menu

Plus- en minpunten

  • Geen winstoogmerk
  • Live inzicht in verbruik
  • Geen opzegboete
  • Maandelijks opzegbaar
  • Relatief hoge vaste kosten
  • Hoge inkoopkosten elektriciteit
  • Slimme meter verplicht

ANWB energie tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van ANWB energie.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Dynamisch
€ 0,258
€ 1,123

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Product of veld niet gevonden.


Over ANWB energie

Naast pechhulp, verzekeringen en leaseauto’s kun je bij de ANWB nu ook terecht voor een dynamisch energiecontract.

ANWB Energie levert stroom en gas tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat de prijs van stroom kan wisselen gedurende de dag. Het gastarief staat dagelijks vast. Verder betaal je bij ANWB Energie vaste abonnementskosten voor stroom en gas (circa 7 euro per onderdeel).

Een energiecontract bij de ANWB is maandelijks opzegbaar.

Terugleververgoeding

Lever je stroom terug? Dan krijg je hiervoor een terugleververgoeding die gelijk is aan het gemiddelde kale inkooptarief.

Check hier de goedkoopste ANWB energiedeal.


Kan het goedkoper?

ANWB energie ervaringen

Review score

6,9

op basis van 401 reviews

Prijs
7,6 Star

Klantenservice
6,4 Star

Algemeen
6,8 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • E
    Evert

    Na Eneco overgestapt naar ANWB energie. Na een jaar overgestapt naar een andere Dynamische leverancier maar toch maar weer teruggestapt omdat de kostenopbouw en de specificatie van de kosten duidelijk is. Er zij dynamische leveranciers die alleen maar een app gebruiken en daarin geen duidelijke kostenopbouw geven (NextEnergy)
    Natuurlijk lift je mee op de grilligheid van de dynamische energiemarkt maar dat geeft bij de ANWB een vertrouwd gevoel

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Pieter B.

    Jaarafrekening ziet er overzichtelijk uit en de app werkt redelijk.

    Opslag op de stroomprijs bij ANWB is echter twee maal zo hoog als bij andere aanbieders van een dynamisch contract. Daar zijn ze verder niet transparant over in de informatieverstrekking.

    Was het eerst niet van plan, maar met twee elektrische auto’s voor de deur scheelt mij het zo’n € 250,- per jaar wanneer ik overstap naar een andere aanbieder.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Roy

    Slecht werkende app. Grafieken, functie’s, bedragen kloppen niet. Weet niet waar je aan toe bent.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Paul Berendes

    Ruim een jaar lid. In januari 2024 heeft ANWB de inkoopkosten voor elektriciteit verhoogd van € 0,02 naar € 0,05 en die van gas verlaagd van € 0,08 naar € 0,06. Hierdoor betaalde ik in september € 0,28 / kWh en € 1,23 / kuub gas. De prijs per kWh verschilt niet of nauwelijks van dat van een vast contract.
    Het voordeel van het dynamisch contract wordt door de hoge inkoopkosten van elektriciteit teniet gedaan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marja Koole

    Nu ruim jaar bij deze energie boer. Maar wel met flinke kiespijn. Ze roepen dat je in de app je werkelijke verbruik moet monitoren. Die gaf einde eerste jaar een teruggave van paar honderd euro aan. Mooi toch! Tot de jaarafrekening op de mat valt en je ineens paar honderd euro moet bijbetalen! Verschil van honderden euro’s dus. Als je dan belt van hoe zit dit?? Krijg je te horen er zit een bug in de app. Lekker dan. Geeft mij geen vertrouwen in de anwb energie. Nu aan het rondkijken voor een ander. Want heb mijn vertrouwen verloren.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Cato

    Medewerker gesproken omdat ik informatie wil om over te stappen. Lijkt geen tijd te hebben , kapt gesprek af heb nog vragen geen goede start voor anwb energie

    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Paul

    Super bedrijf

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Christina v Drie

    Hele duidelijke app en de prijs is aantrekkelijk.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jacques van Seters

    Ik ben heel erg tevreden, klantenservice niet nodig gehad
    alles is heel duidelijk en de app werkt heel goed en is heel overzichtelijk.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    S. Joan

    Mijn contract bij vorige provider Essent liep af op 5 aug 2024. Ik betaalde eerst €140 en dat werd in het nieuwe contract verhoogde naar €170. Via Consumentenbond kwam ik op ANWB Energie die mij een contract aanboden voor €114. Dat leek mij ook logischer aangezien ik zes grote zonnepanelen op mn dak heb.
    Ik heb een hele mooie info brochure online ontvangen met spaartips. Zoals het gebruik van je witgoed overdag en als de zon schijnt, dit is het zuinigste. ANWB is een goede en betrouwbare naam. Stabiele organisatie en alles binnen een dag geregeld!
    Vooral erg blij met de prijs!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E.inghels

