DGB Energie

Energieprijs
3,5
Klantenservice
3,3
Algemeen
3,2

Over DGB Energie

DGB profileert zichzelf als een dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 is het bedrijf begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar tegenwoordig wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB produceert zelf geen energie, maar koopt stroom in op de energiemarkt.

Contact

  • Lange Spruit 1a
  • 7773 NE Hardenberg
  • (Postadres)

  • 0523 - 683339
  • Van 8:00 tot 17:00
  • (ma t/m vr)

  • info@dgbenergie.nl

3,2
Schrijf beoordeling

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DGB Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen

Uw gegevens

203 klantbeoordelingen over DGB Energie

  • S
    Selma

    DGB heeft ondanks contract beeindiging eind oktober toch weer de volle mep voor november van onze rekening afgeschreven.
    Het is gewoon crimineel , stelletje oplichters.
    het bedrag heb ik dus gestorneerd.

    Reageren

    Reageren?

    • L
      Lien

      Bij ons hetzelfde, heb ook gestorneerd en nu een aanmaning ontvangen terwijl ze zelf het contract met ons hebben verbroken…

      Reageren

      Reageren?

  • R
    Rien

    Ook hier zelfde om 29 september om half zes e-mail contract beëindiging.
    Nu liep ons contract van oktober 2020 tot oktober 2025 maar idd kan ook niet meer inloggen.Heb nieuwe zonnepanelen maar niet minder betaald laatste jaar dus krijg hoop terug.Wordt ons nu die eindafrekening ook door de neus geboord?Heb acm ook al bericht gestuurd.Dit mag toch eigenlijk niet kunnen.

    Reageren

    Reageren?

  • P
    peter

    Contract 85euro afschrijving 117
    euro
    Dan krijg ik bericht dat ik ben afgesloten door de gasleverancier
    Ik weet van niks
    Kan ik nu zonder boete een andere leverancier zoeken ?
    Schandalig hoe deze maatschappij met mensen omgaat
    Wat ik lees zijn er honderden mensen

    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sabdy

    Zoals alle andere gedupeerde kreeg ik ook uit het niks een mailtje dat ik in verzuim ben?!? Alles nagekeken maar alles is Nettjes betaald via automatische incasso. Nu een mail van mijn netbeheerder dat ik geen energie leverancier heb?!? Prima! Als ik geen boete krijg stapt ik met alle liefde over stelletje oplichters!!!!!!!!!!!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • I
      Inge

      Hier dus idem iditoMaar door de brief dar we ingebreke waren ben ik zo dom geweest om met spoed zonder t eerst natekijken nog een keer tebetalen…

      Reageren

      Reageren?

  • P
    pas

    we waren tevreden en hebben alle rekeningen betaald.
    nu worden we aangeschreven als wanbetaler wat we zeer onterecht vinden. We hebben net op ons portaal gekeken van de DGB Energie en zagen dat wij geen klant meer zijn sinds 30 september 2021 met als reden voortijdig contract opgezegd. Ons contract loopt normaal gesproken nog tot 2025. En zitten nu zonder energie maatschappij.

    Er staat op de site van de DBG een uitleg toelichting brief die enkele klanten hebben ontvangen. Dit verhaal klopt van geen kant. Zoals ik in mijn omgeving en op internet hoor en zie zijn het er eerder duizenden. Die de brief hebben ontvangen. In de uitleg staat dat de DGB Energie geen verlengingsvoorstel kan doen maar het gaat hier omlopen de contracten die nog niet de eind datum heeft bereikt dat is toch wat anders dan een verlenging van je contract.

    Dat dit zo maar kan hier in Nederland. Volgens mij moet de politiek dit bedrijf hard aanpakken.

    Reageren

    Reageren?

  • F
    Frieda

    Oplichters
    Contract 185 euro afschrijving 335 euro
    Dan krijg ik bericht dat ik ben afgesloten door de gasleverancier
    Ik weet van niks
    Kan ik nu zonder boete een andere leverancier zoeken ?
    Schandalig hoe deze maatschappij met mensen omgaat
    Wat ik lees zijn er honderden mensen afgesloten die een contract bij hun hadden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • H
      Henk

      Wat is er bij de dgb aan de hand ? telefonisch onbereikbaar al 2 dagen lang uren verbinding gehad, om 4 uur in de middag einde werkdag, terwijl ze toch doorgaan tot 5 uur

      Reageren

      Reageren?

      • H
        Henk

        Voorschot storneren foute boel!

        Reageren

        Reageren?

  • J
    Ja de Jongh

    Oplichters zijn het. Ze belden met de mededeling dat ze energie goedkoop konden leveren. Tot dan betaalden we €179.. Dsb schreef € 338.49 af. Twee weken later weer € 338.49.
    Hoezo goedkoper.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • S
      Sjaak

      Het zijn gewoon boeven van de bovenste plank !
      Iedereen is er in getrapt en betaalde veel meer pure oplichting en dat kan schijnbaar heel makkelijk in Nederland met al zijn regels !
      Waar blijven de toezichthouders op dit vlak ?
      Alom nooit meer DGB of andere oplichters in de energie gewoon naar de grote bedrijven daar word je nog persoonlijk geholpen in ons geval was dat Vattenfall super goed geholpen !!

      Reageren

      Reageren?

  • L
    Lisa

    Waardeloze energieleverancier. Automatische incasso was stopgezet zonder ons daarvan op de hoogte te brengen. Eindelijk kregen we een SEPA formulier toegestuurd en die hebben we ingevuld teruggestuurd. Hiervan weer niks vernomen, dus we namen aan dat dit geregeld was. Deze maand moesten we echter weer handmatig de bedragen overmaken en een dag later krijgen we opeens een email dat we in verzuim zijn, terwijl alles netjes betaald is. Wij hebben gebeld en het blijkt dat de automatische incasso nooit ingevoerd is en dat ze de contract beëindiging niet terug kunnen draaien. Deze energieleverancier moet gewoon stoppen. Ik ga iedereen die ik ken waarschuwen zich nooit bij de DGB aan te sluiten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • L
    Lisette

    Vanavond in totaal zo’n keer gebeld door verschillende nummers. Uiteindelijk opgenomen en kreeg te horen dat ik mogelijk wordt afgesloten door problemen met energieleveranciers?! Om die reden wilde ze me nu overzetten naar een andere leverancier – om afsluiting te voorkomen. Het was een vaag verhaal en kon er slecht tussenkomen bij deze jongeman.

    Aangegeven dat ik eventuele wijzigingen graag eerst per mail ontvang, maar het enige wat hij wilde was dat ik mijn adres en rek. nr. direct zou bevestigen.
    ‘We zijn alleen maar hard aan het werk om iedereen van goedkope energie te blijven voorzien’, aldus de betreffende jongeman.

    Ik word op mijn verzoek morgen teruggebeld en kom nu na dit gesprek al deze reviews tegen.. Daarnaast ondertussen alweer 3 keer gebeld?!
    Dit belooft weinig goeds. Kom er net ook nog eens achter dat mijn contract tot in 2026 loopt..
    Geen idee wat ik hiermee aanmoet!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • E
    Erik

    Kan niet minder als 1 ster geven helaas, vandaag heeft DGB mijn contract opgezegd, omdat ik niet betaal via automatische incasso (gelukkig). Altijd keurig voor de 22e van de maand betaald. Rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Kijken wat de mogelijkheden zijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Marion

    Mijn ervaring is dat het de grootste oplichters zijn. Omdat ik een automatische incasso heb op de eerste van de maand en niet de 22 e ben ik eruit gegooid, ik heb geen achterstanden gehad, maar ik ben een risico nu.. weet je DGB, steek je stroom in je reet.. ik heb maandag een afspraak bij het juridisch loket, jullie horen nog van mij

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • M
      Mieke

      Hoi Marion,

      Bij ons is precies hetzelfde gebeurd, donderdag een mail gehad en dezelfde dag al is het contract verbroken ???

      En…..we hadden een contract van 3 jaar en krijgen nu dus ook een boete voor over de komende twee en een half jaar…….we weten nu ook niet waar we financieel aan toe zijn want de boete moest nog worden verrekend………

      is dit bij jou ook het geval ?

      Gr. Mieke

      Reageren

      Reageren?

    • S
      Sjaak

      Na een verhuizing doorgegeven per 30 augustus kreeg ik een jaar afrekening en gingen ze gewoon door met de incasso voor het oude adres dus die heb ik terug laten storten . Voor mijn nieuwe adres werd toen al een paar maanden geïncasseerd het maand bedrag . Toen kreeg ik 30 september een mail met de titel U BENT IN VERZUIM ik heb nog een contract voor 4 jaar . Dus even bellen 25 minuten wachttijd krijg een soort snibbige dame aan de lijn die maar alleen kan zeggen U BENT IN VERZUIM iets anders kwam er niet uit . Later nog een keer gebeld een iets mindere verveel met het zelfde verhaal maar wist nog wel te vertellen dat we helemaal geen leverancier meer hadden en dat Stedin wel contact op zou nemen ! Ik snap niet dat dit kan in Nederland zo maar afsluiten . Wat een slecht bedrijf ik ga ook nooit meer in zee met die vervelende bel bedrijven nooit meer !

      Reageren

      Reageren?

    • S
      Sjaak

      Ben benieuwd . Er schijnen ook mensen de Volkskrant gebeld hebben want er zijn heel veel klachten ! De Volkskrant wacht op meer bellers .

      Reageren

      Reageren?

  • W
    W. Joosten

    Bij de eindafrekening, wat in mijn voordeel was, kreeg ik maar moeizaam reacties op mijn mails om stand van zaken terugbetaling. Zelf zitten ze er snel bovenop als zij geld moeten krijgen. Ze verschuilen zich achter de 10 weken die op de eindafrekening als termijn staan. Maar daarna komt er nog niks terug. En wordt er wederom niet gereageerd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • G
    Gerrits

    in Juni ook met valse beloften klant geworden bij DGB. Er werd gelijk 2x €93,30 en 2x €23,53 van mijn rekening afgehaald voor de voorschot en een een maand extra voor gas en water. Dat vond ik heel bizar. Bij mijn vorige leverancier betaalde ik enkel €92.18 voor gas en water. dus werd ik dief van mijn eigen portemonnee. Ik gebeld naar DGB en uitgelegd dat ik flink in de maling bent genomen door de beller die mij als klant voorloog goedkoper uit te komen bij DGB en dat ik er werk van gaat maken. Ik kreeg netjes een mail terug dat alles weer wordt terug gezet naar mijn vorige leverancier, maar tot heden nooit mijn geld ontvangen. Ik blijf doorgaan en maak er werk van.

    Reageren

    Reageren?

    • S
      selma

      Wij hebben nu het zelfde bij de DGB energie meegemaakt, ze schrijven binnen 1 week 2x een energie rekening van over de 300,00 euro van je rekening.terwijl de 1ste een voorschot van nog geen halve maand moet zijn.
      dit zijn gewoon criminele praktijken, ben dan ook weer overgestapt naar een andere maatschappij.
      hier wil ik zeker niet blijven

      Reageren

      Reageren?

  • K
    Kees

    Blijf bij deze oplichters weg! Ga niet met deze mensen in zee!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Marcel

    Ik was ook bij dbg vanaf jullie 2021 tot 12 augustus 2021 kreeg eerste maand jullie 4 factuuren van bijna 500 euro ????? Ik had van bedrijf Zelfde adres op particulier laten zeten kreeg gelijk 4 factuur alleen van de maand jullie heb dus 2 contracten op 1 adres ??????
    Belagelijk dit IK raad iedereen aan om nooit naar DBG ENERGIE OVER TE STAPPEN DIT GA JE GELD KOSTEN ALTIJD DOE HET ABSULIET NIET BLIJF WAAR JE BENT JE BENT ((((((GEWAARSCHUWD )))))PAS OP OPLICHTING B.V

    Reageren

    Reageren?

