Coolblue Energie
Totaalscore
Energieprijs
5,4
Klantenservice
4,3
Algemeen
4,6
Plus- en minpunten
- Tot € 250 korting op energiebesparende producten
- 100% groene stroom uit Nederland
- Advies over energie besparen
- Geen real-time inzicht in energieverbruik
Over Coolblue Energie
Coolblue levert nu ook stroom en gas in Nederland. Dit gebeurt onder de naam Coolblue Energie.
Als klant zijn er twee belangrijke voordelen:
- De stroom wordt opgewekt door zonnepanelen en windmolens in Nederland
- Je krijgt tot 250 euro per product korting op energiezuinige apparaten
Bij Coolblue kun je op dit moment uitsluitend kiezen voor een variabel energiecontract
LLouis – 14 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
In juni liep mijn 2-jarige contract bij mijn vorige energieleverancier af. Overgestapt naar Coolblue zonder problemen. Mijn voorschot werd hoger, maar de prijzen waren inmiddels ook gestegen, dus logisch. Omdat ik ook een offerte voor zonnepanelen had bij Coolblue, werd de offerte meteen verlaagd, omdat ik ook energie afnam. Door leveringsproblemen konden de panelen pas in november geplaatst worden. In december kreeg ik een voorstel om mijn voorschot te verlagen, omdat mijn stroomverbruik verlaagd was. Keurig geregeld. Een keer storing gehad in de zonnepanelen installatie. Men komt om het op te lossen. Als zich weer een storing voor zou doen, komt men weer. Prima bedrijf. Prima service.
JJos – 13 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Scherpe prijs. Kunnen beter omgaan met de doorlooptijd van de contacten en informatie
OOntevreden klant – 08 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Stelen van klanten…..met een glimlach.
Teveel betaalde termijnbedrag eigent Coolblue zichzelf toe. Pas na lang aandringen wordt dit erkend. Creditfactuur nog steeds niet ontvangen. Klantenservice reageert niet meer als ze zelf fout zitten.
SStan – 28 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Geen slechte aanbieder qua prijzen, wel uitermate vervelend aangande contractaanpassingen en ondoorzichtig over geldende tarieven. Continu verwijzen naar nu geldende en dan geldede tarieven op het momnet dat een nieuwe termijn is aangebroken. Kijk altijd goed naar het nieuwe aanbod als je eenmaal klant bent, dat is meestal duurder dan het bestaande aanbod…ook als de prijzen dalen. De klantenservice past niks voor je aan, dat moet je dan zelf doen. Niks service voor een smile, tenzij je je laat horen!
PPleun – 15 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Hoewel ik schrik van sommige ervaringen hier, kan ik niet anders stellen dan dat ik tevreden ben over de algehele service en gang van zaken bij coolblue. Korting in de winkel is een grote pre.
AAndrew – 15 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
PAS OP MET COOLBLUE ENERY,
Ze lokken je binnen met lage prijzen, en als je ene paar weken klant bent zetten ze je op een prijs die 3x zo hoog is als je via de site te zien krijgt!
Ssylvi – 31 maart 2023
@Andrew
GA NOOOIT BIJ DIT BEDRIJF JE ELECTRISCHE APARATEN KOPEN OF GAS EN STROOM LATEN LEVEREN.
Zij nemen de gesprekken op, zo ik ook en dit zeg hun ook.
Ja op een gemene manier wordt je binnen gelokt. Ik wilde een contract voor een jaar met vaste tarieven voor een jaar, zij maakte een contract met variabele tarieven. Bellen met hun maar dan geven zij niet thuis.
Ik kreeg ook een cadeau twv 50,00. Dit mocht ik na 4 maanden van het maandbedrag aftrekken. Toen de 4 maanden om waren mocht ik dit niet meer en kon ik alleen iets in hun winkel kopen. Nu ik heb niets nodig maar moest toch iets bestellen. ik heb toen een koekepan genomen die ik helemaal niet nodig heb.
Lees de ervringen van de winkel van coolblue, daar kunnen zij wel de klanten tevreden houden omdat zij spullen willen verkopen. Met energie leveren is dit een ramp via hun dit te hebben. Dit is zo’n CORRUPT bedrijf. NOOIT WEER COOLBLUE. Er zijn al massaclaims tegen energiebedrijven gaande en coolblue komt ook nog aan de beurt.
