menu

Plus- en minpunten

  • Lage vaste kosten
  • Hoge inkoopkosten (stroom en gas)

easyEnergy tarieven

De huidige tarieven van easyEnergy zijn € 0,255 per kWh stroom en € 1,294 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 17 juli 2025.

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Over easyEnergy

EasyEnergy is een onderdeel van de Britse EasyGroup, waar ook EasyJet onder valt. De handelsnaam werd op 28 maart 2017 opgericht. De aanbieder wil zich vestigen op de Nederlandse markt en deze eerlijker en transparanter maken.

EasyEnergy koopt haar energie in op de Europese Gas- en Elektriciteitsmarkt en verkoopt deze tegen inkoopprijs door aan haar klanten, zonder winstopslag of verborgen kosten. Met andere woorden, aan het directe verbruik van de klant wordt niets verdiend. Er zijn echter wel vaste maandkosten, namelijk 5 euro per maand voor stroom en 5 euro per maand voor gas.

De geleverde stroom van easyEnergy is afkomstig van Europese windmolens. Er zijn geen ambities om zelf duurzame energie op te wekken.

Contactgegevens

  • E-mail: klantenservice@nl.easyEnergy.com
  • Telefoon: 085 88 836 58
  • Website: www.easyenergy.nl


Kan het goedkoper?

easyEnergy ervaringen

Review score

6,7

op basis van 25 reviews

Prijs
7,5 Star

Klantenservice
6,1 Star

Algemeen
6,4 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • W
    wimken

    Slechte website, en actuele informatie ontbreekt vaak. Ze zijn onderdeel van Nieuwe Stroom dat het niet beter doet.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Eric BLIEKENDAAL

    Wat een oplichters! Bizar.
    Maar ook vereniging eigen huis heeft geen schone handen. Zij adviseerden mij om hun te verkiezen en reageren niet na melding er van. Ik heb een wizard die energyverbruik en leveringbij houd. Die komt totaal niet overeen en is toevallig evenveel qua verbruik als opbrengst. Ik ben binnen 6 weken hard weg gehold. Daar waar ik elders 10 euro betaalde door de hoge teruglevering, BETAAL ik nu juist 200 euro!!! Komt door liander zeggen ze. ONZIN . Ook Liander bevestigt dit, maar easy energy houd zich stil in hun reactie naar mij en doet niets met mijn printscreens.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kees

    easyenergie ‘stunt’ met prijzen maar heeft een bijzonder slechte (niet hulpvaardige) helpdesk.
    Dat kan misschien ook niet verwacht worden bij derfgelijke lage prijzen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gerrit Schepers

    Helpdesk help niet. Ondanks mondelinge toezegging geen response.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    K.G. de Groot

    Zeer slechte klantenservice, Ze kunnen of mogen niet zelfstandig beslissen, ze liegen ook tegen de klanten.
    Zeer slechte (ongespecificeerde) jaar rekening.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jaap

    Top. Nooit contact met ze nodig gehad. Aparte gas en stroom facturen wat lekker overzichtelijk is. Geen app maar ze gewoon in je favorieten plaatsen is toch voldoende. Lekker dynamisch, kan geen vast contract tegen zegt deze 67 jarige. Om mij heen blijven de klagers allemaal maar plakken bij de zakkenvullers.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    b.de winter

    altijd goedkoop!!!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kaemingk

    prijs en energie zijn we tevreden over.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Ceren

    Goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    pagalidisi

    Vriendelijke medewerkers, staan open voor mogelijkheden van betalingen. Prima leverancier en zou niks ander willen. Gewoon top!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jeroen

    Ik zat eerst bij Frank Energie, maar die verdubbelden zomaar hun marge, dus toen overgestapt op easyenergy.
    Ze zijn erg eenvoudig, duidelijke losse gas en stroom factuur, en simpel voorschot wat zich automatisch aanpast. Ze hebben geen nifty app en ook geen grote reclame campagnes, maar zijn wel transparant en goedkoop. Geen nare verassingen zoals bij Frank.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    JoopDr

    Slechts enkele maanden aangesloten en geen spijt, Eneco was vele malen duurder!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wim J.

