Plus- en minpunten
- 100% groene stroom
- Ook dynamisch contract
- Al 1,2 miljoen klanten
- Terugleverkosten zonnepanelen
Budget Energie tarieven
De actuele stroom- en gastarieven van Budget Energie.
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m3 |
---|---|---|
Dynamisch | € 0,230 | € 1,107 |
Variabel | € 0,259 | € 1,274 |
Vast (1 jaar) | € 0,247 | € 1,220 |
Vast (3 jaar) | € 0,238 | € 1,289 |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Nu eenmalig tot € 345,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. De hoogte van de korting is afhankelijk van je verbruik en postcode (vul hier in).
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Budget Energie een vergoeding van € 0,020 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Budget Energie terugleverkosten.
Over Budget Energie
Budget Energie is een middelgrote Nederlandse energieleverancier en onderdeel van Nuts Groep BV. Het energiebedrijf werd in 2011 opgericht en wil zich profileren als goedkope online aanbieder op de particuliere energiemarkt.
Gratis groene stroom
Budget Energie biedt een unieke kans om te genieten van gratis groene stroom tijdens de lente en zomermaanden. Van april tot en met augustus, kunnen klanten elk weekend tussen 12.00 en 17.00 uur profiteren van deze groene stroom zonder extra kosten, mits zij een 1-jarig contract aangaan.
Check hier de goedkoopste Budget Energie deal.
Salderen per maand
Al 8 jaar bij Budget Energie als klant,zeer tevreden met alles wat zij bieden.met Budget thuis kun je alles volgen en mee denken hoe het energie verbruik is,en kun je zelf het verbruik en de kosten volgen en kom je nooit voor verrassingen te staan.
De naam ‘Budget Energie’ is zeer misleidend! “Budget” Energie heeft inmiddels de hoogste tarieven van Nederland en klanten met een variabel contract worden per 1 oktober getrakteerd met bijna het dubbele tarief ten opzichte van bijvoorbeeld Essent en Vattenfall. En als klap op de vuurpijl heeft BE besloten de saldering maandelijks te doen. Ze weten dat overstappen, vanwege de torenhoge modelcontracten, geen optie is en dat klanten klem zitten. De crisis wordt gebruikt om, door de mazen in de wet, de klant zowel links als rechts te pakken. Ik dacht dat dit soort praktijken niet voorkwamen in Nederland… schaamteloos!
In reactie op de saldering geeft BE aan -> “Het teruglevertarief is bij andere leveranciers inmiddels vaak een stuk lager: dit compenseert in onze ogen het maandelijkse salderen”. Hoe dom denkt BE dat klanten zijn? Hetgeen teruggeleverd in bijvoorbeeld juli wordt bij andere maatschappijen weggestreept tegen het veel hogere tarief in december. Dan kan het teruglevertarief bij deze maatschappijen inderdaad lager zijn, maar voor de meeste klanten is dit toch niet van toepassing omdat dit op de jaarrekening keurig wordt weggestreept. En ze gaven de opmerking “Momenteel staat nergens in de wet dat er niet maandelijks gesaldeerd mag worden”. Nee de wetgever had er even niet bij stilgestaan dat er in Nederland bedrijven waren die deze streek zouden uithalen bij klanten! Schaamteloos om dit te vermelden.
@Jeroen
Bedankt voor je reactie. Ik zat bij nle wat nu budget geworden. Bedankt voor de tip. Ik wist niet dat ze per maand salderen. Nu na de zomer is het dus een mooi moment om over te stappen.
@Jeroen
Zelfde ervaring hier. De intentie van de wet is duidelijk betreffende salderen zonnepanelen. Dit dient jaarlijks te gebeuren. Budget Energie misbruikt de maas in de wet om zichzelf nu te verrijken ten koste van de klant.
Ik ben weg bij Budget Energie
@Johan
Ja vanavond in Radar aandacht aan besteed.
Belachelijk dat ze xich verstoppen, blijkt niet uit hun handelen, daarin zijn ze MEESTER.
@Jeroen
Ik ben bij NLE die overstapt naar Budget.
Hoor heel veel negatieve verhalen en ook van kennissen dat het een drama is.
Ook zijn ze de enigste die niet meer gaan salderen, belachelijk.
Kom op ACM treedt op tegen dit soort profiteurs.
