Eneco
Totaalscore
Energieprijs
7,4
Klantenservice
7,8
Algemeen
7,7
Plus- en minpunten
- Nederlandse wind- en zonnestroom
- Terugleververgoeding gelijk aan kaal tarief
- Korting op Toon thermostaat
- Hoge prijs modelcontract
Over Eneco
Eneco, ofwel Eneco Groep N.V. is een Nederlandse energieleverancier. De energiemaatschappij heeft na de recente overname van E.ON meer dan 2,3 miljoen klanten in Nederland. Het bedrijf richt zich op de productie, handel en levering van energie. Tegenwoordig speelt Eneco een belangrijke rol in de duurzame energievoorziening.
De holding bestaat uit meerdere bedrijven, waaronder Eneco, Oxxio en WoonEnergie. Daarnaast bezit de holding 30 procent van de aandelen van Greenchoice. Sinds maart 2020 is Eneco in handen van Mitsubishi Corporation (80%) en Chubu Electric Power Co. (20%).
Eneco is ook actief in België, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
MM Krijger – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Al zolang ik me herrinner bij eneco , vroeger thuis ook al . K heb eigenlijk nooit wat te klagen gehad ,verder hou ik niet van overstappen waarom zou ik als het nu naar me zin is
Ww van den berg – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
duidelijke inzicht verbruik via TOON, mooi product
Vvan der schee – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
ben nu al 17 klant bij eneco en heb nog nooit problemen met hun gehad
AA.D. Muit – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
De mensen van de klantenservice/servicedesk doen erg hun best om je vriendelijk te woord te staan, wat meestal ook lukt! De prijzen voor energie zijn wat aan de hoge kant en moeten dus omlaag kunnen. Ook vind ik het not-done dat er geen mogelijkheid is als je een contract voor 3 of 4 jaar afsluit, en de energieprijzen flink dalen het contract niet herzien/aangepast kan worden.
MMarco van Drunen – 24 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Eneco heeft Dong overgenomen waar ik een contract mee had. De informatievoorziening over de overname was beperkt, maar na enkele maanden werd ik wel verschillende keren gebeld met de vraag of ik een nieuwe thermostaat wilde. Tot twee keer toe een onduidelijke meneer gesproken die blijkbaar niet goed wist wat hij te vertellen had. Hij vroeg of de overgang goed verlopen was en ik zei dat ik een klagen had. Vervolgens een onsamenhangend verhaal met aan het eind dat hij me iets wilde verkopen. De tweede keer begin hetzelfde en ik vroeg toen of zijn bedoeling was mij iets te verkopen, omdat ik zeker wist dat hij me al eerder had gebeld. Ik kreeg weer een vaag verhaal en zelfs weer een aanbieding voor een nieuwe moderne slimme thermostaat.
Prijstechnisch heb k het niet helemaal vergeleken met andere aanbieders maar ik kan wel zegen dat ze me netjes een tariefverlaging hebben gegeven ondanks dat ik bij Dong een contract voor 3 jaar vast had.
CCiska Postma – 23 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
goede energieleverancier. altijd klantvriendelijk , altijd behulpzaam ,goede prijs voor energie ,altijd meedenken .
AA.D. Kruize Praktijk – 23 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Na meerdere pogingen lukte het pas om het maandbedrag aan te passen. Hiervoor werden mijn (hogere) betalingen steevast geretourneerd en ontving vervolgens aanmaningen ! Stap zsm over !
KK.Veenstra – 23 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben 46 jaar klant van Eneco en geen wegloper, als ik ergens voor kies dan blijf ik er.
Maar de be- en afhandeling van een vraag van een klant is de meest miserabele vorm van klantenrespect!
5 x heb ik een klacht ingediend over de willekeur aan afgegeven tarieven door de diverse medewerkers, allemaal waren ze anders !!
