Coolblue Energie
Coolblue tarieven
Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Coolblue.
Contract |
Stroomprijs per kWh
|
Gasprijs per m3
|
---|---|---|
Vast (1 jaar)
|
€ 0,269
|
€ 1,307
|
Vast (3 jaar)
|
€ 0,258
|
€ 1,341
|
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Coolblue een vergoeding van € 0,035 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Coolblue terugleverkosten.
Kan het goedkoper?
Plus- en minpunten
- Tot € 250 korting op energiebesparende producten
- 100% groene stroom uit Nederland
- Advies over energie besparen
- Geen real-time inzicht in energieverbruik
Over Coolblue Energie
Coolblue levert nu ook stroom en gas in Nederland. Dit gebeurt onder de naam Coolblue Energie.
Als klant zijn er twee belangrijke voordelen:
- De stroom wordt opgewekt door zonnepanelen en windmolens in Nederland
- Je krijgt tot 250 euro per product korting op energiezuinige apparaten
Bij Coolblue kun je kiezen uit traditionele en dynamische energiecontracten.
TTom – 07 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Doet wat het moet doen. Moeten hiernaar toe overstappen omdat de vorige leverancier er mee ophield. Tot nu toe tevreden
ReagerenGg.r.visser – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
coolblue heeft mij telefonisch benadert. ik was toe aan een andere aanbieder, want mijn driejarig contract met essent was toch bijna afgelopen. het maandelijks bedrag, op mijn advies, vond coolblue nogal hoog. dus ging coolblue akkoord met een lager bedrag.
Reagerenik kan helaas nog niks goeds/slechts mededelen, omdat ik pas sinds 4 maanden hun klant ben.
Aam de monchy – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
prettige adviezen per telefoon en ook geen eindeloze wachttijden voor iemand je te woord staat
ReagerenGGert Heidema – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goed aanbod met een collectief abonnement. Alles ging heel eenvoudig en heb niets hoeven doen.
ReagerenJJ.Besters – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Pas een half jaar geleden naar hen overgestapt n.a.v. aanbesteding Vereniging Eigen Huis. Coolblue was het advies . Verfrissende provider.
ReagerenJJoop Van de Ven – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Maandelijks krijg ik een mooi overzicht met het verbruik van afgelopen maand, vergelijking met vorige maanden en zelfde maand 1 of 2 jaar geleden.
ReagerenVerder veel tips over besparingen op energie kosten en verbruik en daarnaast een aantal “coole” aanbiedingen van elektrische apparatuur met zuinig energie label.
Kortom; ik ben erg tevreden!
LL van Rooijen – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Coolblue bevalt ons goed! Wij vinden het een keurige energie-leverancier. We ontvangen iedere maand een duidelijk overzicht van de door ons verbruikte energie. Omdat we zonnepanelen hebben kunnen we goed zien wat ons voordeel is. De maandprijs lijkt ons marktconform, ik heb niet het idee dat we teveel betalen. We zien in een tabel hoeveel we de afgelopen maanden hebben verbruikt en ook hoeveel we die maand van het vorig jaar hebbenverbruikt, dit ter vergelijk. ‘Is er iets bij u veranderd?’ vragen ze dan. Dat zet ons wel tot nadenken, of we nieuwe apparaten hebben gekocht bijvoorbeeld. Daarnaast geeft Coolblue vele besparingstips en kortingen op energie-besparende producten. Het geeft mij het idee dat Coolblue zijn klanten oprecht wil helpen. Omdat ons contract dit jaar afliep hebben wij het aanbod van Coolblue vergeleken met andere aanbieders. Het bleek een prima aanbod van een jaarcontract. Er was maar een aanbieder die 2 euro meer vroeg per maand. Dus zijn we bij Coolblue gebleven. Ik weet nog dat wij het best apart en grappig vonden toen onze oude leverancier overging op Coolblue: een groot online warenhuis die nu ook energie verkoopt? We zijn zowaar aangenaam verrast. Vriendelijke klantenservice, keurige prijs, nette maandelijkse overzichten. Wij zijn tevreden hoor!
ReagerenJjan nijmeijer – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
wij hebben nu 2,5 jaar de energie van hun en een mooie prijs!
