Waar ben je naar op zoek?

Coolblue Energie

Totaalscore

Energieprijs


6,7

Klantenservice


5,8

Algemeen


5,8

Plus- en minpunten

  • Tot € 250 korting op energiebesparende producten
  • 100% groene stroom uit Nederland
  • Advies over energie besparen
  • Geen real-time inzicht in energieverbruik

Over Coolblue Energie

Coolblue levert nu ook stroom en gas in Nederland. Dit gebeurt onder de naam Coolblue Energie.

Als klant zijn er twee belangrijke voordelen:

  • De stroom wordt opgewekt door zonnepanelen en windmolens in Nederland
  • Je krijgt tot 250 euro per product korting op energiezuinige apparaten

Bij Coolblue kun je op dit moment uitsluitend kiezen voor een variabel energiecontract

Kan het goedkoper?

58 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Coolblue Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJanine – 05 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn ervaringen zijn verre van positief:
    Geen inzicht in energie verbruik
    Dus ook geen inzicht in verbruik vs gefactureerde maandbedrag
    Geen duidelijke antwoorden van klantenservice
    Eerste termijn (januari 2023) is gefactureerd zonder prijsplafond te verwerken, is ook geen duidelijk inzicht op)
    Ik ben na drie maanden weer overgestapt naar andere leverancier. Coolblue factureert rustig door ‘overstap nog niet verwerkt’. Na terugboeken van het bedrag netjes doorgeven waarom. Ontvang alsnog een betalingsherinnering. Snap dat het allemaal geautomatiseerd is… maar er bestaat ook nog zoiets als handwerk/controle….
    De reputatie van Coolblue als klantvriendelijke webwinkel gooien ze te grabbel met deze dienst…. Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen

    Reageren
  • LLouis – 14 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    In juni liep mijn 2-jarige contract bij mijn vorige energieleverancier af. Overgestapt naar Coolblue zonder problemen. Mijn voorschot werd hoger, maar de prijzen waren inmiddels ook gestegen, dus logisch. Omdat ik ook een offerte voor zonnepanelen had bij Coolblue, werd de offerte meteen verlaagd, omdat ik ook energie afnam. Door leveringsproblemen konden de panelen pas in november geplaatst worden. In december kreeg ik een voorstel om mijn voorschot te verlagen, omdat mijn stroomverbruik verlaagd was. Keurig geregeld. Een keer storing gehad in de zonnepanelen installatie. Men komt om het op te lossen. Als zich weer een storing voor zou doen, komt men weer. Prima bedrijf. Prima service.

    Reageren
  • JJos – 13 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Scherpe prijs. Kunnen beter omgaan met de doorlooptijd van de contacten en informatie

    Reageren
  • OOntevreden klant – 08 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Stelen van klanten…..met een glimlach.
    Teveel betaalde termijnbedrag eigent Coolblue zichzelf toe. Pas na lang aandringen wordt dit erkend. Creditfactuur nog steeds niet ontvangen. Klantenservice reageert niet meer als ze zelf fout zitten.

    Reageren
  • SStan – 28 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen slechte aanbieder qua prijzen, wel uitermate vervelend aangande contractaanpassingen en ondoorzichtig over geldende tarieven. Continu verwijzen naar nu geldende en dan geldede tarieven op het momnet dat een nieuwe termijn is aangebroken. Kijk altijd goed naar het nieuwe aanbod als je eenmaal klant bent, dat is meestal duurder dan het bestaande aanbod…ook als de prijzen dalen. De klantenservice past niks voor je aan, dat moet je dan zelf doen. Niks service voor een smile, tenzij je je laat horen!

    Reageren
  • PPleun – 15 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hoewel ik schrik van sommige ervaringen hier, kan ik niet anders stellen dan dat ik tevreden ben over de algehele service en gang van zaken bij coolblue. Korting in de winkel is een grote pre.

    Reageren
  • EEsther – 11 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Via een aanbod van vereniging eigen huis zijn wij bij deze energieleverancier terechtgekomen. Na jaren bij Essent te hebben gezeten, hebben we uiteindelijk de overstap gewaagd.
    We hebben een vast contract, dus qua prijs zijn we sowieso dik tevreden. De service is prima.

    Tijdens de overstap hadden we nog wat vragen en die zijn snel en correct beantwoord. Verder krijgen we nog korting op geselecteerde (energiezuinige) producten bij Coolblue en krijgen we netjes maandelijks een overzicht van het energieverbruik en bespaartips. Daarnaast kunnen we ook ten alle tijde zelf ons verbruik bekijken.

    Al met al een prima energieleverancier met een goede prijs.
    Wij zijn dus zeer tevreden klanten.

    Reageren
  • Cc.m verhoeven – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    coolblue heeft green.nl overgenomen waar ik klant was. Dit is heel netjes geregeld mijn vaste contract hebben zij gerespecteerd. Ontvang elke maand overzicht van verbruik en tips voor extra bezuinigen dus ik heb tot op heden niets te klagen.

    Reageren
  • EElod Bekesi – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    It is a complete disaster, in the last 2 months they charged me 10x more than before more than 1450Eur, and they dont want to give it back before the end of the contract! To avoid! ServiceDesk takes 15min to reply to a call.