Na vele minuten wachten, 41 minuten, kreeg ik eindelijk een kerel aan de lijn en toen ik mijn problee van de verschillende tarieven uit had gelegd, zei hij heel klantvriendelijk, dan neemt u toch een tarief van € 50,00 in de maand, dan moet u aan het einde van het jaar het verschil bij betalen!
Dit is mongolisme ten top!
Ik denk er nu toch sterk over om na 46 jaar over te stappen naar een andere energieleverancier!
Er is bij Eneco geen enkel respect voor de klant!
Voor mij zijn het allemaal zakkenwassers !!!
Zo……… dat is er uit!
Rr.minderhout – 22 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
kwaliteit is okay. Soms wel veel toeters en bellen (allerlei nevenactiviteiten) die ik ongevraagd waarschijnlijk mee betaal.
Wwillem van dijk – 22 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
betrouwbare en redelijk geprijsde energieleverancier
TTON ANDRIESE – 22 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Het blijft veel te duur.
SSabbe – 22 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
geen specifieke mening
NNol – 21 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Geen problemen met Eneco , de prijs zou wat lager kunnen ,maar ze hanteren nog steeds een betaalbaar vastrecht .
Dan maar geen bonussen die je zelf eerst betaald.
KKOOS – 17 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Kontakt is niet best. Kan zeker beter.
JJan Kas – 13 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb geen klachten.Ik heb geen contact met Eneco, maar dat is in mijn geval niet nodig. Het bedrag dat ik moet betalen, wordt elke maand afgeschreven. Dit gaat ook goed. De nota, die ik krijg is overzichtelijk en duidelijk uitgelegd. Ik zal dus niet overwegen om naar een andere energieleverancier over te gaan.
HH.O. Bouman. – 12 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Een uitstekende energieleverancier, waarbij wij behalve lage prijzen ook nog het laatste jaar Euro 400,= terugkregen.
Klantenservice is ook o.k.
Nooit problemen met uitvallende elektriciteit, iets wat bij de vorige leverancier vaak genoeg voorkwam.
MM. de Pruis – 12 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Nooit problemen; zeer betrouwbaar. Goede info bij telefonisch contact. Goede regeling met zonnepanelen. Bij plaatsing nieuwe meter zeer vriendelijk en deskundig personeel. Duidelijke tweemaandelijks overzicht ivm zonnepanelen. Uitgebreide jaarafrekening. Goede prijzen van energie.
RRosita Martens – 11 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Prijs-kwaliteit en service, daar gaat Eneco voor ! Je kan altijd op ze rekenen, eventuele problemen en vragen worden supervriendelijk opgelost. Een echte aanrader !!!
TTeus van Ee – 10 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Sinds kort nieuw contract van 2 jaar,prijs omlaag ga ik mee,prijs omhoog blijft hetzelfde.Bevalt mij wel,
HH. Rietveld – 06 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
gewoon goed
gewoon voordelige prijs/kwaliteit
HHH de Roo – 03 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
ben al vanaf het begin al bij Eneco goeie service en altijd bereikbaar. ik zou echt niet over stappen als ik niet zeker van mezelf ben over Eneco. dus ik zal er zeker blijven.
HH.O. Bouman. – 02 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Een uitstekende enrgieleverancier, waarbij wij behalve lage prijzen, ook nog het laatste jr. Euro 400,= terugkregen.
Klantenservice is ook o.k.
Nooit problemen met uitvallende elektriciteit, iets wat bij de vorige leverancier vaak genoeg voorkwam.
PP van Rekom – 01 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb al jaren bij eneco mijn licht en gas
en heb nog nooit een klacht gehad,ook niet als ik belde en en vraag had,werd ik altijd vriendelijk behandeld.
Jjanilly – 30 januari 2016
Prijs
Service
Algemeen
ik ben al jaren klant bij eneco en ik betaal een redelijk prijs
HHans – 29 januari 2016
Prijs
Service
Algemeen
eneco doet niet moeilijk als je termijn bedrag wil verhogen.