Waar ben je naar op zoek?

DGB Energie

Totaalscore

Energieprijs


3,3

Klantenservice


3,4

Algemeen


3,2

Over DGB Energie

DGB profileert zichzelf als een dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 is het bedrijf begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar tegenwoordig wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB produceert zelf geen energie, maar koopt stroom in op de energiemarkt.

Kan het goedkoper?

303 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DGB Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • RRay – 01 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Erg tevreden bij DGB Energie tot nu toe. Aan de telefoon hebben ze me goed geholpen met mijn vragen

    Reageren
  • CCarmen – 21 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hele agressieve telefoon verkoop, waarbij DGB volhield dat de prijzen incl. energiebelasting waren, terwijl dat niet zo was. Heel misleidend!

    Reageren
  • HH Vagevuur – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als ik bel of mail krijg ik snel antwoord op mijn vragen.

    Reageren
  • RR.Weller. – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Rommelig.
    Ik ben bemiddeld door ik dacht jullie voor een energie contract voor een jaar.
    Het zou mij €150,00 ± kosten.
    Maar het uiteindelijke contract werd €182,00.
    Nu met de subsidie kom ik inderdaad op €152,00.
    Ik heb nog gekeken op de site van de energie vergelijker maar daar staat dan ongeldig contract.
    En bij DGB weten ze van niets.
    Ik heb inmiddels bij consumenten contact op tv gezien dat DGB als niet zo goed bekend staat omdat er nogal veel misgaat en zij geen gehoor geven bij problemen.

    Reageren
  • AArkesteijn – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op zich helder en duidelijke communicatie, veel uitleg en uitgebreide toelichting en uitleg.
    Na drie maanden eventuele extra berekening en teruggave van feitelijk verbruik.
    Geen verrassende bijbetalingen.
    HarryHarry Arkesteijn

    Reageren
  • GGwen Ng – 02 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichters DGB Energie
    Ik zou een vaste maand bedrag per maand betalen , net als mijn vorige ernergie leveranciers. Maar dat is helemaal niet waar!
    Oplichters!!!

    Reageren
  • HH.Jairam – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Kort en bonding is een zeer goede leverancier.

    Reageren
  • VValerie – 31 januari 2023

    @Rainy Thedens
    Heb je een email adres van DGB? Mijn ouders van 80 zijn uit hun vast contract opgelicht door DGB die tot 2024 zou lopen, via de telefoon.
    Wat een ellende.
    Ik hoor het graag

    Reageren
    • RRichard – 05 februari 2023

      @Valerie

      Mijn ouders dus ook! Er werd verteld dat ze moesten overstappen. En zo te horen uit hun verhaal, zijn ze gewoon verbaal agressief opgelicht.

      Reageren
  • PPW Broeders – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    DGB is een goed energie bedrijf wat je goed en snel te woord staat als je wat wil weten .

    Reageren
  • JJoop De Jagher – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed en goedkoop

    Reageren
  • DDGB – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer goederen leverancier.

    Reageren
  • MM. Groot – 26 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Er wordt gebeld, mijn broer die onder bewind staat, geeft aan zijn zaken niet zelf te regelen maar wordt met druk en een hoop gebabbel overtuigd dat zijn maatschappij voortaan anders heet of hij even iets wil tekenen… wat blijkt…overgestapt. En omdat hij het niet snapt komen we er pas achter als oude energieleverancier (mij) mailtje stuurt dat contract is beeindigd. Pardon? Het contract is al in gegaan. Nou vooruit, laten we eens kijken of het veel uitmaakt; 150 per maand meer… hoe komen ze erop!!
    Wat een schandalige manier van klantenwerving, wat een misleiding!
    Wanneer DGB het contract boetevrij weer ontbindt, verwijder ik deze review, zoniet gaan we juridische stappen zetten.

    Reageren
  • JJ. Hingstman – 19 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik werd gebeld door een adviesbureau Die vertelden mij dat mijn energiebedrijf overging naar DGB, dus overgestapt. Daarna mijn huidige leverancier gebeld Die vertelden dat het niet zo was. Direct gemaild naar DGB dat ik niet van plan was om over te stappen En dat ze me hadden opgelicht. Was telefonisch voorgelogen door de medewerker van DGB! Krijg gisteren bericht van mijn leverancier dat ik wel ben overgestapt. Wist ik niets van! DGB gebeld en konden zogenaamd mijn mail niet terugvinden. Ik ben niet van plan om over te stappen naar zo’n bedrijf dat mensen bedriegt en oplicht! En wil dat dit zo snel mogelijk door DGB opgelost wordt! Trap niet in de misleidingen van dit ontzettend corrupte bedrijf.

