menu

Plus- en minpunten

  • Nederlandse wind- en zonnestroom
  • Korting op Toon thermostaat
  • Ook dynamische contracten
  • Geen loyaliteitsbonus voor eigen klanten
  • Hoge terugleverkosten zonnepaneelhouders

Eneco tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van Eneco.

ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m3
Dynamisch€ 0,252€ 1,298
Vast (1 jaar)€ 0,253€ 1,256
Vast (3 jaar)€ 0,251€ 1,349

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu tijdelijk met € 250,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Eneco een vergoeding van € 0,182 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Eneco terugleverkosten.


Over Eneco

Eneco, ofwel Eneco Groep N.V. is een Nederlandse energieleverancier. De energiemaatschappij heeft na de overname van E.ON ongeveer 2 miljoen klanten in Nederland. Het bedrijf richt zich op de productie, handel en levering van energie. Eneco speelt ook een belangrijke rol in de duurzame energievoorziening.

De Eneco holding bestaat uit meerdere bedrijven, waaronder Eneco, Oxxio en WoonEnergie. Daarnaast bezit de holding 30 procent van de aandelen van Greenchoice. Sinds maart 2020 is de Eneco Holding in handen van Mitsubishi Corporation (80%) en Chubu Electric Power Co. (20%).

Eneco is ook actief in België, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Contracten

Eneco biedt zowel vaste contracten met een looptijd van één of drie jaar aan, als ook de mogelijkheid tot een dynamisch contract wanneer je beschikt over een slimme meter.

Bovendien is het mogelijk om deze contractvormen te combineren, zoals een vast contract voor gas en een dynamisch contract voor elektriciteit. Dat geeft een hoge mate van flexibiliteit.


Kan het goedkoper?

Eneco ervaringen

Review score

7,8

op basis van 822 reviews

Prijs
7,7 Star

Klantenservice
7,9 Star

Algemeen
7,9 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • L
    Leni

    al 56 jaar klant, zou leuk zijn als je de trouwe klanten ook eens beloond

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mike

    Vreselijk bedrijf! Komen uit het niets kosten bij. Wanneer je om opheldering vraagt krijg je geen duidelijk antwoord. Niemand lijkt te weten waar deze kosten vandaan komen. Wel wordt er verwacht dat we de kosten betalen…

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kichi

    Ik heb al jaren helaas Eneco, en dacht aardig te zijn, en ze maar mee te nemen bij mijn verhuizing naar mijn nieuwe woning.

    Dus ik Eneco bellen en de verhuizing doorgeven.. je zou denken dat een verhuizing niet zo wereldvreemd is, maar niet voor Eneco!

    In plaats van mijn verhuizing door te voeren, sluiten ze doodleuk een nieuwe contract af op het nieuwe adres, en laten de oude voor maanden achter mijn rug om doorgaan!!

    Er woonden al nieuwe mensen in het huis, en ik mag van Eneco hun rekening betalen!

    Het geld krijg je niet terug. Ik quoteer de – extreem moeilijk te bereiken – Eneco medewerker: “Het is mijn eigen schuld, had ik maar niet voor Eneco moeten kiezen bij mijn verhuizing voor het nieuwe adres”.

    Het zou mij niet verbazen dat Eneco nonchalant nu dubbel staat te vangen, en ook een rekening stuurt naar de nieuwe bewoners van mijn oude huis.

    Is het concept van niet liegen tegen de klanten die bellen zo extreem vreemd?

    Is het concept van simpel verhuizen dan zo moeilijk!?

    Gelijk wegwezen bij Eneco!

    En als je nog niet lid van ze bent, niet aan beginnen!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anna

    Tarieven die opeens veranderen zonder uitleg (de klantenservice snapt het ook niet. Vervolgens gaan ze een intern onderzoek starten. Dat onderzoek komt er nooit. Ze zeggen toe dat je niet hoeft te betalen tot het onderzoek is afgerond vervolgens dragen ze de zaak af aan een deurwaarder. Wat een raar bedrijf en rare manier van omgaan met klanten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Eddie

    Er werd contact opgenomen door Eneco voor een eventueel contract. Zijn nu bij Vattenfall, toen ze het maandbedrag hoorde wat wij betalen werd het gesprek wel heel direct en vooral ontzettend onbeschoft afgesloten.

    Klantenservice
    Reageren
  • J
    J.F. Brinks

    Directie moet zich schamen over ondeskundigheid. Serviceafdeling stadsverwarming weet van toeten noch blazen. Temperatuur in huis loopt op. Als ik zeg dat de Honeywell VC8015 een tikkend geluid maakt valt er aan de andere kant een stilte. Het blijkt een zeer veel voorkomende klacht. “Monteur komt morgen”. Mij wordt “Een fijne dag” gewenst en zo word ik de nacht ingestuurd met luid tikkend apparaat. Kennis over deze regelaar hoort in standaardprocedure.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    jasper

    waardeloze klantenservice. je krijgt alleen maar indische dames aan de lijn die geen verstand hebben van waar ze over praten. hoogstwaarschijnlijk een callsenter in india ……

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wim loomans

    Nooit problemen en duidelijk inzicht in mijn verbruik

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    Shannon Jansen

    Eneco is heel erg goed, want ze geven diverse soorten services en dienstverleningen in vergelijken met andere Elektra Leverancies

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Crouwel

    Wordt altijd goed te woord gestaan en geholpen wat de beste manier van keuze voor evt.contract verandering

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H.C.L. Orré

    Sinds ik zelfstandig in Den Haag woon en dat is inmiddels bijna 55 jaar is Eneco mijn energie-leverancier. De voornaamste redenen om klant te blijven zijn betrouwbaarheid en service. De regelmatige controle van huurapparaten zoals boilers en geisers en de snelle reparatie als er met een apparaat problemen zijn – ook in het weekend – alsmede de goede naam die Eneco in al die jaren heeft opgebouwd zijn voor mij doorslaggevend om klant te blijven en niet in zee te gaan met goedkopere aanbieders waarvan later blijkt dat er toch weer een addertje onder het gras zit qua prijs of serviceverlening.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Astrid Bleker

    Ben al 25 jaar klant bij Eneco. Als er iets was, of vragen, werdt het altijd opgelost. Bedankt Eneco!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E. Mutter

    Ik heb maanden moeten wachten op het omzetten van mijn contract van variabel naar vast! Pas na een viertal telefoontjes mijnerzijds werd dat gerealiseerd .
    Op mijn verzoek om mijn contract op hardcopy te krijgen werd geantwoord dat dat niet mogelijk was.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ruud Kouwenberg

    Nooit problemen mee gehad. Bellen altijd terug indien van toepassing. Meterstanden kunnen makkelijk doorgegeven worden. Bij teruggaaf staat geld snel op onze rekening.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Klara van Item

    Goede services, nooit geen problemen. Duidelijke communicatie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gerry Heikens

    Nog maar net over gestapt

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Cindy Agterberg

    Ik was in april overgestapt naar Eneco. ” Wij regelen de overstap, u hoeft niets meer te doen.” En daar ging het mis! Er werd een contract opgesteld, maar er werd geen maandelijks bedrag van mijn rekening gehaald…Tot Stedin een bericht stuurde dat ik zou worden afgesloten!! Grote fout van Eneco! Maar mijn klacht werd correct opgepakt en na vele telefoontjes is alles in orde gemaakt. Dat betekent wel dat ik straks een hoge afrekening krijg!
    Fouten worden gemaakt, daar zijn we mensen voor.
    Maar als Eneco er dan met spoed achteraan gaat en met de juiste oplossing komt, hebben ze aan mij toch een tevreden klant!
    Gewoon rustig blijven, bellen en fixen!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henk Karssenberg

    Eneco is misschien niet de allergoedkoopste energieleverancier. Maar in oktober heb ik toch gekozen voor een vast contract van drie jaar. Ik betaal misschien iets meer, maar dan weet ik ook waar ik aan toe ben. Daarom toch maar bij dezelfde leverancier gebleven, waar wij al minstens 15 jaar bij zijn: Eneco!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henk Tuithof

    Ik heb met Eneco een zeer goede ervaring met name als je een contract verandering wil realiseren, zeer deskundige klantenservice en alles snel en perfect geregeld.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Tineke

    Als vaste klant extra korting
    Met deze duren tijden wel zo prettig

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    Naman Alabbasi

    Ik ben erg blij met het bedrijf eneco. De prijzen zijn goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Ton de Bruijn

    Goede en duidelijke uitleg over afspraken en contracten

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J baars

    Prijzen zijn niet te duur. Ook niet de goedkoopste. Klantenservice is vriendelijk maar niet altijd makkelijk te bereiken. De app is makkelijk te lezen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    Dorien Burgers

    Eneco al jaren klant goede service duidelijke app voor ons is er maar 1
    Heel vaak gebeld met goedkope aanbiedingen maar wij blijven trouw
    Wij zijn enecofan

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    R.de Boer

    Ik ben al heel lang bij Eneco en heel tevreden.
    Wat kan ik daar nog aan toevoegen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren