menu

Plus- en minpunten


DGB Energie tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van DGB Energie.

Geen contracten gevonden.

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Product of veld niet gevonden.


Over DGB Energie

DGB begon als dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 zijn ze begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar daarna wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB Energie is per eind april 2024 gestopt als energieleverancier in Nederland. Volti B.V. en Kikker Energie B.V. nemen de rol van DGB gezamenlijk over. Zij zijn aan het aanspreekpunt voor bestaande klanten. 


Kan het goedkoper?

DGB Energie ervaringen

Review score

3,6

op basis van 333 reviews

Prijs
3,7 Star

Klantenservice
3,8 Star

Algemeen
3,7 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • J
    Jetty Van Van hunen

    Prima

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M.P.Manuhutu

    Was twee jaar geleden overgegaan van energiedirect naar DBG omdat het aanbod in mijn ogen zeer aantrekkelijk was. En inmiddels contract verlengd omdat telefonisch tijdig een nieuw contract is aangeboden met voor mij ook zeer gunstige tarieven. En ook was de informatie voor het nieuwe contract was duidelijk. Tot nu toe is maandelijks de gebruikte energie/gas middels mail doorgegeven

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    frank fiolet

    Ik zit nu drie jaar bij dgb energie en krijg het eerste jaar 898 euro terug het tweede jaar was dat nog maar 98l euro en het derde jaar moest ik ineens 64 bij betalen hoe kan dit met een vast contract van vijf jaar en nu na drie jaar overgenomen door volti energie en je krijg boetes als je weg wil daar was op tijd overgestapt naar Eneco maar die hebben dus niks gedaan en nu zit ik met deze ellende bij volti hebben ze geen vast contract en ga daarlijk in de winter mega bedragen betalen voor gas dat heb ik niet heb een uitkering en dan raak ik dus alles kwijt en heb ook geen geld om over te stappen zit dus echt met een probleem wie kan me hier bij helpen

  • V
    van der Velde

    zeer slechte ervaringen ,pas op !!
    ga niet met in zee .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Ton

    Contract dgb verloopt voorspoedig, geen problemen .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • V
    Vaarjes

    Één waardeloos bedrijf.
    Ben nu bij één andere bedrijf.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Bea

    Niet klantvriendelijk

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    W. Evertse

    Nette en vakkundige reakties op vragen. Duidelijke berichtgeving over prijswijzigingen, opname van meterstanden en afrekeningen. Ben zeer tevreden over deze leverancier.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Ans

    Na een aanvankelijk moeilijke start ben ik erg tevreden. Prima tarieven en na mijn vast kontrakt blijf ik zeker energie afnemen bij DGB

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anna van Swaay

    Aantrekkelijke prijs.
    Zeer tevreden !!!
    Zitten nu in een overstap naar glasvezel.
    We worden hier erg bij geholpen met
    – wat moeten we zelf doen
    – wat kunnen zij voor ons betekenen
    – wat moeten we nog bestellen
    – wat kunnen zij leveren.
    Er is zeer goed overleg.
    Zijn daar heel blij mee.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Tomas W

    LET OP: Oplichting.

    Lees de vele reacties, en verhalen en leer daar uw les uit. Ook mij ooit in naam van Energieloket proberen op te lichten telefonisch door te doen alsof ze namens mijn eigen energieleverancier bellen. Behalve, een offerte schijnt bij hun een contract aangaan zijn, waar getekend voor moet worden. Offertes mogen niet ondertekend worden door de ontvangende partij, alleen door de aanbiedende partij. Dus trap er niet in.

    Trap ook niet in de positieve reviews hier. Beetje inzicht, en je ziet al gauw dat dit geen echte klachten zijn, maar betaalde reviewers namens het bedrijf zelf, of bots. (Automatische gestuurde reviewers) Zijn allemaal standaard namen, met een enkele zin, geven allemaal complimenten over één dezelfde onderwerk, geven maximaal scores. Dat is typisch voor betaalde reviews.

    Het zegt al wat als een bedrijf zg. nep klanten moet laten reviewen om cijfers op te krikken.

    Nogmaals mensen: OPLICHTING. Gewaarschuwd mens telt voor twee.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    Nancy

    Nog nooit bij deze aangesloten geweest, omdat ze een verkeerde berekening hebben opgestuurd. Dus geen contract afgesloten. Belt iemand mij na 1 jaar op om te verlengen, zeg ik dat ik bij iemand anders ben en niet bij hun. Word er ook nog tegen mij gezegd dat ik bot ben…..
    Wat een malloten!!!! Als dit hun klantenwerving is, kan ik alleen maar lachen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Roy

    Het zijn de boeven van de energiemarkt. Mark is een van de meest malafide energie directeurs welke er bestaan!

