werd na een lange onderzoeksperiode stopgezet maar ik kreeg niets terug , het ging om bijna € 1000,-
PPeter Rombouts – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
ENECO is al jaren mijn energie leverancier tot volle tevredenheid.
Misschien zij er nog wel die wat goedkoper zijn, maar de klantenservice is heel goed en ze zijn transparant.
Ik blijf nog even.
WWiebe Goossen – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Omdat mijn vorige leverancier ‘op de fles’ ging, heeft Eneco de zaken overgenomen en daar ben ik best blij mee: ik betaal m.i. niet ‘de hoofdprijs’, maandelijks stuurt Eneco een overzicht van mijn verbruik en bij de jaarafrekening bleek ik te veel betaald te hebben en kreeg ik zodoende een bedrag retour, terwijl tevens mijn maandelijks bedrag werd teruggebracht. Hiervoor heb ik niets extra’s hoeven doen.
Tteun baas 87 jaar en alleen staand – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
uitgebreid kan ik niet zijn, maar ben zeer te vreden
wordt prima op de hoogte gehouden van alles o.a.
gebruik en de kosten en met de voorschotten die ik
elke maand betaal, zodat ik niet voor verassingen kom
alles is prima geregeld, dank je wel
LLazonder – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Naar bedrijf. Nooit te bereiken, ze geven gewoon een verkeerd telefoonnummer. Bah!!! Duur, je verbruikt 200 euro en zij schatten je in op 700. Niet over te praten. Maandtarief niet meer zelf aan te passen. Schandelijk!!!!!