Plus- en minpunten
- 100% groene stroom
- Ook dynamisch contract
- Al 1,2 miljoen klanten
- Terugleverkosten zonnepanelen
Budget Energie tarieven
De actuele stroom- en gastarieven van Budget Energie.
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m3 |
---|---|---|
Dynamisch | € 0,230 | € 1,107 |
Variabel | € 0,259 | € 1,274 |
Vast (1 jaar) | € 0,247 | € 1,220 |
Vast (3 jaar) | € 0,238 | € 1,289 |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Nu eenmalig tot € 345,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. De hoogte van de korting is afhankelijk van je verbruik en postcode (vul hier in).
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Budget Energie een vergoeding van € 0,020 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Budget Energie terugleverkosten.
Over Budget Energie
Budget Energie is een middelgrote Nederlandse energieleverancier en onderdeel van Nuts Groep BV. Het energiebedrijf werd in 2011 opgericht en wil zich profileren als goedkope online aanbieder op de particuliere energiemarkt.
Gratis groene stroom
Budget Energie biedt een unieke kans om te genieten van gratis groene stroom tijdens de lente en zomermaanden. Van april tot en met augustus, kunnen klanten elk weekend tussen 12.00 en 17.00 uur profiteren van deze groene stroom zonder extra kosten, mits zij een 1-jarig contract aangaan.
Check hier de goedkoopste Budget Energie deal.
Aanmelden bij BudgetEnergie ging snel en zonder problemen. De tarieven waren op het moment van afsluiten gunstig en de beloofde korting is gewoon uitgekeerd. Via de online omgeving is alles makkelijk te regelen, al voelt de website soms wat simpel aan. Tot nu toe kloppen de maandbedragen goed met het verbruik en er zijn geen verrassingen op de jaarafrekening. Klantenservice reageert vlot, al hangt het een beetje af van wie je aan de lijn krijgt. Prima leverancier voor wie vooral op de prijs let.
Steekt ons in de schulden omdat ze weigeren ons de energie jaarnota in termijnen te laten betalen, onder het mom van ‘eerdere betalingsverplichtingen zijn niet nagekomen’ wat complete onzin is. De incasso afdeling lijkt wel een ander bedrijf te zijn waardoor de klantenservice je niet kan/mag helpen. Bij een normaal bedrijf kan je deze dingen gewoon via een app of website regelen, maar hier moet je het via de klantenservice doen die dus geen enkele macht hebben.
Zijn vaag over wat je verbruikt en of wat je betaalt wel klopt, links in emails die niet werken, facturen op de website die je niet kan inzien en termijnbedragen die willekeurig omhoog schieten.
Ga alsjeblieft niet in zee met deze mensen en kies een respectabel bedrijf die de wet wel naleeft.
De klantenservice is echt een drama hier, als je iets probeert te regelen duurt het eeuwig
Prettige en eerlijke partij. Altijd recht door zee en op tijd in hun communicatie.
Op 1 september 2024 liep mijn contact af en 4,5 maand later heb ik nog geen eindafrekening gehad.
Telefonisten spreken steeds van vertraging
Ook kan ik niets meer zien in de app.
Ik vertrouw het niet.
Wat een zooitje
We hebben jaren geen energie stand doorgegeven zeggen ze klopt niet elke maand doorgegeven.dus doen ze maar een schatting ik betaalde 446 hallo nu is het weer goed klopt idd niet nu hopen een flink bedrag terug te krijgen blijf erachter aan gaan het bellen ook wat een bende zeg pfff
Driejarig contract is begin november 2024 afgelopen. Naar mijn weten zou ik zoals drie jaar terug is afgesproken een overstapbonus krijgen , ik zat dus bij een andere leverancier, na afloop contract. Bij budget energie kunnen ze dit niet terug vinden. Dus klant zoekt het maar uit ! ! !
Gisteren kreeg ik een mail van jullie met ‘bevestiging opzegging contract’. Ik heb mijn contract bij jullie nooit opgezegd. Ik heb meteen gebeld, maar de klantenservice was toen al gesloten, de dame aan de telefoon wist mij wel te vertellen dat ze dit probleem al vaak had gehoord. Het feit dat dit vaak gebeurt, vind ik heel veelzeggend.
Vanmorgen gesproken met de klantenservice. Dat ging erg moeizaam, volgens haar ‘viel ik steeds weg’. Ik heb dit verder vandaag met geen enkel ander telefoongesprek gehad, dus dat probleem ligt niet bij mij. Mevrouw vond het ‘heel vervelend voor me’, maar kon niets voor mij doen. Ik moest van haar bij mijn nieuwe leverancier aangeven dat ik alles terug wilde draaien. Waarop ik haar probeerde uit te leggen dat ik niet wist wie mijn nieuwe leverancier was, omdat ik nooit een ander contract ben aangegaan en dus ook niet weet waar dat nu loopt. Dan moest ik dat maar gaan uitzoeken bij de Netbeheerder – alle verantwoordelijkheden werden dus bij mij gelegd.
Ik vind dit absurd. Een contract is een afspraak tussen twee partijen, jullie en ik in dit geval, dat stel je op om met elkaar een afspraak te maken waar beide partijen zich aan houden. Nu heeft een derde partij mijn contract ontbonden, zonder mijn weten en hebben jullie niet gecontroleerd of die naam ook klopte bij dat adres. Daar waren ze namelijk bij Stedin meteen achter, dat klopte dus niet. Toen ik het principe van een contract aan één van de vele mensen die ik inmiddels vandaag heb gesproken bij jullie probeerde uit te leggen, werd deze persoon geïrriteerd, want het was niet jullie fout…..