    Zeer duidelijke nota’s. Prima inzicht in het verbruik via de website. Nog geen enkele aanleiding gehad om contact op te nemen met de klantenservice. Zeker aan te bevelen als energieleverancier!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    RobDH

    Allang een variabel contract, maar lijkt nog steeds de minst dure leverancier.
    Prijzen zijn uiteraard overal te hoog

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    San

    Overdreven hoge voorschotten en worden niet verrekend. Zogenaamd lage prijzen, maar ik betaal 2x zoveel lijkt het. Ben zsm weer overgestapt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • J
      Joke

      @San, erg doorzichtig vind ik dit bedrijf niet. Ze rekenen maandelijks af, echter is heb al van diverse mensen in mijn omgeving gezien, die overgestapt zijn naar een ander, dat ze op de eindnota rond 400 euro terug kregen! De eenheidsprijs is op dit moment laag, toch is bij mij in mei een prijs van bijna 52 cent in rekening gebracht. Hier komt dan nog 72 cent bij aan heffingen, totaal 1,24 m3. Greenchoice heeft een voordeliger aanbod, een jaarcontract voor 1,19 m3, maar hier zijn de vastrechtkosten op jaarbasis wel ongeveer 35 euro hoger, maar je hebt dan wel een vast prijs en maandelijks een stabiel voorschot.

    • D
      Derrick

      @San
      Ik ben al jaren klant maar ik zal je uitleggen hoe het werkt. In eerste instantie kunnen ze niet inschatten wat voor gebruiker je bent. Om het risico te beperken voor easy energie rekenen ze hogere voorschot. Daar heb je theoretisch een maand last van en daarna minder / niet. Bij greenchoice of andere berekenen ze vasttarief met risico dekking.simpel kijk naar vastrecht en waarom willen ze je binden dus fictief lijkt het minder tot dat je de jaar afrekening krijgt waar je honderd of meer moet betalen. En dat is bij easy Energy bijna niet want wordt maandelijks netjes gecorrigeerd.

  • Q
    queen

    Een goede prijs voor de energie en een duidelijk overzicht op de jaarnota.snel en duidelijk en vriendelijk personeel aan de telefoon,je vragen worden goed beantwoord.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    bianca

    ik heb nog nooit problemen ondervonden noch met levering nog met rekeningen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    peggy jansen

    Betrouwbare energieleverancier. De nota’s kloppen altijd en de klantenservice is goed te bereiken en vreindelijk.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    johhny

    welke klanten service?

    Van 5 steren naar 1 in 2 maanden
    is puinhoop daar. voorschot overdreven hoog schatten je je gewoon voor 3 x wat je per maand verbruikt in .
    .En verrekenen het teveel betaalde niet ??
    over stap naar andere leverancier al in werking gezet

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • M
      Melli

      @johhny wij willen meschien bij easy zonnepanelen laten plaatsen…..ik lees heel veel negatieve reacties.

      Ben nu niet meer zeker van mijn keuze…..is dat terrecht

  • H
    HD

    Voorschot word overdreven hoog ingeschat. Worden bedragen afgeschreven zonde factuur. Heel slecht bereikbaar per mail en telefonisch helemaal niet.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    GvD

    Zit al jaren bij easyEnergy, nooit een probleem mee gehad, ook nooit aanleiding gehad om hun klantenservice te benaderen.

    De facturen zijn altijd helder en duidelijk, incl. wat mijn zonnepanelen hebben teruggeleverd. Je betaalt echt dagprijzen en naar gebruik, dus schommelingen in de energieprijzen zie je ook direct terug in je rekening.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Fred

    Je kunt niet in contact komen, alleen per email en daar wordt niet op gereageerd.
    Probeer al weken een antwoord te krijgen.
    De prijsstelling is conform andere aanbieders.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren