DGB Energie

Energieprijs
4,3
Klantenservice
3,9
Algemeen
3,7

Over DGB Energie

DGB profileert zichzelf als een dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 is het bedrijf begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar tegenwoordig wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB produceert zelf geen energie, maar koopt stroom in op de energiemarkt.

Contact

  • Lange Spruit 1a
  • 7773 NE Hardenberg
  • (Postadres)

  • 0523 - 683339
  • Van 8:00 tot 17:00
  • (ma t/m vr)

  • info@dgbenergie.nl

3,8
Schrijf beoordeling

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DGB Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen

Uw gegevens

104 klantbeoordelingen over DGB Energie

  • R
    Rosita

    Ik ben zojuist gebeld door zo een oplichter en jammer genoeg gezegd dat ik akkoord was . Ze wisten alles van me. Zelfs mijn rekeningnummer Mijn nieuwe tarieven zouden per 1 oktober ingaan. Wat kan ik hier tegen doen. Aangifte doen bij de politie ?

    Reageren

    Reageren?

  • E
    Egbert

    Beste DBG Energie,

    Tot twee maal toe zijn we gebeld met de vraag of de overstap goed bevallen is.

    Bij de eerste gesprek hebben we aangegeven dat we misleidend zijn door te stellen dat er geen overgang zou zijn bij de bestaande leverancier, na uitdrukkelijk bevestiging van geen overgang, alleen goedkoper tarief, heeft mijn vrouw ingestemd met de actie. We zijn nu door een leugen extra kosten kwijt omdat we bij de oude leverancier willen blijven en omdat we nu minder terug krijgen voor onze energie opwekking.

    Bij het tweede gesprek was het nog veel gekker.
    Na gezegd te hebben dat wij niet tevreden waren met de gang van zaken, hield jullie moeilijk te spreken/verstaande jonge man zomaar direct de horen verbrak hij de lijn.

    Wat een raar gedoe bij DGB energie
    Is dit nu jullie klantvriendelijkheid!
    Geloof dat we dit maar moeten melden bij een consumenten programma.

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

    Reageren

    Reageren?

  • B
    Bas Pronk

    De laatste variant van deze oplichters club:
    Ze bellen namens een “collectief” (verkoper noemde afkorting, geen DGB) waar tientallen energieleveranciers met 3 miljoen Nederlanders bij zijn aangesloten. De gas/energie tarieven van Liander waren verlaagd en ze belden me uitsluitend om me hierover te informeren. Ze stelden me niet eens de vraag of ik wilde overstappen van energieleverancier maar gaven aan dat per volgende maand de verlaagde tarieven in zouden gaan.
    Nog even doorvragen natuurlijk want het leek me onwaarschijnlijk dat ze 3 miljoen Nederlanders gaan afbellen om ze te informeren over verlaagde tarieven. Gaat dus gewoon om een overstap naar DGB.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Saskia

    Vreselijk. Opdringerig en beloftes zijn vaag.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • O
    Olaf

    Pure oplichters die via gladde verkopers van Priment je een contract aan te smeren. Doen zich dan voor als je huidige leverancier maar dat zijn ze zeker niet.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • B
      Boelie

      Inderdaad zo is dat ook bij mijn vader gegaan! Oplichters van het 1e uur!

      Reageren

      Reageren?

  • T
    Ton

    Wow ..wat super misleidende en agressieve verkoop van deze club. Er wordt gezegd dat zij de goedkopere energie tarieven aan mij kunnen doorgeven, want de prijzen zijn omlaag en daar kan ik van profiteren.. en op mijn vraag waar liander en ook nuon bij mij in het plaatje zijn gebleven wordt er door de zeer irritant en dwingend pratende dame gezegd dat zij alleen maar stroom doorgeven en factureren, en dat er dus niets voor mij verandert.

    Er zijn veel gegevens van mij bekend blijkt, en met doorvragen en het klikken op een link in een sms kunnen mijn gegevens op juistheid worden gecontroleerd (want daar wordt tegenwoordig zoveel misbruik van gemaakt vertelt ze er nog bij..) en ze vraagt eerst ter controle de laatste 4 cijfers, maar dan vraagt ze in ene de laatste 9 van mijn IBAN en ik geef dat al twijfelend door, want dat is het hele nummer en begin ik nattigheid te voelen, of ik nu even naar het smsje wil gaan en op de link wil klikken om zo de mijn juiste gegevens te verifieren. Ik geef aan dat ik niet op een linkje in een sms wens te kikken, dat dit heel vreemd is in deze tijden van phishing, en ik gewoon een offerte per post rustig wil bekijken, ja die krijg ik, ook en de toon wordt nu dwingender en dat ik mijn gegevens NU moet bevestigen via de e- mail moet doen die zojuist gestuurd is, omdat er anders geen offerte gestuurd kan worden, en zij het niet in het systeem kunnen checken.. kortom overal antwoord op , en onder tijdsdruk.

    In de mail staan al mijn gegevens al ingevoerd, en of ik op accepteren wil klikken omdat ze alleen zo kunnen nagaan of ik wel diegene ben waar ze mee bellen. Ik klik door en kom in een volgende pagina met een opsomming van de offerte (zo staat er) en de gemaakte afspraken, en er onder een vakje waar digitaal ondertekend kan worden.

    Dat is precies het moment waar ik ben afgehaakt, en de telefoon heb opgehangen. Heb dus niet de handtekening verstuurd, en ga er vanuit dat ik hiermee door het oog van de naald ben gekropen…

    Begrijp niet , zeker niet na deze waslijst van klachten op deze site dat dit bedrijf nog zo door kan gaan. En die 4 postieve comments zijn compleet fake.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • A
      Andre

      Zelfde ervaring. NIET DOEN

      Reageren

      Reageren?

