DGB Energie

Energieprijs
5,0
Klantenservice
5,1
Algemeen
4,4

Over DGB Energie

DGB profileert zichzelf als een dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 is het bedrijf begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar tegenwoordig wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB produceert zelf geen energie, maar koopt stroom in op de energiemarkt.

Contact

  • Lange Spruit 1a
  • 7773 NE Hardenberg
  • (Postadres)

  • 0523 - 683339
  • Van 8:00 tot 17:00
  • (ma t/m vr)

  • info@dgbenergie.nl

4,6
Schrijf beoordeling

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DGB Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen

Uw gegevens

60 klantbeoordelingen over DGB Energie

  • I
    Ineke Gebben

    PAS OP PAS OP
    Ook ik ben er helaas ingetrapt via het consumentenloket.In mij hebben ze me aan gemeld niks meer gehoord.(15 Juni pas contract gehad via de mail).Inmiddels al overgenomen door een ander.(21 Mei contract )
    Ze hebben nu 2maanden af geschreven en de derde staat klaar.Ze zijn NIET MIJN LEVERANCIER maar schrijven wel af.Bellen helpt niet mailen helpt niet.Heb nu contact met mijn advocaat en geen bericht voor Vrijdag word de boel in werking gezet.
    Degene die zeggen dat het een goed bedrijf is zonder problemen mmm die werken er zelf zeker zeggen dit voor promotie.De meerderheid heeft problemen met deze RATTEN

    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sami

    Beste Mensen! PAS OP!!
    Ik ben hier ook ingetrapt, de voorwaardes telefonisch komen niet over een met de voorwaardes in t contract. hele verkeerde voorlichting. Ik hoefde niks te regelen overstap boete wordt betaalt etc. Nu komt t 1 ik vond de voorwaardes in Spam, en daarbij moest ik een declaratie formulier invullen.. dat is mijn niet vertelt, want ik hoefde niks te doen. Dus er wordt hele verkeerde informatie verstrekt. en de voorwaardes blijken heeeel anders.
    Is de handtekening rechtgeldig online?? Hoe kom ik hier vanaf. Wat een klote bedrijf! Maffia praktijken. En met smoesjes komen ze aan nou de voorwaardes kunnen afwijken mevrouw, nou dit klopt niet tussen bedrijf verstrekt foute informatie amders zou ik toch niet in zee gaan met dit klote bedrijf! en de telefoon wordt zomaar opgehangen door ene Simone de enige Simone die bij DGB werkt als ik vraag om haar volledige naam. Want ze had mij vertelt dat ze klacht zou gaan indienen
    NOOOIT MEER DGB HEB NOG NOOIT ZO N SLECHTE ERVARING MEEGEMAAKT TELEFONISCH ALS MET HET TUSSEN BEDRIJF! LEUGENAARS. mensen in de maling nemen in kwestbare tijden!
    WEES GEWAARSCHUWD MENSEN!
    Maar ik ga hiervan werk maken!
    Mensen bedonderen, hoe durven jullie!

    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    Piet Matthes

    Werd telefonisch benaderd door een verkoper van energie en hij begon als altijd met zijn verkooppraatje, ik kapte hem af met de mededeling dat ik niet wenste over te stappen en ik bij mijn huidige leverancier een goed contract heb. En toen werd de grote zwendelkaart getrokken, Nee meneer u stapt niet over wij behoren tot het zelfde concern als uw huidige leverancier en wij bieden u als goede klant de gelegenheid om tegen een gunstiger tarief gas en stroom af te nemen. Oké mijn interesse was gewekt en had niet in de gaten dat ik grofweg voorgelogen werd. Gewoon een klip klare leugen . Voor dat ik het door had dat ik geoorringelt werd was ik dus overgestapt naar DGB (De Grote Boevenclub) Ik kwam hier achter toen ik een brief met opzegvergoeding kreeg ????? Direct actie ondernomen en het contract herroepen, krijg je paar weken later twee rekeningen van DGB van totaal €259,95 Gevraagd waar deze bedragen uit opgebouwd zijn(ik kon ja onmogelijk €260 verbruikt hebben in 9 dagen , en ja hoor 2 x €125 boete en €9.95 verbruik. Leuk clubje, niet ? Protest aangetekend en met rechtszaak gedreigd, heeft geholpen !!!! Boete kwijtgescholden en € 9,95 betaald ,niet dat ze het verdienden doch ik ben eerlijk persoon wat ik verbruik betaal ik ook. Dus je bent gewaarschuwd, laat je niet oorringelen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    A Heus