    Reageren
  • RRainy Thedens – 18 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Namens DGB is mij eind september 2022 een contract aangeboden voor een vast maandelijks termijnbedrag voor gas en stroom tot 1 januari 2024. De eerste week in oktober stuurt DGB leveringsvoorwaarden met de melding dat ik met miv 5 november hun klant ben. Op 10 november schrijft DGB 2 hoge bedragen (i.e. 4 x het afgesproken termijnbedrag) van mijn rekening, zijnde voorschotten voor gas en stroom. Gebeld en ge-e-maild leidde tot niets anders dan dat zij vanwege de hoge stijging van gas en stroom besloten hadden hoge voorschotten te innen. Dat ik eind september een contract had ondertekend voor een vast maandelijks tarief en waarin geen melding is gemaakt van maandelijkse voorschotten, werd afgedaan met de melding dat de leveringsvoorwaarden die mij in oktober zijn toegestuurd, leidend zijn. Heb tot 4 x toe verzocht om opheffing van automatische betaling: geen reactie gekregen. Heb gebeld; kreeg als antwoord dat opheffing niet zomaar gaat; de reden werd niet uitgelegd. Heb de bedragen gestorneerd. DGB hiervan in kennis gesteld en verzocht waarom zij zich niet houden aan het contact dat wij hebben afgesloten. Geen reactie hierop. Wordt wel gebombardeerd met betalingsherinneringen en incassoverzoeken. Zie dan in mijn bankoverzicht dat DGB opnieuw voorschotten over de maand november en nu ook december wil innen; ik weiger dat en stel een blokkade in. Middels een uitgebreide e-mail DGB hiervan in kennis gesteld en meegedeeld dat ikzelf het vaste termijnbedrag voor gas en stroom overmaak. Voorts gemeld dat ik een klacht heb ingediend bij de Geschillencommissie. Wederom geen inhoudelijke reactie van DGB; wel incassoverzoeken met daarin vermeld hoge aanmaningskosten. Heb DGB gevraagd om mij uit te leggen op basis waarvan zij automatisch hoge voorschotten hebben geïnd van mijn rekening; immers, de leveringsvoorwaarden die zij in oktober hebben opgestuurd en die naar hun mening leidend zijn, zijn niet door mij ondertekend en daaruit concludeer ik dat hun handelwijze onrechtmatig is. Wanneer ik vraag om mij het contract te sturen dat mij in september is aangeboden en door mij is ondertekend, krijg ik als antwoord dat dit contract ter behandeling is overgedragen naar de afdeling Acceptatie; ik wijs DGB erop dat al hun en mijn correspondentie door mij wordt doorgesluisd naar de Geschillencommissie. Op dezelfde stuurt DGB mij een bericht met de mededeling dat ik te kennen heb gegeven dat ik terug wil naar mijn vorige energieleverancier en dat zij daarom aan mijn vorige leverancier hebben gevraagd om mij met terugwerkende kracht als klant terug te nemen (de volgende dat stuurt mijn vorige leverancier een bericht dat zij hierop zijn ingegaan.). Ik laat DGB weten dat hun suggestie een aperte onwaarheid is en dat ik dat nimmer heb aangegeven. Ik verzoek om teruggave van de door mij betaalde termijnbedragen over de maanden november en december, alsmede om de€ 190.00, zijnde de tegemoetkoming van de overheid over de maand december. Ik ontvang 3 facturen, waar ik geen wijs uit kan worden, maar waar wel uit blijkt dat ik geld ontvang. Een paar dagen later worden er op 2 bedragen op mijn rekening gestort; bij optelling komt dat neer op de € 190,00, alsmede de 2 vaste termijnbedragen. Nu DGB niet meer mijn energieleverancier is en dat DGB mij heeft uitbetaald, heb ik helaas geen grond meer om mijn klacht bij de Geschillencommissie door te zetten. Ik vind het triest en uiterst zorgwekkend dat DGB met deze handelwijze wegkomt.

    Reageren
  • KKevin – 17 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gebeld door opdringeringe verkopen met het verhaal dat de huidige leverancier op omvallen staat en dat we daarom over moeten stappen. Het was geen keuze het moest. Getekend en een dag later essent gebeld of dit klopte. Bleek helemaal niks van waar te zijn waarna het contract bij DGB weer stopgezet is. Niet zo netjes om mensen bij een andere energiemaatschappij weg te lokken met leugens.

    Reageren
    • JJose – 17 januari 2023

      @Kevin

      DBG, ee
      n stelletje oplichters die mensen misleiden. Mensen die voir dit bedrijf werken moeten zich doodschamen, om over de rug van anderen hun geld te verdienen.

      Reageren
  • Kkatja – 14 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijzen zijn redelijk en de klantenservice is altijd goed te bereiken. De medewerkers van de klantenservice zijn vriendelijk, vakkundig en professioneel.