    Reageren
  • CChris – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een dramatische back office. Ze komen hun afspraken niet na. Ze houden zich zelfs niet aan de afspraken die op papier staan en na meerdere telefoontjes en meerdere mails reageren ze simpelweg niet meer om het probleem maar te vermijden? Opzegging gelijk ingezet. Doe het niet zou ik zeggen.

    Reageren
  • HHans – 08 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijs sterk en duidelijke online omgeving voor energieverbruik. Korting op enerigeproducten is handige extra en scheelt best wat geld.

    Reageren
  • FFrits – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb nog een oud contract met lage terieven. Nooit problemen mee gehad. Ook aanpassingen aan maandelijkse bijdragen en teruggaven automatisch gedaan. Geen omkijken naar gehad. Heel fijn.

    Reageren
  • SSam – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tragisch bedrijf. Klantenservice onbereikbaar. Geen reactie op mails. Hoge prijzen.

    Dit is GEEN COOLBLUE. Dit is een laag bovenop een (zou bijna malifide) bedrijf dat er niks mee te maken heb. Gewoon een prutsbedrijf met een Coolblue skin er overheen.

    Hoop dat Coolblue dit zo snel mogelijk opdoekt.

    Reageren
  • AAnne – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Blij mee!

    Reageren
  • HHay Vullinghs – 27 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ben nu een paar jaar klant van Coolblue Energie (CE) en haar rechtsvoorgangers. Al jaren loop ik me te ergeren aan hun service. Maar omdat ik een lang lopend contract had heb ik dat maar zo gelaten. Per 1 dec 2022 zou mijn contract vervallen. Op 31 oktober 2022 krijg ik een brief van CE met daarin de nieuwe tarieven en de mededeling dat mijn contract is omgezet naar variabel, Reageren kan niet (meer) want als ik mijn contract had willen opzeggen, dan had ik dat 1 maand voor vervaldatum (van 1 dec) moeten doen. 31 okt dus. Gedurende het jaar heb ik een paar energiebesparende maatregelen genomen en zijn 2 van de kinderen uit huis gegaan. Bij de inschatting van het verbruik is men uitgegaan van het verbruik in het jaar 2020-2021. De energiebesparende maatregelen heeft men niet meegenomen terwijl ik maandelijks een overzicht krijg van het daadwerkelijk verbruik. Daarin was een sterk dalende lijn waar te nemen. Als gevolg van de nieuwe tarieven en de verkeerde inschatting explodeerde het nieuwe voorschot van ca € 480 naar € 1480. week later kreeg ik bericht dat ik over 2021-2022 € 1500 terugkrijg vanwege minder energiegebruik. Met heel veel moeite kreeg ik het voorschot nu omlaag naar € 1039,- Maar, als ik op basis van het gebruik 2020-2021 een offerte aanvraag bij CB dan gegeven zijn aan dat het voorschot ongeveer € 850 zou zijn (terwijl bij een vaste klant dat dus na veel zeuren € 1039,- is). Een offerte op dezelfde dag aangevraagd op basis van hetzelfde gebruik bij andere leveranciers (oa ANWB) geeft aan dat de tarieven daar € 670- € 690 zijn per maand.
    Op 10 jan. heb ik CB aangeschreven dat ze uit zijn gegaan van verkeerd gebruik. op 27 jan krijg ik een antwoord dat men uit is gegaan van het verbruik 2020-2021 (en dus niet van het feitelijk gebruik over 2021-2022 waarover ik maandelijks word geïnformeerd) en dan ook nog tegen de allerhoogste tarieven (zonder rekening te houden met het prijsplafond). Dat antwoord wist ik al. Waardeloze prutsers zijn het. Nu wil ik opzeggen maar krijg ze weer niet te pakken. Alleen een briefje dat het lang duurt voordat ik een antwoord ontvang omdat het zo druk is. Snel wegwezen hier.

    Reageren
  • GG – 17 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijs goed, maar wat een puinhoop! Mijn contract is al ontbonden voordat het kon beginnen omdat het bedrag niet automatisch werd afgeschreven. Ik wil niets meer met dit bedrijf te maken hebben.

    Reageren
  • PPeter – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Deze maand voor het eerst bij COOLBLUE energie. Wat een trieste ervaring is dat. In de mail wordt gezegd uw eerst betaling gebeurt dmv een automatische incasso. Dat is helemaal niet waar. Je krijgt daarna (te laat!) een mail waarin staat dat de eerste termijn betaling niet ontvangen is en dat je een IDEAL betaling moet doen waar ze kosten voor in rekening brengen. Bij navraag blijkt dat de normale gang van zaken en wordt de eerste betaling nooit automatisch gedaan. Maar de extra kosten willen ze niet terug betalen. Omdat ze zelf te laat zijn moet je een week tegen een veel hoger tarief energie afnemen doe ze niets aan.
    Maandbedrag volgens vergelijkingssite 348 na herberekening (dat snap ik December was lastig met het prijsplafond ed.) 365 en nu brengen ze zonder bericht vooraf 399 in rekening.
    Communicatie gaat op een manier of je ’s avond nog met ze in de kroeg zat. Je wordt aangesproken als een vriendje in plaats van de normale respectvolle manier die je mag verwachten bij een klant relatie.
    Als deze 3 maanden om zijn dan wordt het voor mij geen COOLBLUE meer.