    werd gebeld door eneco,dat ze een goed aanbod hadden voor hun vaste klanten.voor 5 jr maar kon evt wel vroeger stoppen zonder boete .energie en gas hadden ze verlaagd omdat ze geen klanten wilden verliezen .op een bepaald moment moest ik mijn bankrek nr geven wat ik raar vond want ik ben al klant bij ze .maar goede praters ,ze zaten in een ander scherm vandaar .. toen moest ik via een appj eiets accepteren en ondertekenen ,alleen toen verscheen er een andere naam daar schrok ik van ,dus ik vroeg of e me later konden terug bellen omdat ik het even wilde overleggen met mijn man .Toen werden ze wat agressiever .ik was al over geschreven dus wat deed ik moeilijk.uiteindelijk heb ik het gesprek afgebroken .Eneco gebeld ..zij waren het niet geweest hadden geen prijs verlging en ook geen 5 jarig contract.gelukkig nog niet getekend en hun mail afgewezen .Het zijn fraudeurs!!

    Prijs
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    R.B.

    Agresieve verkoop tacktiek van een of ander collectief die zeggen dat je goedkoper uit bent en gratis kunt overstappen. ondanks dat accoord gegeven wetende dat ik me binnen 2 weken kon herroepen. Na wat onderzoek heb ik besloten binnen 2 weken met hun eigen herroepingsformulier te herroepen.
    Tot mijn verbazing kreeg ik alsnog een eindafrekening (met 250,= boete) van mijn “vorige” leverancier. Bellen met dgb en ze meende dat ik 2 dagen te laat had herroepen wat met mail historie te weerleggen was. Ze proberen het gewoon..!
    Ze beloofden alles terug te draaien. Tot alweer mijn verbazing kreeg ik telefoon van mijn “oude” leverancier waarom ik over was gestapt…??! Gelukkig regelt mijn “oude” leverancier de herroeping nu.
    Samen gevat….
    Ik zeg NEE tegen DGB.!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Anton

    Prima en degelijk.

    Maar volgende keer stap ik over via vergelijkingssite. Kortingen zijn dan hoger. Werkt DGB samen met vergelijkers?

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Aaaa

    Verschrikkelijk. Ze laten je aanmelden maar zijn niet geschikt voor particulier. Achteraf was ik ipv €200,- per maand €400,- per maand kwijt. Trap er niet in.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    J.M van Kleef

    Hele rot ervaring werkt met een tussenbedrijf om mensen te laten overstappen beloven dat alles geregeld wordt met overname boete s enz.
    DGB verschuild zich daarachter vergoed de boete pas bij de jaarrekening en laat je gewoon met 250 euro schade zitten.
    DGB nooit aan beginnen ben blij als ik er vanaf kan zijn,ga ik terug naar Eneco !!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Als u geen schriftelijk contract heeft gehad van DGB en deze ook niet heeft voorzien van Uw handtekening is het contract niet rechtsgeldig. U kunt dit inzien op de site van consumenten bond. Staat ook een opzegbrief, welke u kunt downloaden. Weest u beslist niet bang en laat u ook niet bang maken. Ikzelf heb alle reviews gedownload op verschillende sites en ze komen daar beslist als de slechtste leverancier voor de dag. Zijn wel enkele goede reviews, maar zijn denk ik van kenissen en personeel.

      Reageren

      Reageren?

  • H
    Hetty Janssen

    Mijn ervaring met DGB energie is vreselijk én bar slecht!
    Ik ben lid geworden na lang zeuren dat ik voordeliger uit zou zijn dan bij mijn huidige energieleverancier, Budget Energie, waar ik echt super tevreden over ben. Na een paar telefoontjes van nee, toch laten overhalen om over te stappen. Na de papieren te hebben ontvangen bleek dat ik €43,00 per mnd duurder uit was dan mijn eigen leverancier Budget Energie.
    Het geld werd al afgeschreven, ik heb gebeld en duidelijk gemaakt dat dit geen eerlijke manier is van zieltjes winnen. Er is overlegd en ze hebben mij uiteindelijk teruggezet naar mijn oude energieleverancier Budget Energie. Maar nu komt het, ik moet wel 2 maand wachten tot het bedrag van €250,09 wordt teruggestort, dat is hun procedure! Uhu, wel gelijk betalen, op 7 april bericht gehad dat alles terug wordt gezet naar het oude en eind mei je geld pas teruggestort krijgen. Mooie procedures, klant is koning. NOOIT WEER DGB, al zijn ze de goedkoopste.

