Waar ben je naar op zoek?

ANWB energie

Plus- en minpunten

  • Geen winstoogmerk
  • Live inzicht in verbruik
  • Geen opzegboete
  • Maandelijks opzegbaar
  • Relatief hoge vaste kosten
  • Hoge inkoopkosten elektriciteit
  • Slimme meter verplicht

Over ANWB energie

Naast pechhulp, verzekeringen en leaseauto’s kun je bij de ANWB nu ook terecht voor een dynamisch energiecontract.

ANWB Energie levert stroom en gas tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat de prijs van stroom kan wisselen gedurende de dag. Het gastarief staat dagelijks vast. Verder betaal je bij ANWB Energie vaste abonnementskosten voor stroom en gas (circa 7 euro per onderdeel).

Een energiecontract bij de ANWB is maandelijks opzegbaar.

Terugleververgoeding

Lever je stroom terug? Dan krijg je hiervoor een terugleververgoeding die gelijk is aan het gemiddelde kale inkooptarief.

Check hier de goedkoopste ANWB energiedeal.

Kan het goedkoper?

379 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van ANWB energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • RRya – 06 mei 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Transparant met een overzichtelijke app en een heads up bij negatieve tarieven

    Reageren
  • AAlbert – 27 april 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De app van anwb totaal waardeloos en onzin.
    Er zit enorme prijsverschillen met de werkelijke tussenstanden.
    Anwb lost het probleem niet op het duurt maanden en maanden.
    Je wordt hier als klant behoorlijk benadeeld op je eindafrekening.
    Waardeloos en echt geen aanrader de anwb energie.

    Reageren
    • JJeannette – 09 mei 2024

      @Albert

      Helemaal eens! Ervaar hetzelfde probleem en niet oplossen!

      Reageren
    • EEl Flitso – 30 mei 2024

      @Albert ben het helemaal met jou eens. Ik heb daar al een paar keer telefonisch contact over gehad met ANWB na dat ik een email kreeg dat de werkelijke verbruikskosten hoger lagen dan dat de app aangeeft. Het is voor ANWB een verdienmodel geworden. Tijd voor iets anders wat wel transparant is! Immers zijn bij mij werkelijke kosten dan ook werkelijke kosten. En geen geneuzel achteraf!

      Reageren
  • KKroon – 23 april 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waardeloze app nooit up to date altijd maar weer bellen om te resetten!

    Reageren
  • JJack – 17 april 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Na meer dan 8 weken nog steeds geen jaarafrekening. Het concept klinkt te mooi om waar te zijn en dat blijkt het nu ook. Het lijkt erop dat ze hun zaakjes niet op orde hebben. Gèèn aanrader.

    Reageren
  • BBassie – 21 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    4,8 cent per Kwh aan inkoopkosten!! Schandalig voor een bedrijf dat zegt zonder winstoogmerk te opereren. Bijna 2 jaar klant geweest en in het begin was het voordelig, de variabele inkoopkosten waren toen 1,4 cent per Kwh en de vaste stroomprijs hoog bij andere aanbieders maar als je nu de vaste energietarieven vergelijkt ben je per saldo weer goedkoper uit met een 1 jarig contract.

    Reageren
  • RRichard – 21 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het grootste probleem bij ANWB Energie is de app en het feit dat verbruikscijfers regelmatig achteraf veranderen in de app. Dus je kunt nooit vertrouwen op de werkelijke kosten zoals die zijn opgenomen, want dat kan allemaal wijzigen. Zelfs inschattingen voor je verbuik van de laatste 12 maanden kunnen achteraf nog wijzigen. Dat laatste heeft weinig impact en is niet ernstig, maar het feit dat achteraf inschattingen worden aangepast geeft wel aan hoe ontzettend slecht de app in elkaar zit. De Helpdesk komt niet verder dan; “ja het is vervelend dat je op geen enkele manier kunt vertrouwen op de cijfers in de app, en er is een magische app onderweg waarmee alle problemen in een keer zijn opgelost en hij komt na de zomer, maar van welk jaar weet ik niet”. ANWB weet al ruim 2 jaar van deze problemen en kiest er voor dit geen prioriteit te geven.

    Reageren
  • Jj ammer – 20 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    lijkt goedkoop maar is het niet. zodra ze weten hoe je verbruik verloopt is het altijd duur op de tijden dat je meest verbruikt. jammer, was weer te mooi om waar te zijn….

    Reageren
    • RRene – 07 april 2024

      @j ammer
      Wat een onzin kraam je uit de energieprijs is voor iedere klant hetzelfde je doet net of de anwb je volgt ende prijs voor jou persoonlijk aanpast. Dit soort opmerkingen slaan nergens op en is spam

      Reageren
  • JJohannes – 22 februari 2024

    Prijs

    Service

    De app is jammergenoeg slecht. Is lang niet altijd goed bij. Terwijl de sl8mmemeter wel is uitgelezen. Dit belemmert het handig met energie omgaan. Erg jammer.

    Reageren
  • OOverman – 21 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niks mis mee!

    Reageren
  • HHendrik – 21 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Top ervaring. Ik word altijd goed te woord gestaan.

    Reageren
  • EE.Sonneveld – 11 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik voel mij zwaar opgelicht.
    Uurtarieven kloppen niet. 24 Jan tussen 0.00 en 6.00 gratis stroom, 4 Feb tussen 4 en 8 gratis stoom.
    Respectievelijk 3 en 2 euro in rekening gebracht.
    Meterstanden zijn zeer vaag. Van 0 kWh het ene uur naar 6 kWh het volgende uur. Ik heb een brief gestuurd met vreemde grafieken. Daar krijg je geen reactie op.