Nu, via Stedin ben ik erachter gekomen dat de ’nieuwe’ leverancier van mijn adres Energie Direct was, uiteraard kan je die niet bellen, maar alleen via Chat Bot bereiken en na veel automatische antwoorden eindelijk een persoon ‘aan de lijn’ gekregen. Deze heeft contact opgenomen met de persoon die per ongeluk het contract op mijn adres had opgezegd en de fout was snel ontdekt. Energie Direct heeft toen direct een OTA (onterechte aanmelding) aangemaakt en ik moest weer contact met jullie opnemen om het oude contract ter herstellen.
Hier gaat het weer mis. In eerste instantie krijg ik de vraag of ik een nieuw contract wil afsluiten, nee, dat wil ik niet, want de huidige tarieven zijn minder gunstig, ik wil mijn oude contract herstellen en van dit gedoe af zijn. Ik word wederom doorverbonden naar de klantenservice in Suriname, mevrouw kan mij weer slecht verstaan, “de verbinding valt steeds weg”. Ik twijfel hier inmiddels aan, want ik hoor haar goed. Ook deze mevrouw vindt het ‘heel vervelend’, maar kan niets voor me doen en gaat me doorverbinden met sales. Daar kwam ik net vandaan…. Daar, wederom (en ik geef toe inmiddels flink geïrriteerd te zijn) mijn verhaal gedaan. U raadt het al, ik moet toch echt bij de klantenservice zijn. Deze jongen leek wel als enige te begrijpen dat dit inmiddels echt niet meer alleen ‘vervelend’ is en zou een log hierover aanmaken. Doorverbonden naar de klantenservice, maar inmiddels is het 17:01, de klantenservice is gesloten en ik kan hier maandagochtend van voren af aan opnieuw mee beginnen.
Wat een ramp, wat een ongelofelijk slechte service en wat een breuk van vertrouwen dat mijn contract blijkbaar zó makkelijk door iemand van buitenaf ontbonden kan worden zonder verificatie van jullie kant en zonder ook nog eens enige vorm van oplossing van jullie kant. Ik ben hier nu sinds gisteravond mee bezig, kan hier maandagochtend opnieuw mee verder en ondertussen is er niemand van jullie die zelf contact met mij opneemt, terwijl ik al jaren klant ben. Ik ben verbijsterd en gefrustreerd en als ik heel eerlijk ben vraag ik me af of jullie dit bericht ooit zullen lezen.
Wij zijn altijd tot tevredenheid klant geweest, tot nu. We hebben ons huis verkocht en gaan nu tijdelijk het land uit. Ons contact loopt tot 19/1. De verkoop van de woning is op 15/1. Er zitten dus maar 3 dagen tussen de einddatum en de datum van opzegging. Toch moeten we een boete betalen. En dat valt toch tegen. We zijn al jaren klant. Slechte service.
Overgestapt vanaf GreenChoice. Zij hadden best wat problemen in de app qua werkzaamheid.
Wat ik nu wat mis is het verbruik per uur in de app. Per dag is zichtbaar, maar als je echt wilt weten waar de pieken per dag in je verbruik zitten, zoals bij vloerverwarming (’s nachts verlagen of juist constant houden) dan is het handiger om het per uur te kunnen uitlezen. Dat is wel jammer. Ik hoop dat die update nog komt.
Verder prima. Het licht brandt en de kachel is aan en dat lijkt me de bedoeling.
Niks meer niks minder
Betrouwbaar
naar mijn mening zijn de tarieven competitief.
Bovendien wordt eer correct, maandelijks het verbruik gemeten, berekend wat de financiële
gevolgen zijn, wordt advies gegeven hoe het energieverbruik kan worden verlaagd, wordt een vergelijking gemaakt met het verbruik in de gelijke periode van het vorige jaar en dat allemaal op een manier die makkelijk geprint kan worden op opgeslagen.
Altijd goed niks te klagen
Tot nu toe nog nooit problemen meegemaakt!!
Beste energie leverancier altijd al tevreden over geweest. Ze houden je op de hoogte of je je mnd bedrag moet/kan verhogen en hoeveel je eventueel eind vh jaar moet bijbetalen. Verder een goede aanrader!!
Alles is via de app te regelen. Budget energie geeft ook aan of je subsidie kunt aanvragen en hoe het staat met prijs plafond.
Gewoon een eerlijke leveranciet met een goede prijs en service.
Bovendien vind ik het bereikbaar zijn en de uitgebreide raportage een groot pluspunt.
Tevreden. Alles verloopt na wens en volgens de afspraken die gemaakt zijn.
informatievoorziening verbruik via mail prima, telefonisch contact moeizaam
na een vastkontrakt van 3jaar dat probleemloos verliep, nu een kontrakt voor 1jaar en een zeer voordelig alles in 1 overeen komst voor tv en internet ben zeer tevreden, en heb geen enkele reden om voor een andere provider te kiezen.
Zeer goed contract voor drie jaar. Ook het terug leveren is nu nog uitstekend geregeld. Elke maand een keurig overzicht van afgenomen en terug geleverde energie maakt het verbruik heel inzichtelijk.
Goed price, environmental vriendelijk, klanten tevredenheid
Goed service. Goed price, environmental vriendelijk, klanten tevredenheid
Frequente en heldere communicatie, maandverbruikcijfers zijn actueel en overzichtelijk beschikbaar, dit met een concurrerende prijsstelling, Prima