    Reageren

    Reageren?

  • J
    Johan Hollenberg

    Ik ben er met open ogen ingetuind. Ik heb nog nooit zoveel betaald aan gas en elektriciteit. Een grote afrader om hierdoor uw energie te laten leveren.

    Reageren

    Reageren?

  • I
    Inge van den Heuvel

    Slechte ervaring met de telefonische verkoop, verkeerde of halve voorlichting, ze vergeten de helft van de voorwaarden te vertellen, ook is me nooit verteld dat ik gelijk aan een contract van 5 jaar vast zit, bij DGB zelf schuiven ze het af op het ingehuurde bedrijf, ze beloven dat ze de boete bij overstappen vergoeden, “ vergeten” alleen om te vermelden dat je dat verspreid over 5 jaar terug krijgt, zou DGB dan ook iedereen afraden!!!!!

    Reageren

    Reageren?

    • E
      Ellen van Beek

      Heel herkenbaar. Precies hetzelfde meegemaakt! Dit bedrijf zeker niet aan te raden!

      Reageren

      Reageren?

  • F
    F

    Ze zijn niet bereikbaar en agressief. Ik wilde twee weken uitstel van betaling. Ze hebben mijn mails (vier) volledig genegeerd. Kreeg ze telefonisch niet te pakken. Ik kreeg wel een agressief mailtje van debiteuren.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Simon

    Vanwege alle nieuws tegenwoordig over de lage prijzen en het corona virus toch besloten om overstappen. Ik werd hiervoor gebeld en ben overgestapt naar de DGB. Ik heb dit super positief ervaren, ben er 21 euro per maand op voorruit gegaan en geen kosten bijgekomen! Top service en besparing!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • H
    Hakkenes

    Ik ben onlangs overgestapt naar de DGB energie. Zelf merk ik niks van de overstap alleen dat ik nu een stuk minder betaal dan voorheen bij de Vattenval. Prima service verder.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Bent u er werkzaam?

      Reageren

      Reageren?

  • N
    Niki Pfeiffer

    DGB hanteert agressieve telefonische verkoop. Op de verkoopvoorwaarde staat een regeling boetevergoeding.
    Geen voorwaarden. Achteraf komen er allemaal voorwaarden. Dit is oplichting. Opdringerige verkoper heeft dit ook niet gemeld. Geen probleem opzeg boete krijg je terug. Nee dus, Achter ja achteraf komt dat de aap uit de mouw. Is alleen wel een reden om wel of niet te willen over te stappen. Die verkopers en het bedrijf onbetrouwbaar.
    Woensdag 20 minuten en 50 minuten gewacht op telefonisch contact. Niet gelukt. Bijzonder huiver mee: alle lijnen zijn bezet. Er is 1 wachtende voor u. Druk 0 voor een boodschap. Dit 50 minuten lang en alle lijnen open. Zo hou je iemand aan het lijntje.
    Ik raad iedereen af om maar aan DGB te denken.

    Reageren

    Reageren?

    • I
      Inge van den Heuvel

      Precies dezelfde ervaring als ik, en dat is een hele slechte, geen DGB meer!!!!!!

      Reageren

      Reageren?

    • E
      Ellen van Beek

      Hier ook hetzelfde ervaren! Nog nooit slechte ervaringen meegemaakt terwijl wij elk jaar overstappen van energieleverancier. Voor ons ook geen DGB meer!

      Reageren

      Reageren?

    • J
      John Bartens

      Ik ga alle sites af waar klachten over DGB gepost worden. Ben er op een verschrikkelijke manier helemaal klaar mee. Kijkt u bij de Consumenten bond, alleen een schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Meeste mensen worden overdonderd door de volgens mij criminele benadering van mensen door DGB. Vrg John Bartens jb_78_@hotmail.com.

      Reageren

      Reageren?

      • G
        Gerrit Spans

        Wij zijn er gisteren ook ingetrapt
        Is een handtekening via de telefoon ook rechtsgeldig?

        Reageren

        Reageren?