Afschuwelijk bedrijf en dat met een glimlach.
Ik zal ook nooit spullen in hun winkel kopen alleen om dit bedrog van hun.
AAls je hun wilt spreken zijn zij er niet, heel lang aan de telefoon wachten en verontschuldigen zij zich met dat er een foutje gemaakt moet zijn door een andere mederwerker om zo ervan af te komen.
EEsther – 11 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Via een aanbod van vereniging eigen huis zijn wij bij deze energieleverancier terechtgekomen. Na jaren bij Essent te hebben gezeten, hebben we uiteindelijk de overstap gewaagd.
We hebben een vast contract, dus qua prijs zijn we sowieso dik tevreden. De service is prima.
Tijdens de overstap hadden we nog wat vragen en die zijn snel en correct beantwoord. Verder krijgen we nog korting op geselecteerde (energiezuinige) producten bij Coolblue en krijgen we netjes maandelijks een overzicht van het energieverbruik en bespaartips. Daarnaast kunnen we ook ten alle tijde zelf ons verbruik bekijken.
Al met al een prima energieleverancier met een goede prijs.
Wij zijn dus zeer tevreden klanten.
Cc.m verhoeven – 09 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
coolblue heeft green.nl overgenomen waar ik klant was. Dit is heel netjes geregeld mijn vaste contract hebben zij gerespecteerd. Ontvang elke maand overzicht van verbruik en tips voor extra bezuinigen dus ik heb tot op heden niets te klagen.
EElod Bekesi – 09 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
It is a complete disaster, in the last 2 months they charged me 10x more than before more than 1450Eur, and they dont want to give it back before the end of the contract! To avoid! ServiceDesk takes 15min to reply to a call.
CChris – 09 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wat een dramatische back office. Ze komen hun afspraken niet na. Ze houden zich zelfs niet aan de afspraken die op papier staan en na meerdere telefoontjes en meerdere mails reageren ze simpelweg niet meer om het probleem maar te vermijden? Opzegging gelijk ingezet. Doe het niet zou ik zeggen.
HHans – 08 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Prijs sterk en duidelijke online omgeving voor energieverbruik. Korting op enerigeproducten is handige extra en scheelt best wat geld.
FFrits – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb nog een oud contract met lage terieven. Nooit problemen mee gehad. Ook aanpassingen aan maandelijkse bijdragen en teruggaven automatisch gedaan. Geen omkijken naar gehad. Heel fijn.
SSam – 01 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Tragisch bedrijf. Klantenservice onbereikbaar. Geen reactie op mails. Hoge prijzen.
Dit is GEEN COOLBLUE. Dit is een laag bovenop een (zou bijna malifide) bedrijf dat er niks mee te maken heb. Gewoon een prutsbedrijf met een Coolblue skin er overheen.
Hoop dat Coolblue dit zo snel mogelijk opdoekt.
AAnne – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Blij mee!
HHay Vullinghs – 27 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
ben nu een paar jaar klant van Coolblue Energie (CE) en haar rechtsvoorgangers. Al jaren loop ik me te ergeren aan hun service. Maar omdat ik een lang lopend contract had heb ik dat maar zo gelaten. Per 1 dec 2022 zou mijn contract vervallen. Op 31 oktober 2022 krijg ik een brief van CE met daarin de nieuwe tarieven en de mededeling dat mijn contract is omgezet naar variabel, Reageren kan niet (meer) want als ik mijn contract had willen opzeggen, dan had ik dat 1 maand voor vervaldatum (van 1 dec) moeten doen. 31 okt dus. Gedurende het jaar heb ik een paar energiebesparende maatregelen genomen en zijn 2 van de kinderen uit huis gegaan. Bij de inschatting van het verbruik is men uitgegaan van het verbruik in het jaar 2020-2021. De energiebesparende maatregelen heeft men niet meegenomen terwijl ik maandelijks een overzicht krijg van het daadwerkelijk verbruik. Daarin was een sterk dalende lijn waar te nemen. Als gevolg van de nieuwe tarieven en de verkeerde inschatting explodeerde het nieuwe voorschot van ca € 480 naar € 1480. week later kreeg ik bericht dat ik over 2021-2022 € 1500 terugkrijg vanwege minder energiegebruik. Met heel veel moeite kreeg ik het voorschot nu omlaag naar € 1039,- Maar, als ik op basis van het gebruik 2020-2021 een offerte aanvraag bij CB dan gegeven zijn aan dat het voorschot ongeveer € 850 zou zijn (terwijl bij een vaste klant dat dus na veel zeuren € 1039,- is). Een offerte op dezelfde dag aangevraagd op basis van hetzelfde gebruik bij andere leveranciers (oa ANWB) geeft aan dat de tarieven daar € 670- € 690 zijn per maand.
