Waar ben je naar op zoek?

Budget Energie

Budget Energie tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Budget Energie.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,274
€ 1,226
Vast (1 jaar)
€ 0,271
€ 1,247
Vast (2 jaar)
€ 0,280
€ 1,286
Vast (3 jaar)
€ 0,286
€ 1,277

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: Tot € 250 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Budget Energie een vergoeding van € 0,045 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Budget Energie terugleverkosten.

Plus- en minpunten

  • 100% groene stroom
  • Ook dynamisch contract
  • Al 1 miljoen klanten
  • Gratis stroom in lente en zomer
  • Terugleverkosten zonnepanelen

Over Budget Energie

Budget Energie is een middelgrote Nederlandse energieleverancier en onderdeel van Nuts Groep BV. Het energiebedrijf werd in 2011 opgericht en wil zich profileren als goedkope online aanbieder op de particuliere energiemarkt.

Gratis groene stroom

Budget Energie biedt een unieke kans om te genieten van gratis groene stroom tijdens de lente en zomermaanden. Van april tot en met augustus, kunnen klanten elk weekend tussen 12.00 en 17.00 uur profiteren van deze groene stroom zonder extra kosten, mits zij een 1-jarig contract aangaan.

Check hier de goedkoopste Budget Energie deal.

Kan het goedkoper?

570 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Budget Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • MMattie – 11 juni 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vrijwel alleen maar fijne ervaringen gehad als langdurige klant.

    Reageren
  • WWubbo Loning – 16 mei 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Kijk je jaarafrekening goed na.

    Ik heb een vast contract gehad de afgelopen 3 jaar, maar na de eerste afrekening zijn ze de teruglevering anders (in mijn nadeel) gaan berekenen.
    Eerst werd de teruggeleverde stroom netjes tegen normaal en daltarief berekend.
    Nu gooien ze alles op een hoop en passen ze een willekeurig tarief toe (niet het tarief van mijn contract).
    Ik heb bijna 3 kwartier met ze aan de lijn gezeten, maar ze doen alsof ze mij niet snappen.
    Ik ben er van overtuigd dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt

    Reageren
    • JJan – 24 mei 2024

      @Wubbo Loning,
      Ik heb precies hetzelfde. Heb 1,5 uur met een medewerker gechat. Aan het einde werd niet meer gereageerd. Erg bijzonder.
      Maar bij mij zijn de bedragen onder ‘kosten’ in de App naar beneden bijgesteld. Dit zonder opgaaf van reden.

      Reageren
  • LLeo – 28 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uitermate vriendelijke en behulpzame klantenservice. Jammer dat ze voor zonnepanelen terugleverkosten gaan invoeren. Daardoor voor mij met ruim 3.500 teruglevering niet meer rendabel. Hoorde wel van mensen dat bij beperkte teruglevering (rond de 1000) Budget nog wel interessant kan zijn vanwege de bonus die je ook krijgt icm panelen.

    Reageren
  • JJEWW – 06 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijs gaat wel maar wat een onvriendelijke, norse, onbeschofte klantenservice. Wij hebben al ruim een half jaar geen gas meer maar we betalen nog steeds ruim 150 euro per maand. Ze houden vol dat dit netwerkkaarten zijn…..De ellende duurt en duurt en niemand is behulpzaam.

    Reageren
  • JJohanG – 17 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben in 2016 bij Budget Energie terecht gekomen via een veiling van VEH. Sindsdien altijd een concurrerend voorstel gehad om te verlengen (lagere prijs dan de veilingen waar ik aan deelnam). Dat is nu wel even anders, €20 a €30 per maand boete voor terug leveren! Daarmee behoren ze ineens tot de duurdere aanbieders. Ik heb inmiddels mijn overstap geregeld en neem na 7 jaar afscheid van BE.

    Reageren
    • GGerwin – 04 mei 2024

      @JohanG
      Wij hebben eenzelfde situatie. Naar welke leverancier bent u nu overgestapt?

      Reageren
  • NNinharra – 04 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Fijne leverancier! Wel een beetje raar dat ik mijn meterstanden alsnog zelf moet doorgeven terwijl ik een slimme meter heb ? Maar goed.
    Klantenservice is ook goed! Na dat er ergens iets mis is gegaan was het een tijd behoorlijk heen en weer en meermaals opnieuw sturen, maar de hulp was fijn!

    Reageren
    • Mmac janssen – 16 februari 2024

      @Ninharra

      probeer op allerlei manieren contact te krijgen met budgetenergie maar lukt niet.
      Ik ben het niet eens met de jaarafrekening 2023-2024.
      Er is een foutieve berekening gemaakt.
      Budgetenergie heeft alles dichtgetimmerd zodat contact onmogelijk is.
      Wie heeft kennis omdat te veranderen

      Reageren
      • IIngrid wagtmans – 18 april 2024

        Bij ons was de afrekening ook veel te hoog!! Verleden jaar kreeg ik 1100 terug !Dit jaar 2550euro bijbetalen!!!!zonder zonnepanelen.,heb geen andere apparaten of verwarming hoger gezet.Maar je hebt geen poot om op te staan! Als hun zeggen dat het klopt….Ben nu naar Anwb energie gegaan is dynamisch…..