  • C
    C. van Leeuwen

    Waardeloze beloften. Ik schijn geen volledige eindafrekening te hebben ingezonden om recht te hebben op vergoeding van de opzegboete vorige leverancier.
    Zou wel netjes geweest zijn als ze dit even hadden gemeld.
    Verder kom ik niet aan een MijnPortaal account, want het “ding” zegt dat de twee mailadressen niet gelijk zijn. Toch echt wel!!!
    Valt niet over te praten: “eigen verantwoordelijkheid” is het antwoord.
    Wat een hufters (en ik ook dat ik er met mooie praatjes ingestonken ben.

    Reageren

    Reageren?

  • D
    DaisyMae

    Woest ben ik. In staat om naar harderberg te rijden om die oplichters eens flink aan te pakken. Krijg aanmaningen etc. Maar ik betaal geen piek. Nada noppes nul. Sterker nog. Ik start n procedure tegen dgb wegens valse voorlichting en bedreiging.
    Lieve mensen. Begin er niet aan. En voor diegene in hetzelfde schuitje. We moeten samenwerken om dit bedrijf een halt toe te roepen !!! Het zijn oplichters. En tel gaat niet. Heel onbeschoft. Ben er nog lang niet klaar mee. En dat zullen ze weten ook.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • C
      C. van Leeuwen

      Zijn zeker oplichters!!! Gladde praters!

      Reageren

      Reageren?

    • M
      Mick

      Ik zou heel graag met je meegaan, met een stel motor vrienden en even een heel stevig gesprek gaan voeren.

      Reageren

      Reageren?

      • B
        Ben

        Daar suggereert u mee dat motorrijders dat probleem wel even op zullen lossen.
        Vreemde reactie

        Reageren

        Reageren?

    • W
      Willem

      Helemaal mee eens! Ik zit in hetzelfde schuitje, had er al even niks meer van gehoord, rekeningnummers alles laten blokkeren van dit klote “bedrijf” een paar maanden niets gehoord, tot gister en nu hebben ze weer een brief gestuurd.
      Ik betaal er ook geen cent aan, en mocht je daadwerkelijk een keer langs gaan, ik ga super graag mee!!

      Reageren

      Reageren?

    • K
      Kees

      Ik wil er wel heen ook al zit ik er niet bij ..trommel maar genoeg mensen op om daar naar binnen te vallen

      Reageren

      Reageren?

    • L
      Lien

      Hoe ver is de schrijver ( of anderen) met de procedure?

      Reageren

      Reageren?

  • A
    Annelies

    Lees alsjeblieft alle negatieve reviews eerst goed voordat je iets afsluit. Dat heb ik niet gedaan.
    In april jl. een contract aangegaan, deze werd buiten mijn medeweten om ineens stopgezet na een maand. Meerdere keren geprobeerd contact te leggen, maar er werd geen oplossing geboden. Inmiddels zat ik zonder energie en zou mijn netwerkbeheerder de energie afsluiten. Ik doe een spoedaanvraag bij een andere energieleverancier en INEENS wordt DGB wakker en belt mij een dag later.
    Vervolgens krijg ik een eindafrekening met 250 EURO!!! opzegvergoeding, terwijl ik nooit het contract heb opgezegd! Ik mail hierover en krijg geen reactie. Behalve dan nu een AANMANING VAN 80 EURO!
    De behandeling aan de telefoon vervolgens is ronduit schandalig. Ik moet het bedrag gewoon betalen.
    Als particulier trek je altijd aan het kortste eind, ook al sta je volledig in je recht. Echt ronduit schandalig dit!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Annelies

    Lees alsjeblieft alle negatieve reviews eerst goed voordat je iets afsluit. Dat heb ik niet gedaan.
    In april jl. een contract aangegaan, deze werd buiten mijn medeweten om ineens stopgezet na een maand. Meerdere keren geprobeerd contact te leggen, maar er werd geen oplossing geboden. Inmiddels zat ik zonder energie en zou mijn netwerkbeheerder de energie afsluiten. Ik doe een spoedaanvraag bij een andere energieleverancier en INEENS wordt DGB wakker en belt mij een dag later.
    Vervolgens krijg ik een eindafrekening met 250 EURO!!! opzegvergoeding, terwijl ik nooit het contract heb opgezegd! Ik mail hierover en krijg geen reactie. Behalve dan nu een AANMANING VAN 80 EURO!
    De behandeling aan de telefoon vervolgens is ronduit schandalig. Ik moet het bedrag gewoon betalen.
    Als particulier trek je altijd aan het kortste eind, ook al sta je volledig in je recht. Echt ronduit schandalig dit!

    Reageren

    Reageren?

  • P
    Peter

    Ver van DGB afblijven, pure misleiding en verschuilen zich achter derden………, geen enkele afspraak komen zij na!

    Reageren

    Reageren?

  • T
    Tony Flameling

    Overstap via NL Energie Advies naar DGB, ben er vet ingetuind. Overstap boete verspreid over 5 jaar terugbetalen, wie bedankt dat dan? Ben er na 8 maanden overgestapt, via Regionaal Energie Collectief, die beloofde de boete terug te betalen als ik maar zou overstappen. Nog geen cent ontvangen, maar misschien komt er nog wat? Ben nu bij Engie, die beloven binnen 12 weken de 250 EUR terug te betalen. Hopelijk gaat dat wel goed.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • D
    dj

    meeste slechtste energie leverancier ooit, ben dus door een telefooncentrale bij hun ingeschreven wat ik niet wilde. was bij innova energie klant wat echt een topper is. slechte service en zit nu dus aan een contract vast wat ze niet zonder kosten willen terug zetten. meerdere dagen met klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd en ongelukkig als wat.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    Job S

    Net gebeld door een callcenter dat onder valse voorwendselen mij een contract bij dgb probeerde aan te smeren tegen een zeer hoge kWh prijs. Als je dgb zelf wil bellen om hierover een klacht in te dienen blijkt hun nummer niet bereikbaar. Oplichters dus.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • M
      marjo V

      bij ons zonet hetzelfde gebeurd. schandalig. DGB gebeld: zij kunnen er niets aan doen!!!! zegt de telefoniste, ze schakelen toch zelf het callcenter in!!!!!! oplichters.

      Reageren

      Reageren?

  • K
    Kim Veldhuizen

    In het telefoongesprek met DGB is aangegeven dat ik en opzegvergoeding zou krijgen over de boete van de vorige energieleverancier. Daar is niet bijgezegd dat dit uitgesmeerd zou worden over het 5 jarige contract. Ik kreeg het dus niet in een keer terug.
    Na indienen van de opzegvergoeding kreeg ik een mail en dacht dat het in orde zou komen.
    Nu bij de jaarrekening blijkt dat er niets is verrekend.
    Na telefonisch contact blijkt dat mijn verzoek tot opzegvergoeding is afgewezen en ik dit zelf in mijn portaal had moeten volgen. Ik heb alleen een mail waarin staat dat zij het verzoek hebben ontvangen.
    Mij word steeds gewezen op mijn portaal en het contract.

    Reageren

    Reageren?

  • R
    Rens

    oplichters !!!! werken met valse handtekeningen !!!

    Reageren

    Reageren?

    • N
      Niels

      Dat klopt, ook bij mij gebeurd heb nooit een paraaf gezet via mijn mobiel. Hoe kan dit?

      Reageren

      Reageren?

  • M
    Marc Clemens

    Pas op !!! Oplichters !!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • G
    Gerard

    Ben geschrokken van de reviews.
    Heb contract die zelfde dag direct ontbonden. Heb 3 x gebeld 1x mail gestuurd, toen bevestiging gekregen van contract is ontbonden.
    Pas Op.

    Reageren

    Reageren?

  • F
    Frank

    Oplichters, heeft mee een kapitaal gekost en maken bewust fouten met berekenen van het maandbedrag om zo deze kunstmatig te laag te houden. Criminelen organisatie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    Chris

    Let op !!!!!
    Trap hier niet in.
    Grootste oplichters die er rondlopen.
    Geef geen bankrekeningnummer of wat dan ook.
    Vragen persoonlijke dingen wat geeneens mag wettelijk gezien.
    Blijven zeuren en aandringen.
    Gewoon hoorn erop is het beste en nummer blokkeren….

    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • I
    Ien

    Dit bedrijf heeft mijn ouders opgelicht met mooie praatjes. Ze weten precies wie ze kunnen benaderen, de kwetsbare ouderen. En komen absoluut hun afspraken niet na. Schande dat dit mogelijk is in Nederland!

    Reageren

    Reageren?

  • K
    Kevin

    Ze beloven van alles maar komen niks na. Oplichters zijn. Dat ze nog een bestaan recht hebben.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Alexander

    Groot stelletje internet criminelen. Inmiddels aangifte gedaan. Internet en identiteit fraude. Oplichters zijn het vuile hufters!!!!!

    Reageren

    Reageren?

    • C
      Ch

      Heb je al wat gehoord nav je aangifte? Ik heb deze week een eind afrekening gekregen van €650 euro!! Meerdere malen gevraagd of ik goed zat, kreeg te horen dat ze dat nog niet konden zeggen. Bij andere maatschappijen zou ik lagere maandlasten hebben. Nu alsnog bij betalen?!

      Reageren

      Reageren?

  • H
    Hans

    Geen enkele ster waard, schoften zijn het, criminelen

    Reageren

    Reageren?

  • O
    Ozlem Kermen

    Ze hebben mij beloofd om de boete van de vorige leverancier te vergoeden, maar hebben het niet gedaan. Ik heb een mail gestuurd van mijn betaling, en een mail terug gehad dat het vergoed zou worden, nooit de betaling gehad en ik dacht het zal wel komen met de jaarafrekening en heb gewacht. Ik heb tot nu toe nooit bij moeten betalen met de jaarafrekening omdat ik een hoog maandbedrag heb, bij deze leverancier moest ik ook nog bijna €180,- bijbetalen, dus ze zijn echt niet goedkoop, in de jaarafrekening was het bedrag van de boete van de vorige leverancier ook niet verwerkt, ik heb de klantenservice gebeld, werd tegen mij gezegd dat het in de voorwaarden staat dat het bedrag van de boete wordt verdeeld over de jaren van je conract. Dus heb je een conract van 5 jaar, dat wordt €25,- per jaar per product. Echt heel krom. Ik heb gezegd dat dit niet gezegd is, ze zei je kon het ook zelf lezen, ze zijn zo onbeschoft. Nooit meer DGB.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • K
      Kato

      Bij ons precies hetzelfde. Dus in totaal voor gas en Electra 250 euro weg. Het zijn criminelen.

      Reageren

      Reageren?

  • A
    Ates

    Kan ik nog binnen 14 dagen annuleren? Heb aangetekende brief gestuurd etc en ga nog via de mail aansturen. Hoop dat ik er goed vanaf kom.

    Reageren

    Reageren?

    • J
      Jutteke

      Is dat gelukt?
      Zelfde heb ik namelijk ook zojuist gedaan.

      Reageren

      Reageren?

  • R
    Ronny

    Wat een bende criminelen. Kijk uit en trap er niet in. De positieve reacties die hieronder tussen staan hebben zij zelf geschreven, Let op.

    Reageren

    Reageren?

  • E
    Elisabeth

    Mensen trap er niet in. Ik heb nu grote schulden en problemen. Blijf hiervan weg. Als je aan de deur aanbelt in Hardenberg is men zogenaamd niet thuis schade. Te triest voor woorden.

    Reageren

    Reageren?

  • H
    Hans

    geen ster mogelijk wat een grootschalige oplichters, grootste boeven, WIE O WIE gaat bij dit malafide bedrijf de deuren sluiten. Hoe kun je als medewerker s avonds nog jezelf i de spiegel aankijken. Mensen pas op voor DGB voor je het weet zit je in de problemen en mag je het zelf uitzoeken….

    Reageren

    Reageren?

  • M
    Mark

    Geen ster mogelijk ! verdienen ze absoluut niet. Stoppen met het zgn ondernemerschap. Bijzonder slecht. Wat een fantasten. Deuren sluiten en stoppen met mensen te besodemieteren. Oplichters.

    Reageren

    Reageren?