Op 10 jan. heb ik CB aangeschreven dat ze uit zijn gegaan van verkeerd gebruik. op 27 jan krijg ik een antwoord dat men uit is gegaan van het verbruik 2020-2021 (en dus niet van het feitelijk gebruik over 2021-2022 waarover ik maandelijks word geïnformeerd) en dan ook nog tegen de allerhoogste tarieven (zonder rekening te houden met het prijsplafond). Dat antwoord wist ik al. Waardeloze prutsers zijn het. Nu wil ik opzeggen maar krijg ze weer niet te pakken. Alleen een briefje dat het lang duurt voordat ik een antwoord ontvang omdat het zo druk is. Snel wegwezen hier.
GG – 17 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wat een puinhoop! Mijn contract is al ontbonden voordat het kon beginnen omdat het bedrag niet automatisch werd afgeschreven. Ik wil niets meer met dit bedrijf te maken hebben.
PPeter – 12 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Deze maand voor het eerst bij COOLBLUE energie. Wat een trieste ervaring is dat. In de mail wordt gezegd uw eerst betaling gebeurt dmv een automatische incasso. Dat is helemaal niet waar. Je krijgt daarna (te laat!) een mail waarin staat dat de eerste termijn betaling niet ontvangen is en dat je een IDEAL betaling moet doen waar ze kosten voor in rekening brengen. Bij navraag blijkt dat de normale gang van zaken en wordt de eerste betaling nooit automatisch gedaan. Maar de extra kosten willen ze niet terug betalen. Omdat ze zelf te laat zijn moet je een week tegen een veel hoger tarief energie afnemen doe ze niets aan.
Maandbedrag volgens vergelijkingssite 348 na herberekening (dat snap ik December was lastig met het prijsplafond ed.) 365 en nu brengen ze zonder bericht vooraf 399 in rekening.
Communicatie gaat op een manier of je ‘s avond nog met ze in de kroeg zat. Je wordt aangesproken als een vriendje in plaats van de normale respectvolle manier die je mag verwachten bij een klant relatie.
Als deze 3 maanden om zijn dan wordt het voor mij geen COOLBLUE meer.
DDaan – 02 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Geen Coolblue energie met een glimlach! Klant is zeker geen koning!
Overgestapt vanwege het wat voordeligere tarief in vergelijking met United Consumers (regio Rotterdam). Maar vanaf moment 1 allerlei fouten. Maandbedrag contract kwam niet overeen met maandbedrag op de website, geen eerste incassering gedaan waardoor zonder bericht de levering een week werd uitgesteld. In het maandbedrag was het prijsplafond nog niet verwerkt (logisch dat dit op 5 december nog niet kon) maar nu kon het maandbedrag van de eerste termijn niet meer aangepast worden, zou ik dan moeten verrekenen met de termijnbedragen. Scheelt toch 200 euro. Opzeggen zou volgens de klantenservice alleen kunnen met boete. Terwijl het contact zegt dat bij kwartaal zeker dit kosteloos kan.
Kortom echt een slechte ervaring. Ik rekende op uitmuntende communicatie en klantenservice, zoals ik van Coolblue consumentenelektronica gewend ben. Maar dit niveau is zeker niet doorgetrokken naar de uitbreiding / overname van Powerhouse.
PPeter – 12 januari 2023
@Daan
Exact mijn ervaringen. Nog nooit zo slecht behandeld als door deze leverancier. Min contract is voor een kwartaal en dat zal ook niet langer gaan duren. wat een waardeloze manier van communiceren.