    ACM heeft terecht beboet en dat zou een waarschuwing moeten zijn voor alle potentiële klanten! Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter

    Immorele Oplichters.. oproep aan alle medewerkers neem ontslag en ga bij een normaal bedrijf werken. Oproep aan alle toezichthouders : Ontneem alle licenties van DGB. Oproep aan juristen : kunnen we geen massa claim indienen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Carla Hoekstra

    Zeer tevreden. Had net voor de energiecrisis voor het eerst de prijs vastgezet voor 5 jaar. Ze hebben zich netjes aan alle afspraken gehouden en ik heb zeer goedkope stroom. Top.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • A
      Anton robben

      @Carla Hoekstra

      Hoi
      Bij mij ook steeds de laagste prijs bij DGB contract van 5 jaar word iedere week gebeld of ik wil overstappen omdat DGB niet te vertrouwen is wie is hier nu een boef.
      Ikke niet van mijn eigen portemonnee zeker weten

  • W
    W. Evertse

    Keurige en correcte behandeling tegen scherpe prijs. Krijg snel en deskundig antwoord op vragen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Johan

    Heb een vast contract. Prima bedrijf DGB. Wordt altijd keurig te woord gestaan als je contact opneemt..
    Afspraak = afspraak.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Een DGB klant

    Zeer negatief. De start een afschrijving. Er was een nieuw contract afgesloten, terwijl ik een bestaand langlopend contract bij een ander energiebedrijf had. Ze waren vriendelijk om aan te geven dat dit weer omgedaan kon worden gemaakt. en toen … De afspraak was per 1 juli weer terug (3 maanden later), Toen het verhaal dat de andere leverancier dit niet accepteerde voor GAS. een incasso intrekken en direct een dreigbrief met afsluiten. Per saldo kost mijn vader (90 jaar) dit nu al ca 1000 euro te veeel en nog ben ik niet van ze af. Dit bedrijf zou zijn licentie kwijt moeten raken.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M.P. Manuhutu

    pas overgestapt en tot nu toe geen bijzonderheden. Volgens afspraak alles schriftelijk geïnformeerd. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de gasprijzen dalen of die daling ook meegenomen wordt en terstond of na verloop van tijd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    G.L. vd L.

    Vlak voor de Oekr. oorlog overgestapt naar DGB via een bemiddelingsbedrijf voor bodemprijzen gedurende 5 jaar!
    Helaas wordt de overstapboete (€ 250) in 5 jaar op de eindafrekening ‘teruggestort’: staat in de kleine lettertjes werd letterlijk gezegd. Nadat de oorlog begon trad DGB zelf ook op oorlogspad: we moesten maar snel overstappen, want eenzijdig mocht het contract opgebroken worden of we moesten tegen hogere prijzen alsnog akkoord gaan. Maar dat mag niet van de ACM: dus DGB zingt het contract maar lekker uit tegen bodemprijzen!! Vuile oplichters zijn het!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Elly van Ramesdonk

    heb vast contract voor een aantal jaar dus gelukkig geen enorme bedragen te betalen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L. Lookamp

    We zijn al lang klant en zijn zeer tevreden.
    Vriendelijk personeel en prima prijs.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mp

    Misleid door een gladde telefoon verkoper.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Esmee

    DGB belt ons ( wij waren daar vorig jaar klant, nu bij essent) dat we nog geld teruggestort krijgen. Moesten hiervoor rekeningnummer controleren en handtekening zetten. Nog duidelijk aangegeven dat we NIET over willen stappen. Nee, dat was geheel niet de bedoeling. Dus gedaan, 2 uur later…mail met de tekst ” fijn dat we U welkom mogen heten als nieuwe klant”….WTF!!!! Gelukkig via essent alles terug kunnen draaien. Wat zijn dat voor oplichters zeg!!!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Angelique

    Oplichters: ouderen mensen een contract af laten sluiten waarbij er een maandbedrag van ruim €1300,- vd rekening wordt afgeschreven terwijl ze een bestaand contract hadden met lage prijzen voor de crisis met een maandbedrag van €385,- Hoe kun je zo met
    Mensen omgaan . Sluit hier niks af mooie praatjes aan de telefoon .

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
    • E
      Esther

      @Angelique
      Ik ben er ook ingetrapt ,ik realiseerde me dat vandaag pas.