    Reageren
  • Ãmy Vrind – 05 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben 29-11 gebeld door iemand van Tariefzeker die beweerde van Clean-energie te zijn. Zij vertelde mij een verhaal over dat Clean-energie failliet zou gaan en dat zij de administratieve handelingen over zouden zetten naar DGB-energie. Ik heb haar meerdere malen gevraagd of er voor ons dan niets zou veranderen en zij verzekerde mij erop dat er niets zou gaan veranderen. Nu ben ik dus onbedoeld overgestapt naar DGB-energie en krijg ik maandbedragen om mijn oren van heb ik jou daar. Let op mensen!! Vraag ALTIJD na bij je huidige energiemaatschappij of alles wel klopt! Er zijn mensen die over de ruggen van andere mensen geld willen verdienen. Je kan ook een melding maken bij ACM.nl zodat zij dit tegen kunnen houden! DGB-energie heeft namelijk in Juni van 2022 al een boete gehad voor het ongeoorloofd klanten werven met valse informatie!!

    Reageren
  • JJ.H . Koning – 21 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Veel druk en een raar verhaal om mijn contract te veranderen. Bij een tweede keer, eerst veel bellen maar zo kort dat de telefoon niet opgenomen kon worden, uiteindelijk een zeeer onbeschofte medewerker aan de telefoon. Ben zelden zo geschoffeerd in 8 minuten. Snap nog niet wat hun probleem is. Overgestapt naar een gunstige aanbieding. Je zou maar kwetsbaar zijn en niet tegen de druk kunnen. Wat schandalig bedrijf

    Reageren
  • GG. – 15 december 2022

    Het zijn oplichters!

    Reageren
  • MMarc – 13 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandaag gebeld door tariefbeheer met mededeling dat zij de monitoring van mij huidige contract doen. Volgens een of ander artikel (16b geloof ik) zal mijn huidige contract worden ontbonden en ga ik fors meer betalen. Als ik nu akkoord ga met hun offerte bij DGB Huishoudelijk, dan blijft het beperkt. Ipv 70ct voor energie, hoef ik maar 40ct te betalen (heb tot september 2023 contract met 20ct!) En voor gas eenzelfde verhaal. Offerte gelezen.. bijna €12000 per jaar (je leest het goed! €1000 per maand!!) Ik heb geweigerd en werd ‘savonds teruggebeld. Hier was het prijsplafond nog niet in opgenomen!?!?

    Al met al.. ze zijn volhardend en hebben een mooi praatje.

    TRAP ER NIET IN EN DOE JE EIGEN ONDERZOEK VOORDAT JE ERGENS MEE AKKOORD GAAT.

    Reageren
    • FFerry – 05 januari 2023

      @Marc, wat is er dan nu uiteindelijk gebeurd? Is je contract wel aangepast?

      Reageren
  • EElke – 07 december 2022

    DGB heeft mijn dochter een voor haar zeer ongunstig vast contract van 2 jaar aangesmeerd. Mijn dochter is niet mondig genoeg om de telefonische overval technieken van deze verkopers te weerstaan. Als je dit aankaart wast DGB zijn handen in onschuld.
    Dus wees gewaarschuwd

    Reageren
    • Dde Meer – 08 december 2022

      @Elke
      Hallo, ik ben er ook ingetuind. We moeten gewoon ophangen als zulke lui bellen. We zijn te netjes en fatsoenlijk! Meneer, geen belang, fijne dag!

      Reageren
  • PP. van Aalst – 25 november 2022

    Ik werd gebeld en men vertelde mij dat zij het contract dat ik met mijn huidige leverancier heb, terug overnamen omdat ik via DGB bij mijn huidige leverancier terecht gekomen was. Dit was pertinent niet waar. Een stelletje oplichters die aan de telefoon ook nog onbeschoft overkwamen. Niet mee in zee gaan zou ik zeggen. Ondanks dat ik aan de telefoon vertelde dat ik geen tijd had bleven zij maar aandringen. Zij hebben nu wel de gegevens van ons en dat bevalt me geenszins. Nogmaals niet mee in zee gaan.

    Reageren
  • BBert – 22 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichters, proberen om via de naam van Engie je een contract aan te smeren. Ze hebben wel alle gegevens van je en dat baart mij zorgen.
    Verkoper is zeer onbeschoft en niet voor rede vatbaar, hij maakt je voor alles uit.
    Niet met in zee gaan.

    Reageren
  • DDanny – 22 november 2022

    Oplichters trap hier niet in je bent een wandelende geldautomaat bij hun wees gewaarschuwd

    Reageren
  • SS.van den Einden – 22 november 2022

    Prijs

    Oplichters . Niet eerlijk aan de telefoon over de prijs . Telefoon medewerkers onbeschoft en niet willen horen over de klacht

    Reageren