  • F
    Frits de Boer

    Mijn moeder is gebeld met de informatie dat het een telefonische afspraak was om nog gegevens te verzamelen omtrent haar nieuwe energiecontract bij Eneco. Ze waren van alle gegevens op de hoogte en zeiden herhaaldelijk dat ze van Eneco waren en dat dit was overgenomen door hen. Door lang doorpushen en veel persoonlijke gegevens te vermelden Is mijn moeder hier in getrapt. Zelfs nadat ze aangaf niet te willen veranderen van contract (ze zeiden dat dit niet het geval was) hebben ze een voorstel toegestuurd en telefonisch druk gezet om te tekenen. Ze zeiden dat deze handtekening gebruikt werd voor het bel me niet register, en dan zou ze niet door andere partijen gebeld kunnen worden. Het contract was niet duidelijk zichtbaar en de medewerker gaf aan dat ze in het lege vak kon tekenen voor het bel me niet register. Op deze manier heeft mijn moeder getekend zonder enig idee dat het om een 4 jarig energie contract ging van ene Clean Energie. Totdat zij later een bevestigingsmail kreeg met een “getekend” contract. Vandaag probeerde ik dit samen met mijn moeder op te zeggen maar dit bleek een helse karwei. Zij zeggen dat ze zelf getekend heeft dus dat ze wist wat haar voorgelegd werd, ondanks dat ik uitlegde dat het een puur misleidende campagne is waarbij mensen onwetend worden gestrikt voor veel te dure en lange energiecontracten terwijl ze dit niet willen. Na veel pijn en moeite heeft de medewerker gezegd dat het nu dan maar geanulleerd is. Omdat wij hier geen bevestiging van ontvingen heb ik nogmaals moeten bellen, se geven aan dat je binnen 14 werkdagen deze mail ontvangt en kunnen het niet eerder opsturen. Dus als je niet op tijd deze mail ontvangt, zit je er dus nog aan vast. Wij hebben nu het einde van het gesprek opgenomen waarbij mondeling toegezegd is dat het contract geannuleerd is. Belachelijke klantenservice en oplichterij.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • G
    Grut

    Ik krijg de opzegboete van de vorige leverancier niet terug betaald terwijl dit telefonisch wel werd toegezegd bij de overstap naar DGB

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Rob

    Aanschaf via telemarketing. Iets wat ik nooit doe maar de voorwaarden waren erg goed. De kosten blijken 40% hoger als mij werd voorgespiegeld. Toch knap van ze. Ben meteen weer overgestapt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • K
    Kim

    Stelletje oplichters. Zetten telefonisch veel druk. Geven aan dat ze van dezelfde energie bedrijf zijn en bieden aan je boete te betalen. Jelemaal niks van waar. Zig je dan met een 5 jaar contract en een een rekening van 2 maanden aan energie wat je moet betalen ipv 1 en en veel hogere rekening dan wat ze telefonisch hebben gebeld. Dan probeer je de dame aan de telefoon uit te leggen dat je bent opgelicht, maar die blijft alleen maar over de algemene voorwaardes praten alsof ze een robot is.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    A.Spruit

    Wat een vreselijk pressend en agressieve manier om mensen te overtuigen dat men vooral bij hen een contract moeten afnemen. Schandalig.

    Klantenservice
    Reageren

    Reageren?

  • I
    Ivo

    Prima leverancier, prijs en service

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • G
    G J Koetsier

    slecht
    Ik heb 2 dagen levering gehad van D.G.B.
    Ze sturen dood leuk een betaling van 2 maanden.
    Augustus 2 dagen vam 16 tot 18 Augustus ,18 augustus ben ik overgegaan naar Essent maar ze sturen wel een rekening van september ,3 keer een mail gestuurd maar geen reactie van D.G.B.alleen een waarschuwing dat er ook nog €40 bij op komt

    Reageren

    Reageren?

    • G
      G J Koetsier

      Ook wij zijn er in getuint ik heb gevraagd of het van dezelfde energieleverancier was en het antwoord luide “ja is van het regionaal netbeheer en dat is hetzelfde.”
      Er word dus gewoon onzin verkocht waarbij foute indrukken achter worden gelaten om een contract te kunnen verkopen. Wij zijn erg ontevreden hierover.

      Reageren

      Reageren?

  • J
    Joep Bongers

    Wij zouden ons hebben aangevinkt voor een prijsdaling dat we dan gebeld zouden worden. Of we het geld van de coronakorting willen hebben waardoor onze rekening iets naar beneden zou gaan. “Willen jullie aan het eind van iedere maand korting of aan het einde van het jaar?” Mijn vriendin maakte hier een keuze en toen kreeg ze meteen een contract. Ook heeft ze gevraagd of het van dezelfde energieleverancier was en het antwoord luide “ja is van het regionaal netbeheer en dat is hetzelfde.”
    Er word dus gewoon onzin verkocht waarbij foute indrukken achter worden gelaten om een contract te kunnen verkopen. Wij zijn erg ontevreden hierover.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    CCJ

    “Mag ik ter verificatie even je bankrekening?” werd mij gevraagd door een vlotte jongeman die niet wilde toegeven dat DGB een energiebedrijf is dat mij als nieuwe abonnee wil… “Je bent onderdeel van het collectief”. Ik vind dit heel vervelend en kan mij voorstellen dat er veel mensen intrappen en zonder volledig bewustzijn akkoord gaan met een nieuw energiecontract.

    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    Pippe Selle

    De manier waarop dit bedrijf potentiële klanten wil binnenhalen is schandalig. Eigelijk zouden deze praktijken verboden moeten worden. Als je hier als marketeer werkt moet je je eigen schamen. Je doet totaal geen respectvol werk en gefaciliteerd een bedrijf wat mensen oplicht. In het misleiden zijn jullie zo bedreven dat ik begrijp dat mensen hier intrappen. JE bent ook een dief als je steelt voor een ander!!!!

    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • L
    Laspang

    Wat een bedrijf zeg nog nooit van me leven mee gemaakt. Ze zeggen dat je bij je eigen leverancier blijft . Maar minder gaat betalen niets van waar. Daarna heb je contact met ze .durven ze nog te zeggen dat ze het aan het ondefzoeken zijn . Maar deze slinkse vossen halen wel geld van je rekening af. Ik denk dit is een goeie voor sbs nieuws . Wat een bedrijf ano 2020 . Ik wil niets met jullie te maken hebben en betaal jullie ook niets. Draai het maar met terug werkende kracht terug oplichters

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Ab

    Hang net op. Kreeg het verhaal dat ze via Liander leveren, maar dat ipv Vattenfal ZIJ nu de inkoop doen. en dat ik goedkoper uit ben zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Kreeg zelfs nog extra korting omdat ik ZZP’er ben.

    Kreeg een contractje per mail opgestuurd en of ik even wilde tekenen. Ik zei dat ik eerst even rustig de voorwaarden wilde lezen voordat ik me voor 5 jaar vastleg, en toen werd er even wat meer druk op gezet. Lezen was niet nodig, alles was hetzelfde als het in het gesprek, enz, enz.

    Ondertussen wat reviews gevonden. Toen ik zei dat wat mij betreft het gesprek beëindigt kon worden als ik niet eerst het contract kon doorlezen, werd het zelfs wat onvriendelijk (moet ook frustrerend zijn, zo dicht bij je provisie…)

    Gelukkig niets getekend.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • V
    Vivian Malcolm

    Ik heb precies het zelfde meegemaakt .Werd een paar weken terug ook benaderd door DGB Energie met ook het zelfde praatje dat ze een goedkoper tarief hadden .ZGN van ENECO ook mij werd beloofd dat ik niet hoefde over te stappen alles bleef het zelfde zei de meneer aan de telefoon .nou niet dus ik ben ook gedwongen om over te stappen en inderdaad ik heb gemaild ,gebeld ,contact formulier op de website ingevuld maar ze reageren niet .ik heb nu een rechter in geschakeld .ze zetten me maar terug naar ENECO .oplichters

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • R
      renee

      waarom dan 4 sterren geven?

