Waar ben je naar op zoek?

Electrabel

Totaalscore

Energieprijs


7,5

Klantenservice


7,5

Algemeen


7,3

Over Electrabel

Electrabel is een energiebedrijf dat sinds 2012 operatief is in Nederland. Electrabel werd al in 1905 opgericht in Antwerpen, maar inmiddels behoort de merknaam tot het Franse moederbedrijf Engie (voorheen GDF Suez). Het Franse bedrijf heeft meerdere elektriciteitscentrales in Nederland, waaronder de Eemscentrale, goed voor een totaalvermogen van bijna 2.500 MW.

Electrabel is vooral actief in België met bijna 3 miljoen klanten. In Nederland heeft de energieleverancier meer dan 150.000 klanten.

Update: Electrabel is in 2015 gefuseerd met Engie en heet nu: ENGIE Electrabel. De activiteiten van Electrabel met betrekking tot energielevering zijn inmiddels overgenomen onder de naam: Engie.

Kan het goedkoper?

40 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Electrabel?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • MMarie Rose Van Nieuwenhuyze – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niet in contact kunnen treden met je leverancier via telefoon vind ik zéér onaangenaam.
    Via “veelgestelde vragen” en een chatbox is het TE omslachtig om tot een oplossing te komen.
    Persoonlijk contact is sneller en efficiënter!

    Reageren
  • Mmurphy – 29 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen begrip voor individuele situatie of zoiets. Ook al zijn er maatregelen genomen door de overheid. Wil niet zeggen dat er bereidheid is tot meedenken is

    Reageren
  • Tt.pasta – 21 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede service en betaalbaar

    Reageren
  • MMarta – 17 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    betrouwbare en servicegerichte energieleverancier die waar voor z’n geld levert.

    Reageren
  • MMaria – 15 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ik ben heel erg tevreden met mijn leverancier

    Reageren
  • Ppagalidisi – 14 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijke nota’s met uitleg. Goed bereikbare klantenservice. Ook prima alles online te regelen!

    Reageren
  • Oolthof – 18 april 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    1 maal contact gehad en perfect opgelost, verder tevreden over electrabel

    Reageren
  • Cc. fiorello – 30 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    de afhandeling is beneden alle peil
    eisenstellen ter wijl heleboel mensen hun inkomen later krijgen en nog drijgen als u niet voor die datum betaaltd dan sluiten wij af.
    DIT IS NIET NORMAAL EN IK RAD OOK IEDER EEN AAN OM DE NUON OF ESSENT TE NEMEN

    Reageren
  • EE. Zwiers – 29 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede service en altijd bereid om je vooruit te helpen, medewerkers erg bereid om een stapje meer te doen voor klant dan bij voriger leverancier

    Reageren
  • BBuitendijk – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De overstap van ENECO is vlekkeloos verlopen.

    Reageren
  • Hhauer – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goed prijs voor groene energie.Overstap heb ik niets van gemerkt en ging dus vlekkeloos.

    Reageren
  • DDwarka – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het kan allemaal beter. Betere Klantenservice.

    Reageren
  • RRuud Wich – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    was klant bij hun en zij komen tussen tijds met een ander contract. in de tussen tijd veranderen de tarieven weer. vraag of het contract aangepast kan worden, een medewerker verklaart dat hij dat hij de nieuwe voorwaarde aanpast. na enkele dagen is dat niet gebeurd en bij navraag zegt men dat dit niet mogelijk is. komen hun afspraken niet na

    Reageren
  • GG. Muijen – 21 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Door een goede band op te bouwen heb ik ervaren dat je met elkaar het stroom verbruik kunt terug dringen>

    Reageren
  • RRon Weijmer – 18 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Lijkt me een fijn apparaat om te gebruiken. Nu heb ik een Samsung, die doet het ook goed, maar dit zou een prima alternatief zijn. Ik schrijf me graag in voor deze prijsvraag – lijkt me wel leuk !!!

    Reageren
  • JJP Vandecasserieiet – 15 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Toen ik alleen gong wonen nam ik Electrabel als energieleverancier, omdat mijn ouders dezelfde enegieleverancier hadden dacht ik dat dit de “beste” was.
    Toen ik gepensioneerd ben had ik meer tijd om “energietarieven” te vergelijken. Tot mijn spijt zag ik dat Electrabel niet de goedkoopste was.

    Reageren
  • VVan hove – 12 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De netwerkkosten zijn ongelofelijk duur. afbetalingen zijn strikt

    Reageren
  • IIkku – 09 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben er nog niet zo lang bij maar heb tot nu toe geen op en of aanmerkingen. Is oke zo.
    Ze zijn duidelijk en vertellen me wat wel en of misschien niet verstandig is. Ze denken met de klant mee en dat kan ik wel warderen

    Reageren
  • LLeah Bakker – 09 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Lage prijs, duidelijke nota’s, goede klantenservice

    Reageren
  • HHoutman – 05 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    slechte ervaringen mee tot op heden, drie keer meterstanden door moeten geven ondanks dat ik een slimme meter in huis heb. Daarnaast verschilt de energie prijs bijna niets met andere energie aanbeiders

    Reageren
  • Jjudith – 02 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat ik erg waardeer is dat je tussentijds je energieverbruik kunt behouden en de voorschotbetaling kunt aanpassen, zodat je niet voor onverwachte hoge kosten komt te staan. Bovendien word ik altijd vriendelijk te woord gestaan en staan ze open voor betalingsregeling mocht dat nodig zijn. Eens per 2 maanden krijg je via de mail een overzicht van je gebruik. Op je persoonlijk inlogpagina kun je alle informatie vinden en zelf aanpassen. De kosten vallen ook nog mee. Ben zeer tevreden over Electrabel.

    Reageren
  • WWC Klein Entink – 01 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Energieprij vergeleken met andere maatschappijen, komt deze goed uit de bus. Klantenservice, reageert niet op mails.
    Algemene indruk, ik weet niet of ik hier na een jaar nog bij ben.

    Reageren
  • Nnel hoek – 29 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vind ze heel goed niet duur en goede hulpverlening

    Reageren
  • LL.Cranendonk – 24 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ze zijn altijd eerlijk en goedkoop

    Reageren
  • RRatinckx Ronny – 23 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Deze energieleverancier had in mijn directe omgeving én voor mijzelf een negatief imago. Niet waren zij de duurste, maar hun monopolie op de markt, werd duidelijk op meerdere vlakken misbruikt. Veel klanten die vroeger Electrabel als hun energieleverancier hadden, hebben nog steeds een aflossingsplan lopen om “schulden” aan Electrabel te vereffenen. Zonder enige twijfel, bepaalde de monopoliepositie van Electrabel, mede de “schulden”, en erger de interesten daarop. Vanuit dit gegeven kan ik met zekerheid meegeven Electrabel als leverancier van nutsvoorziening(en) nooit meer als optie te overwegen.

    Reageren