    Goede uitleg van de jaargegevens

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Michael de NAtris

    De ANWB heeft zowel voor gas als stroom gunstige prijzen . De service is goed en snel . Je krijgt mails waarin gezegd wordt wanneer je het gunstigst de stroomvretende apparatuur kan gebruiken en de stroom is zelfs af en toe gratis . Via de app kun je dagelijks je verbruik zien en de kosten .Al met al een klantvriendelijk bedrijf.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    c.a. van velzen

    prima het was goed geregeld vanaf het begin goeie overstap gedaan krijg heel veel informatie wanneer je het beste energie kan gebruiken en wat het koste plaatje is mijn gebruik kan ik goed bij houden en we krijgen veel tips met hoe of wat het verschil is tussen anderen ik heb het gevoel dat ik niet het onderste uit de kan moet betalen maar dat het faire is

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Pijpers

    De ervaring is goed. De prijs is laag en ik kan ieder moment het bedrag aanpassen. Ik heb nog nooit problemen gehad. Ben nu 2 jaar lid.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L. Dirkx

    Dik tevreden met hun beleid

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Aswin van Kuppeveld

    Overgestapt van Engie naar ANWB omdat:

    Geen teruglever vergoeding voor zonnepanelen.
    Moest in een keer bij Engie zoveel meer betalen.
    De ANWB app laat per uur de stroom kosten zien ook wanneer de stroom gratis is.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anton

    Goede leverancier voor variabel contract als je zonnepanelen hebt, soms is de stroomprijs negatief en een prima app die alles inzichtelijk maakt

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Regina

    Dynamische tarieven met een heel overzichtelijke app wat je van je tot je de tarieven kunt bijhouden. Kan tevens bekijken hoeveel ik verbruikt heb van gas en elektra en wat het verbruik is over verschillende periodes. Het maandbedrag kun je door de app laten uitrekenen evenals het vermoedelijke bedrag wat je terug gaat ontvangen of bij zou moeten betalen. De tarieven zijn ook behoorlijk interessant geen opzichte van andere leveranciers. Ik heb geen spijt van mijn overstap.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wim Roerdink

    super dynamisch contract
    duidelijk wanneer goedkope energie af te nemen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A.A.v.d.Kruit

    nog nooit zo asociaal te woord gestaan door een medewerker van ANWB, en dat voor zo’n iconisch bedrijf. Schandalig.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rya

    Transparant met een overzichtelijke app en een heads up bij negatieve tarieven

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Albert

    De app van anwb totaal waardeloos en onzin.
    Er zit enorme prijsverschillen met de werkelijke tussenstanden.
    Anwb lost het probleem niet op het duurt maanden en maanden.
    Je wordt hier als klant behoorlijk benadeeld op je eindafrekening.
    Waardeloos en echt geen aanrader de anwb energie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • J
      Jeannette

      @Albert

      Helemaal eens! Ervaar hetzelfde probleem en niet oplossen!

    • E
      El Flitso

      @Albert ben het helemaal met jou eens. Ik heb daar al een paar keer telefonisch contact over gehad met ANWB na dat ik een email kreeg dat de werkelijke verbruikskosten hoger lagen dan dat de app aangeeft. Het is voor ANWB een verdienmodel geworden. Tijd voor iets anders wat wel transparant is! Immers zijn bij mij werkelijke kosten dan ook werkelijke kosten. En geen geneuzel achteraf!

  • K
    Kroon

    Waardeloze app nooit up to date altijd maar weer bellen om te resetten!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jack

    Na meer dan 8 weken nog steeds geen jaarafrekening. Het concept klinkt te mooi om waar te zijn en dat blijkt het nu ook. Het lijkt erop dat ze hun zaakjes niet op orde hebben. Gèèn aanrader.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Bassie

    4,8 cent per Kwh aan inkoopkosten!! Schandalig voor een bedrijf dat zegt zonder winstoogmerk te opereren. Bijna 2 jaar klant geweest en in het begin was het voordelig, de variabele inkoopkosten waren toen 1,4 cent per Kwh en de vaste stroomprijs hoog bij andere aanbieders maar als je nu de vaste energietarieven vergelijkt ben je per saldo weer goedkoper uit met een 1 jarig contract.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren