Waar ben je naar op zoek?

Coolblue Energie

Totaalscore

Energieprijs


4,8

Klantenservice


3,5

Algemeen


3,9

Plus- en minpunten

  • Tot € 250 korting op energiebesparende producten
  • 100% groene stroom uit Nederland
  • Advies over energie besparen
  • Geen real-time inzicht in energieverbruik

Over Coolblue Energie

Coolblue levert nu ook stroom en gas in Nederland. Dit gebeurt onder de naam Coolblue Energie.

Als klant zijn er twee belangrijke voordelen:

  • De stroom wordt opgewekt door zonnepanelen en windmolens in Nederland
  • Je krijgt tot 250 euro per product korting op energiezuinige apparaten

Bij Coolblue kun je op dit moment uitsluitend kiezen voor een variabel energiecontract

Kan het goedkoper?

9 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Coolblue Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • VVeerle – 25 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De energiemaatschappij waar ik oorspronkelijk mijn contract afgesloten had is overgenomen door coolblue energie. Omdat de prijzen zo onzeker waren heb ik mijn vaste contract over laten gaan naar een variabel contract. Op hun website staat duidelijk vermeld dat coolblue energie enkel per 1 juli en 1 januari het tarief wijzigen. Ik heb vóór 1 april, 1 juli en 1 oktober telkens met de klantenservice gebeld om te vragen of ik wijzigingen kon verwachten. Het antwoord was nee, en anders zou ik het sowieso 30 dagen op voorhand moeten vernemen. Nu blijkt dat Coolblue energie het afgelopen half jaar de tarieven regelmatig veranderd heeft zonder mij in te lichten. Opnieuw klantenservice gebeld, zegt medewerker dat ze dat gewoon mogen doen.
    Klacht hierover ingediend 6 weken geleden. Wanneer ik vraag om een inhoudelijke reactie krijg van iedere keer een andere medewerker een bericht dat het “bij hun leidinggevende ligt en ze het serieus nemen”. Ik krijg nergens een voet aan de grond en ze houden je aan het lijntje met mailtjes waar onderaan iedere keer een irritant rijmpje staat in de trend van “alles voor een glimlach”.

    A. Zinloos om de klantenservice te raadplegen wanneer ambivalente informatie geven.
    B. Coolblue energie geeft valse informatie op eigen website.
    C. Ik voel me als klant totaal niet serieus genomen en naar mijn idee is het een zooitje ongeregeld daar

    Reageren
  • RRene van Gerwen – 17 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slechte service. Mijn termijnbedrag verhoogd van 35 euro per maand naar 142 euro per maand. Dit is echt schandalig. Krijg telefonisch ook geen begrip voor mijn financiële situatie. Heb spijt dat ik naar hun ben overgestapt.

    Reageren
  • JJohn – 21 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waardeloos gedoe, ondanks een vast contract blijven ze maar pushen om het maandbedrag te verhogen wat ik niet wil omdat ik bijna geen gas meer gebruik en zoals gezegd een vast contract heb tot 02-2023.
    Nu sturen ze zelfs een aanmaning omdat ik weiger met hun onrechtmatige verhoging in te stemmen, ik betaal gewoon wat afgesproken is en niet meer.
    Was altijd groot fan van Coolblue, dat is nu voorbij.

    Reageren
    • RRene van Gerwen – 17 november 2022

      Hoi John, ben sinds 1 jaar met vaste tarieven lid bij deze club. Omdat per 25 oktober mijn contract afliep, hebben ze mijn nieuwe variabele contract schrikbarend omhooggevallen gegooid.

      Reageren
  • RRonald Berkhoff – 07 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn voorschot is door hun bijna 400 euro omhoog gezet. Terwijl ik sinds 2 maanden zonnepanelen met overproductie heb. Hiernaast is hetgasverbruik gehalveerd door een houtkachel. Maar toch kijken ze naar een oud jaarverbruik. Lager zetten mag niet. Dus nu heb ik het voorschot teruggeboekt. Maar je bent gewoon machteloos.

    Reageren
  • VVanja – 25 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Klantenservice niet bereikbaar. Komen afspraken niet na.

    Reageren
  • HHasan – 22 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Don’t be fooled by their false promotions.
    Never received my welcome gift which i promised with. An agent told me i will receive it after 4 month, now another telling me I’m not eligible for it anymore.
    Never used any discount for energy product cause it is all for very specific products.

    Their customer service is just a joke, never actually get direct help, always had to send +5 emails to get an answer.

    They don’t have an app, no insights on consumption.
    Couldn’t get an answer wether i get two price terriff for off peak or just one.

    Reageren
  • LLieve M. – 19 juli 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd al tevreden geweest met de service van Coolblue, dus dacht laat ik hier eens mn energie aansluiten. Prijs is goed vergeleken met rest. Tot dusver goed.

    Reageren
  • Rrene – 17 juli 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    lage prijs, enige met vast contract op dit moment

    Reageren