      Reageren

      Reageren?

  • V
    Vivian Malcolm

    ik ben ook benadert door DGB met het verhaal dat ze een leuk contract hadden ZGN van Eneco ,heb ook duidelijk aan gegeven geen interesse te hebben maar de meneer bleef doorgaan ook met het verhaal dat ik gewoon bij Eneco zou blijven ,nou nee dus alles wat beloofd is komen ze niet na ik wil weer bij Eneco was ik jaren klant nooit ellende mee gehad .

    Reageren

    Reageren?

  • A
    A

    Tot twee maal toe zijn we gebeld met de vraag of de overstap goed bevallen is.

    Bij de eerste gesprek hebben we aangegeven dat we misleidend zijn door te stellen dat er geen overgang zou zijn bij de bestaande leverancier, na uitdrukkelijk bevestiging van geen overgang, alleen goedkoper tarief, heeft mijn vrouw ingestemd met de actie. We zijn nu door een leugen extra kosten kwijt omdat we bij de oude leverancier willen blijven en omdat we nu minder terug krijgen voor onze energie opwekking.

    Bij het tweede gesprek was het nog veel gekker.
    Na gezegd te hebben dat wij niet tevreden waren met de gang van zaken, hield jullie moeilijk te spreken/verstaande jonge man zomaar direct de horen verbrak hij de lijn.

    Wat een raar gedoe bij DGB energie
    Is dit nu jullie klantvriendelijkheid!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • R
      renee

      waarom beoordeeld u ze met uitstekend en 5 sterren als u zo opgelicht bent? ik ook hoor, dus ze kregen 1 ster

      Reageren

      Reageren?

  • Y
    Y

    Wat een oplichters. Bellen onder de naam van mijn huidige energieleverancier. Zeggen dat je een jaarcontract krijgt maar dat blijkt 5 jaar te zijn. Dat je op deze manier een bedrijf wilt runnen. Dieptriest. Ik heb de boel binnen 14 dagen geannuleerd. Mijn klacht meteen neergelegd bij het programma Opgelicht en Tros Radar. Alle mailwisseling en correspondentie liggen al bij hun. Ze hebben het al in behandeling genomen.

    Reageren

    Reageren?

  • T
    Tweeling#79

    Ene mevrouw Sonja van M , ( achteraf is dat is Iemand van DGB energie ) belt een aantal malen met een 010 nummer , doet haar verhaal over goedkope zakelijke energie , hoeveel wij gaan besparen ,. Doet alsof zij van Liander, Vattenfall is Bij vraag om meer informatie krijgen wij een “offerte” via de mail toegestuurd met een link ; deze hebben wij niet geopend , immers , wij hebben geen offerte aangevraagd ; tevens krijgen wij een sms met een bedankje dat wij een offerte hebben aangevraagd??? . De mevrouw belt na enkele dagen weer , doet haar verhaal weer , Als ik zegt geen interesse te hebben en tevreden ben met mijn huidige maatschappij Vattenfall , ,geeft zij aan dat zij mijn toestemming niet nodig heeft om mijn huidige contract te veranderen in een contract bij hun ( DGB ) , Dat we (zogenaamd) een offerte hebben aangevraagd en dat wij vanaf volgende maand een rekening van DGB zullen ontvangen en niet meer van Vattenfall . Dit zou zo in het contract staan dat wij bij Vattenfall hebben afgesloten ??? en zij van DGB is bevoegd om zonder onze toestemming dit in te zetten en ons over te zetten op DGB , omdat dat goedkoper zou zijn en het ons erg veel geld per jaar zou opleveren , .Ik heb een paar maal duidelijk aangegeven dat wij hier niet gediend zijn en geen belangstelling hebben , waarop de persoon zegt dat zij niet vraagt om mijn belangstelling , interesse of mijn toestemming , omdat het reeds in gang gezet is . Ik heb met klem aangegeven geen toestemming te geven hiervoor , ook een paar maal duidelijk gezegd dat ik niet van energiemaatschappij ga veranderen . Zo ging het gesprek heen en weer . De mevrouw kwam zelfs eerst met doen alsof zij van Vattenfall was , daarna met dat het niet uitmaakte bij welke energiemaatschappij ik aangesloten was , en dat zij geen energiemaatschappij waren , maar wat, kon ze ook niet zeggen , maar dat ik automatisch overging naar DGB . Ik snapte er niets meer van
    Ook heb ik aangegeven het telefoongesprek opgenomen te hebben . Hierop werd die mevrouw erg onaardig ; gaf aan dat ik een flexibel tarief bij Vattenfall had en dat ik veel meer ga betalen en dat ik aan het eind van het jaar niet moet komen huilen bij hun (??) Ik zei nogmaals dat ik niets had ondertekend , ik geen post van Vattenfall had ontvangen dat ik moest overstappen naar DGB en dat ik geen toestemming gaf voor overzetten van het contract naar DGB . Ook dat ik niets met hen te maken wilde hebben en er klaar mee was . Een en al misleiding , als je naar hen luistert . Advies : meteen afbellen als je gebeld wordt door hun . Heb een klacht ingediend .

    Reageren

    Reageren?

  • A
    anja

    Pakken het heel slim aan was er bijna ingetrapt deden zich voor als zijnde dat ze namens Delta belde zijn echte drammers heb verschillende xren aangegeven dat ik van het werk kwam en wilde gaan koken en dus geen zin en tijd had in hun praatjes maar toch blijven doorgaan toen ik een mailtje van ze kreeg en ik aangaf dat ik de boel eerst eens wilde checken kreeg ik een Peter aan de telf die zich voordeed als een leidinggevende en ook zei dat van Delta belde weliswaar niet van het hoofdkantoor,ik gaf aan dat ik hier nu geen zin in had want ik kwam van het werk en wilde nu wel eens gaan koken vroeg hijwat ga je eten opdat moment was ik er klaar mee en zei gaat je geen moer aan toen werd hij boos zo spraken we gvd niet door de telf en hij zou er melding van maken heb vervolgens de verbinding verbroken !!! Maar ben blij dat ik nog niet op accepteren had gedrukt en ben ik ook niet van plan de eikels

    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    J Bijma

    Het zijn drammers en onbeschofte mensen . En om de hete brij heendraaien. Als ze bellen ophangen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • K
    Kuzi

    Geen stèren voor deze mensen voel me zwaar in de maling genomen door deze mensen dan weer bellen dat ze me perongeluk in de verkeerde plaats hebben ingeschreven dan moet je ze weer zelf bellen omdat ik een mail krijg met de verkeerde adres Dan weer steeds bellen met een ander verhaal over. Dat ze Weer lageren kosten hebben Dan weer later bellen met een dreiging als je Na iemand anders overstapt dan krijg je een boeten

    Reageren

    Reageren?