  • M
    Mark

    Geen ster waard. Identiteitsfraude, fraude met bankrekeningnummer, onterechte afschrijvingen die samen een bedrag van meerdere duizenden euro’s bedrag, fraude AW gegevens. Mensen let op deze oplichters kost je geld

    Reageren

    Reageren?

  • L
    L Sierkstra

    Heel vreemd dit, om 22.00 gebeld door een servicemedewerker van “Liander” die mij op de hoogte wilde brengen van de dalende kosten. Ik kon mijn maandtarief met 36 euro bijstellen. Hij had een heel verhaal dat hij vanuit Liander belde waardoor ik lang aan de lijn bleef. Hij had al mijn gegevens. Verder was hij bijzonder “gezellig” aan het kletsen over koetjes en kalfjes, alsof hij vertrouwen wilde winnen. Uiteindelijk stuurde hij mij een mail die ik ook gelijk moest accepteren. Dit weigerde ik want hierbij zag ik dat ik dus over zou stappen naar DGB. Nadat ik aangaf niet zomaar zo’n keuze te willen maken bleef hij nog lang doorvragen waarom niet. Toen ben ik ondertussen deze reviews gaan lezen en heb ik hem snel afgewimpeld

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    A.

    Mijn vrouw vanavond door hen gebeld en ze wisten haar voornaam. Hoe komen ze aan haar telefoonnummer en haar voornaam. Eerst de ” gewone” verkoper aan de telefoon gehad die begon over Liander, de netwerkbeheerder. Toen ik hem vroeg gaat het om een nieuwe leverancier van gas en elektra, was zijn antwoord ja, maar toen hij mij niet duidelijk kon maken hoe het precies in elkaar zat, kwam zijn manager aan de telefoon. Toen ik hem wat vragen stelde hoe e.e.a. in elkaar zit was de vriendelijk er gelijk af en gooide hij de telefoon er op. Hij beweerde dat we ons contract met de huidige leverancier via hun hadden afgesloten, echter toen ik hem vroeg welke leverancier dat dan is, moest hij mij het antwoord schuldig blijven.

    Reageren

    Reageren?

  • I
    Imke

    OPLICHTERIJ!!!!!!! 1 ster is nog teveel voor deze organisatie! Deze oplichterij moet stoppen!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • H
    Harold

    Wat een vreselijke oplichters! Ik wil iedereen waarschuwen om NIET met dit bedrijf in zee te gaan! Ze hebben mooie verkooppraatjes, maar stellen vervolgens een ander contract op. Hierdoor lijkt het alsof je een goede deal hebt gesloten, maar wat ze telefonisch beloven maken ze op papier niet waar!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • B
    Boze dochter

    Kwetsbare ouderen per telefoon een te snel besluit laten nemen op behoorlijk agressieve en dwingende toon. Dit kan en mag gewoon echt niet! Als iedereen dit nu eens gaat melden bij ACM Consuwijzer? https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • B
    Boze dochter

    Kwetsbare ouderen per telefoon een te snel besluit laten nemen op behoorlijk agressieve en dwingende toon. Als iedereen dit nu eens gaat melden bij ACM Consuwijzer? https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    Cindy

    Door een fout van Vaste Lasten Vergelijkers is een contract dat nooit is ingegaan niet tijdig geannuleerd bij DGB Energie. Hier begon de ellende.
    Vervolgens werd er de maanden daarna dus toch door DGB Energie honderden euro’s van mijn rekening afgeschreven. Ik heb Vaste Lasten Vergelijkers gemaild en gebeld maar het enige wat ze zeiden was dat ik inderdaad geen contract meer heb, maar ik moest het energiebedrijf zelf maar bellen als ik wilde dat ik mijn geld sneller terug kreeg. Ik heb DGB Energie dus zelf gebeld en gemaild. Uiteindelijk moest ik van DGB Energie zelf bewijs gaan leveren dat ik dit contract tijdig heb geannuleerd via Vaste Lasten Vergelijkers. Dit bewijs heb ik geleverd. Ik heb erachteraan gebeld, omdat het niet stopte: ze bleven geld van mijn rekening afschrijven. Uiteindelijk kreeg ik van iemand van de debiteuren afdeling te horen dat ik de bedragen zelf mocht terug vorderen en dat mijn contract per direct is beëindigd. Dit was telefonisch. Vervolgens werd er een week later wéér geld van mij rekening afgeschreven. Ik vorderde het terug en kreeg daarna een mail van DGB Energie over een mislukte incasso en een dreigement van een aanmaning. Terwijl zij geen recht hebben om geld van mijn rekening af te schrijven en ik geen klant ben bij hen!
    Er wordt dus nog steeds iedere week (!?) geld van mijn rekening afgeschreven terwijl ik nooit betalende klant ben geweest bij dit energiebedrijf! Daarnaast is het zo dat er dus niet eenmalig een bedrag per maand van mijn rekening afgaat: nee wel vier of vijf keer in een maand! Nu in totaal een bedrag dat onrechtmatig is verrijkt van bijna €400 in de maand december! En dit voor een niet bestaande energierekening voor een eenpersoonsflatje van iemand die fulltime werkt!? Al zou ik klant zijn bij DGB Energie is dit ook niet het afgesproken bedrag en zijn dit ook belachelijke bedragen die worden afgeschreven.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    PIET

    GELDWOLVEN IK BEN OVERGESTAPT KRIJG NOG 600 EURO VAN HUN MET 10 WEKEN OP WACHTE SCHANDALIG NOOIT NAAQR HUN OVERSTQPPEN

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • N
    Nina

    Ze zijn overheersend aan de telefoon, hebben niet de juiste informatie en blijven bellen !
    Geen resprect voor de klant.
    Kunnen niet tegen kritiek, hingen de telefoon op toen ik dit teruggaf.

    Reageren

    Reageren?

  • D
    Dirk Gnodde

    DGB zijn geldwolven. Ze zoeken niet zelf naar nieuwe klanten, maar laten dit over aan een bedrijfje met gladde verkopers. Deze verkopers vertellen veel leugens, maar dat weet je dan nog niet. Ze lijken dus heel goedkoop, maar dat zijn ze niet. Zo lijken de thuisgestuurde tarieven laag, maar er komt nog veel bij. En als je dan inziet dat je een vergissing hebt begaan, helaas na de 14 dagen bedenktijd, dan worden de bedragen nog hoger.
    En als je dan opzegt komen er ineens nog meer kosten bij: opzegboetes (dat mag van de wet) en aanmaningskosten. Maar ze sturen pas aanmaningen nadat ik ze er op heb gewezen dat de aanmaningskosten onjuist zijn.
    En dan de eindnota’s; bedragen, die ik al betaald heb zijn niet terug te vinden; weer die aanmaningskosten en natuurlijk de opzegboete.
    En dat moet allemaal in een keer betaald worden, terwijl ze zelf het terugbetalen van opzegboetes uitsmeren over maximaal 5 jaar met bedragen van 25 euro per keer. Logisch zou zijn, dat je dat als ex klant ook zou mogen, maar nee hoor! Toen ik dat voorstelde ontplofte de medewerkster van DGB bijna.
    Ik snap hun wel hoor; ze staan er, volgens de consumentenbond, financieel heel slecht voor. Dus proberen ze door truukjes zoveel mogelijk geld binnen te harken.
    Mensen, TRAP HIER NIET IN!!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • K
    Kristiaan

    Ik ben nu sinds vier maanden lid van DGB Energie. Op het moment van oversluiten heb ik de offerte vergeleken met o.a. een energieovereenkomst van Engie, Greenchoice en Eneco. Op dat moment kwam DGB Energie het voordeligst naar boven. Inmiddels ben ik alweer een aantal keren gebeld door verschillende verkopers dat het goedkoper kan. Ook een offerte ontvangen van Oxxio, dit blijkt inderdaad nu goedkoper te zijn. Alleen dat blijft natuurlijk lastig vergelijken omdat de prijzen voor stroom en gas vandaag de dag anders zijn dan bijvoorbeeld vier of vijf maanden geleden. Op zich ben ik wel tevreden met deze partij, niet hele lange wachttijden zodra ik hun probeer te bellen en ook als ik een medewerker dan aan de lijn krijg, krijg ik vaak wel een passend antwoord.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • L
    louise

    nogal geschrokken van de reacties hieronder….. net mn contract helemaal doorgelezen van dgb maar het scheelde me sereiuze euros ten opzichte van mn oude contract. vandaar ook mijn reactie hier

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • D
      Dirk Gnodde

      Hun prijzen zijn niet zo laag als dat je denkt. Er komen nog allerlei hoge kosten bij. De klantenservice lijkt vriendelijk zolang je maar braaf doet wat zij zeggen. Maar als je ze betrapt op hun fouten worden ze ronduit onbeschoft.

      Reageren

      Reageren?

    • D
      Dirk Gnodde

      Reken alles maar eens goed na, met name de extra kosten. Dan zul je zien, dat ze duurder zijn dan Vattenfall, en die is al niet goedkoop.

      Reageren

      Reageren?

  • J
    Jonathan

    Klantenservice was niet echt super in het begin, moest soms wel 10 minuten in de wacht staan. Ik moest m’n eindafrekening opsturen om er voor te zorgen dat ik de boete die ik had bij engie, terugkreeg.

    Uiteindelijk allemaal gelukt, dus ben op zich wel te spreken over deze club.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • P
      Pascal

      Binnen hoeveel tijd heb je het bedrag terug gekregen?

      Reageren

      Reageren?

  • D
    Dorinda

    Afgelopen week werd ik gebeld door iemand van Priment die mij vertelde dat ik een contract als grootverbruiker heb bij mijn huidige energiemaatschappij (Oxxio) en dat ik een kleinverbruiker ben en dus zou dat dan overgezet worden naar Engie. Ik heb meerdere malen gevraagd of dat zou betekenen dat ik bij akkoord geven zou overstappen, want dat mag ik nog niet i.v.m. jaarcontract wat nog niet is verlopen. Nee, ik zou niet overstappen. Oxxio en Engie zouden onder hetzelfde moederbedrijf vallen, Oxxio zou speciaal voor grootverbruikers zijn en Engie voor kleinverbruikers. Meneer wou alle gegevens met mij doornemen, tot hij bij mijn bankrekeningnummer aangekomen was. Ik gaf aan dat ik in de winkel stond en daar zeker niet mijn bankrekeningnummer hardop zou vermelden. Ik heb hem gevraagd alles op de mail te zetten en mij later terug te bellen. Hij wou dat ik gelijk mijn mail bekeek en het aanbod wat daar in stond, omdat we alles samen even na moesten lopen. Hij: ‘Heb je de mail ontvangen?’ Ik: ‘Geen idee, ik heb mijn telefoon aan m’n oor dus kan dat niet zien. Bel me later maar terug.’ Thuisgekomen heb ik het aanbod in de mail bekeken en daaruit werd duidelijk dat het wél om overstappen ging. Vandaag belde hij mij terug en toen ik aangaf dat ik had gelezen dat het om een overstap en een nieuw (3-jarig)contract ging en er daarom niet mee akkoord ging, zei hij: ‘Maar dat heb ik je toch allemaal duidelijk uitgelegd hoe dat zit?’ Waarop mijn antwoord was: ‘Ja je hebt het uitgelegd, maar het was me niet duidelijk. Nu wel, dus ik ga niet akkoord. Prettige dag nog!’. Mensen, blijf alert!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • I
    irene

    Ook ik ben door DGB besodemieterd. Gladde praatjes en leugens vertellen om je klant te maken. Medewerkers die niet weten waar ze het over hebben aan de telefoon en verkeerde informatie geven. De opzegvergoeding zou door DGB worden betaald volgens de DGB medewerker aan de deur. Blijkt totaal niet waar te zijn. Aan de telefoon is mij door DGB verteld dat de opzegvergoeding bij de 1e jaarnota zou worden verrekend en uitbetaald en nu blijkt dat ze dat dus over 5 jaar doen. Stelletje oplichters zijn het.

    Reageren

    Reageren?

    • J
      jurgen

      ik heb het precies de zelfde probleen stelletje oplichters zijn het

      Reageren

      Reageren?

  • S
    Sandra

    Voel me ontzettend belazert door dgb. Slimme verkoper, met gladde en achteraf valse praatjes. Dacht daar trap ik niet in, wel dus. Belachelijk dat bedrijven, in deze toch al zo lastige tijd, zo in de maling worden genomen. Wees gewaarschuwd en ga niet met dit leugenachtige bedrijf in zee.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • W
    Walter van Maris

    Vandaag al voor de 7e keer (om en nabij) in de afgelopen 6 maanden gebeld door die club. Ze heten telkens anders, nederlands energie collectief ofzo, en vandaag opeens N.E.L. Ik vroeg wat dat betekende, zou het Nederlands Energie Loket zijn. Zou zgn een prijs garantie hebben bij hun, maar ik zit al 10 jaar bij Greenchoice, direct , en ben daar tevreden over. Vorig jaar oktober prijs nog vastgezet voor 2 jaar. Ruikt aan alle kanten naar oplichting. Ik vroeg hoe ze aan mn nummer kwamen, ik stond in hun systeem omdat ik via hen het contract afgesloten zou hebben. Pertinente onzin. Ze zijn opdringerig, vertellen leugens en zijn onbeschofd. Dat zo’n club kan bestaan is niet te geloven.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    J.b. Prins

    Ben onder valse voorlichting binnen gehaald ze hebben leugens verteld.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • E
    Ed

    Erg pressend, agressief. Had ‘doe’ ik niet gezegd. Maar blijft bellen. In het gesprek tig keer gevraagd hoe het zit, wordt niet duidelijk hoe het zit. Termen worden gegooid maar je weet niet waar je in stapt. Krijg de rillingen van die griet.

    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • D
    dik

    zeer dwingend gesprek met een van hun medewerkers, vroeg om bankgegevens etc. ruikt naar oplichting, heb daarna even met mijn energie leverancier gebeld. ik zou niet in hun mooie praatjes trappen mensen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • V
    Venhorst

    net door ze gebeld, gelukkig gaf ik aan later teruggebeld te willen worden. wisten al mijn gegevens en hoe veel ik per maand kwijt ben. Erg dwingend. Gaven aan dat 45 procent van de inwoners van Dordrecht bij DGB zijn aangesloten. Blij dat ik even deze site tegenkwam!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • F
    Frank van Tol

    Volgens mij onder de naam van het energieloket benaderd door DGB omdat de energieprijzen lager zijn dan mijn huidige aanbieder. Volgens het energieloket was DGB de beste aanbieder en er kon direct een nieuw contract worden afgesloten. Persoon was nogal dwingend en wisten veel info van mijn huidige aanbieder. Een of ander verhaal dat ze de 9 cijfers van mijn rekeningnummer moesten hebben zodat mijn IBAN vrij zou komen. Wilde ter plekke de offerte via de mail doorspreken om akkoord te krijgen. Gezegd dat ik dit sowieso op mijn gemak ga bekijken en niet direct een beslissing neem.
    Persoon wist niet hoe snel hij moest ophangen en offerte nooit ontvangen. Wordt nu door verschillende nummers uit Nederland (Delft, Eindhoven) door ze benaderd.
    Oplichters en willen door dwingend te zijn snel scoren op een energiecontract.

    Reageren

    Reageren?

  • A
    Anoniem

    Oplichting!!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • I
    Ineke

    Door een abuis slechte ervaring. Geen grammetje stroom afgenomen maar wel een rekening van € 125.—

    Reageren

    Reageren?

  • G
    Geeta

    Nooit meer energie DGB.
    Verschrikkelijke klantenservices ik betaal liever meer dan klant bij DGB .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Marc

    Grote oplichters!

    Doen alsof ze van stedin zijn, hebben je gegevens en dwingen je bijna direct ergens mee akkoord te gaan.

    Moderne oplichting waar minder capabele mensen direct intrappen.

    Blijf ver weg van dit soort clubs!

    Reageren

    Reageren?

    • L
      Lindsay

      Zelfde!

      Reageren

      Reageren?

  • R
    Rosita

    Ik ben zojuist gebeld door zo een oplichter en jammer genoeg gezegd dat ik akkoord was . Ze wisten alles van me. Zelfs mijn rekeningnummer Mijn nieuwe tarieven zouden per 1 oktober ingaan. Wat kan ik hier tegen doen. Aangifte doen bij de politie ?

    Reageren

    Reageren?

    • A
      Andre

      Direkt een mail sturen dat je niet akkoord gaat met het contract en ook de belclub die voor hun werkt informeren. Vragen om de bevestiging dat je niet akkoord gaat ook via de mail. Ze bellen namens het Nederlands Energie Verbond, die Gasten bellen of beter ook mailen en je contract meesturen en aangeven dat je er niet mee akkoord gaat en een bevestiging van hun wil hebben ervan.

      Reageren

      Reageren?

    • G
      gerdevries

      Ik raadt u aan naar https://consuwijzer.nl te mailen of naar hun nummer te bellen. Dat is de Autoriteit Consument & Markt, een overheids instantie. Vertel ze dat u een misleidende aankoop heeft gedaan. U wordt vervolgens op de juiste manier geholpen om uw overeenkomst ongedaan te maken. Eventueel wordt u door een van hun advocaten geholpen.
      Wist u trouwens dat online aangegane overeenkomsten nooit geldig zijn? Ik wist dat ook niet!

      Reageren

      Reageren?

  • E
    Egbert

    Beste DBG Energie,

    Tot twee maal toe zijn we gebeld met de vraag of de overstap goed bevallen is.

    Bij de eerste gesprek hebben we aangegeven dat we misleidend zijn door te stellen dat er geen overgang zou zijn bij de bestaande leverancier, na uitdrukkelijk bevestiging van geen overgang, alleen goedkoper tarief, heeft mijn vrouw ingestemd met de actie. We zijn nu door een leugen extra kosten kwijt omdat we bij de oude leverancier willen blijven en omdat we nu minder terug krijgen voor onze energie opwekking.

    Bij het tweede gesprek was het nog veel gekker.
    Na gezegd te hebben dat wij niet tevreden waren met de gang van zaken, hield jullie moeilijk te spreken/verstaande jonge man zomaar direct de horen verbrak hij de lijn.

    Wat een raar gedoe bij DGB energie
    Is dit nu jullie klantvriendelijkheid!
    Geloof dat we dit maar moeten melden bij een consumenten programma.

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

    Reageren

    Reageren?

  • B
    Bas Pronk

    De laatste variant van deze oplichters club:
    Ze bellen namens een “collectief” (verkoper noemde afkorting, geen DGB) waar tientallen energieleveranciers met 3 miljoen Nederlanders bij zijn aangesloten. De gas/energie tarieven van Liander waren verlaagd en ze belden me uitsluitend om me hierover te informeren. Ze stelden me niet eens de vraag of ik wilde overstappen van energieleverancier maar gaven aan dat per volgende maand de verlaagde tarieven in zouden gaan.
    Nog even doorvragen natuurlijk want het leek me onwaarschijnlijk dat ze 3 miljoen Nederlanders gaan afbellen om ze te informeren over verlaagde tarieven. Gaat dus gewoon om een overstap naar DGB.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • L
      Linda K.

      Ik heb precies hetzelfde meegemaakt! Ze deden alsof ze van Liander waren met hetzelfde verhaaltje. Vervolgens kreeg ik mail met een offerte erin. Toen gingen er bij mij alarmbellen rinkelen en tijdens het gesprek meteen opgehangen. Schofterig!

      Reageren

      Reageren?

  • S
    Saskia

    Vreselijk. Opdringerig en beloftes zijn vaag.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • E
      energieloketNL

      heeft u intresse in een andere betere leverancier zoals de eneco?

      Reageren

      Reageren?

  • O
    Olaf

    Pure oplichters die via gladde verkopers van Priment je een contract aan te smeren. Doen zich dan voor als je huidige leverancier maar dat zijn ze zeker niet.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • B
      Boelie

      Inderdaad zo is dat ook bij mijn vader gegaan! Oplichters van het 1e uur!

      Reageren

      Reageren?

  • T
    Ton

    Wow ..wat super misleidende en agressieve verkoop van deze club. Er wordt gezegd dat zij de goedkopere energie tarieven aan mij kunnen doorgeven, want de prijzen zijn omlaag en daar kan ik van profiteren.. en op mijn vraag waar liander en ook nuon bij mij in het plaatje zijn gebleven wordt er door de zeer irritant en dwingend pratende dame gezegd dat zij alleen maar stroom doorgeven en factureren, en dat er dus niets voor mij verandert.

    Er zijn veel gegevens van mij bekend blijkt, en met doorvragen en het klikken op een link in een sms kunnen mijn gegevens op juistheid worden gecontroleerd (want daar wordt tegenwoordig zoveel misbruik van gemaakt vertelt ze er nog bij..) en ze vraagt eerst ter controle de laatste 4 cijfers, maar dan vraagt ze in ene de laatste 9 van mijn IBAN en ik geef dat al twijfelend door, want dat is het hele nummer en begin ik nattigheid te voelen, of ik nu even naar het smsje wil gaan en op de link wil klikken om zo de mijn juiste gegevens te verifieren. Ik geef aan dat ik niet op een linkje in een sms wens te kikken, dat dit heel vreemd is in deze tijden van phishing, en ik gewoon een offerte per post rustig wil bekijken, ja die krijg ik, ook en de toon wordt nu dwingender en dat ik mijn gegevens NU moet bevestigen via de e- mail moet doen die zojuist gestuurd is, omdat er anders geen offerte gestuurd kan worden, en zij het niet in het systeem kunnen checken.. kortom overal antwoord op , en onder tijdsdruk.

    In de mail staan al mijn gegevens al ingevoerd, en of ik op accepteren wil klikken omdat ze alleen zo kunnen nagaan of ik wel diegene ben waar ze mee bellen. Ik klik door en kom in een volgende pagina met een opsomming van de offerte (zo staat er) en de gemaakte afspraken, en er onder een vakje waar digitaal ondertekend kan worden.

    Dat is precies het moment waar ik ben afgehaakt, en de telefoon heb opgehangen. Heb dus niet de handtekening verstuurd, en ga er vanuit dat ik hiermee door het oog van de naald ben gekropen…

    Begrijp niet , zeker niet na deze waslijst van klachten op deze site dat dit bedrijf nog zo door kan gaan. En die 4 postieve comments zijn compleet fake.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • A
      Andre

      Zelfde ervaring. NIET DOEN

      Reageren

      Reageren?

    • I
      Ingrid

      Precies hetzelfde bij mij zojuist.
      Ik heb tien keer gevraagd of ik dan zou overstappen, maar telkens zei de jongeman aan de telefoon dat dat niét het geval was.
      Tot ik in de mail gelijk op ‘accepteren’ moest klikken en een handtekening moest zetten. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan. Ik heb ook op dit punt de verbinding verbroken…

      Reageren

      Reageren?

    • L
      Lindsay

      Zelfde meegemaakt enkele maanden geleden, net op tijd afgehaakt. Toen werkten ze namens Essent. Vandaag een 2de poging, maar nu werken ze namens Stedin. Bende oplichters.

      Reageren

      Reageren?

