Waar ben je naar op zoek?

Coolblue Energie

Totaalscore

Energieprijs


6,7

Klantenservice


5,8

Algemeen


5,8

Plus- en minpunten

  • Tot € 250 korting op energiebesparende producten
  • 100% groene stroom uit Nederland
  • Advies over energie besparen
  • Geen real-time inzicht in energieverbruik

Over Coolblue Energie

Coolblue levert nu ook stroom en gas in Nederland. Dit gebeurt onder de naam Coolblue Energie.

Als klant zijn er twee belangrijke voordelen:

  • De stroom wordt opgewekt door zonnepanelen en windmolens in Nederland
  • Je krijgt tot 250 euro per product korting op energiezuinige apparaten

Bij Coolblue kun je op dit moment uitsluitend kiezen voor een variabel energiecontract

Kan het goedkoper?

58 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Coolblue Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Aam de monchy – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    prettige adviezen per telefoon en ook geen eindeloze wachttijden voor iemand je te woord staat

    Reageren
  • GGert Heidema – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed aanbod met een collectief abonnement. Alles ging heel eenvoudig en heb niets hoeven doen.

    Reageren
  • JJ.Besters – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Pas een half jaar geleden naar hen overgestapt n.a.v. aanbesteding Vereniging Eigen Huis. Coolblue was het advies . Verfrissende provider.

    Reageren
  • JJoop Van de Ven – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Maandelijks krijg ik een mooi overzicht met het verbruik van afgelopen maand, vergelijking met vorige maanden en zelfde maand 1 of 2 jaar geleden.
    Verder veel tips over besparingen op energie kosten en verbruik en daarnaast een aantal “coole” aanbiedingen van elektrische apparatuur met zuinig energie label.
    Kortom; ik ben erg tevreden!

    Reageren
  • LL van Rooijen – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Coolblue bevalt ons goed! Wij vinden het een keurige energie-leverancier. We ontvangen iedere maand een duidelijk overzicht van de door ons verbruikte energie. Omdat we zonnepanelen hebben kunnen we goed zien wat ons voordeel is. De maandprijs lijkt ons marktconform, ik heb niet het idee dat we teveel betalen. We zien in een tabel hoeveel we de afgelopen maanden hebben verbruikt en ook hoeveel we die maand van het vorig jaar hebbenverbruikt, dit ter vergelijk. ‘Is er iets bij u veranderd?’ vragen ze dan. Dat zet ons wel tot nadenken, of we nieuwe apparaten hebben gekocht bijvoorbeeld. Daarnaast geeft Coolblue vele besparingstips en kortingen op energie-besparende producten. Het geeft mij het idee dat Coolblue zijn klanten oprecht wil helpen. Omdat ons contract dit jaar afliep hebben wij het aanbod van Coolblue vergeleken met andere aanbieders. Het bleek een prima aanbod van een jaarcontract. Er was maar een aanbieder die 2 euro meer vroeg per maand. Dus zijn we bij Coolblue gebleven. Ik weet nog dat wij het best apart en grappig vonden toen onze oude leverancier overging op Coolblue: een groot online warenhuis die nu ook energie verkoopt? We zijn zowaar aangenaam verrast. Vriendelijke klantenservice, keurige prijs, nette maandelijkse overzichten. Wij zijn tevreden hoor!

    Reageren
  • Jjan nijmeijer – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    wij hebben nu 2,5 jaar de energie van hun en een mooie prijs!

    Reageren
  • RR. Mensink – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Recent gestart met afname van stroom en gas via Coolblue, dus kan nog niet veel vertellen hierover. De start was duidelijk, correct en online goed te volgen. Hopelijk blijft dit zo.

    Reageren
  • LL. Meijer – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Via Eigen Huis bij Coolblue een 3-jarig contract genomen. Betrouwbare levering, heel tevreden hiermee.

    Reageren
  • WWhale – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede ervaring tijdens 3-jarig contract.

    Reageren
  • MMargreet – 14 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Was op een gegeven moment via VEH de goedkoopste aanbieder. Nog steeds gunstig qua prijs.
    Communicatie via mail gaat heel goed.

    Punt is wel dat ik eerst problemen had met inzicht krijgen in mijn verbruik.
    En toen dat gefixt was, stopte na ongeveer een maand inzicht vwb gasverbruik en vervolgens krijg ik daar ook geen inzicht meer in via inloggen op de site.
    De ICTafdeling is er mee bezig, maar het gaat nu wel een beetje lang duren.