  • R
    Roderik

    Pure oplichters!!!!!
    Na een lang gesprek met leugen na leugen sturen ze je een app en mail. Hierin moet je ergens op klikken. Ik zei dat ik dat niet doe, zomaar ergens op een link klikken.
    Stemming sloeg volledig om!!
    Van gespeeld aardig tot aggresief!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • D
      Drer

      Zelfde ervaring

      Reageren

      Reageren?

      • G
        Ger-Jan bolwerk

        Zelfde ervaring

        Reageren

        Reageren?

  • G
    Gedupeerde

    Ik kan hier geen sterren aan geven wat een afzetters en als je je incasso stopzet nog dreigen met kosten. Leuke voorstellen doen en uiteindelijk het dubbele kwijt zijn dan wat ik bij een ander kwijt ben. MENSEN NOOIT NAAR OVERSTAPPEN

    Reageren

    Reageren?

    • A
      Angelo

      Ik heb op het moment ook de incasso stop gezet omdat we per 19 juli over zijn naar Essent. Toch halen ze nog doodleuk de voorschot van augustus eraf.

      Wil graag weten hoe dit bij jou afgelopen is?

      Met vriendelijke groet Angelo.

      Reageren

      Reageren?

  • S
    stefan de boer

    vreselijk bedrijf. Ernstige misleiding aan telefoon. Voordoen als onderdeel van Eneco. Schandalig hoe ze mensen onbewust willen laten overstappen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Rob Groen

    Zeer slecht bedrijf, 20 minuten aan de telefoon maar ben er gelukkig niet in getrapt. Het begint met een verhaal over Stedin en hun lagere tarieven maar dan komen ze met een betere energieleverancier want Eneco waar ik al jaren bij ben staat slechts op een 9e plaats!
    Ik ben er niet op ingegaan en nadat ik dat gezegd had en tevens onze en zijn tijd te kostbaar is om hier mee door te gaan werd er plotseling een bandje afgespeeld met een vrouwenstem, einde gesprek.
    Trap er niet in mensen, pure bedriegerij.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • I
    Ineke Gebben

    PAS OP PAS OP
    Ook ik ben er helaas ingetrapt via het consumentenloket.In mij hebben ze me aan gemeld niks meer gehoord.(15 Juni pas contract gehad via de mail).Inmiddels al overgenomen door een ander.(21 Mei contract )
    Ze hebben nu 2maanden af geschreven en de derde staat klaar.Ze zijn NIET MIJN LEVERANCIER maar schrijven wel af.Bellen helpt niet mailen helpt niet.Heb nu contact met mijn advocaat en geen bericht voor Vrijdag word de boel in werking gezet.
    Degene die zeggen dat het een goed bedrijf is zonder problemen mmm die werken er zelf zeker zeggen dit voor promotie.De meerderheid heeft problemen met deze RATTEN

    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sami

    Beste Mensen! PAS OP!!
    Ik ben hier ook ingetrapt, de voorwaardes telefonisch komen niet over een met de voorwaardes in t contract. hele verkeerde voorlichting. Ik hoefde niks te regelen overstap boete wordt betaalt etc. Nu komt t 1 ik vond de voorwaardes in Spam, en daarbij moest ik een declaratie formulier invullen.. dat is mijn niet vertelt, want ik hoefde niks te doen. Dus er wordt hele verkeerde informatie verstrekt. en de voorwaardes blijken heeeel anders.
    Is de handtekening rechtgeldig online?? Hoe kom ik hier vanaf. Wat een klote bedrijf! Maffia praktijken. En met smoesjes komen ze aan nou de voorwaardes kunnen afwijken mevrouw, nou dit klopt niet tussen bedrijf verstrekt foute informatie amders zou ik toch niet in zee gaan met dit klote bedrijf! en de telefoon wordt zomaar opgehangen door ene Simone de enige Simone die bij DGB werkt als ik vraag om haar volledige naam. Want ze had mij vertelt dat ze klacht zou gaan indienen
    NOOOIT MEER DGB HEB NOG NOOIT ZO N SLECHTE ERVARING MEEGEMAAKT TELEFONISCH ALS MET HET TUSSEN BEDRIJF! LEUGENAARS. mensen in de maling nemen in kwestbare tijden!
    WEES GEWAARSCHUWD MENSEN!
    Maar ik ga hiervan werk maken!
    Mensen bedonderen, hoe durven jullie!

    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    Piet Matthes

    Werd telefonisch benaderd door een verkoper van energie en hij begon als altijd met zijn verkooppraatje, ik kapte hem af met de mededeling dat ik niet wenste over te stappen en ik bij mijn huidige leverancier een goed contract heb. En toen werd de grote zwendelkaart getrokken, Nee meneer u stapt niet over wij behoren tot het zelfde concern als uw huidige leverancier en wij bieden u als goede klant de gelegenheid om tegen een gunstiger tarief gas en stroom af te nemen. Oké mijn interesse was gewekt en had niet in de gaten dat ik grofweg voorgelogen werd. Gewoon een klip klare leugen . Voor dat ik het door had dat ik geoorringelt werd was ik dus overgestapt naar DGB (De Grote Boevenclub) Ik kwam hier achter toen ik een brief met opzegvergoeding kreeg ????? Direct actie ondernomen en het contract herroepen, krijg je paar weken later twee rekeningen van DGB van totaal €259,95 Gevraagd waar deze bedragen uit opgebouwd zijn(ik kon ja onmogelijk €260 verbruikt hebben in 9 dagen , en ja hoor 2 x €125 boete en €9.95 verbruik. Leuk clubje, niet ? Protest aangetekend en met rechtszaak gedreigd, heeft geholpen !!!! Boete kwijtgescholden en € 9,95 betaald ,niet dat ze het verdienden doch ik ben eerlijk persoon wat ik verbruik betaal ik ook. Dus je bent gewaarschuwd, laat je niet oorringelen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • T
      Tweeling#79

      Heb eenzelfde ervaring gehad , mail gehad toen ik om meer informatie vroeg , bleek offerte te zijn , met link, niet op geklikt. Kreeg ook een sms met bedank voor offerte??? Nooit aangevraagd Ze zijn erg agressief bezig ,en dat dit allemaal zomaar kan , Praten je onder de tafel ,als je niet oppast zit je aan een contract vast

      Reageren

      Reageren?