ReagerenRR. Mensink – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Recent gestart met afname van stroom en gas via Coolblue, dus kan nog niet veel vertellen hierover. De start was duidelijk, correct en online goed te volgen. Hopelijk blijft dit zo.
ReagerenLL. Meijer – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Via Eigen Huis bij Coolblue een 3-jarig contract genomen. Betrouwbare levering, heel tevreden hiermee.
ReagerenWWhale – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goede ervaring tijdens 3-jarig contract.
ReagerenMMargreet – 14 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Was op een gegeven moment via VEH de goedkoopste aanbieder. Nog steeds gunstig qua prijs.
Communicatie via mail gaat heel goed.
Punt is wel dat ik eerst problemen had met inzicht krijgen in mijn verbruik.
ReagerenEn toen dat gefixt was, stopte na ongeveer een maand inzicht vwb gasverbruik en vervolgens krijg ik daar ook geen inzicht meer in via inloggen op de site.
De ICTafdeling is er mee bezig, maar het gaat nu wel een beetje lang duren.
WWesley Silvertand – 08 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Jaarrekening gekregen van 12000. Houden nergens rekening mee alleen hun eigen beurs. Eerst de optie via app om 472 per maand te betalen. Daarna gebelt omdat dit te veel is. Ze gaven aan dat dat inderdaad wat veel is, en gingen kijken wat ze voor me konden doen. 2 dagen later een mail ontvangen met of ik per december even 996,13 per maand af wilde dokken. Wederom aangegeven dat dat niet reëel is en niet haalbaar in de huidige situatie. Maar dat boeit ze uiteraard geen ruk. Heb ook al 3 x een tegenbod kwa bedrag gedaan. En gevraagd om vanuit Coolblue een haalbare tegenbod. Die ontvang ik niet van ze. Kortom ze willen 996,13 per maand afbetaald krijgen.
Nog gezegd krijgen via telefoon dat ze een deurwaarder gaan inschakelen. Terwijl 6 x is aangegeven dat ik betalings willend ben en dat ze met een reëel tegenbod kunnen aankomen. Super triest firma. Ben hierdoor snel overgestapt naar een betrouwbare leverancier.
Ook uitstel aangevraagd hieraan voorafgaand. Deze werd verleend. Nog de dag voor 1ste facturatie hiervan 2 x gebelt. Echter de dag erna kreeg ik hier gewoon een factuur van en ze eiste mij deze te betalen want de factuur was al gemaakt. Zo werken die dingen helaas niet.
Coolblue wilt alleen geld zien. Je prive situatie telt bij hun niet. Waardeloze service. Is al 2 maanden geleden dat dit allemaal voorviel. Maar dit is uiteraard een slechte review waard.
WEET WAAR U AAN BEGINT!!
ReagerenHHans – 08 januari 2024
Ik heb een vergelijkbare situatie waar ze mijn verbruik op een nieuwbouw A+++ woning VEEL te hoog in hebben geschat en maar zeer beperkt af willen bouwen (begonnen op 500 p.m., nu 140 p.m. terwijl mijn buren 40 euro maar per maand afrekenen bij andere leverancier). Verwacht met de einde jaar rekening een flink bedrag retour en ik verwacht dan over te stappen naar andere partij
ReagerenMMarjon – 01 december 2023
Prijs
Service
Algemeen
Fijne partij. Er is de laatste tijd veel verbeterd op het gebied van service en communiceren richting klanten, heb ik het idee. Prijzen laag!
ReagerenCCL – 26 november 2023
Prijs
Service
Algemeen
Via collectief Vereniging Eigen Huis overgestapt naar een jaarcontract bij Coolblue. Helaas loopt de overstap niet naar wens. Vragen om betaling via Ideal van het maandbedrag, zonder de factuur bij te sluiten. Voor de tweede keer de vraag over betaling via Ideal link, daarna zou de automatische incasso gaan lukken!? Beginstanden worden niet goed geadministreerd. Conclusie: slechte communicatie en slechte administratie. Nu al spijt!
ReagerenRRene – 06 september 2023
Prijs
Service
Algemeen
Eerste termijn bedrag viel hoger uit dan in de overeenkomst stond. Contact met klanten service,bleek dat ik moest betalen voor het gebruik van I Deal terwijl ze het bedrag zouden innen via automatische incasso, door een fout konden ze de automatische incasso niet uitvoeren.