    Reageren
  • WWesley Silvertand – 08 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jaarrekening gekregen van 12000. Houden nergens rekening mee alleen hun eigen beurs. Eerst de optie via app om 472 per maand te betalen. Daarna gebelt omdat dit te veel is. Ze gaven aan dat dat inderdaad wat veel is, en gingen kijken wat ze voor me konden doen. 2 dagen later een mail ontvangen met of ik per december even 996,13 per maand af wilde dokken. Wederom aangegeven dat dat niet reëel is en niet haalbaar in de huidige situatie. Maar dat boeit ze uiteraard geen ruk. Heb ook al 3 x een tegenbod kwa bedrag gedaan. En gevraagd om vanuit Coolblue een haalbare tegenbod. Die ontvang ik niet van ze. Kortom ze willen 996,13 per maand afbetaald krijgen.

    Nog gezegd krijgen via telefoon dat ze een deurwaarder gaan inschakelen. Terwijl 6 x is aangegeven dat ik betalings willend ben en dat ze met een reëel tegenbod kunnen aankomen. Super triest firma. Ben hierdoor snel overgestapt naar een betrouwbare leverancier.

    Ook uitstel aangevraagd hieraan voorafgaand. Deze werd verleend. Nog de dag voor 1ste facturatie hiervan 2 x gebelt. Echter de dag erna kreeg ik hier gewoon een factuur van en ze eiste mij deze te betalen want de factuur was al gemaakt. Zo werken die dingen helaas niet.

    Coolblue wilt alleen geld zien. Je prive situatie telt bij hun niet. Waardeloze service. Is al 2 maanden geleden dat dit allemaal voorviel. Maar dit is uiteraard een slechte review waard.

    WEET WAAR U AAN BEGINT!!

    Reageren
    • HHans – 08 januari 2024

      Ik heb een vergelijkbare situatie waar ze mijn verbruik op een nieuwbouw A+++ woning VEEL te hoog in hebben geschat en maar zeer beperkt af willen bouwen (begonnen op 500 p.m., nu 140 p.m. terwijl mijn buren 40 euro maar per maand afrekenen bij andere leverancier). Verwacht met de einde jaar rekening een flink bedrag retour en ik verwacht dan over te stappen naar andere partij

      Reageren
  • MMarjon – 01 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Fijne partij. Er is de laatste tijd veel verbeterd op het gebied van service en communiceren richting klanten, heb ik het idee. Prijzen laag!

    Reageren
  • CCL – 26 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Via collectief Vereniging Eigen Huis overgestapt naar een jaarcontract bij Coolblue. Helaas loopt de overstap niet naar wens. Vragen om betaling via Ideal van het maandbedrag, zonder de factuur bij te sluiten. Voor de tweede keer de vraag over betaling via Ideal link, daarna zou de automatische incasso gaan lukken!? Beginstanden worden niet goed geadministreerd. Conclusie: slechte communicatie en slechte administratie. Nu al spijt!

    Reageren
  • RRene – 06 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eerste termijn bedrag viel hoger uit dan in de overeenkomst stond. Contact met klanten service,bleek dat ik moest betalen voor het gebruik van I Deal terwijl ze het bedrag zouden innen via automatische incasso, door een fout konden ze de automatische incasso niet uitvoeren.

    Reageren
    • KKees – 20 november 2023

      @Rene
      Dit klopt. Heb bijna 2 jaar zonder problemen een incasso bij Coolblue energie totdat ze daar in augustus op een ander systeem zijn overgestapt en een andere naam zijn gaan gebruiken: Servicehouse. Ze hebben daarover een mail gestuurd met de mededeling dat ik zelf niets moest doen.
      Toch krijg ik elke maand een verzoek om handmatig te betalen. Na de handmatige betaling zou de automatische incasso weer in bedrijf zijn. Niets is echter minder waar.
      Oeverloze correspondentie met de z.g. “klantenservice” levert niets op, je loopt daar tegen een muur van onbenul aan.

      Reageren
  • SSylvester – 07 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Leuke prijzen, maar als u zonnepanelen hebt neem alstublieft geen half jaar contract of korter. Met jaar contract kan je nu nog in de zomer compenseren voor de winter, met halfjaar contract krijg je bijna niks voor de energie die je oplevert en dan de hoofdprijs betalen in de winter. Beter naar een partij gaan die eens per jaar de afrekening stuurt. Iets met choice hint hint (mijn oude leverancier, altijd goede zaken)….en ze hebben een app…wat bij blue ook ver te zoeken is..