      • S
        s. mast

        dit heb ik ook. ALs ik verder niets doe met de offerte, is er dan niets aan de hand? Ik wil hem eigenlijk niet openen,maar vraag me af of ik dan niet alsnog ergens aan vast zit

        Reageren

        Reageren?

  • A
    A Heus

    werd gebeld door eneco,dat ze een goed aanbod hadden voor hun vaste klanten.voor 5 jr maar kon evt wel vroeger stoppen zonder boete .energie en gas hadden ze verlaagd omdat ze geen klanten wilden verliezen .op een bepaald moment moest ik mijn bankrek nr geven wat ik raar vond want ik ben al klant bij ze .maar goede praters ,ze zaten in een ander scherm vandaar .. toen moest ik via een appj eiets accepteren en ondertekenen ,alleen toen verscheen er een andere naam daar schrok ik van ,dus ik vroeg of e me later konden terug bellen omdat ik het even wilde overleggen met mijn man .Toen werden ze wat agressiever .ik was al over geschreven dus wat deed ik moeilijk.uiteindelijk heb ik het gesprek afgebroken .Eneco gebeld ..zij waren het niet geweest hadden geen prijs verlging en ook geen 5 jarig contract.gelukkig nog niet getekend en hun mail afgewezen .Het zijn fraudeurs!!

    Prijs
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    R.B.

    Agresieve verkoop tacktiek van een of ander collectief die zeggen dat je goedkoper uit bent en gratis kunt overstappen. ondanks dat accoord gegeven wetende dat ik me binnen 2 weken kon herroepen. Na wat onderzoek heb ik besloten binnen 2 weken met hun eigen herroepingsformulier te herroepen.
    Tot mijn verbazing kreeg ik alsnog een eindafrekening (met 250,= boete) van mijn “vorige” leverancier. Bellen met dgb en ze meende dat ik 2 dagen te laat had herroepen wat met mail historie te weerleggen was. Ze proberen het gewoon..!
    Ze beloofden alles terug te draaien. Tot alweer mijn verbazing kreeg ik telefoon van mijn “oude” leverancier waarom ik over was gestapt…??! Gelukkig regelt mijn “oude” leverancier de herroeping nu.
    Samen gevat….
    Ik zeg NEE tegen DGB.!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Anton

    Prima en degelijk.

    Maar volgende keer stap ik over via vergelijkingssite. Kortingen zijn dan hoger. Werkt DGB samen met vergelijkers?

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Aaaa

    Verschrikkelijk. Ze laten je aanmelden maar zijn niet geschikt voor particulier. Achteraf was ik ipv €200,- per maand €400,- per maand kwijt. Trap er niet in.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    J.M van Kleef

    Hele rot ervaring werkt met een tussenbedrijf om mensen te laten overstappen beloven dat alles geregeld wordt met overname boete s enz.
    DGB verschuild zich daarachter vergoed de boete pas bij de jaarrekening en laat je gewoon met 250 euro schade zitten.
    DGB nooit aan beginnen ben blij als ik er vanaf kan zijn,ga ik terug naar Eneco !!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Als u geen schriftelijk contract heeft gehad van DGB en deze ook niet heeft voorzien van Uw handtekening is het contract niet rechtsgeldig. U kunt dit inzien op de site van consumenten bond. Staat ook een opzegbrief, welke u kunt downloaden. Weest u beslist niet bang en laat u ook niet bang maken. Ikzelf heb alle reviews gedownload op verschillende sites en ze komen daar beslist als de slechtste leverancier voor de dag. Zijn wel enkele goede reviews, maar zijn denk ik van kenissen en personeel.

      Reageren

      Reageren?

  • H
    Hetty Janssen

    Mijn ervaring met DGB energie is vreselijk én bar slecht!
    Ik ben lid geworden na lang zeuren dat ik voordeliger uit zou zijn dan bij mijn huidige energieleverancier, Budget Energie, waar ik echt super tevreden over ben. Na een paar telefoontjes van nee, toch laten overhalen om over te stappen. Na de papieren te hebben ontvangen bleek dat ik €43,00 per mnd duurder uit was dan mijn eigen leverancier Budget Energie.
    Het geld werd al afgeschreven, ik heb gebeld en duidelijk gemaakt dat dit geen eerlijke manier is van zieltjes winnen. Er is overlegd en ze hebben mij uiteindelijk teruggezet naar mijn oude energieleverancier Budget Energie. Maar nu komt het, ik moet wel 2 maand wachten tot het bedrag van €250,09 wordt teruggestort, dat is hun procedure! Uhu, wel gelijk betalen, op 7 april bericht gehad dat alles terug wordt gezet naar het oude en eind mei je geld pas teruggestort krijgen. Mooie procedures, klant is koning. NOOIT WEER DGB, al zijn ze de goedkoopste.

    Reageren

    Reageren?

  • J
    Johan Hollenberg

    Ik ben er met open ogen ingetuind. Ik heb nog nooit zoveel betaald aan gas en elektriciteit. Een grote afrader om hierdoor uw energie te laten leveren.

    Reageren

    Reageren?

  • I
    Inge van den Heuvel

    Slechte ervaring met de telefonische verkoop, verkeerde of halve voorlichting, ze vergeten de helft van de voorwaarden te vertellen, ook is me nooit verteld dat ik gelijk aan een contract van 5 jaar vast zit, bij DGB zelf schuiven ze het af op het ingehuurde bedrijf, ze beloven dat ze de boete bij overstappen vergoeden, “ vergeten” alleen om te vermelden dat je dat verspreid over 5 jaar terug krijgt, zou DGB dan ook iedereen afraden!!!!!

    Reageren

    Reageren?

    • E
      Ellen van Beek

      Heel herkenbaar. Precies hetzelfde meegemaakt! Dit bedrijf zeker niet aan te raden!

      Reageren

      Reageren?

  • F
    F

    Ze zijn niet bereikbaar en agressief. Ik wilde twee weken uitstel van betaling. Ze hebben mijn mails (vier) volledig genegeerd. Kreeg ze telefonisch niet te pakken. Ik kreeg wel een agressief mailtje van debiteuren.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Simon

    Vanwege alle nieuws tegenwoordig over de lage prijzen en het corona virus toch besloten om overstappen. Ik werd hiervoor gebeld en ben overgestapt naar de DGB. Ik heb dit super positief ervaren, ben er 21 euro per maand op voorruit gegaan en geen kosten bijgekomen! Top service en besparing!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • H
      Hans

      Ja haha inderdaad. Lijkt het wel op. En bij andere leveranciers is nog wel meer dan € 21,- besparing te behalen in deze tijd.

      Reageren

      Reageren?

      • J
        John Bartens

        Staat er nog zo een in de reviews, nog erger zelfs. Dat is dan misschien een korting op de energieprijs van DGB

        Reageren

        Reageren?