    Reageren
  • DDaan – 02 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen Coolblue energie met een glimlach! Klant is zeker geen koning!

    Overgestapt vanwege het wat voordeligere tarief in vergelijking met United Consumers (regio Rotterdam). Maar vanaf moment 1 allerlei fouten. Maandbedrag contract kwam niet overeen met maandbedrag op de website, geen eerste incassering gedaan waardoor zonder bericht de levering een week werd uitgesteld. In het maandbedrag was het prijsplafond nog niet verwerkt (logisch dat dit op 5 december nog niet kon) maar nu kon het maandbedrag van de eerste termijn niet meer aangepast worden, zou ik dan moeten verrekenen met de termijnbedragen. Scheelt toch 200 euro. Opzeggen zou volgens de klantenservice alleen kunnen met boete. Terwijl het contact zegt dat bij kwartaal zeker dit kosteloos kan.

    Kortom echt een slechte ervaring. Ik rekende op uitmuntende communicatie en klantenservice, zoals ik van Coolblue consumentenelektronica gewend ben. Maar dit niveau is zeker niet doorgetrokken naar de uitbreiding / overname van Powerhouse.

    Reageren
    • PPeter – 12 januari 2023

      @Daan

      Exact mijn ervaringen. Nog nooit zo slecht behandeld als door deze leverancier. Min contract is voor een kwartaal en dat zal ook niet langer gaan duren. wat een waardeloze manier van communiceren.

      Reageren
  • Hhans van wingen – 19 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wanneer je een contract hebt bij Coolblue energie en van het gas af wilt, dan zit je bij Coolblue verkeerd. Ze weigeren je contract op te zeggen, tenzij je onnodig extra kosten maakt, waartoe je volgens de wet, de ACM en de rechter niet verplicht bent. Ze hierop wijzen heeft geen zin, ze volharden in harde leugens en onwaarheden.

    Droevig en geen glimlach waardig.

    Reageren
  • WWim – 15 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ik schrik van de reacties, maar heb zelf een hele prettig ervaring. Service top en goed advies. Niet te vergeten de korting op bepaalde producten.

    Reageren
  • VVeerle – 25 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De energiemaatschappij waar ik oorspronkelijk mijn contract afgesloten had is overgenomen door coolblue energie. Omdat de prijzen zo onzeker waren heb ik mijn vaste contract over laten gaan naar een variabel contract. Op hun website staat duidelijk vermeld dat coolblue energie enkel per 1 juli en 1 januari het tarief wijzigen. Ik heb vóór 1 april, 1 juli en 1 oktober telkens met de klantenservice gebeld om te vragen of ik wijzigingen kon verwachten. Het antwoord was nee, en anders zou ik het sowieso 30 dagen op voorhand moeten vernemen. Nu blijkt dat Coolblue energie het afgelopen half jaar de tarieven regelmatig veranderd heeft zonder mij in te lichten. Opnieuw klantenservice gebeld, zegt medewerker dat ze dat gewoon mogen doen.
    Klacht hierover ingediend 6 weken geleden. Wanneer ik vraag om een inhoudelijke reactie krijg van iedere keer een andere medewerker een bericht dat het “bij hun leidinggevende ligt en ze het serieus nemen”. Ik krijg nergens een voet aan de grond en ze houden je aan het lijntje met mailtjes waar onderaan iedere keer een irritant rijmpje staat in de trend van “alles voor een glimlach”.

    A. Zinloos om de klantenservice te raadplegen wanneer ambivalente informatie geven.
    B. Coolblue energie geeft valse informatie op eigen website.
    C. Ik voel me als klant totaal niet serieus genomen en naar mijn idee is het een zooitje ongeregeld daar

    Reageren
  • RRene van Gerwen – 17 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slechte service. Mijn termijnbedrag verhoogd van 35 euro per maand naar 142 euro per maand. Dit is echt schandalig. Krijg telefonisch ook geen begrip voor mijn financiële situatie. Heb spijt dat ik naar hun ben overgestapt.

    Reageren
  • RRene van Gerwen – 17 november 2022

    Hoi John, ben sinds 1 jaar met vaste tarieven lid bij deze club. Omdat per 25 oktober mijn contract afliep, hebben ze mijn nieuwe variabele contract schrikbarend omhooggevallen gegooid.

    Reageren
  • RRonald Berkhoff – 07 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn voorschot is door hun bijna 400 euro omhoog gezet. Terwijl ik sinds 2 maanden zonnepanelen met overproductie heb. Hiernaast is hetgasverbruik gehalveerd door een houtkachel. Maar toch kijken ze naar een oud jaarverbruik. Lager zetten mag niet. Dus nu heb ik het voorschot teruggeboekt. Maar je bent gewoon machteloos.

    Reageren
  • VVanja – 25 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Klantenservice niet bereikbaar. Komen afspraken niet na.

    Reageren