      • G
        Gerrit Spans

        Wij zijn er gisteren ook ingetrapt
        Is een handtekening via de telefoon ook rechtsgeldig?

        Reageren

        Reageren?

      • S
        S

        Beste John,
        Ik ben hier ook ingetrapt, de voorwaardes telefonisch komen niet over een met de voorwaardes in t contract. hele verkeerde voorlichting. Ik hoefde niks te regelen overstap boete wordt betaalt etc. Nu komt t 1 ik vond de voorwaardes in Spam, en daarbij moest ik een declaratie formulier invullen.. dat is mijn niet vertelt, want ik hoefde niks te doen. Dus er wordt hele verkeerde informatie verstrekt. en de voorwaardes blijken heeeel anders.
        Is de handtekening rechtgeldig online?? Hoe kom ik hier vanaf. Wat een klote bedrijf! Maffia praktijken. En met smoesjes komen ze aan,en de telefoon wordt zomaar opgehangen door ene Simone de enige Simone die bij DGB werkt als ik vraag om haar volledige naam.
        NOOOIT MEER DGB HEB NOG NOOIT ZO N SLECHTE ERVARING MEEGEMAAKT TELEFONISCH ALS MET HET TUSSEN BEDRIJF! LEUGENAARS. mensen in de maling nemen in kwestbare tijden!
        WEES GEWAARSCHUWD MENSEN!

        Reageren

        Reageren?

  • M
    Marie

    Overgestapt naar DGB Energie.
    In het begin verliep het een beetje stroef en ging het een klein beetje mis met de meterstanden dat is inmiddels gecorrigeerd door Lisette. Heb ook een leuk cadeautje ontvangen als excuses.
    Zo zie je maar weer dat jullie ons zeer op prijs stellen.
    Ik ben in ieder geval een tevreden klant.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      U bent waarschijnlijk 1 op 1000, reageren nergens op bij mij, weten alleen nota’s te sturen. Maar ben er nu achter dat een schriftelijk getekend contact alleen rechtsgeldig is. Vrg John Bartens. Ik ben van plan om alle sites af te gaan waar DGB reviews staan en mensen te helpen, ben helemaal klaar met die rovers en bedriegers.

      Reageren

      Reageren?

      • S
        Sara

        John, kan je er niet tegen dat er mensen wel een positieve ervaring hebben bij de Dgb? Super naar dat jij je bedonderd voelt, maar om nou elke positieve ervaring af te gaan en af te kraken is erg zielig.

        Reageren

        Reageren?

  • A
    Anthon Kuiper

    Als we het milieu willen verbeteren dan begint de eerste stap bij ons.
    Ik ben fan van duurzaam energie en fan van groen stroom!
    Geweldig dat de DGB zich inzet voor een beter milieu.
    Vriendelijk personeel mijn complimenten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Matthijs

    Tevreden klant, nooit gedoe meegemaakt met jullie.
    Alles gaat zoals het loopt alleen de klantenservice mag verbeteren.
    Voor de rest top qua prijs!

    Reageren

    Reageren?

  • L
    Leonora

    Ik ben zeer ontevreden over alles bij DGB. Er wordt niet juist geïnformeerd in het begin. Ze haken je wel aan maar zijn daarna enorm laks. Zaken zoals het declareren van de eindnota wordt niet verteld, slechte service en kwa prijs, zitten ze niet bepaald lager als anderen. Enorme spijt!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Richard van Leeuwen

    Overgestapt van Essent naar DGB, scheelt me een paar tientjes per maand, honderden euro’s per jaar.. ben er zeer tevreden mee. Ook help ik mee aan het milieu door klant te zijn bij deze maatschappij. Ga zo door jongens en meiden van DGB.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • H
    H.Bos

    Is geweldig nooit geen gedonder

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    Patricia Bakker

    Top bedrijf super vriendelijke medewerkers.

    Wat ik ook top vind aan DGB dat ze zoveel aan het milieu doen alleen maar groene energie leveren.

    Ze investeren veel geld om Nederland een stuk groener te maken dit vind ik zeer positief. Duimpje omhoog absoluut.

    9% Zonne energie
    1% Windenergie
    9% Biomassa
    81% Hydro Water

    Hier kunnen veel energie leveranciers nog een voorbeeld aan nemen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sjaan

    top bedrijf, vriendelijke medewerkers.
    Ik ben zeer goed geholpen!
    duimpje omhoog

    Reageren

    Reageren?