  • F
    Frits de Boer

    Mijn moeder is gebeld met de informatie dat het een telefonische afspraak was om nog gegevens te verzamelen omtrent haar nieuwe energiecontract bij Eneco. Ze waren van alle gegevens op de hoogte en zeiden herhaaldelijk dat ze van Eneco waren en dat dit was overgenomen door hen. Door lang doorpushen en veel persoonlijke gegevens te vermelden Is mijn moeder hier in getrapt. Zelfs nadat ze aangaf niet te willen veranderen van contract (ze zeiden dat dit niet het geval was) hebben ze een voorstel toegestuurd en telefonisch druk gezet om te tekenen. Ze zeiden dat deze handtekening gebruikt werd voor het bel me niet register, en dan zou ze niet door andere partijen gebeld kunnen worden. Het contract was niet duidelijk zichtbaar en de medewerker gaf aan dat ze in het lege vak kon tekenen voor het bel me niet register. Op deze manier heeft mijn moeder getekend zonder enig idee dat het om een 4 jarig energie contract ging van ene Clean Energie. Totdat zij later een bevestigingsmail kreeg met een “getekend” contract. Vandaag probeerde ik dit samen met mijn moeder op te zeggen maar dit bleek een helse karwei. Zij zeggen dat ze zelf getekend heeft dus dat ze wist wat haar voorgelegd werd, ondanks dat ik uitlegde dat het een puur misleidende campagne is waarbij mensen onwetend worden gestrikt voor veel te dure en lange energiecontracten terwijl ze dit niet willen. Na veel pijn en moeite heeft de medewerker gezegd dat het nu dan maar geanulleerd is. Omdat wij hier geen bevestiging van ontvingen heb ik nogmaals moeten bellen, se geven aan dat je binnen 14 werkdagen deze mail ontvangt en kunnen het niet eerder opsturen. Dus als je niet op tijd deze mail ontvangt, zit je er dus nog aan vast. Wij hebben nu het einde van het gesprek opgenomen waarbij mondeling toegezegd is dat het contract geannuleerd is. Belachelijke klantenservice en oplichterij.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • G
    Grut

    Ik krijg de opzegboete van de vorige leverancier niet terug betaald terwijl dit telefonisch wel werd toegezegd bij de overstap naar DGB

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Rob

    Aanschaf via telemarketing. Iets wat ik nooit doe maar de voorwaarden waren erg goed. De kosten blijken 40% hoger als mij werd voorgespiegeld. Toch knap van ze. Ben meteen weer overgestapt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • K
    Kim

    Stelletje oplichters. Zetten telefonisch veel druk. Geven aan dat ze van dezelfde energie bedrijf zijn en bieden aan je boete te betalen. Jelemaal niks van waar. Zig je dan met een 5 jaar contract en een een rekening van 2 maanden aan energie wat je moet betalen ipv 1 en en veel hogere rekening dan wat ze telefonisch hebben gebeld. Dan probeer je de dame aan de telefoon uit te leggen dat je bent opgelicht, maar die blijft alleen maar over de algemene voorwaardes praten alsof ze een robot is.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    A.Spruit

    Wat een vreselijk pressend en agressieve manier om mensen te overtuigen dat men vooral bij hen een contract moeten afnemen. Schandalig.

    Klantenservice
    Reageren

    Reageren?

  • I
    Ivo

    Prima leverancier, prijs en service

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • G
    G J Koetsier

    slecht
    Ik heb 2 dagen levering gehad van D.G.B.
    Ze sturen dood leuk een betaling van 2 maanden.
    Augustus 2 dagen vam 16 tot 18 Augustus ,18 augustus ben ik overgegaan naar Essent maar ze sturen wel een rekening van september ,3 keer een mail gestuurd maar geen reactie van D.G.B.alleen een waarschuwing dat er ook nog €40 bij op komt

    Reageren

    Reageren?

    • G
      G J Koetsier

      Ook wij zijn er in getuint ik heb gevraagd of het van dezelfde energieleverancier was en het antwoord luide “ja is van het regionaal netbeheer en dat is hetzelfde.”
      Er word dus gewoon onzin verkocht waarbij foute indrukken achter worden gelaten om een contract te kunnen verkopen. Wij zijn erg ontevreden hierover.

      Reageren

      Reageren?

  • J
    Joep Bongers

    Wij zouden ons hebben aangevinkt voor een prijsdaling dat we dan gebeld zouden worden. Of we het geld van de coronakorting willen hebben waardoor onze rekening iets naar beneden zou gaan. “Willen jullie aan het eind van iedere maand korting of aan het einde van het jaar?” Mijn vriendin maakte hier een keuze en toen kreeg ze meteen een contract. Ook heeft ze gevraagd of het van dezelfde energieleverancier was en het antwoord luide “ja is van het regionaal netbeheer en dat is hetzelfde.”
    Er word dus gewoon onzin verkocht waarbij foute indrukken achter worden gelaten om een contract te kunnen verkopen. Wij zijn erg ontevreden hierover.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    CCJ

    “Mag ik ter verificatie even je bankrekening?” werd mij gevraagd door een vlotte jongeman die niet wilde toegeven dat DGB een energiebedrijf is dat mij als nieuwe abonnee wil… “Je bent onderdeel van het collectief”. Ik vind dit heel vervelend en kan mij voorstellen dat er veel mensen intrappen en zonder volledig bewustzijn akkoord gaan met een nieuw energiecontract.

    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • H
    Hans

    Klopt zo is het bij mij ook gegaan. Zit je zonder het te weten bij hun terwijl ze zeggen je huidige leverancier te zijn. Ik betaal nu meer dan bij de vorige. Echt opgelicht. Wil weg maar vindt eens een betrouwbare energieleverancier!

    Reageren

    Reageren?

  • P
    Pippe Selle

    De manier waarop dit bedrijf potentiële klanten wil binnenhalen is schandalig. Eigelijk zouden deze praktijken verboden moeten worden. Als je hier als marketeer werkt moet je je eigen schamen. Je doet totaal geen respectvol werk en gefaciliteerd een bedrijf wat mensen oplicht. In het misleiden zijn jullie zo bedreven dat ik begrijp dat mensen hier intrappen. JE bent ook een dief als je steelt voor een ander!!!!

    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • L
    Laspang

    Wat een bedrijf zeg nog nooit van me leven mee gemaakt. Ze zeggen dat je bij je eigen leverancier blijft . Maar minder gaat betalen niets van waar. Daarna heb je contact met ze .durven ze nog te zeggen dat ze het aan het ondefzoeken zijn . Maar deze slinkse vossen halen wel geld van je rekening af. Ik denk dit is een goeie voor sbs nieuws . Wat een bedrijf ano 2020 . Ik wil niets met jullie te maken hebben en betaal jullie ook niets. Draai het maar met terug werkende kracht terug oplichters

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Ab

    Hang net op. Kreeg het verhaal dat ze via Liander leveren, maar dat ipv Vattenfal ZIJ nu de inkoop doen. en dat ik goedkoper uit ben zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Kreeg zelfs nog extra korting omdat ik ZZP’er ben.

    Kreeg een contractje per mail opgestuurd en of ik even wilde tekenen. Ik zei dat ik eerst even rustig de voorwaarden wilde lezen voordat ik me voor 5 jaar vastleg, en toen werd er even wat meer druk op gezet. Lezen was niet nodig, alles was hetzelfde als het in het gesprek, enz, enz.

    Ondertussen wat reviews gevonden. Toen ik zei dat wat mij betreft het gesprek beëindigt kon worden als ik niet eerst het contract kon doorlezen, werd het zelfs wat onvriendelijk (moet ook frustrerend zijn, zo dicht bij je provisie…)

    Gelukkig niets getekend.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • V
    Vivian Malcolm

    Ik heb precies het zelfde meegemaakt .Werd een paar weken terug ook benaderd door DGB Energie met ook het zelfde praatje dat ze een goedkoper tarief hadden .ZGN van ENECO ook mij werd beloofd dat ik niet hoefde over te stappen alles bleef het zelfde zei de meneer aan de telefoon .nou niet dus ik ben ook gedwongen om over te stappen en inderdaad ik heb gemaild ,gebeld ,contact formulier op de website ingevuld maar ze reageren niet .ik heb nu een rechter in geschakeld .ze zetten me maar terug naar ENECO .oplichters

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • R
      renee

      waarom dan 4 sterren geven?

      Reageren

      Reageren?

  • V
    Vivian Malcolm

    ik ben ook benadert door DGB met het verhaal dat ze een leuk contract hadden ZGN van Eneco ,heb ook duidelijk aan gegeven geen interesse te hebben maar de meneer bleef doorgaan ook met het verhaal dat ik gewoon bij Eneco zou blijven ,nou nee dus alles wat beloofd is komen ze niet na ik wil weer bij Eneco was ik jaren klant nooit ellende mee gehad .

    Reageren

    Reageren?

  • A
    A

    Tot twee maal toe zijn we gebeld met de vraag of de overstap goed bevallen is.

    Bij de eerste gesprek hebben we aangegeven dat we misleidend zijn door te stellen dat er geen overgang zou zijn bij de bestaande leverancier, na uitdrukkelijk bevestiging van geen overgang, alleen goedkoper tarief, heeft mijn vrouw ingestemd met de actie. We zijn nu door een leugen extra kosten kwijt omdat we bij de oude leverancier willen blijven en omdat we nu minder terug krijgen voor onze energie opwekking.

    Bij het tweede gesprek was het nog veel gekker.
    Na gezegd te hebben dat wij niet tevreden waren met de gang van zaken, hield jullie moeilijk te spreken/verstaande jonge man zomaar direct de horen verbrak hij de lijn.

    Wat een raar gedoe bij DGB energie
    Is dit nu jullie klantvriendelijkheid!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • R
      renee

      waarom beoordeeld u ze met uitstekend en 5 sterren als u zo opgelicht bent? ik ook hoor, dus ze kregen 1 ster

      Reageren

      Reageren?

  • Y
    Y

    Wat een oplichters. Bellen onder de naam van mijn huidige energieleverancier. Zeggen dat je een jaarcontract krijgt maar dat blijkt 5 jaar te zijn. Dat je op deze manier een bedrijf wilt runnen. Dieptriest. Ik heb de boel binnen 14 dagen geannuleerd. Mijn klacht meteen neergelegd bij het programma Opgelicht en Tros Radar. Alle mailwisseling en correspondentie liggen al bij hun. Ze hebben het al in behandeling genomen.

    Reageren

    Reageren?

  • T
    Tweeling#79

    Ene mevrouw Sonja van M , ( achteraf is dat is Iemand van DGB energie ) belt een aantal malen met een 010 nummer , doet haar verhaal over goedkope zakelijke energie , hoeveel wij gaan besparen ,. Doet alsof zij van Liander, Vattenfall is Bij vraag om meer informatie krijgen wij een “offerte” via de mail toegestuurd met een link ; deze hebben wij niet geopend , immers , wij hebben geen offerte aangevraagd ; tevens krijgen wij een sms met een bedankje dat wij een offerte hebben aangevraagd??? . De mevrouw belt na enkele dagen weer , doet haar verhaal weer , Als ik zegt geen interesse te hebben en tevreden ben met mijn huidige maatschappij Vattenfall , ,geeft zij aan dat zij mijn toestemming niet nodig heeft om mijn huidige contract te veranderen in een contract bij hun ( DGB ) , Dat we (zogenaamd) een offerte hebben aangevraagd en dat wij vanaf volgende maand een rekening van DGB zullen ontvangen en niet meer van Vattenfall . Dit zou zo in het contract staan dat wij bij Vattenfall hebben afgesloten ??? en zij van DGB is bevoegd om zonder onze toestemming dit in te zetten en ons over te zetten op DGB , omdat dat goedkoper zou zijn en het ons erg veel geld per jaar zou opleveren , .Ik heb een paar maal duidelijk aangegeven dat wij hier niet gediend zijn en geen belangstelling hebben , waarop de persoon zegt dat zij niet vraagt om mijn belangstelling , interesse of mijn toestemming , omdat het reeds in gang gezet is . Ik heb met klem aangegeven geen toestemming te geven hiervoor , ook een paar maal duidelijk gezegd dat ik niet van energiemaatschappij ga veranderen . Zo ging het gesprek heen en weer . De mevrouw kwam zelfs eerst met doen alsof zij van Vattenfall was , daarna met dat het niet uitmaakte bij welke energiemaatschappij ik aangesloten was , en dat zij geen energiemaatschappij waren , maar wat, kon ze ook niet zeggen , maar dat ik automatisch overging naar DGB . Ik snapte er niets meer van
    Ook heb ik aangegeven het telefoongesprek opgenomen te hebben . Hierop werd die mevrouw erg onaardig ; gaf aan dat ik een flexibel tarief bij Vattenfall had en dat ik veel meer ga betalen en dat ik aan het eind van het jaar niet moet komen huilen bij hun (??) Ik zei nogmaals dat ik niets had ondertekend , ik geen post van Vattenfall had ontvangen dat ik moest overstappen naar DGB en dat ik geen toestemming gaf voor overzetten van het contract naar DGB . Ook dat ik niets met hen te maken wilde hebben en er klaar mee was . Een en al misleiding , als je naar hen luistert . Advies : meteen afbellen als je gebeld wordt door hun . Heb een klacht ingediend .