  • H
    Hakkenes

    Ik ben onlangs overgestapt naar de DGB energie. Zelf merk ik niks van de overstap alleen dat ik nu een stuk minder betaal dan voorheen bij de Vattenval. Prima service verder.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Bent u er werkzaam?

      Reageren

      Reageren?

    • A
      Arno

      Werk je er of fam

      Reageren

      Reageren?

  • N
    Niki Pfeiffer

    DGB hanteert agressieve telefonische verkoop. Op de verkoopvoorwaarde staat een regeling boetevergoeding.
    Geen voorwaarden. Achteraf komen er allemaal voorwaarden. Dit is oplichting. Opdringerige verkoper heeft dit ook niet gemeld. Geen probleem opzeg boete krijg je terug. Nee dus, Achter ja achteraf komt dat de aap uit de mouw. Is alleen wel een reden om wel of niet te willen over te stappen. Die verkopers en het bedrijf onbetrouwbaar.
    Woensdag 20 minuten en 50 minuten gewacht op telefonisch contact. Niet gelukt. Bijzonder huiver mee: alle lijnen zijn bezet. Er is 1 wachtende voor u. Druk 0 voor een boodschap. Dit 50 minuten lang en alle lijnen open. Zo hou je iemand aan het lijntje.
    Ik raad iedereen af om maar aan DGB te denken.

    Reageren

    Reageren?

    • I
      Inge van den Heuvel

      Precies dezelfde ervaring als ik, en dat is een hele slechte, geen DGB meer!!!!!!

      Reageren

      Reageren?

    • E
      Ellen van Beek

      Hier ook hetzelfde ervaren! Nog nooit slechte ervaringen meegemaakt terwijl wij elk jaar overstappen van energieleverancier. Voor ons ook geen DGB meer!

      Reageren

      Reageren?

    • J
      John Bartens

      Ik ga alle sites af waar klachten over DGB gepost worden. Ben er op een verschrikkelijke manier helemaal klaar mee. Kijkt u bij de Consumenten bond, alleen een schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Meeste mensen worden overdonderd door de volgens mij criminele benadering van mensen door DGB. Vrg John Bartens jb_78_@hotmail.com.

      Reageren

      Reageren?

      • G
        Gerrit Spans

        Wij zijn er gisteren ook ingetrapt
        Is een handtekening via de telefoon ook rechtsgeldig?

        Reageren

        Reageren?

      • S
        S

        Beste John,
        Ik ben hier ook ingetrapt, de voorwaardes telefonisch komen niet over een met de voorwaardes in t contract. hele verkeerde voorlichting. Ik hoefde niks te regelen overstap boete wordt betaalt etc. Nu komt t 1 ik vond de voorwaardes in Spam, en daarbij moest ik een declaratie formulier invullen.. dat is mijn niet vertelt, want ik hoefde niks te doen. Dus er wordt hele verkeerde informatie verstrekt. en de voorwaardes blijken heeeel anders.
        Is de handtekening rechtgeldig online?? Hoe kom ik hier vanaf. Wat een klote bedrijf! Maffia praktijken. En met smoesjes komen ze aan,en de telefoon wordt zomaar opgehangen door ene Simone de enige Simone die bij DGB werkt als ik vraag om haar volledige naam.
        NOOOIT MEER DGB HEB NOG NOOIT ZO N SLECHTE ERVARING MEEGEMAAKT TELEFONISCH ALS MET HET TUSSEN BEDRIJF! LEUGENAARS. mensen in de maling nemen in kwestbare tijden!
        WEES GEWAARSCHUWD MENSEN!

        Reageren

        Reageren?

        • P
          Peter

          Ook dezelfde ervaring
          Zeer agressief in de tel verkoop

          Zou juridisch aangepakt moeten worden door de toezichthouder .

          Reageren

          Reageren?

      • N
        Natasja

        Beste John,

        Helaas ben ik vanavond ook zo stom geweest om erin te trappen. Hoe hard ik ook altijd roep, dat doe je toch niet, heb ik nu toch mijn handtekening gezet. Na de berichten op deze site te lezen, zie ik gelukkig nergens staan dat iemand zijn rekening geplunderd was, dat is wel mijn angst nu.

        Reageren

        Reageren?

  • M
    Marie

    Overgestapt naar DGB Energie.
    In het begin verliep het een beetje stroef en ging het een klein beetje mis met de meterstanden dat is inmiddels gecorrigeerd door Lisette. Heb ook een leuk cadeautje ontvangen als excuses.
    Zo zie je maar weer dat jullie ons zeer op prijs stellen.
    Ik ben in ieder geval een tevreden klant.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      U bent waarschijnlijk 1 op 1000, reageren nergens op bij mij, weten alleen nota’s te sturen. Maar ben er nu achter dat een schriftelijk getekend contact alleen rechtsgeldig is. Vrg John Bartens. Ik ben van plan om alle sites af te gaan waar DGB reviews staan en mensen te helpen, ben helemaal klaar met die rovers en bedriegers.

      Reageren

      Reageren?

      • S
        Sara

        John, kan je er niet tegen dat er mensen wel een positieve ervaring hebben bij de Dgb? Super naar dat jij je bedonderd voelt, maar om nou elke positieve ervaring af te gaan en af te kraken is erg zielig.

        Reageren

        Reageren?

    • B
      bib

      hoeveel krijg je voor deze review? ik kreeg maar 20 euro om een valse review te schrijven, maar ging er niet op in

      Reageren

      Reageren?

  • A
    Anthon Kuiper

    Als we het milieu willen verbeteren dan begint de eerste stap bij ons.
    Ik ben fan van duurzaam energie en fan van groen stroom!
    Geweldig dat de DGB zich inzet voor een beter milieu.
    Vriendelijk personeel mijn complimenten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Matthijs

    Tevreden klant, nooit gedoe meegemaakt met jullie.
    Alles gaat zoals het loopt alleen de klantenservice mag verbeteren.
    Voor de rest top qua prijs!

    Reageren

    Reageren?

  • L
    Leonora

    Ik ben zeer ontevreden over alles bij DGB. Er wordt niet juist geïnformeerd in het begin. Ze haken je wel aan maar zijn daarna enorm laks. Zaken zoals het declareren van de eindnota wordt niet verteld, slechte service en kwa prijs, zitten ze niet bepaald lager als anderen. Enorme spijt!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Richard van Leeuwen

    Overgestapt van Essent naar DGB, scheelt me een paar tientjes per maand, honderden euro’s per jaar.. ben er zeer tevreden mee. Ook help ik mee aan het milieu door klant te zijn bij deze maatschappij. Ga zo door jongens en meiden van DGB.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • H
    H.Bos

    Is geweldig nooit geen gedonder

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    Patricia Bakker

    Top bedrijf super vriendelijke medewerkers.

