Waar ben je naar op zoek?

Eneco

Totaalscore

Energieprijs


7,4

Klantenservice


7,8

Algemeen


7,7

Plus- en minpunten

  • Nederlandse wind- en zonnestroom
  • Terugleververgoeding gelijk aan kaal tarief
  • Korting op Toon thermostaat
  • Hoge prijs modelcontract

Over Eneco

Eneco, ofwel Eneco Groep N.V. is een Nederlandse energieleverancier. De energiemaatschappij heeft na de recente overname van E.ON meer dan 2,3 miljoen klanten in Nederland. Het bedrijf richt zich op de productie, handel en levering van energie. Tegenwoordig speelt Eneco een belangrijke rol in de duurzame energievoorziening.

De holding bestaat uit meerdere bedrijven, waaronder Eneco, Oxxio en WoonEnergie. Daarnaast bezit de holding 30 procent van de aandelen van Greenchoice. Sinds maart 2020 is Eneco in handen van Mitsubishi Corporation (80%) en Chubu Electric Power Co. (20%).

Eneco is ook actief in België, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Kan het goedkoper?

364 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Eneco?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • AAndries Boersma – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb bij eneco een vast contract tot 2025. De eneco app is ook heel handig daar kan ik zien hoeveel ik gebruik en hoeveel ik terug krijg in combinatie met de toon. Al met al ben ik zeer tevreden.

    Reageren
  • LLeo van Asten – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eneco geeft goede informatie en hun app is erg makkelijk . ik ben blij met Eneco als energieleverancier

    Reageren
  • EElien – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De prijs ligt veel te hoog, maar ze adviseren via de app en mail wel hoe je die zef naar beneden kunt brengen

    Reageren
  • TTon Loeffen – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb t/m 2024 een vast contract ik ben steeds goed geïnformeerd over wat de prijsverhogingen voor mij gingen betekenen ook steeds goed voorgelicht over energietoeslagen (190)euro hoe en wanneer die werden overgemaakt ik kan niet anders zeggen dan dat ik prima op hoogte ben gehouden niets op aan te merken

    Reageren
  • JJohn – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed

    Reageren
  • RRia de Bruin – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben al 51 jaar dus vanaf 1971 bij Eneco en ben dik tevreden. Ik stap echt niet over naar andere aanbieders. Fijne app ook om bij te houden wat ik verbruik.groetjes ria

    Reageren
  • EElly van den bogerd – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd Eneco gehad nog nooit geen klachten gehad wij zijn zeer tevreden

    Reageren
  • JJaco van Dieren – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Na ellende met verschillende leveranciers, kwam ik uiteindelijk, 4 jaar geleden, bij Eneco terecht. Gewoon zeer goede ervaring mee. Met zowel de app en met de klantenservice. Zo kan ik ook gewoon alles regelen in de app en vind ik ook dat ze een scherpe prijs hebben. Gewoon zoals het hoort

    Reageren
  • RRobert Dunning – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De wijzigingen in tarieven voor gas en elektra werden te laat doorgegeven. Eneco werd op de vingers getikt door de ACM. Daarom is ingangsdatum van door Eneco doorgeschoven van de 1e naar de 19e van de maand oktober…. maar daardoor lopen diverse gegevens van hen zoals maandverbruik (dat van de 1e t/m de laatste datum loopt) niet meer synchroon! Daarmee is vergelijkbaarheid van verbruik en geldbedragen per periode niet meer mogelijk. Kortom: een rotzooitje van cijfers waardoor de inzichtelijkheid zoek is. Maar wel was Eneco goed in het zeer hoge tarieven berekenen en dat bleef (blijft) zo zelfs na tariefs-“verlaging”. Telefonisch contact zoeken was alsof je naar de Belastingdienst belde, want 30 minuten in de wacht staan voordat je contact kreeg was geen uitzondering. Dus bel je maar niet meer, immers per e-mail is Eneco niet bereikbaar. Als je te woord wordt gestaan, dan heb je de grootste moeite met het verstaan en begrijpen van de Eneco-medewerkster, die duidelijk overzeese stemgeluiden produceert. Onduidelijk is ook of bij de eindafrekening mijn jaarverbruik gesaldeerd wordt of dat Eneco per maand de saldering toepast, waardoor mijn rekening tenminste 5 keer zo hoog wordt! Het zal nog een flink gevecht worden na 19 september

    Reageren
  • WW.Andriessen – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb nog een oud contract tot de zomer , mijn ervaring is goed

    Reageren
  • WWill Ten Voorde – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij gebruiken toon van Eneco, kun je direct je verbruik zien en daar op inspelen. Zo bespaar ik veel kosten

    Reageren
  • Ee flohr – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    heel goede ervaring

    Reageren
  • JJ.Bierens – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze doen wat ze moeten doen..
    Eenvoudig. Geen poes pas .
    Storing
    Oké word gemaakt
    Punt uit .
    We zijn tevreden

    Reageren
  • RR.M.T. – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede Service en elke maand een perfect overzicht over mijn verbruik
    en tussendoor regelmatig tips om te besparen op mijn verbruik.

    Reageren
  • HHenk – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De informatie is haast niet te begrijpen wat er in de app staat en ik vind het bij hun te duur

    Reageren
  • AAlbert – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alleen maar positieve ervaring mee zo wel thuis als op mijn werk. Ik ben huismeester en als ik Eneco nodig heb zijn ze er ook. Echt top.

    Reageren
  • PPaul Kapper – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Inzichtelijk en correct

    Reageren
  • BBen van Herwerden – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Redelijke prijs voor energie en klantvriendelijke reactie bij een vraag.

    Reageren
  • CCor van Dorp – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alles staat zeer duidelijk in de app.
    Wanneer je een vraag hebt en telefonisch contact opneemt wordt je altijd professioneel geholpen.Pas als je tevreden bent wensen je een fijne dag.

    Reageren
  • MMaria Kunst – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben niet ontevreden maar heb ook niet veel keus ik heb stadsverwarming en kan dus alleen voor elektriciteit overstappen.
    En heb dan 2 maatschapijen en 2 rekeningen dat vind ik te lastig ben zo zuinig als ik kan maar echt gezellig is dat niet.
    Verwarm af en toe even en als ik bezoek heb.
    En doe maar 1 lamp en de tv of radio aan als ik alleen ben verder heb je dingen die moeten wassen, koken koelen.
    Douchen.

    Reageren
  • MM.Poulina – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren klant bij Eneco, volgens mijn inziens een van de beste (en mischien de allerbeste) energiebedrijf van Nederland.

    Reageren
  • CC Hassing – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd goed antwoord

    Reageren
  • SS Schaper – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd een eerlijke deal. En je word erg goed geadviseerd.
    En goed contact

    Reageren
  • GGuus Schouten – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb een goed advies gekregen van de service balie en een nieuw contract gekregen en binnen 5 minuten in mijn mailbox ontvangen. Had het advies om het voor 3 jaar vast te zetten. Vriendelijke mevrouw die mij super goed heeft geholpen.

    Reageren
  • TTonny – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eneco..prima bedrijf..informeren je op tijd en duidelijk uitleg wat er speelt..geven advies en zijn prima bereikbaar via mail en of telefonisch

    Reageren