  • S
    S. de Koning

    Overgestapt naar dgb energie met behulp van Alex. Na vele negatieve recensies had ik zelf mijn twijfels. Tot nu toe verloopt alles prima. Ik betaal minder en hou meer over. Zeer vriendelijke medewerkers

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sylvia

    Gebeld en er word mij verteld dat ik ruim 200 euro bespaar op jaarbasis als ik akkoord ga met hetgeen dat zij mij via de mail versturen. Alles zou hetzelfde blijven alleen ik zou minder hoeven betalen.

    Er werd niets gezegd over overstappen of een contract verandering etc.

    Op het moment dat ik vroeg of ik dan nog steeds bij de Nuon zou zitten (daar zit ik nu) was het antwoord dat alleen het logo zou veranderen maar verder niets want stroom bleef nog steeds stroom en gas bleef nog steeds gas.

    Ik hoef in elk geval niet meer gebeld te worden door jullie gluiperige leugenachtige personeel.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Precies hetzelfde meegemaakt, maar volgens de consumenten bond is alleen een schriftelijk ondertekend contract rechtsgeldig. Doe er Uw voordeel mee. Raadpleeg consumentenbond, helpen je graag.

      Reageren

      Reageren?

    • A
      Annie cornelissen

      Ik ben er zojuist ook ingetrapt . Weet iemand hoe ik alles terug kan draaien . Mij werd ook gezegd Dat ze van mijn energiebedrijf Vattenfall waren ! Ik ben dus zonder erg overgestapt . Wat nu ? Zou heel graag advies krijgen ?

      Reageren

      Reageren?

  • M
    M Kusters

    Wordt gebeld terwijl ik in de auto zit en vertellen dat ik via hun ben overgestapt. Wist ik veel, zat in de auto. Alles moest en zou in de auto, via sms worden verwerkt. Nu ben ik thuis en kan ik alles nakijken, is dus helemaal niet waar. Ik houd niet van leugens!!
    Ook klopte mijn verbruik helemaal NIET!!

    Reageren

    Reageren?

  • M
    Marien

    Onder schimmige voorwendselen proberen je bij je energieleverancier vandaan te halen, ook al zeggen ze van niet, en je een nieuw contract te laten tekenen. Lijken ook veel gegevens van je huishouden te weten. Liever niet de tijd willen geven de offerte te lezen (gezien bovenstaande is duidelijk waarom : list komt dan uit).

    Reageren

    Reageren?

    • J
      John Bartens

      Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Zie consumenten bond. Gewoon stop laten zetten dus. Neem contact op met de consumenten bond.

      Reageren

      Reageren?

  • A
    Angela

    Wat een waardeloze onbetrouwbare partij! Overgestapt met vele beloften zoals cash back geen boete hoeven te betalen aan huidige leverancier. Die boete zou meteen terug gestort worden, lagere tarieven enz enz. NIETS is WAAR! Trap er niet in, eenmaal overgestapt geven ze niet thuis op bijv deoverstap boete van maar liefst €125-. Schuiven ze de schuld af op de Nederlandse energie verbond (de bellende partij die de overstap regelt) over liever gezegd NIET regelt!!
    Er is alleen contact als je zelf belt nadat je eerst mega lang in de wacht staat en dan geven ze je de opdracht mails te sturen of naar de Nederlandse energie verbond te bellen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Meerdere malen verzocht contact op te nemen naar aanleiding van divers verstuurde klachten. GEEN REACTIE!!! Aantal Sterre

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

    • C
      Chey

      Hi Angela,

      Hoe heb je dit probleem uit eindelijk opgelost?

      Reageren

      Reageren?

    • J
      John Bartens

      Precies het zelfde ondervonden maar ben nog niet klaar met ze. Krijg wel de rekeningen 6 stuks in 2 maanden. Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Ben ik erg blij over dat gelezen te hebben bij de consumenten bond. E-mails zijn bij mij ook nog nooit beantwoord. Maar we door, tot de hoogste instantie, als het noodzakelijk is.

      Reageren

      Reageren?