    Wat ik ook top vind aan DGB dat ze zoveel aan het milieu doen alleen maar groene energie leveren.

    Ze investeren veel geld om Nederland een stuk groener te maken dit vind ik zeer positief. Duimpje omhoog absoluut.

    9% Zonne energie
    1% Windenergie
    9% Biomassa
    81% Hydro Water

    Hier kunnen veel energie leveranciers nog een voorbeeld aan nemen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sjaan

    top bedrijf, vriendelijke medewerkers.
    Ik ben zeer goed geholpen!
    duimpje omhoog

    Reageren

    Reageren?

  • S
    S. de Koning

    Overgestapt naar dgb energie met behulp van Alex. Na vele negatieve recensies had ik zelf mijn twijfels. Tot nu toe verloopt alles prima. Ik betaal minder en hou meer over. Zeer vriendelijke medewerkers

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sylvia

    Gebeld en er word mij verteld dat ik ruim 200 euro bespaar op jaarbasis als ik akkoord ga met hetgeen dat zij mij via de mail versturen. Alles zou hetzelfde blijven alleen ik zou minder hoeven betalen.

    Er werd niets gezegd over overstappen of een contract verandering etc.

    Op het moment dat ik vroeg of ik dan nog steeds bij de Nuon zou zitten (daar zit ik nu) was het antwoord dat alleen het logo zou veranderen maar verder niets want stroom bleef nog steeds stroom en gas bleef nog steeds gas.

    Ik hoef in elk geval niet meer gebeld te worden door jullie gluiperige leugenachtige personeel.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Precies hetzelfde meegemaakt, maar volgens de consumenten bond is alleen een schriftelijk ondertekend contract rechtsgeldig. Doe er Uw voordeel mee. Raadpleeg consumentenbond, helpen je graag.

      Reageren

      Reageren?

    • A
      Annie cornelissen

      Ik ben er zojuist ook ingetrapt . Weet iemand hoe ik alles terug kan draaien . Mij werd ook gezegd Dat ze van mijn energiebedrijf Vattenfall waren ! Ik ben dus zonder erg overgestapt . Wat nu ? Zou heel graag advies krijgen ?

      Reageren

      Reageren?

  • M
    M Kusters

    Wordt gebeld terwijl ik in de auto zit en vertellen dat ik via hun ben overgestapt. Wist ik veel, zat in de auto. Alles moest en zou in de auto, via sms worden verwerkt. Nu ben ik thuis en kan ik alles nakijken, is dus helemaal niet waar. Ik houd niet van leugens!!
    Ook klopte mijn verbruik helemaal NIET!!

    Reageren

    Reageren?

  • M
    Marien

    Onder schimmige voorwendselen proberen je bij je energieleverancier vandaan te halen, ook al zeggen ze van niet, en je een nieuw contract te laten tekenen. Lijken ook veel gegevens van je huishouden te weten. Liever niet de tijd willen geven de offerte te lezen (gezien bovenstaande is duidelijk waarom : list komt dan uit).

    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Zie consumenten bond. Gewoon stop laten zetten dus. Neem contact op met de consumenten bond.

      Reageren

      Reageren?

  • A
    Angela

    Wat een waardeloze onbetrouwbare partij! Overgestapt met vele beloften zoals cash back geen boete hoeven te betalen aan huidige leverancier. Die boete zou meteen terug gestort worden, lagere tarieven enz enz. NIETS is WAAR! Trap er niet in, eenmaal overgestapt geven ze niet thuis op bijv deoverstap boete van maar liefst €125-. Schuiven ze de schuld af op de Nederlandse energie verbond (de bellende partij die de overstap regelt) over liever gezegd NIET regelt!!
    Er is alleen contact als je zelf belt nadat je eerst mega lang in de wacht staat en dan geven ze je de opdracht mails te sturen of naar de Nederlandse energie verbond te bellen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Meerdere malen verzocht contact op te nemen naar aanleiding van divers verstuurde klachten. GEEN REACTIE!!! Aantal Sterre

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • C
      Chey

      Hi Angela,

      Hoe heb je dit probleem uit eindelijk opgelost?

      Reageren

      Reageren?

    • J
      John Bartens

      Precies het zelfde ondervonden maar ben nog niet klaar met ze. Krijg wel de rekeningen 6 stuks in 2 maanden. Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Ben ik erg blij over dat gelezen te hebben bij de consumenten bond. E-mails zijn bij mij ook nog nooit beantwoord. Maar we door, tot de hoogste instantie, als het noodzakelijk is.

      Reageren

      Reageren?

  • M
    Marieke

    Gebeld door hun (fabio) met een smoes van energie nederland,of alles naar wens was ,zei daarop prima etc. Hij wou toch even alles doornemen en het kon 10 euro goedkoper, waarop ik zei nee hoeft niet. Hij deed zich voor of hij van essent was(waar ik bij ben) 3 dagen later mail …welkom als nieuwe klant bij DGB ???? Gelijk essent gebeld dat ik opgelicht was.En ook even met DGB gebeld het werd geanuleerd. Wel even uitgelegt dat ik niet blij was dat iemand zich voor deed of hij van essent was.Wat een oplichters.

    Reageren

    Reageren?

    • M
      Marieke

      Ja hoor en nu weer gebeld na annulering met de vraag waarom. Heb aangegeven ben opgelicht. Nu een smoes verhaal dat ze samen doen met essent bla bla heb weggedrukt en hondsbrutaal bellen ze weer

      Reageren

      Reageren?

    • J
      John Bartens

      Ja, precies hetzelfde meegemaakt. Dacht ook met mijn Delta energie te maken te hebben. Prijsverlaging, nou prima later kwam ik er achter dat ik overgestapt was naar DGB meteen weer opgezegd. 3 weken later weer benaderd heb toen toch weer ingestemd. Contract 17 april en wat zie ik??? Een 5 jarig contract gisteren weer opgezegd. Krijg wel een boete. Zou wel instemmen met een 3 jarig contract, maar daar gaan ze helemaal aan voorbij. Helemaal geen reactie. Had ze gebeld n.l. Ook werden er direct al 2 volle termijnen afgeschreven, weet nu nog niet waarvoor dat is. Je moet het maar kunnen missen. Geen overleg dus. DGB distantieert zich volledig van de de colportagebureaus welke toch echt wel voor hen werken. Het enige wat ik eigenlijk wilde is 1 termijn betalen en een 3 jarig contract en dan vind ik mezelf heel erg coulant.

      Reageren

      Reageren?