ReagerenKKees – 20 november 2023
@Rene
ReagerenDit klopt. Heb bijna 2 jaar zonder problemen een incasso bij Coolblue energie totdat ze daar in augustus op een ander systeem zijn overgestapt en een andere naam zijn gaan gebruiken: Servicehouse. Ze hebben daarover een mail gestuurd met de mededeling dat ik zelf niets moest doen.
Toch krijg ik elke maand een verzoek om handmatig te betalen. Na de handmatige betaling zou de automatische incasso weer in bedrijf zijn. Niets is echter minder waar.
Oeverloze correspondentie met de z.g. “klantenservice” levert niets op, je loopt daar tegen een muur van onbenul aan.
SSylvester – 07 augustus 2023
Prijs
Service
Algemeen
Leuke prijzen, maar als u zonnepanelen hebt neem alstublieft geen half jaar contract of korter. Met jaar contract kan je nu nog in de zomer compenseren voor de winter, met halfjaar contract krijg je bijna niks voor de energie die je oplevert en dan de hoofdprijs betalen in de winter. Beter naar een partij gaan die eens per jaar de afrekening stuurt. Iets met choice hint hint (mijn oude leverancier, altijd goede zaken)….en ze hebben een app…wat bij blue ook ver te zoeken is..
ReagerenEErik – 23 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Eindelijk eens een energie leverancier die weer een jaarcontract aanbied tegen redelijke prijzen via collectief van Vereniging Eigen Huis. Top!
ReagerenRRamiro – 18 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Slim
ReagerenMMaarten – 14 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
De prijs was de scherpste van het moment, maar dat is dan ook het enige scherpe.
Klantenservice beantwoord vragen traag (excuus ze hebben het druk) en reageren niet concreet op je vragen.
Daardoor kost het veel tijd en energie om dingen werkelijk geregeld te krijgen. En dat doet het nu al, voordat het zelfs maar goed geregeld is want na bijna twee weken zijn we er nog steeds niet…
Alles met een glimlach, NOT!
ReagerenLLianne – 10 september 2023
@Maarten
Ze reageren inderdaad niet concreet op vragen. Ik probeer al twee maanden mijn jaarafrekening en ‘nieuw aanbod’ te krijgen (die laatste zouden ze volgens contract voor de afloopdatum sturen) maar krijg nooit duidelijk antwoord. In de laatste mail vroegen ze zelfs wat ik nou precies wilde weten. Nou als je de mails terugleest heb ik dat heel duidelijk opgesomd. Ik kom er dus ook pas nu achter dat ik momenteel niemand betaal voor gas en licht. Ik had verwacht op zijn minst overgezet te zijn op variabel maar dat is dus niet het geval.
ReagerenJJos heijdt – 08 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ook ik kan geen contact krijgen met de klantenservice en op de mail of het contactformulier wordt niet gereageerd. Ik begin te twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb met hun in zee te gaan.
ReagerenJJos Berens – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wij waren positief. Maar nu leveren zij een rot streek de jaar afrekening verplaatsen ze naar december ipv juni. Krijg op geen enkele manier contact hierover en wordt afgescheept met een berichtje. Hedwig geeft aan dat er geen klachten commissie is bij Coolblue en dat ik maar naar de landelijke geschillencommissie moet gaan. Slordig als ik daarna zie dat ze een klachten commissie hebben volgens de eigen voorwaarden. Conclusie slordig star en uit op eigen gewin. Deel deze ervaring zoveel als je wilt
ReagerenBBoy – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik weet er nie veel vanaf maar heb geen problemen ermee
ReagerenJjohan – 27 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
was voor mij de goedkoopste bij 1-jarig vast contract. was al bekend met de webwinkel, maar nog niet met hun energieproduct. Ze zijn nog niet begonnen met leveren, dus kan er nog weinig over kwijt.
klantenservice was wel snel te bereiken voor een vraag. precies wat ik gewend ben van de webwinkel.
ReagerenTTinneke – 27 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Tot dusverre alleen maar goede ervaringe. Hebben op dit moment het goedkoopste 1jarige contract
Reageren