  • M
    Marieke

    Gebeld door hun (fabio) met een smoes van energie nederland,of alles naar wens was ,zei daarop prima etc. Hij wou toch even alles doornemen en het kon 10 euro goedkoper, waarop ik zei nee hoeft niet. Hij deed zich voor of hij van essent was(waar ik bij ben) 3 dagen later mail …welkom als nieuwe klant bij DGB ???? Gelijk essent gebeld dat ik opgelicht was.En ook even met DGB gebeld het werd geanuleerd. Wel even uitgelegt dat ik niet blij was dat iemand zich voor deed of hij van essent was.Wat een oplichters.

    Reageren

    Reageren?

    • M
      Marieke

      Ja hoor en nu weer gebeld na annulering met de vraag waarom. Heb aangegeven ben opgelicht. Nu een smoes verhaal dat ze samen doen met essent bla bla heb weggedrukt en hondsbrutaal bellen ze weer

      Reageren

      Reageren?

    • J
      John Bartens

      Ja, precies hetzelfde meegemaakt. Dacht ook met mijn Delta energie te maken te hebben. Prijsverlaging, nou prima later kwam ik er achter dat ik overgestapt was naar DGB meteen weer opgezegd. 3 weken later weer benaderd heb toen toch weer ingestemd. Contract 17 april en wat zie ik??? Een 5 jarig contract gisteren weer opgezegd. Krijg wel een boete. Zou wel instemmen met een 3 jarig contract, maar daar gaan ze helemaal aan voorbij. Helemaal geen reactie. Had ze gebeld n.l. Ook werden er direct al 2 volle termijnen afgeschreven, weet nu nog niet waarvoor dat is. Je moet het maar kunnen missen. Geen overleg dus. DGB distantieert zich volledig van de de colportagebureaus welke toch echt wel voor hen werken. Het enige wat ik eigenlijk wilde is 1 termijn betalen en een 3 jarig contract en dan vind ik mezelf heel erg coulant.

      Reageren

      Reageren?

    • R
      Renate

      Hey Marieke, hoe heb je dat annuleren gedaan? Ik ben er dus ingetrapt helaas. Zelfde verhaal als jou, ze doen zich voor als je maatschappij waar je al bij bent maar je kunt wat minder gaan betalen. Ik kan alleen nu niet vinden hoe ik dit weer annuleren kan.

      Reageren

      Reageren?

      • J
        John Bartens

        Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Is dus wettelijk verplicht, laat u dus niet dwingen. Ben zelf ook nog in gevecht gewikkeld dus ben er ook pas achter dat ik een 5 jarig contract in mijn mik kreeg en daar nooit over was gesproken, telefonisch. Alles is veel te lang om dit allemaal uit te leggen nu. Nooit antwoord oo mijn e-mail, maar wel rekeningen met 80 euro boete. 4 rekeningen binnen 2 dagen en daar ging ik uiteraard niet mee akkoord.

        Reageren

        Reageren?

    • J
      John Bartens

      Precies hetzelfde meegemaakt, werd bij het bellen geen naam gezegd, alleen dat mijn tarieven van de energie de laagte in gingen. Ook werd er niet gesproken dat er ern contract zou komen van 5 jaar, dit was in de 2e benadering, had het 1 contract binnen 14 dagen opgezegd. Bij 2e maal ingestemd, maar duidelijk telefonisch kenbaar gemaakt dat ik een 1 of 3 jarig contract wilde. En ja hoor kreeg een 5 jarig contract door mijn strot geduwd.
      Kreeg ook een rekening 4 x ongeveer samen 2 x 186,81 binnen een paar dagen te betalen. Heb direct 186,81 weer gestorneerd. Heb later nog aangegeven, als coulance, een 3 jarig contract wel te zullen accepteren. Maar nog nooit antwoord mogen ontvangen op mijn talrijke e-mails. Ga nu helemaal nergens meer mee akkoord en ga weg van dit ongemanierde bedrijf. Weet nog niet hoe ze achter mijn geheime telefoonnummer zijn gekomen. Klantgegevens uit de data van energiebedrijven mogen ze volgens de wet niet misbruiken. Kan nog uren door gaan. DGB gebeld om op te zeggen en zij namen afstand van het telemarketingbureau, maar plukken wel de vruchten. Ben nog niet klaar met ze.

      Reageren

      Reageren?

  • T
    T.doldersum

    Ga nooit in zee met deze mafia bende .als ze bellen gelijk ophangen. Komt er een verkoper aan de deur gelijk kop tussen de deur en aantrekken.

