Plus- en minpunten
- Groene stroom en CO2-gecompenseerd gas
- Alleen offerte op aanvraag
Clean Energy tarieven
De huidige tarieven van Clean Energy zijn € 0,266 per kWh stroom en € 1,245 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 10 juli 2025.
Volledig overzicht van de energietarieven bij Clean Energy:
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m³ |
---|---|---|
Variabel | € 0,261 per kWh | € 1,274 per m³ |
Vast (1 jaar) | € 0,266 per kWh | € 1,245 per m³ |
Vast (3 jaar) | € 0,261 per kWh | € 1,294 per m³ |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Clean Energy een vergoeding van € 0,150 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Clean Energy terugleverkosten.
Over Clean Energy
Clean Energy is een groen energiebedrijf die levert aan particulieren, ZZP’ers, MKB’ers en grootzakelijke klanten. De stroomvoorziening is 100 procent duurzaam en de gaslevering is CO2-neutraal middels een compensatie. Verder claimt Clean Energy een zeer scherp tarief aan te bieden.
Krijg telkens goed en direct antwoord op vragen.
Clean Energy is net zo dubieus als HEM, Onbetrouwbaar en onprofessioneel | Onterechte kosten en misleiding
Clean Energy heeft mij zonder kennisgeving, noch mijn instemming overgenomen na het faillissement van Hem Energy en heeft sindsdien op onrechtmatige wijze kosten in rekening gebracht. Ondanks herhaalde bezwaren en duidelijke onderbouwing van mijn klacht, blijven ze vasthouden aan foutieve facturen, standaardantwoorden en ontwijkend gedrag.
Opzegvergoeding onterecht: Eerst gaven ze aan dat er geen opzegkosten zouden zijn als ik binnen 10 dagen overstapte, wat ik heb gedaan. Toch brengen ze nu €89 in rekening, wat in strijd is met de Elektriciteitswet. Ook klopt de nota niet!
Onrechtmatige facturering: Clean Energy heeft zonder controle de verhoogde termijnbedragen van Hem Energy overgenomen, ondanks dat deze energieleverancier fraude pleegde en daarom haar vergunning verloor. Dit is niet alleen nalatig, maar ook wettelijk niet toegestaan.Geen enkele serieuze
klachtbehandeling: Elke keer dat ik bezwaar maakte, kreeg ik een ontwijkend antwoord zonder enige inhoudelijke onderbouwing. Mijn argumenten en juridische gronden worden compleet genegeerd.Misleiding en schending van consumentenrechten: Ze claimen dat ze hun informatieplicht zijn nagekomen, terwijl ze mij pas achteraf op de hoogte brachten van contractwijzigingen en kosten, wat in strijd is met de wet.Dit bedrijf negeert klachten, handelt tegen de wet in en probeert klanten op te lichten met onterechte kosten. Absoluut onbetrouwbaar, blijf hier ver vandaan!
GA HIER NIET HEEN!!!
wat een slecht bedrijf, ik zit in een burn out thuis en ik heb een paar dingen over het hoofd gezien omdat Clean Energy aanmanings verstuurd via de mail die in mijn spam terecht komen, vervolgens neem ik hier contact over op met dit bedrijf en de klanteservice medewerker praat door mij heen, toont geen empathie en het ergste nog, lachte mij uit, schandalig!
het klanten portaal is niet overzichtelijk en ze hebben hun eigen boekhouding niet op orde, dit weet ik omdat ik bepaalde dingen had betaald en ik er vervolgens na een langere tijd nog steeds aanmaningen over krijg.
@gio
Goedemiddag Gio,
Allereerst willen wij onze excuses aanbieden voor de vervelende ervaring welke u heeft gehad toen u contact op heeft genomen met onze klantenservice. Uiteraard vinden wij het erg vervelend om te vernemen dat u deze ervaring met ons gehad heeft en zouden wij u graag correct te woord willen staan. Wij hebben u vandaag proberen te bereiken naar aanleiding van het bericht welke wij hebben ontvangen.
Zou u opnieuw contact met ons op kunnen nemen? U mag een email sturen naar service@cleanenergy of ons bellen via het nummer 085-0645990.
Duidelijk in hun aanbieding en heel correct en beleefd aan de telefoon. Een aanrader
Prijs netjes vergeleken met anderen, wel jammer dat jullie de anderen volgen met de terugleverboete.
Het lijkt me niet dat het aan jullie is om een boete op te leggen als het elektriciteitsnet vol is, dat lijkt me iets voor de netwerkbeheerder. Jullie gaan namelijk niet over het volle elektriciteitsnet, jullie zijn ook gewoon afnemer. Dus de smoesjes over ontlasten van het net is een verkapte manier om meer geld te vragen aan mensen met een groene gedachte, hiermee straf je de mensen die goed bezig, maar dat blijkt normaal te zijn in Nederland. Misschien moet je als energieleverancier eens goed gaan nadenken of je de kudde wilt volgen of uniek wilt zijn en alle mensen met zonnepanelen als klant wilt gaan krijgen in de toekomst, daar haal je uiteindelijk meer winst mee, lijkt mij. Nu hebben jullie die kans nog, over een paar jaar niet meer als energieleveranciers dingen terug moeten gaan draaien, omdat men nu geld vraagt (terugleverboete) over iets waar ze niets over te zeggen hebben en in strijd met de wet is. Doe er je voordeel mee en voer de terugleverboete niet in en haal alle zonnepaneel klanten op de markt binnen en zorg dat je die behoudt.