    Reageren
    • LLeo – 08 april 2024

      @E.Sonneveld

      Wel even opletten ja. De prijzen op de App zijn de bruto-inkoopprijzen. Natuurlijk gaan hier nog de kosten van transport, belastingen en eigen kosten overheen.

      Reageren
    • EEvert – 30 april 2024

      @E.Sonneveld Je moet goed kijken wat de kosten zijn. 0 euro in de App wil nog niet zeggen dat het gratis is. Je krijgt altijd nog de BTW en leveringskosten doorbelast. Dat staat ook op de site vermeld

      Reageren
    • EEl Flitso – 31 mei 2024

      @E.Sonneveld ze lijken inderdaad 6 KWH wel als ondergrens te beschouwen

      Reageren
  • BB. van der Velde – 04 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zonder winstoogmerk?? Waarom dan duurder dan andere leveranciers?
    App: geeft alleen de bruto energieprijs weer. Jaar geleden al werd toegezegd dat dit zou veranderen. Nu moet je er zelf de aanvullende kosten bij optellen. Ben overgestapt naar Zonneplan. Kosten zijn daar meteen duidelijk.

    Reageren
  • RRachel – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Beroerde klantendienst, slecht werkende app, communicatie moeizaam, fouten niet of erg laat hersteld.

    Reageren
  • AAnnemarie – 21 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijk en overzichtelijk app, goede info en prijzen echt laag. Kan goed zien wanneer er goedkope stroom is. Heb je apparaten met een tijdklok dan zijn stroomtarieven per uur heerlijk! ANWB is echt een aanrader voor energie!

    Reageren
  • WWilly – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Scherpe prijzen ,en regelmatig gratis stroom

    Reageren
  • RRudie – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Scherpe prijs voor gas en elektra. Goede overzichtelijke app waar je kunt zien wanneer je je auto het voordeligst op kunt laden.

    Reageren
  • FFrans Titsing – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd vriendelijk bij problemen

    Reageren
  • KKarel Rutten – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het is een dynamis Energie leverancier. Veel informatie over de energieprijzen en goede begeleiding. Het is veel goedkoper en af en toe gratis stroom. Ideaal als je een elektrische auto en laadpaal aan huis hebt.

    Reageren
  • JJeanne Moon van der Biezen – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bewuste keuze om de goedkope uren te benutten!!

    Reageren
  • RRegina Visseren – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vind het erg prettig een dynamisch tarief te hebben. De app is overzichtelijk en het maandbedrag was bij aanvang stukken lager dan bij Vattenfall waar ik hiervoor klant was.
    Wat wel fijn zou zijn is dat er nog wat meer duidelijkheid komt over de opbouw van de tarieven en hoe ik nu weet wat een m3 gas of kWh energie kost inclusief alle kosten.

    Reageren
  • AAd – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima leverancier; houdt mij maandelijks op de hoogte van de prijsontwikkelingen

    Reageren
  • MMevr.Lugten – 19 januari 2024

    Engie : Dik tevreden. Bij vragen goed g:eholpen.Geven goede voorlichting.Gewoon goed

    Reageren
  • GGert Bakker – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Met onzekerheid van een nieuw contract met dynamische uur prijzen gestart bij ANWB Energie. Het oude contract elders was destijds variabel en vast contract niet mogelijk. De vertrouwde naam van ANWB en de gunstige reviews gaven aanleiding om ondanks door de crisis oplopende prijzen te kiezen voor ANWB Energie. Nu na bijna 2 jaar ANWB Energie geen spijt van de beslissing. De goede keuze wordt bevestigt en versterkt vanwege het feit dat ANWB Energie als marktleider is geplaatst binnen de leveranciers van dynamische tarieven. En het aantal dat een dynamisch contract aanbiedt alleen maar groter wordt.

    Reageren
  • Jjohn erens – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij de leverancier hebben ze korte lijnen. geven prima en snel informatie. ik heb goede ervaringen met ANWB energie omdat ook de overstap snel en accuraat geregeld was.

    Reageren
  • JJan Kes – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed overzicht met gebruik van gas en elektriciteit wij zijn in december van Eneco over gestapt naar ANWB energie Dynamisch als de stroom goedkoop is onder de nul cent inkoop
    gebruiken wie elektrische kachels IPV CV dit bespaart een hoop kosten
    let wel op als het min nul cent is moet je wel energiebelasting betalen .
    Dit geld natuurlijk ook voor gas gebruik.
    Blijf altijd alert bij welke energie leveranciers u een contract neemt en hou het tarief bij.
    Tip koop een energie gebruik set en U kunt dan precies zien wat u verbruikt ! en hoeveel geld U heeft gebruikt.
    Nog even een ding laat onze regering de energiebelasting opheffen de Nederlandse burger heeft het al moeilijk genoeg om het hooft boven water te houden .
    En zo de koopkracht te verhogen .Nog een laatste zin ieder beleeft zijn energieleverancier op zijn beleving en gebruik neem een half uur de tijd om voor U zelf te bepalen betaal ik niet te veel. kijk ook als U zonnepanelen heeft of u niet een accu opslag kunt kopen .
    want ik ben bang dat zij met een hart voor het milieu de zonnepaneel bezitters bedonderd worden door wie laat ik in het midden maar ik hoop dat zij bespaard worden van vrucht gebruik belasting succes met u keuze

    Reageren