@Jeroen,
Budget Energie is nog steeds bezig de mensen te misleiden. Maandelijks salderen is niet gelukt, nu moeten mensen die zonnepanelen hebben terugleverkosten gaan betalen. Zogenaamd om mensen zonder zonnepanelen te compenseren. De werkelijke reden is de bonus van Caroline Princen zo hoog mogelijk te krijgen. Heb een email ontvangen dat ik 30 euro per maand moet gaan betalen voor terugleverkosten. Een dag later in de app een verlengaanbod, en jawel hoor in het rekenvoorbeeld vergeten ze de terugleverkosten mee te nemen. Ze reken 12 x 0 euro om een laag maandtarief voor te spiegelen. Natuurlijk ergens een regeltje neergezet dat de werkelijke terugleverkosten op de eindafrekening worden verrekend. Pure misleiding, zodra ik de dure wintermaanden heb gecompenseerd met mijn zonnepanelen, stap ik over. Weg bij deze geldwolven die over de rug van de klanten zo veel mogelijk geld willen binnenhatken.
Vorig jaar Kwam ik bij de mediamarkt en werd aangesproken door een verkoopmedewerker van budget energie, normaal gesproken wimpel ik dat af maar omdat ik over wilde stappen naar een ander was het een mooi aanbod .
Kreeg een aanbod van gas en Electra berekend op ons verbruik van 53 euro Electra en gas weet ik even niet uit mijn hoofd meer .
dat samen met een welkomst bonus van 175 euro .
contact hadden we rond gemaakt en ik had een nieuwe leverancier .
3 dagen na akkoord van contract kregen we een nieuwe woning aangeboden dit omdat we antikraak huurde en nu naar een vaste woning gingen .
ik bellen om het contract over te zetten naar het nieuwe adres . dit was nog al een ramp , die bonus moest dus al terug betaald worden omdat ze het contract niet konden wijzigen en hebben hem geannuleerd . nieuw contract aangemaakt en nu kregen we weer die bonus maar nu werd dat dus verrekend met de eind afrekening , dus we hadden al 175 euro voor niks betaald .toen konden ze dus niet leveren vanaf het moment dat we er in gingen dus moest er WEER en nieuw contract .en dan nog niet gesproken over de valse beloftes . Eindelijk gingen ze leveren . nu 11 maanden later nu we met die corona zitten ben ik zonder werk gekomen en komen de betalingen iets later bij ze binnen , en daar begint de ellende pas . je krijgt al 2 dagen na te late betaling een herinnering 1.5 week erna krijg je een verhoging van bijna 40 euro die je binnen 5 dagen moet betalen , lukt je dat niet word je energie levering stop gezet en kan je het uitzoeken .
BELLEN heeft geen nut , ze hanteren eigen regels . ik had aangegeven dat het later binnen zou zijn en er zouden notities van gemaakt zijn dat ze daar van op de hoogte zouden zijn . NIET DUS
ik weet ook , iedereen moet betalen maar afsluiten om 94 euro omdat je 3 weken later ben met betalen is onbeschoft . nu word mijn contract dus beëindigd op 25 december , fijne feestdagen.
Mijn broertje zit er ook bij en die heeft een lage maandpremie dit omdat het een energie zuinige 1 persoons studio van 28m2 is , hij heeft er dus ook gezeik mee , hij heeft nu 2 jaar een contract bij deze oplichters maar is meer dan een jaar niet thuis geweest omdat hij mishandeld is geweest met letsel heeft meer dan een jaar revalidatie nodig en is dus voor een jaar thuis bij mijn ouders gaan wonen , over dat jaar heeft hij iedere maand bij moeten betalen , Vraag me af hoe dat kan als alles, ALLES uit was. alle stekkers waren er uit tot zelfs de boiler ?
Deze organisatie doet zomaar wat en raad niemand maar dan ook niemand dit aan , stukken gaan na de jaarwisseling nog naar de advocaat .Budget energie moet gestopt worden . steeds meer mensen raken gedupeerd door hun .
ik ben telefonisch benaderd door budget energie vond het een leuke aanbod. ze hadden me een offerte opgestuurd. en heb het zelf met eigen wil bevestigd. na de overstap kreeg ik alleen maar telefoontjes van tussenbedrijven en call centers. rotzooi allemaal!! ik was tevreden vaste tarieven heel voordelig. Na me jaarafrekning moest ik meer dan 1300 euro bij betalen!!! ik heb ze opgebeld, kon ze 3 dagen lang niet aan de lijn krijgen heb ik ze een email verstuurd van de afrekenig hoe dat kan, ik kreeg een email dat ik meer heb verbruikt dan normaal. wat een onzin dat kan toch niet. heb nooit een probleem gehad met overstappen en eerste keer dat zo iets overkomt. wat een rotzooi de leverancier. raad het niet aan.