        Reageren
  • SSha – 03 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze zijn klantvriendelijk,goede service,aardig.

    Reageren
  • NNick – 30 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Budget Energie heeft leuke energietarieven, klantenservice is telefonisch moeilijk bereikbaar, de shat snapt je vraag niet en de App is duidelijk

    Reageren
  • HHeinen – 26 januari 2024

    Prijs

    Service

    Goed geregeld

    Reageren
  • HHeinen – 26 januari 2024

    Prijs

    Service

    Geen klachten

    Reageren
  • PP.m.van Bree – 26 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alle contacten lopen op rolletjes.
    Duidelijke webpagina.
    Vlugge reacties bij wijzigingen en vragen.
    Leerzame adviezen.

    Reageren
  • MMiek van beurden – 25 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uitstekend

    Reageren
  • FFred Peree – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot nu toe ben ik erg tevreden doordat men mij geen lastige vragen stelt en doet wat het moet doen makkelijker hoeven ze het niet te maken. Groet Fred

    Reageren
  • EElma – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nou het zijn behulp zame mensen wanneer je hun opbelt je word optimaal van je vragen aan hun geholpen zeer menselijk in dwze moeilijke tijden

    Reageren
  • MMahmoud Alhassan – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    “Bedrijf Budget is op de een of andere manier betaalbaar voor mobiele diensten, maar vorig jaar heb ik veel betaald voor hun energiediensten. Ik heb meerdere contracten met hen en ze hebben een vriendelijke klantenservice en een mooie app.”

    Reageren
  • CC.Huijbregsen – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijkheid, strak en makkelijk om meterstanden door te geven. Grote letters ,geen overtollige tekst zeer simpel. Goede prijs. Geen gepush en gedram om nog andere dingen af te nemen. Feedback van doorgegeven meterstanden.

    Reageren
  • GG. ter Halle – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Budget Energie wat prijs betreft aan de redelijke kant. Verder is Budget Energie goed bereikbaar voor vragen en heeft een duidelijke digitale site voor inzicht in verbruik en kosten.

    Reageren
  • Wwillem klap – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij hebben goede ervaringen met deze leverancier. Snelle reactie en wat nog mooie is een prima prijs. Met een electrisch auto is dat een feest bij het laden

    Reageren
  • SSodnom Burmaa – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed

    Reageren
  • AA. Gelhard – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds ruim zes jaar bij Budgetenergie. Goede ervaringen. Inmiddels verhuizing plaatsgevonden en dit is prima opgepakt en verwerkt door Budgetenergie. Wijzigingen in maandelijkse termijnen worden ook goed doorgevoerd. Verder veel en goede voorlichting regelmatig.

    Reageren
  • WWilco – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als klant van Budget Energie wilde ik mijn ervaring delen, en over het algemeen ben ik tevreden met hun diensten. Het aanmeldproces was eenvoudig en de tarieven waren redelijk in vergelijking met andere aanbieders.

    Wat me aanspreekt, is de duidelijkheid in communicatie. Ik heb geen verrassingen gehad met betrekking tot mijn facturen, en de online interface maakt het gemakkelijk om mijn verbruik en betalingen bij te houden.

    De klantenservice heeft me geholpen bij een paar vragen, en hoewel ik soms wat langer moest wachten dan ik zou willen, waren ze over het algemeen vriendelijk en behulpzaam.

    Het feit dat Budget Energie zich inzet voor duurzame energie is een pluspunt voor mij. Het is goed om te weten dat ze proactief betrokken zijn bij milieuvriendelijke initiatieven.

    Wat betreft de prijs, die is redelijk en past binnen mijn budget. Hoewel ik niet euforisch ben, ben ik tevreden met mijn keuze voor Budget Energie en overweeg ik om klant te blijven vanwege de algehele positieve ervaring tot nu toe.

    Reageren
  • GGermaine – 21 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zoals al aangegeven ben ik zeer tevreden.

    Reageren
  • CCor van Os – 20 januari 2024

    Supergoede informatie, en altijd zeer vriendelijke, goede, en snelle service. Topbedrijf.

    Reageren
  • JJC Admiraal – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Korte lijnen en duidelijk heid

    Reageren
  • CCees Amels – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Redelijke prijzen bij een flexibel contract waarbij de prijzen maandelijks worden aangepast.
    Facturering correct. Men gaat nu terugleverkosten i.v.m. zonnepanelen in rekening brengen. Hier ben ik niet blij mee maar ik ben bang dat straks alle leveranciers dit gaan doen.
    Als je een probleem hebt of ergens tegen wilt protesteren: reken niet op de klantenservice: is niet te bereiken. Het enige wat je kunt doen is een brief schrijven maar dat heeft ook weinig zin want daar reageren ze niet op.
    Onder de streep toch wel een goede leverancier maar voornamelijk door de prijsstelling.

    Reageren