    Reageren
  • EErik – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eindelijk eens een energie leverancier die weer een jaarcontract aanbied tegen redelijke prijzen via collectief van Vereniging Eigen Huis. Top!

    Reageren
  • RRamiro – 18 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slim

    Reageren
  • MMaarten – 14 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De prijs was de scherpste van het moment, maar dat is dan ook het enige scherpe.

    Klantenservice beantwoord vragen traag (excuus ze hebben het druk) en reageren niet concreet op je vragen.

    Daardoor kost het veel tijd en energie om dingen werkelijk geregeld te krijgen. En dat doet het nu al, voordat het zelfs maar goed geregeld is want na bijna twee weken zijn we er nog steeds niet…

    Alles met een glimlach, NOT!

    Reageren
    • LLianne – 10 september 2023

      @Maarten

      Ze reageren inderdaad niet concreet op vragen. Ik probeer al twee maanden mijn jaarafrekening en ‘nieuw aanbod’ te krijgen (die laatste zouden ze volgens contract voor de afloopdatum sturen) maar krijg nooit duidelijk antwoord. In de laatste mail vroegen ze zelfs wat ik nou precies wilde weten. Nou als je de mails terugleest heb ik dat heel duidelijk opgesomd. Ik kom er dus ook pas nu achter dat ik momenteel niemand betaal voor gas en licht. Ik had verwacht op zijn minst overgezet te zijn op variabel maar dat is dus niet het geval.

      Reageren
  • JJos heijdt – 08 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ook ik kan geen contact krijgen met de klantenservice en op de mail of het contactformulier wordt niet gereageerd. Ik begin te twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb met hun in zee te gaan.

    Reageren
  • JJos Berens – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij waren positief. Maar nu leveren zij een rot streek de jaar afrekening verplaatsen ze naar december ipv juni. Krijg op geen enkele manier contact hierover en wordt afgescheept met een berichtje. Hedwig geeft aan dat er geen klachten commissie is bij Coolblue en dat ik maar naar de landelijke geschillencommissie moet gaan. Slordig als ik daarna zie dat ze een klachten commissie hebben volgens de eigen voorwaarden. Conclusie slordig star en uit op eigen gewin. Deel deze ervaring zoveel als je wilt

    Reageren
  • BBoy – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik weet er nie veel vanaf maar heb geen problemen ermee

    Reageren
  • Jjohan – 27 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    was voor mij de goedkoopste bij 1-jarig vast contract. was al bekend met de webwinkel, maar nog niet met hun energieproduct. Ze zijn nog niet begonnen met leveren, dus kan er nog weinig over kwijt.

    klantenservice was wel snel te bereiken voor een vraag. precies wat ik gewend ben van de webwinkel.

    Reageren
  • TTinneke – 27 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot dusverre alleen maar goede ervaringe. Hebben op dit moment het goedkoopste 1jarige contract

    Reageren
  • TTim olgers – 19 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Om te huilen! Een jaar energie gehad van CE.
    Nooit inzicht gekregen in energiegebruik. Tweemaal zomaar verhoging van maandbedrag gekregen terwijl wij alleen maar minder energie hebben gebruikt. Overgestapt naar de anwb, maar CE factureert gewoon nog even op de 21e van de maand een hele maand! Heb ik gestorneerd en na 10 weken nog steeds geen afrekening, maar wel dreigmails dat ik dat maandbedrag nog moet betalen want anders! Klantenservice lieft gewoon en geeft de schuld aan de IT, de anwb, de slimme meter etc…
    Blijf weg bij dit bedrijf!!!

    Reageren
  • GGerard – 14 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik kan de reviews goed begrijpen. De facturering is één grote puzzel. Als je ziet dat het verbruik veel lager is dan verwacht, kun je het termijnbedrag nauwelijks verlagen en Coolblue bepaalt zelf om het weer te verhogen. Consumenten worden gebruikt als bank. Terugbetaling van teveel betaalde bedragen gebeurt veel later dan beloofd. Geen glimlach bij Coolblue Energie.

    Reageren
    • JJos – 11 mei 2023

      @Gerard
      Ze zijn voor zich zelf een bank en maken daar vies misbruik van
      Coolbleu luisterd niet na de mensen
      Ze sporen gewoon niet

      Reageren
    • GGuido Sr. – 07 juni 2023

      @Gerard
      Duidelijke uitleg. Hier dus niet naartoe. Gracias.

      Reageren