    Reageren

    Reageren?

  • A
    anja

    Pakken het heel slim aan was er bijna ingetrapt deden zich voor als zijnde dat ze namens Delta belde zijn echte drammers heb verschillende xren aangegeven dat ik van het werk kwam en wilde gaan koken en dus geen zin en tijd had in hun praatjes maar toch blijven doorgaan toen ik een mailtje van ze kreeg en ik aangaf dat ik de boel eerst eens wilde checken kreeg ik een Peter aan de telf die zich voordeed als een leidinggevende en ook zei dat van Delta belde weliswaar niet van het hoofdkantoor,ik gaf aan dat ik hier nu geen zin in had want ik kwam van het werk en wilde nu wel eens gaan koken vroeg hijwat ga je eten opdat moment was ik er klaar mee en zei gaat je geen moer aan toen werd hij boos zo spraken we gvd niet door de telf en hij zou er melding van maken heb vervolgens de verbinding verbroken !!! Maar ben blij dat ik nog niet op accepteren had gedrukt en ben ik ook niet van plan de eikels

    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    J Bijma

    Het zijn drammers en onbeschofte mensen . En om de hete brij heendraaien. Als ze bellen ophangen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • K
    Kuzi

    Geen stèren voor deze mensen voel me zwaar in de maling genomen door deze mensen dan weer bellen dat ze me perongeluk in de verkeerde plaats hebben ingeschreven dan moet je ze weer zelf bellen omdat ik een mail krijg met de verkeerde adres Dan weer steeds bellen met een ander verhaal over. Dat ze Weer lageren kosten hebben Dan weer later bellen met een dreiging als je Na iemand anders overstapt dan krijg je een boeten

    Reageren

    Reageren?

  • R
    Roderik

    Pure oplichters!!!!!
    Na een lang gesprek met leugen na leugen sturen ze je een app en mail. Hierin moet je ergens op klikken. Ik zei dat ik dat niet doe, zomaar ergens op een link klikken.
    Stemming sloeg volledig om!!
    Van gespeeld aardig tot aggresief!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • D
      Drer

      Zelfde ervaring

      Reageren

      Reageren?

      • G
        Ger-Jan bolwerk

        Zelfde ervaring

        Reageren

        Reageren?

  • G
    Gedupeerde

    Ik kan hier geen sterren aan geven wat een afzetters en als je je incasso stopzet nog dreigen met kosten. Leuke voorstellen doen en uiteindelijk het dubbele kwijt zijn dan wat ik bij een ander kwijt ben. MENSEN NOOIT NAAR OVERSTAPPEN

    Reageren

    Reageren?

    • A
      Angelo

      Ik heb op het moment ook de incasso stop gezet omdat we per 19 juli over zijn naar Essent. Toch halen ze nog doodleuk de voorschot van augustus eraf.

      Wil graag weten hoe dit bij jou afgelopen is?

      Met vriendelijke groet Angelo.

      Reageren

      Reageren?

  • S
    stefan de boer

    vreselijk bedrijf. Ernstige misleiding aan telefoon. Voordoen als onderdeel van Eneco. Schandalig hoe ze mensen onbewust willen laten overstappen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Rob Groen

    Zeer slecht bedrijf, 20 minuten aan de telefoon maar ben er gelukkig niet in getrapt. Het begint met een verhaal over Stedin en hun lagere tarieven maar dan komen ze met een betere energieleverancier want Eneco waar ik al jaren bij ben staat slechts op een 9e plaats!
    Ik ben er niet op ingegaan en nadat ik dat gezegd had en tevens onze en zijn tijd te kostbaar is om hier mee door te gaan werd er plotseling een bandje afgespeeld met een vrouwenstem, einde gesprek.
    Trap er niet in mensen, pure bedriegerij.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • I
    Ineke Gebben

    PAS OP PAS OP
    Ook ik ben er helaas ingetrapt via het consumentenloket.In mij hebben ze me aan gemeld niks meer gehoord.(15 Juni pas contract gehad via de mail).Inmiddels al overgenomen door een ander.(21 Mei contract )
    Ze hebben nu 2maanden af geschreven en de derde staat klaar.Ze zijn NIET MIJN LEVERANCIER maar schrijven wel af.Bellen helpt niet mailen helpt niet.Heb nu contact met mijn advocaat en geen bericht voor Vrijdag word de boel in werking gezet.
    Degene die zeggen dat het een goed bedrijf is zonder problemen mmm die werken er zelf zeker zeggen dit voor promotie.De meerderheid heeft problemen met deze RATTEN

    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sami

    Beste Mensen! PAS OP!!
    Ik ben hier ook ingetrapt, de voorwaardes telefonisch komen niet over een met de voorwaardes in t contract. hele verkeerde voorlichting. Ik hoefde niks te regelen overstap boete wordt betaalt etc. Nu komt t 1 ik vond de voorwaardes in Spam, en daarbij moest ik een declaratie formulier invullen.. dat is mijn niet vertelt, want ik hoefde niks te doen. Dus er wordt hele verkeerde informatie verstrekt. en de voorwaardes blijken heeeel anders.
    Is de handtekening rechtgeldig online?? Hoe kom ik hier vanaf. Wat een klote bedrijf! Maffia praktijken. En met smoesjes komen ze aan nou de voorwaardes kunnen afwijken mevrouw, nou dit klopt niet tussen bedrijf verstrekt foute informatie amders zou ik toch niet in zee gaan met dit klote bedrijf! en de telefoon wordt zomaar opgehangen door ene Simone de enige Simone die bij DGB werkt als ik vraag om haar volledige naam. Want ze had mij vertelt dat ze klacht zou gaan indienen
    NOOOIT MEER DGB HEB NOG NOOIT ZO N SLECHTE ERVARING MEEGEMAAKT TELEFONISCH ALS MET HET TUSSEN BEDRIJF! LEUGENAARS. mensen in de maling nemen in kwestbare tijden!
    WEES GEWAARSCHUWD MENSEN!
    Maar ik ga hiervan werk maken!
    Mensen bedonderen, hoe durven jullie!

    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    Piet Matthes

    Werd telefonisch benaderd door een verkoper van energie en hij begon als altijd met zijn verkooppraatje, ik kapte hem af met de mededeling dat ik niet wenste over te stappen en ik bij mijn huidige leverancier een goed contract heb. En toen werd de grote zwendelkaart getrokken, Nee meneer u stapt niet over wij behoren tot het zelfde concern als uw huidige leverancier en wij bieden u als goede klant de gelegenheid om tegen een gunstiger tarief gas en stroom af te nemen. Oké mijn interesse was gewekt en had niet in de gaten dat ik grofweg voorgelogen werd. Gewoon een klip klare leugen . Voor dat ik het door had dat ik geoorringelt werd was ik dus overgestapt naar DGB (De Grote Boevenclub) Ik kwam hier achter toen ik een brief met opzegvergoeding kreeg ????? Direct actie ondernomen en het contract herroepen, krijg je paar weken later twee rekeningen van DGB van totaal €259,95 Gevraagd waar deze bedragen uit opgebouwd zijn(ik kon ja onmogelijk €260 verbruikt hebben in 9 dagen , en ja hoor 2 x €125 boete en €9.95 verbruik. Leuk clubje, niet ? Protest aangetekend en met rechtszaak gedreigd, heeft geholpen !!!! Boete kwijtgescholden en € 9,95 betaald ,niet dat ze het verdienden doch ik ben eerlijk persoon wat ik verbruik betaal ik ook. Dus je bent gewaarschuwd, laat je niet oorringelen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • T
      Tweeling#79

      Heb eenzelfde ervaring gehad , mail gehad toen ik om meer informatie vroeg , bleek offerte te zijn , met link, niet op geklikt. Kreeg ook een sms met bedank voor offerte??? Nooit aangevraagd Ze zijn erg agressief bezig ,en dat dit allemaal zomaar kan , Praten je onder de tafel ,als je niet oppast zit je aan een contract vast

      Reageren

      Reageren?

      • S
        s. mast

        dit heb ik ook. ALs ik verder niets doe met de offerte, is er dan niets aan de hand? Ik wil hem eigenlijk niet openen,maar vraag me af of ik dan niet alsnog ergens aan vast zit

        Reageren

        Reageren?

  • A
    A Heus

    werd gebeld door eneco,dat ze een goed aanbod hadden voor hun vaste klanten.voor 5 jr maar kon evt wel vroeger stoppen zonder boete .energie en gas hadden ze verlaagd omdat ze geen klanten wilden verliezen .op een bepaald moment moest ik mijn bankrek nr geven wat ik raar vond want ik ben al klant bij ze .maar goede praters ,ze zaten in een ander scherm vandaar .. toen moest ik via een appj eiets accepteren en ondertekenen ,alleen toen verscheen er een andere naam daar schrok ik van ,dus ik vroeg of e me later konden terug bellen omdat ik het even wilde overleggen met mijn man .Toen werden ze wat agressiever .ik was al over geschreven dus wat deed ik moeilijk.uiteindelijk heb ik het gesprek afgebroken .Eneco gebeld ..zij waren het niet geweest hadden geen prijs verlging en ook geen 5 jarig contract.gelukkig nog niet getekend en hun mail afgewezen .Het zijn fraudeurs!!

    Prijs
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    R.B.

    Agresieve verkoop tacktiek van een of ander collectief die zeggen dat je goedkoper uit bent en gratis kunt overstappen. ondanks dat accoord gegeven wetende dat ik me binnen 2 weken kon herroepen. Na wat onderzoek heb ik besloten binnen 2 weken met hun eigen herroepingsformulier te herroepen.
    Tot mijn verbazing kreeg ik alsnog een eindafrekening (met 250,= boete) van mijn “vorige” leverancier. Bellen met dgb en ze meende dat ik 2 dagen te laat had herroepen wat met mail historie te weerleggen was. Ze proberen het gewoon..!
    Ze beloofden alles terug te draaien. Tot alweer mijn verbazing kreeg ik telefoon van mijn “oude” leverancier waarom ik over was gestapt…??! Gelukkig regelt mijn “oude” leverancier de herroeping nu.
    Samen gevat….
    Ik zeg NEE tegen DGB.!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Anton

    Prima en degelijk.

    Maar volgende keer stap ik over via vergelijkingssite. Kortingen zijn dan hoger. Werkt DGB samen met vergelijkers?

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Aaaa

    Verschrikkelijk. Ze laten je aanmelden maar zijn niet geschikt voor particulier. Achteraf was ik ipv €200,- per maand €400,- per maand kwijt. Trap er niet in.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    J.M van Kleef

    Hele rot ervaring werkt met een tussenbedrijf om mensen te laten overstappen beloven dat alles geregeld wordt met overname boete s enz.
    DGB verschuild zich daarachter vergoed de boete pas bij de jaarrekening en laat je gewoon met 250 euro schade zitten.
    DGB nooit aan beginnen ben blij als ik er vanaf kan zijn,ga ik terug naar Eneco !!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Als u geen schriftelijk contract heeft gehad van DGB en deze ook niet heeft voorzien van Uw handtekening is het contract niet rechtsgeldig. U kunt dit inzien op de site van consumenten bond. Staat ook een opzegbrief, welke u kunt downloaden. Weest u beslist niet bang en laat u ook niet bang maken. Ikzelf heb alle reviews gedownload op verschillende sites en ze komen daar beslist als de slechtste leverancier voor de dag. Zijn wel enkele goede reviews, maar zijn denk ik van kenissen en personeel.