Hhans van wingen – 19 december 2022
Prijs
Service
Algemeen
Wanneer je een contract hebt bij Coolblue energie en van het gas af wilt, dan zit je bij Coolblue verkeerd. Ze weigeren je contract op te zeggen, tenzij je onnodig extra kosten maakt, waartoe je volgens de wet, de ACM en de rechter niet verplicht bent. Ze hierop wijzen heeft geen zin, ze volharden in harde leugens en onwaarheden.
Droevig en geen glimlach waardig.
WWim – 15 december 2022
Prijs
Service
Algemeen
ik schrik van de reacties, maar heb zelf een hele prettig ervaring. Service top en goed advies. Niet te vergeten de korting op bepaalde producten.
VVeerle – 25 november 2022
Prijs
Service
Algemeen
De energiemaatschappij waar ik oorspronkelijk mijn contract afgesloten had is overgenomen door coolblue energie. Omdat de prijzen zo onzeker waren heb ik mijn vaste contract over laten gaan naar een variabel contract. Op hun website staat duidelijk vermeld dat coolblue energie enkel per 1 juli en 1 januari het tarief wijzigen. Ik heb vóór 1 april, 1 juli en 1 oktober telkens met de klantenservice gebeld om te vragen of ik wijzigingen kon verwachten. Het antwoord was nee, en anders zou ik het sowieso 30 dagen op voorhand moeten vernemen. Nu blijkt dat Coolblue energie het afgelopen half jaar de tarieven regelmatig veranderd heeft zonder mij in te lichten. Opnieuw klantenservice gebeld, zegt medewerker dat ze dat gewoon mogen doen.
Klacht hierover ingediend 6 weken geleden. Wanneer ik vraag om een inhoudelijke reactie krijg van iedere keer een andere medewerker een bericht dat het “bij hun leidinggevende ligt en ze het serieus nemen”. Ik krijg nergens een voet aan de grond en ze houden je aan het lijntje met mailtjes waar onderaan iedere keer een irritant rijmpje staat in de trend van “alles voor een glimlach”.
A. Zinloos om de klantenservice te raadplegen wanneer ambivalente informatie geven.
B. Coolblue energie geeft valse informatie op eigen website.
C. Ik voel me als klant totaal niet serieus genomen en naar mijn idee is het een zooitje ongeregeld daar
RRene van Gerwen – 17 november 2022
Prijs
Service
Algemeen
Slechte service. Mijn termijnbedrag verhoogd van 35 euro per maand naar 142 euro per maand. Dit is echt schandalig. Krijg telefonisch ook geen begrip voor mijn financiële situatie. Heb spijt dat ik naar hun ben overgestapt.
JJohn – 21 oktober 2022
Prijs
Service
Algemeen
Waardeloos gedoe, ondanks een vast contract blijven ze maar pushen om het maandbedrag te verhogen wat ik niet wil omdat ik bijna geen gas meer gebruik en zoals gezegd een vast contract heb tot 02-2023.
Nu sturen ze zelfs een aanmaning omdat ik weiger met hun onrechtmatige verhoging in te stemmen, ik betaal gewoon wat afgesproken is en niet meer.
Was altijd groot fan van Coolblue, dat is nu voorbij.
RRene van Gerwen – 17 november 2022
Hoi John, ben sinds 1 jaar met vaste tarieven lid bij deze club. Omdat per 25 oktober mijn contract afliep, hebben ze mijn nieuwe variabele contract schrikbarend omhooggevallen gegooid.
RRonald Berkhoff – 07 oktober 2022
Prijs
Service
Algemeen
Mijn voorschot is door hun bijna 400 euro omhoog gezet. Terwijl ik sinds 2 maanden zonnepanelen met overproductie heb. Hiernaast is hetgasverbruik gehalveerd door een houtkachel. Maar toch kijken ze naar een oud jaarverbruik. Lager zetten mag niet. Dus nu heb ik het voorschot teruggeboekt. Maar je bent gewoon machteloos.
VVanja – 25 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Klantenservice niet bereikbaar. Komen afspraken niet na.