Toen ik een contract had van 1 jaar had ik na het opmaken van de jaarrekening binnen een week het te veel betaalde bedrag terug.
Deze prima service deed me besluiten om een 3 jarigcontract te nemen, wat een teleurstelling is het dan dat je 1 jaar later heel lang moet wachten op het teveel betaalde bedrag . De klantenservice is zeer klant onvriendelijk terwijl ze verleden jaar nog schreven dat ze alles doen voor een tevreden klant.
Nou niet dus.
Offerte voor verlenging contract gekregen. Vervolgens contract gesloten. Daarna is het contract eenzijdig door BE geannuleerd. Reden: ze hadden een foutje gemaakt door mij een offerte te geven die alleen geldt voor nieuwe klanten. Fijn als je net een andere deal bent misgelopen en ook heel goede klantenbinding. NIET DUS!
ik heb alleen maar positive ervaringen met budget energie en de prijs is ook in orde
Zeer goede service en indruk altyd vriendelijk en correct..
De prijs per M3 & KwH is op moment van afsluiten de beste. Ik heb 1x contact gehad met de klantenservice en werd deskundig en professioneel te woord gestaan én geholpen. Ook gaf Budget energie een goede premie op mijn jaarcontract. Dit waren voor mij redenen over te stappen naar Budget Energie.
Met Vriendelijke Groet,
Ed vd Wildenberg
Goeie overstapbegeleiding. Overzichtelijke jaarafrekening. Makkelijk online inzicht in je verbruik.
Prima bedrijf, makkelijk bereikbaar, goede service en goedkoop. Prima aanbieding verlenging en dus gebleven bij Budget Energie.
Inmiddels aanbevolen bij familie en ook zij zijn nu bij Budget Energie.
heb niets met een energiemaatschappij
beoordeel deze alleen op prijs de goedkoopste is winnaar
Prijs en kwaliteit is goed.
Wij zijn overgestapt naar Budget Energie, en alles is keurig netjes afgehandeld.
Een lage prijs kwa energie en nog geen problemen met deze leverancier gehad
Leverancier met sterke prijzen en goede klantenservice. Geen lange wachttijden en tegens snelle afrekening van de jaarnota.
Een jaar klant geweest, geen enkel probleem, zojuist per 1 maart netjes afgewikkeld.
Ik ben zeer tevreden over de communicatie en levering
@H.v.d.Meerakker Tevreden over de levering. Communicatie is bar slecht!
goede service, fijne klantenservice en goede prijs voor gas en elektriciteit
ben nog niet zo lang klant van hun maar ben zeer tevreden
Voor de tweede keer op rij is Budget energie goedkoper gebleken. Ik moet er wel bij zeggen dat beide keren ik als vergelijk gebruikt heb: Sloop de crisis. Ik betaal echter nu minder dan de eerste keer dat ik voor budgetenergie koos en dat bevalt met wel. Contact met de klantenservice heb ik nog nooit gehad omdat daar geen reden toe was. Dat vind ik op zich al een goed teken.
Ik ben bij Budget Energie terecht gekomen, via de collectieve inkoop energie van Vereniging Eigen Huis.
Als eerst denk je, is het wel goed om over te stappen naar een (voor mij) onbekende energiemaatschappij. Je gaat googlen naar ervaringen, want je wilt niet zonder gas en elektra komen te zitten. Uiteindelijk de stap durven nemen en we zijn stukken goedkoper uit dan bij de nuon!
Budget Energie geeft voor mij de beste kwaliteit en prijsverhouding.Ik heb vorig jaar een 1- jarig contract afgesloten en dit heb ik inmiddels nu voor 3 jaar verlengd.Dit omdat ik zeer tevreden was over de prijs en ook de
klantvriendelijkheid sprak mij aan.
prijs zou iets lager kunnen, maar verder geen klachten. klantenservice is tot dusver niet nodig geweest.