      Reageren

      Reageren?

  • H
    Hetty Janssen

    Mijn ervaring met DGB energie is vreselijk én bar slecht!
    Ik ben lid geworden na lang zeuren dat ik voordeliger uit zou zijn dan bij mijn huidige energieleverancier, Budget Energie, waar ik echt super tevreden over ben. Na een paar telefoontjes van nee, toch laten overhalen om over te stappen. Na de papieren te hebben ontvangen bleek dat ik €43,00 per mnd duurder uit was dan mijn eigen leverancier Budget Energie.
    Het geld werd al afgeschreven, ik heb gebeld en duidelijk gemaakt dat dit geen eerlijke manier is van zieltjes winnen. Er is overlegd en ze hebben mij uiteindelijk teruggezet naar mijn oude energieleverancier Budget Energie. Maar nu komt het, ik moet wel 2 maand wachten tot het bedrag van €250,09 wordt teruggestort, dat is hun procedure! Uhu, wel gelijk betalen, op 7 april bericht gehad dat alles terug wordt gezet naar het oude en eind mei je geld pas teruggestort krijgen. Mooie procedures, klant is koning. NOOIT WEER DGB, al zijn ze de goedkoopste.

    Reageren

    Reageren?

  • J
    Johan Hollenberg

    Ik ben er met open ogen ingetuind. Ik heb nog nooit zoveel betaald aan gas en elektriciteit. Een grote afrader om hierdoor uw energie te laten leveren.

    Reageren

    Reageren?

  • I
    Inge van den Heuvel

    Slechte ervaring met de telefonische verkoop, verkeerde of halve voorlichting, ze vergeten de helft van de voorwaarden te vertellen, ook is me nooit verteld dat ik gelijk aan een contract van 5 jaar vast zit, bij DGB zelf schuiven ze het af op het ingehuurde bedrijf, ze beloven dat ze de boete bij overstappen vergoeden, “ vergeten” alleen om te vermelden dat je dat verspreid over 5 jaar terug krijgt, zou DGB dan ook iedereen afraden!!!!!

    Reageren

    Reageren?

    • E
      Ellen van Beek

      Heel herkenbaar. Precies hetzelfde meegemaakt! Dit bedrijf zeker niet aan te raden!

      Reageren

      Reageren?

  • F
    F

    Ze zijn niet bereikbaar en agressief. Ik wilde twee weken uitstel van betaling. Ze hebben mijn mails (vier) volledig genegeerd. Kreeg ze telefonisch niet te pakken. Ik kreeg wel een agressief mailtje van debiteuren.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Simon

    Vanwege alle nieuws tegenwoordig over de lage prijzen en het corona virus toch besloten om overstappen. Ik werd hiervoor gebeld en ben overgestapt naar de DGB. Ik heb dit super positief ervaren, ben er 21 euro per maand op voorruit gegaan en geen kosten bijgekomen! Top service en besparing!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • H
      Hans

      Ja haha inderdaad. Lijkt het wel op. En bij andere leveranciers is nog wel meer dan € 21,- besparing te behalen in deze tijd.

      Reageren

      Reageren?

      • J
        John Bartens

        Staat er nog zo een in de reviews, nog erger zelfs. Dat is dan misschien een korting op de energieprijs van DGB

        Reageren

        Reageren?

  • H
    Hakkenes

    Ik ben onlangs overgestapt naar de DGB energie. Zelf merk ik niks van de overstap alleen dat ik nu een stuk minder betaal dan voorheen bij de Vattenval. Prima service verder.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Bent u er werkzaam?

      Reageren

      Reageren?

    • A
      Arno

      Werk je er of fam

      Reageren

      Reageren?

  • N
    Niki Pfeiffer

    DGB hanteert agressieve telefonische verkoop. Op de verkoopvoorwaarde staat een regeling boetevergoeding.
    Geen voorwaarden. Achteraf komen er allemaal voorwaarden. Dit is oplichting. Opdringerige verkoper heeft dit ook niet gemeld. Geen probleem opzeg boete krijg je terug. Nee dus, Achter ja achteraf komt dat de aap uit de mouw. Is alleen wel een reden om wel of niet te willen over te stappen. Die verkopers en het bedrijf onbetrouwbaar.
    Woensdag 20 minuten en 50 minuten gewacht op telefonisch contact. Niet gelukt. Bijzonder huiver mee: alle lijnen zijn bezet. Er is 1 wachtende voor u. Druk 0 voor een boodschap. Dit 50 minuten lang en alle lijnen open. Zo hou je iemand aan het lijntje.
    Ik raad iedereen af om maar aan DGB te denken.

    Reageren

    Reageren?

    • I
      Inge van den Heuvel

      Precies dezelfde ervaring als ik, en dat is een hele slechte, geen DGB meer!!!!!!

      Reageren

      Reageren?

    • E
      Ellen van Beek

      Hier ook hetzelfde ervaren! Nog nooit slechte ervaringen meegemaakt terwijl wij elk jaar overstappen van energieleverancier. Voor ons ook geen DGB meer!

      Reageren

      Reageren?

    • J
      John Bartens

      Ik ga alle sites af waar klachten over DGB gepost worden. Ben er op een verschrikkelijke manier helemaal klaar mee. Kijkt u bij de Consumenten bond, alleen een schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Meeste mensen worden overdonderd door de volgens mij criminele benadering van mensen door DGB. Vrg John Bartens jb_78_@hotmail.com.

      Reageren

      Reageren?

      • G
        Gerrit Spans

        Wij zijn er gisteren ook ingetrapt
        Is een handtekening via de telefoon ook rechtsgeldig?

        Reageren

        Reageren?

      • S
        S

        Beste John,
        Ik ben hier ook ingetrapt, de voorwaardes telefonisch komen niet over een met de voorwaardes in t contract. hele verkeerde voorlichting. Ik hoefde niks te regelen overstap boete wordt betaalt etc. Nu komt t 1 ik vond de voorwaardes in Spam, en daarbij moest ik een declaratie formulier invullen.. dat is mijn niet vertelt, want ik hoefde niks te doen. Dus er wordt hele verkeerde informatie verstrekt. en de voorwaardes blijken heeeel anders.
        Is de handtekening rechtgeldig online?? Hoe kom ik hier vanaf. Wat een klote bedrijf! Maffia praktijken. En met smoesjes komen ze aan,en de telefoon wordt zomaar opgehangen door ene Simone de enige Simone die bij DGB werkt als ik vraag om haar volledige naam.
        NOOOIT MEER DGB HEB NOG NOOIT ZO N SLECHTE ERVARING MEEGEMAAKT TELEFONISCH ALS MET HET TUSSEN BEDRIJF! LEUGENAARS. mensen in de maling nemen in kwestbare tijden!
        WEES GEWAARSCHUWD MENSEN!

        Reageren

        Reageren?

        • P
          Peter

          Ook dezelfde ervaring
          Zeer agressief in de tel verkoop

          Zou juridisch aangepakt moeten worden door de toezichthouder .

          Reageren

          Reageren?

      • N
        Natasja

        Beste John,

        Helaas ben ik vanavond ook zo stom geweest om erin te trappen. Hoe hard ik ook altijd roep, dat doe je toch niet, heb ik nu toch mijn handtekening gezet. Na de berichten op deze site te lezen, zie ik gelukkig nergens staan dat iemand zijn rekening geplunderd was, dat is wel mijn angst nu.

        Reageren

        Reageren?

  • M
    Marie

    Overgestapt naar DGB Energie.
    In het begin verliep het een beetje stroef en ging het een klein beetje mis met de meterstanden dat is inmiddels gecorrigeerd door Lisette. Heb ook een leuk cadeautje ontvangen als excuses.
    Zo zie je maar weer dat jullie ons zeer op prijs stellen.
    Ik ben in ieder geval een tevreden klant.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      U bent waarschijnlijk 1 op 1000, reageren nergens op bij mij, weten alleen nota’s te sturen. Maar ben er nu achter dat een schriftelijk getekend contact alleen rechtsgeldig is. Vrg John Bartens. Ik ben van plan om alle sites af te gaan waar DGB reviews staan en mensen te helpen, ben helemaal klaar met die rovers en bedriegers.

      Reageren

      Reageren?

      • S
        Sara

        John, kan je er niet tegen dat er mensen wel een positieve ervaring hebben bij de Dgb? Super naar dat jij je bedonderd voelt, maar om nou elke positieve ervaring af te gaan en af te kraken is erg zielig.

        Reageren

        Reageren?

    • B
      bib

      hoeveel krijg je voor deze review? ik kreeg maar 20 euro om een valse review te schrijven, maar ging er niet op in

      Reageren

      Reageren?

  • A
    Anthon Kuiper

    Als we het milieu willen verbeteren dan begint de eerste stap bij ons.
    Ik ben fan van duurzaam energie en fan van groen stroom!
    Geweldig dat de DGB zich inzet voor een beter milieu.
    Vriendelijk personeel mijn complimenten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Matthijs

    Tevreden klant, nooit gedoe meegemaakt met jullie.
    Alles gaat zoals het loopt alleen de klantenservice mag verbeteren.
    Voor de rest top qua prijs!

    Reageren

    Reageren?

  • L
    Leonora

    Ik ben zeer ontevreden over alles bij DGB. Er wordt niet juist geïnformeerd in het begin. Ze haken je wel aan maar zijn daarna enorm laks. Zaken zoals het declareren van de eindnota wordt niet verteld, slechte service en kwa prijs, zitten ze niet bepaald lager als anderen. Enorme spijt!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Richard van Leeuwen

    Overgestapt van Essent naar DGB, scheelt me een paar tientjes per maand, honderden euro’s per jaar.. ben er zeer tevreden mee. Ook help ik mee aan het milieu door klant te zijn bij deze maatschappij. Ga zo door jongens en meiden van DGB.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • H
    H.Bos

    Is geweldig nooit geen gedonder

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    Patricia Bakker

    Top bedrijf super vriendelijke medewerkers.

    Wat ik ook top vind aan DGB dat ze zoveel aan het milieu doen alleen maar groene energie leveren.

    Ze investeren veel geld om Nederland een stuk groener te maken dit vind ik zeer positief. Duimpje omhoog absoluut.

    9% Zonne energie
    1% Windenergie
    9% Biomassa
    81% Hydro Water

    Hier kunnen veel energie leveranciers nog een voorbeeld aan nemen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sjaan

    top bedrijf, vriendelijke medewerkers.
    Ik ben zeer goed geholpen!
    duimpje omhoog

    Reageren

    Reageren?

  • S
    S. de Koning

    Overgestapt naar dgb energie met behulp van Alex. Na vele negatieve recensies had ik zelf mijn twijfels. Tot nu toe verloopt alles prima. Ik betaal minder en hou meer over. Zeer vriendelijke medewerkers

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sylvia

    Gebeld en er word mij verteld dat ik ruim 200 euro bespaar op jaarbasis als ik akkoord ga met hetgeen dat zij mij via de mail versturen. Alles zou hetzelfde blijven alleen ik zou minder hoeven betalen.

    Er werd niets gezegd over overstappen of een contract verandering etc.

    Op het moment dat ik vroeg of ik dan nog steeds bij de Nuon zou zitten (daar zit ik nu) was het antwoord dat alleen het logo zou veranderen maar verder niets want stroom bleef nog steeds stroom en gas bleef nog steeds gas.

    Ik hoef in elk geval niet meer gebeld te worden door jullie gluiperige leugenachtige personeel.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Precies hetzelfde meegemaakt, maar volgens de consumenten bond is alleen een schriftelijk ondertekend contract rechtsgeldig. Doe er Uw voordeel mee. Raadpleeg consumentenbond, helpen je graag.

      Reageren

      Reageren?

    • A
      Annie cornelissen

      Ik ben er zojuist ook ingetrapt . Weet iemand hoe ik alles terug kan draaien . Mij werd ook gezegd Dat ze van mijn energiebedrijf Vattenfall waren ! Ik ben dus zonder erg overgestapt . Wat nu ? Zou heel graag advies krijgen ?