Vorig jaar telefonisch benaderd voor een contract voor 3 jaar. Ben ik er toch weer ingetrapt met een veel te duur contract. Heel jammer dat Clean Energy deze methode nog hanteert waardoor mensen worden opgezadeld met veel te hoge kosten.
Sinds een half jaar klant bij Clean Energy. Tevreden, goed bereikbaar. Het maandoverzicht vergt wel wat puzzelwerk om een goed overzicht te hebben.
Gelukkig nog geen terugleveringskosten voor zonne- energie, dat was de reden dat we zijn overgestapt naar Clean Energy.
Wij zijn al een paar jaar bij cleanenergie en zijn heel tevreden met hun prijzen en hun klantenservice. Snel bereikbaar en heel behulpzaam. Alleen het maandelijkse energieoverzicht is niet duidelijk. Geef geen tabellen maar laat zien wat iemand verbruikt heeft, Ons contract loopt volgend jaar af, maar ga zeker verlengen.
Altijd energiedirect gehad ,nu clean energie
De maand opbrengsten zijn bij energiedirect veel beter en duidelijker dan die van cleanenergie
Doe dit ook in een soort Jip en Janneke taal ipv de grafieken
Neem een voorbeeld aan energiedirect
Klantenservice is altijd vriendelijk. Enige minpunt is dat ze ongevraagd je termijnbedragen aanpassen en dat je dit niet gelijk terug kan zetten waardoor je moet bellen om het te wijzigen
Goede service en vriendelijk, we zijn nog niet zolang bij Cleanenergie, dus verder afwachten. Vindt de site met stroom en gas niet erg overzichtelijk
Ben uitermate tevreden in alle opzichten. Beslist een asnrader!
Ben nu reeds 4 jaar klant en dat is prima ,echter nu heb ik een nieuw contract voor 1 jaar omdat ik zonnepanelen heb . Ik wilde 3 of 4 jaar maar dat ging niet helaas , maar toch een goede aanbieding voor 1 jaar dus toch weer gedaan .Ga zo door
wij zijn voor eerst dit jaar klant bij Clean energy
en dat bevalt ons tot nu toe prima
Wij kwamen bij Clean Energy via een oud-buurman en vervolgens door bemiddeing van Team Vanzelf (prima!)
Wij zijn zeer te reden vanwege snel en duidelijk contact, per telefoon of mail (mailcontact van uit klant bij vorige leverancier OXXIO niet mogelijk – grrrr!) en we vinden de tarieven, ook al zijn het misschien de de állerlaagste, zeer acceptabel. fam. Van Dorp.
Ik ben zeer tevreden over Clean Energie,omdat ik niet geconfronteerd ben met een verhoging van mijn energietarieven.Ook de info die ik daarover van jullie kreeg vind ik netjes.Ik heb er geen spijt van,dat ik in 2021 ben overgestapt naar Clean Energie.
In 2025 loopt mijn contract af ben tevreden over jullie maar ook op mij zelf heb de verwarming niet veel aangehad ben een zuinig iemand ik kijk hoe het volgend jaar verder gaat maar voor deze heren vast bedankt
Ik ben heel blij met de service die mij is gegeven, nadat ik onterecht was overgestapt en een flinke boete had gekregen. Er is heel netjes gezorgd dat ik naar mijn oude energie bedrijf terug kon. Dat scheelde mij heel veel slapeloze nachten!!
Super klantenservice daar kan je nooit wat over zeggen denken met je mee !! Top
Waardeloos bedrijf is het.
Maken het de kleine ondernemers belachelijk moeilijk!!! Zie artikel De Stentor
klant geworden en gelukkig op tijd weer opgezegd (wegens het niet nakomen van afspraken)
@Michel, hier hetzelfde. Volgens hun eigen afrekening krijgt onze VvE ruim € 700 terug. Helaas komt er helemaal niets. We hebben hen op de hoogte gesteld dat we volgende maand stoppen we met betalen van voorschotten, eens kijken of er dan beweging in komt.
Klantenservice medewerkers zijn onbeschoft en priveledged.
Veranderingen zonder gesprek en geen respect voor de financiële en persoonlijke moeite die mensen meemaken.
Een bedrijf net als de meeste energie bedrijven, beginnen met liegen en deceptie. Gelukkig is mijn contract met hun bijna verlopen.
GA NOOIT IN CONTRACT MET CLEAN ENERGY….NOOOOOOOOIT!
Tijdens de energiecrisis,hebben wij geen last gehad van een hogere gas- of elektriciteit verhoging.
Het bedrijf uit Gronigen is heel klimaatvriendelijke bezig: groene energie en compensatie via Trees for All in Oeganda. sterk betrokken op de energietransitie. Een bedrijf ook dat betrouwbaar is en werkt met vriendelijke medewerkers. Wat wil je nog meer.
Levert groene energie voor een redelijke prijs. Je krijgt altijd een goed overzicht van jouw verbruik en kosten. De klantenservice is goed te bereiken en je wordt vriendelijke geholpen.
Kortom: GOEDE PRIJS KWALITEITS VERHOUDING.