    • R
      Renate

      Hey Marieke, hoe heb je dat annuleren gedaan? Ik ben er dus ingetrapt helaas. Zelfde verhaal als jou, ze doen zich voor als je maatschappij waar je al bij bent maar je kunt wat minder gaan betalen. Ik kan alleen nu niet vinden hoe ik dit weer annuleren kan.

      Reageren

      Reageren?

      • J
        John Bartens

        Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Is dus wettelijk verplicht, laat u dus niet dwingen. Ben zelf ook nog in gevecht gewikkeld dus ben er ook pas achter dat ik een 5 jarig contract in mijn mik kreeg en daar nooit over was gesproken, telefonisch. Alles is veel te lang om dit allemaal uit te leggen nu. Nooit antwoord oo mijn e-mail, maar wel rekeningen met 80 euro boete. 4 rekeningen binnen 2 dagen en daar ging ik uiteraard niet mee akkoord.

        Reageren

        Reageren?

    • J
      John Bartens

      Precies hetzelfde meegemaakt, werd bij het bellen geen naam gezegd, alleen dat mijn tarieven van de energie de laagte in gingen. Ook werd er niet gesproken dat er ern contract zou komen van 5 jaar, dit was in de 2e benadering, had het 1 contract binnen 14 dagen opgezegd. Bij 2e maal ingestemd, maar duidelijk telefonisch kenbaar gemaakt dat ik een 1 of 3 jarig contract wilde. En ja hoor kreeg een 5 jarig contract door mijn strot geduwd.
      Kreeg ook een rekening 4 x ongeveer samen 2 x 186,81 binnen een paar dagen te betalen. Heb direct 186,81 weer gestorneerd. Heb later nog aangegeven, als coulance, een 3 jarig contract wel te zullen accepteren. Maar nog nooit antwoord mogen ontvangen op mijn talrijke e-mails. Ga nu helemaal nergens meer mee akkoord en ga weg van dit ongemanierde bedrijf. Weet nog niet hoe ze achter mijn geheime telefoonnummer zijn gekomen. Klantgegevens uit de data van energiebedrijven mogen ze volgens de wet niet misbruiken. Kan nog uren door gaan. DGB gebeld om op te zeggen en zij namen afstand van het telemarketingbureau, maar plukken wel de vruchten. Ben nog niet klaar met ze.

      Reageren

      Reageren?

  • T
    T.doldersum

    Ga nooit in zee met deze mafia bende .als ze bellen gelijk ophangen. Komt er een verkoper aan de deur gelijk kop tussen de deur en aantrekken.

    Prijs
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Richella

    Ik krijg energie van Essent. Kreeg ineens een mail van Essent dat mijn contract was opgezegd. Ik wist van niks. Bleek dat mijn contract was overgenomen door DGB energie. Ik kende deze hele maatschappij niet en ik had hier ook niemand telefonisch over gesproken of aan de gehad. Blijf mooi bij Essent.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    c.janzen

    Op een grove manier telefonisch benaderd om over te stappen naar DGB energie . En ik ben helaas akkoord gegaan . Dag later als nog geannuleerd . En ik kreeg per mail van DGB bevestiging van annulering .
    Ja hoor 2 weken later een mail met bevestiging aanmelding met de zelfde contractgegevens die geannuleerd zijn . Opzeggen per telefoon is niet mogelijk . Ik heb een uur aan de telefoonlijn aan de wachtlijn gehouden . Ook inspreken voor een bericht is niet mogelijk . Alsnog een paar maal geprobeerd telefonisch te bellen maar zonder resultaat .Onbereikbaar per telefoon . Dan maar een mail met bewijs van annulering versturen . maar voor alsnog geen reactie . Mensen kijk uit . Als u gebeld wordt door of voor DGB energie direct ophangen .

    Reageren

    Reageren?

    • R
      Renate

      Hey C. Janzen, hoe heb je dat annuleren gedaan? Ik ben er dus ingetrapt helaas. Ik kan alleen nu niet vinden hoe ik dit weer annuleren kan.

      Reageren

      Reageren?

  • R
    Rachida Taoukil

    Dgb heeft me opgelicht Hun staan in de rode cijfers bij de consumentenbond
    Heel Jammer dat ze miij een contract hebben aan gesmeerd Had ik eerder moeten weten !
    Zou pas in januarie een cotract krijgen
    Maar door hun kan ik door een hele hoge boete vn me oud leverancier me huis niet meer betalen!
    Dat bedrijf gaat voor cijfers halen niet voor hun consumenten
    Ik wil hier werk van maken Dit komt bij de minister op de tafel te liggen Want daar is al bekend van de duistere praktijken van dgb
    2x in 1 maand gas en enegerie afschrijven hoe durven ze! En een boete waar ik niet on vroeg Gaat me veel te ver dit allemaal

    Reageren

    Reageren?

    • A
      Astrid Kampert

      Ik heb precies hetzelfde. Ik was overgestapt naar dgb en kreeg spijt. Ik terug naar energie direct. Zij zouden dgb bellen om t te stoppen. Nu kreeg ik gister einde jaars afrekening van dgb maar ook 3 en 9 maart hetzelfde. Ik belde, krijg geen reactie. 2 x mail gestuurd, geen reactie. Weet niet wat ik moet doen. T geld word er wel afgehaald.

      Reageren

      Reageren?

      • P
        Petra

        Ben ook lid gemaakt…via de telefoon..heb nooit iets toegezegd..maar bij DGB hoeft dat blijkbaar niet..5jaar lid is mij aangesmeerd en 2 maal maandpremie in automatische incasso..te gek voor woorden..bellers zijn ook zeer agressief..niet intrapen..petra

        Reageren

        Reageren?

  • J
    Jeltje Cals

    Een zeer agressieve medewerker van DGB belde mij met de mededeling dat mijn huidige contract afloopt (bij een andere leverancier) en dat ik voor minder geld kan overstappen. Bovendien zou mijn huidige leverancier onderdeel zijn van DGB. De man noemde een huisadres waar ik 3 jaar geleden vertrokken ben. Hij eiste bijna een mondeling akkoord via de telefoon. Ik vroeg een e-mail. Hij bleef aan de lijn tot ik de e-mail binnen had en opnieuw dwong hij mij bijna om de offerte goed te keuren. De kop in de e-mail luidt nu Nederlands Energieloket.
    Hij vond het nog zielig voor zichzelf ook, als ik niet akkoord zou gaan.
    Ik ben niet akkoord gegaan en ik ben heel boos over deze manier van klanten kapen.

    Reageren

    Reageren?

  • H
    Hans

    Klopt zo is het bij mij ook gegaan. Zit je zonder het te weten bij hun terwijl ze zeggen je huidige leverancier te zijn. Ik betaal nu meer dan bij de vorige. Echt opgelicht. Wil weg maar vindt eens een betrouwbare energieleverancier!

    Reageren

    Reageren?