    Prijs
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Richella

    Ik krijg energie van Essent. Kreeg ineens een mail van Essent dat mijn contract was opgezegd. Ik wist van niks. Bleek dat mijn contract was overgenomen door DGB energie. Ik kende deze hele maatschappij niet en ik had hier ook niemand telefonisch over gesproken of aan de gehad. Blijf mooi bij Essent.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    c.janzen

    Op een grove manier telefonisch benaderd om over te stappen naar DGB energie . En ik ben helaas akkoord gegaan . Dag later als nog geannuleerd . En ik kreeg per mail van DGB bevestiging van annulering .
    Ja hoor 2 weken later een mail met bevestiging aanmelding met de zelfde contractgegevens die geannuleerd zijn . Opzeggen per telefoon is niet mogelijk . Ik heb een uur aan de telefoonlijn aan de wachtlijn gehouden . Ook inspreken voor een bericht is niet mogelijk . Alsnog een paar maal geprobeerd telefonisch te bellen maar zonder resultaat .Onbereikbaar per telefoon . Dan maar een mail met bewijs van annulering versturen . maar voor alsnog geen reactie . Mensen kijk uit . Als u gebeld wordt door of voor DGB energie direct ophangen .

    Reageren

    Reageren?

    • R
      Renate

      Hey C. Janzen, hoe heb je dat annuleren gedaan? Ik ben er dus ingetrapt helaas. Ik kan alleen nu niet vinden hoe ik dit weer annuleren kan.

      Reageren

      Reageren?

  • R
    Rachida Taoukil

    Dgb heeft me opgelicht Hun staan in de rode cijfers bij de consumentenbond
    Heel Jammer dat ze miij een contract hebben aan gesmeerd Had ik eerder moeten weten !
    Zou pas in januarie een cotract krijgen
    Maar door hun kan ik door een hele hoge boete vn me oud leverancier me huis niet meer betalen!
    Dat bedrijf gaat voor cijfers halen niet voor hun consumenten
    Ik wil hier werk van maken Dit komt bij de minister op de tafel te liggen Want daar is al bekend van de duistere praktijken van dgb
    2x in 1 maand gas en enegerie afschrijven hoe durven ze! En een boete waar ik niet on vroeg Gaat me veel te ver dit allemaal

    Reageren

    Reageren?

    • A
      Astrid Kampert

      Ik heb precies hetzelfde. Ik was overgestapt naar dgb en kreeg spijt. Ik terug naar energie direct. Zij zouden dgb bellen om t te stoppen. Nu kreeg ik gister einde jaars afrekening van dgb maar ook 3 en 9 maart hetzelfde. Ik belde, krijg geen reactie. 2 x mail gestuurd, geen reactie. Weet niet wat ik moet doen. T geld word er wel afgehaald.

      Reageren

      Reageren?

      • P
        Petra

        Ben ook lid gemaakt…via de telefoon..heb nooit iets toegezegd..maar bij DGB hoeft dat blijkbaar niet..5jaar lid is mij aangesmeerd en 2 maal maandpremie in automatische incasso..te gek voor woorden..bellers zijn ook zeer agressief..niet intrapen..petra

        Reageren

        Reageren?

  • J
    Jeltje Cals

    Een zeer agressieve medewerker van DGB belde mij met de mededeling dat mijn huidige contract afloopt (bij een andere leverancier) en dat ik voor minder geld kan overstappen. Bovendien zou mijn huidige leverancier onderdeel zijn van DGB. De man noemde een huisadres waar ik 3 jaar geleden vertrokken ben. Hij eiste bijna een mondeling akkoord via de telefoon. Ik vroeg een e-mail. Hij bleef aan de lijn tot ik de e-mail binnen had en opnieuw dwong hij mij bijna om de offerte goed te keuren. De kop in de e-mail luidt nu Nederlands Energieloket.
    Hij vond het nog zielig voor zichzelf ook, als ik niet akkoord zou gaan.
    Ik ben niet akkoord gegaan en ik ben heel boos over deze manier van klanten kapen.

    Reageren

    Reageren?

  • J
    John Bartens

    Staat er nog zo een in de reviews, nog erger zelfs. Dat is dan misschien een korting op de energieprijs van DGB

    Reageren

    Reageren?

  • H
    Hans

    Ja haha inderdaad. Lijkt het wel op. En bij andere leveranciers is nog wel meer dan € 21,- besparing te behalen in deze tijd.

    Reageren

    Reageren?