      Reageren

      Reageren?

  • M
    M Kusters

    Wordt gebeld terwijl ik in de auto zit en vertellen dat ik via hun ben overgestapt. Wist ik veel, zat in de auto. Alles moest en zou in de auto, via sms worden verwerkt. Nu ben ik thuis en kan ik alles nakijken, is dus helemaal niet waar. Ik houd niet van leugens!!
    Ook klopte mijn verbruik helemaal NIET!!

    Reageren

    Reageren?

  • M
    Marien

    Onder schimmige voorwendselen proberen je bij je energieleverancier vandaan te halen, ook al zeggen ze van niet, en je een nieuw contract te laten tekenen. Lijken ook veel gegevens van je huishouden te weten. Liever niet de tijd willen geven de offerte te lezen (gezien bovenstaande is duidelijk waarom : list komt dan uit).

    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Zie consumenten bond. Gewoon stop laten zetten dus. Neem contact op met de consumenten bond.

      Reageren

      Reageren?

  • A
    Angela

    Wat een waardeloze onbetrouwbare partij! Overgestapt met vele beloften zoals cash back geen boete hoeven te betalen aan huidige leverancier. Die boete zou meteen terug gestort worden, lagere tarieven enz enz. NIETS is WAAR! Trap er niet in, eenmaal overgestapt geven ze niet thuis op bijv deoverstap boete van maar liefst €125-. Schuiven ze de schuld af op de Nederlandse energie verbond (de bellende partij die de overstap regelt) over liever gezegd NIET regelt!!
    Er is alleen contact als je zelf belt nadat je eerst mega lang in de wacht staat en dan geven ze je de opdracht mails te sturen of naar de Nederlandse energie verbond te bellen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Meerdere malen verzocht contact op te nemen naar aanleiding van divers verstuurde klachten. GEEN REACTIE!!! Aantal Sterre

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • C
      Chey

      Hi Angela,

      Hoe heb je dit probleem uit eindelijk opgelost?

      Reageren

      Reageren?

    • J
      John Bartens

      Precies het zelfde ondervonden maar ben nog niet klaar met ze. Krijg wel de rekeningen 6 stuks in 2 maanden. Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Ben ik erg blij over dat gelezen te hebben bij de consumenten bond. E-mails zijn bij mij ook nog nooit beantwoord. Maar we door, tot de hoogste instantie, als het noodzakelijk is.

      Reageren

      Reageren?

  • M
    Marieke

    Gebeld door hun (fabio) met een smoes van energie nederland,of alles naar wens was ,zei daarop prima etc. Hij wou toch even alles doornemen en het kon 10 euro goedkoper, waarop ik zei nee hoeft niet. Hij deed zich voor of hij van essent was(waar ik bij ben) 3 dagen later mail …welkom als nieuwe klant bij DGB ???? Gelijk essent gebeld dat ik opgelicht was.En ook even met DGB gebeld het werd geanuleerd. Wel even uitgelegt dat ik niet blij was dat iemand zich voor deed of hij van essent was.Wat een oplichters.

    Reageren

    Reageren?

    • M
      Marieke

      Ja hoor en nu weer gebeld na annulering met de vraag waarom. Heb aangegeven ben opgelicht. Nu een smoes verhaal dat ze samen doen met essent bla bla heb weggedrukt en hondsbrutaal bellen ze weer

      Reageren

      Reageren?

    • J
      John Bartens

      Ja, precies hetzelfde meegemaakt. Dacht ook met mijn Delta energie te maken te hebben. Prijsverlaging, nou prima later kwam ik er achter dat ik overgestapt was naar DGB meteen weer opgezegd. 3 weken later weer benaderd heb toen toch weer ingestemd. Contract 17 april en wat zie ik??? Een 5 jarig contract gisteren weer opgezegd. Krijg wel een boete. Zou wel instemmen met een 3 jarig contract, maar daar gaan ze helemaal aan voorbij. Helemaal geen reactie. Had ze gebeld n.l. Ook werden er direct al 2 volle termijnen afgeschreven, weet nu nog niet waarvoor dat is. Je moet het maar kunnen missen. Geen overleg dus. DGB distantieert zich volledig van de de colportagebureaus welke toch echt wel voor hen werken. Het enige wat ik eigenlijk wilde is 1 termijn betalen en een 3 jarig contract en dan vind ik mezelf heel erg coulant.

      Reageren

      Reageren?

    • R
      Renate

      Hey Marieke, hoe heb je dat annuleren gedaan? Ik ben er dus ingetrapt helaas. Zelfde verhaal als jou, ze doen zich voor als je maatschappij waar je al bij bent maar je kunt wat minder gaan betalen. Ik kan alleen nu niet vinden hoe ik dit weer annuleren kan.

      Reageren

      Reageren?

      • J
        John Bartens

        Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Is dus wettelijk verplicht, laat u dus niet dwingen. Ben zelf ook nog in gevecht gewikkeld dus ben er ook pas achter dat ik een 5 jarig contract in mijn mik kreeg en daar nooit over was gesproken, telefonisch. Alles is veel te lang om dit allemaal uit te leggen nu. Nooit antwoord oo mijn e-mail, maar wel rekeningen met 80 euro boete. 4 rekeningen binnen 2 dagen en daar ging ik uiteraard niet mee akkoord.

        Reageren

        Reageren?

    • J
      John Bartens

      Precies hetzelfde meegemaakt, werd bij het bellen geen naam gezegd, alleen dat mijn tarieven van de energie de laagte in gingen. Ook werd er niet gesproken dat er ern contract zou komen van 5 jaar, dit was in de 2e benadering, had het 1 contract binnen 14 dagen opgezegd. Bij 2e maal ingestemd, maar duidelijk telefonisch kenbaar gemaakt dat ik een 1 of 3 jarig contract wilde. En ja hoor kreeg een 5 jarig contract door mijn strot geduwd.
      Kreeg ook een rekening 4 x ongeveer samen 2 x 186,81 binnen een paar dagen te betalen. Heb direct 186,81 weer gestorneerd. Heb later nog aangegeven, als coulance, een 3 jarig contract wel te zullen accepteren. Maar nog nooit antwoord mogen ontvangen op mijn talrijke e-mails. Ga nu helemaal nergens meer mee akkoord en ga weg van dit ongemanierde bedrijf. Weet nog niet hoe ze achter mijn geheime telefoonnummer zijn gekomen. Klantgegevens uit de data van energiebedrijven mogen ze volgens de wet niet misbruiken. Kan nog uren door gaan. DGB gebeld om op te zeggen en zij namen afstand van het telemarketingbureau, maar plukken wel de vruchten. Ben nog niet klaar met ze.

      Reageren

      Reageren?

  • T
    T.doldersum

    Ga nooit in zee met deze mafia bende .als ze bellen gelijk ophangen. Komt er een verkoper aan de deur gelijk kop tussen de deur en aantrekken.

    Prijs
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Richella

    Ik krijg energie van Essent. Kreeg ineens een mail van Essent dat mijn contract was opgezegd. Ik wist van niks. Bleek dat mijn contract was overgenomen door DGB energie. Ik kende deze hele maatschappij niet en ik had hier ook niemand telefonisch over gesproken of aan de gehad. Blijf mooi bij Essent.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    c.janzen

    Op een grove manier telefonisch benaderd om over te stappen naar DGB energie . En ik ben helaas akkoord gegaan . Dag later als nog geannuleerd . En ik kreeg per mail van DGB bevestiging van annulering .
    Ja hoor 2 weken later een mail met bevestiging aanmelding met de zelfde contractgegevens die geannuleerd zijn . Opzeggen per telefoon is niet mogelijk . Ik heb een uur aan de telefoonlijn aan de wachtlijn gehouden . Ook inspreken voor een bericht is niet mogelijk . Alsnog een paar maal geprobeerd telefonisch te bellen maar zonder resultaat .Onbereikbaar per telefoon . Dan maar een mail met bewijs van annulering versturen . maar voor alsnog geen reactie . Mensen kijk uit . Als u gebeld wordt door of voor DGB energie direct ophangen .

    Reageren

    Reageren?

    • R
      Renate

      Hey C. Janzen, hoe heb je dat annuleren gedaan? Ik ben er dus ingetrapt helaas. Ik kan alleen nu niet vinden hoe ik dit weer annuleren kan.

      Reageren

      Reageren?

  • R
    Rachida Taoukil

    Dgb heeft me opgelicht Hun staan in de rode cijfers bij de consumentenbond
    Heel Jammer dat ze miij een contract hebben aan gesmeerd Had ik eerder moeten weten !
    Zou pas in januarie een cotract krijgen
    Maar door hun kan ik door een hele hoge boete vn me oud leverancier me huis niet meer betalen!
    Dat bedrijf gaat voor cijfers halen niet voor hun consumenten
    Ik wil hier werk van maken Dit komt bij de minister op de tafel te liggen Want daar is al bekend van de duistere praktijken van dgb
    2x in 1 maand gas en enegerie afschrijven hoe durven ze! En een boete waar ik niet on vroeg Gaat me veel te ver dit allemaal

    Reageren

    Reageren?

    • A
      Astrid Kampert

      Ik heb precies hetzelfde. Ik was overgestapt naar dgb en kreeg spijt. Ik terug naar energie direct. Zij zouden dgb bellen om t te stoppen. Nu kreeg ik gister einde jaars afrekening van dgb maar ook 3 en 9 maart hetzelfde. Ik belde, krijg geen reactie. 2 x mail gestuurd, geen reactie. Weet niet wat ik moet doen. T geld word er wel afgehaald.

      Reageren

      Reageren?

      • P
        Petra

        Ben ook lid gemaakt…via de telefoon..heb nooit iets toegezegd..maar bij DGB hoeft dat blijkbaar niet..5jaar lid is mij aangesmeerd en 2 maal maandpremie in automatische incasso..te gek voor woorden..bellers zijn ook zeer agressief..niet intrapen..petra

        Reageren

        Reageren?

      • F
        Fons

        Je kunt een automatische incasso terug trekken.
        als bij gepland en periodiek de incasso van DGB verschijnt, kun je um annuleren.
        2 dagen later krijg je een mail van hen. Daarop kun je aangeven waarom je niet betaalt

        Reageren

        Reageren?

  • J
    Jeltje Cals

    Een zeer agressieve medewerker van DGB belde mij met de mededeling dat mijn huidige contract afloopt (bij een andere leverancier) en dat ik voor minder geld kan overstappen. Bovendien zou mijn huidige leverancier onderdeel zijn van DGB. De man noemde een huisadres waar ik 3 jaar geleden vertrokken ben. Hij eiste bijna een mondeling akkoord via de telefoon. Ik vroeg een e-mail. Hij bleef aan de lijn tot ik de e-mail binnen had en opnieuw dwong hij mij bijna om de offerte goed te keuren. De kop in de e-mail luidt nu Nederlands Energieloket.
    Hij vond het nog zielig voor zichzelf ook, als ik niet akkoord zou gaan.
    Ik ben niet akkoord gegaan en ik ben heel boos over deze manier van klanten kapen.

    Reageren

    Reageren?

    • A
      Anoniem

      Ik ben gebeld door een bedrijf met de naam Priment in Rijswijk. Die mij een energie contract wilde aan smeren om over te stappen om dat ik een zeer laag energieverbruik had en dat het goed koper kon.

      Dus ah fijn een keer gedaan van de Eneco waar ik jaren lang klant bij was over gestapt naar een bedrijf met blauwe letters. Bevalt me prima dus geen kwaad woord over hun. Waar ik me wel aan stoorde is dat ze later nog een paar keer belde om over te stappen naar een andere stroom leverancier
      toen ben ik er weer in getuimeld bijna.

      Ik twijfelde aan mezelf en heb Priment opgebeld en gezegd dat niet meer gebeld wilde worden door hun! Met verkoop praatjes ze maken gebruik van zwakheden van mensen om ze binnen te halen.

      Niet opnemen direct ophangen en het nummer blokkeren ! Ze bellen met verschillende nummers dus let goed op.

      Reageren

      Reageren?