Waar ben je naar op zoek?

ANWB energie

Totaalscore

Energieprijs


8,0

Klantenservice


6,5

Algemeen


6,8

Plus- en minpunten

  • Betalen tegen inkoopprijs
  • Slimme meter verplicht voor dynamisch tarief
  • Geen leverancier maar tussenpersoon voor EnergyZero

Over ANWB energie

Naast pechhulp, verzekeringen en leaseauto’s kun je bij de ANWB nu ook terecht voor een energiecontract.

ANWB is zelf geen energieleverancier, maar wederverkoper van energiemaatschappij EnergyZero.

Net als bij NextEnergy levert ANWB je energie tegen inkoopprijs. Dat betekent dat de prijs van stroom en gas kan wisselen gedurende de dag. Verder betaal je aansluitkosten voor stroom en gas (6 euro per onderdeel).

Lever je stroom terug? Dan krijg je hiervoor een terugleververgoeding die gelijk is aan het gemiddelde kale inkooptarief.

Een energiecontract bij de ANWB is maandelijks opzegbaar.

Kan het goedkoper?

76 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van ANWB energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • GGeert – 10 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het zou handig zijn dat bij de uur en dag tarieven van elektra en gas bij het vakje wat openklapt als je op een blauwe staaf gaat staan niet alleen de inkoopsprijs zou staan maar ook de werkelijke prijs incl. Belastingen en heffingen.

    Ik heb de HomeWizard Energy app en daar kun je de prijzen evt dagelijks in wijzigen, maar het blijft nu een beetje gokken.
    Voor elektra zou je dan de gemiddelde dagprijs kunnen nemen.

    Bij Engie staan de bedragen gewoon incl. In de app.

    Reageren
  • JJohn T – 08 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jammer dat de app een paar dagen achterloopt op je verbruik

    Reageren
  • TTop – 04 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een uitstekende leverancier zonder valkuilen en kleine lettertjes.

    De app geeft handen en voeten om thuis een redelijke mate van energiemanagement toe te passen. Prima !

    Echter de verbruiksgegevens zouden wat veel sneller in de app kunnen worden verwerkt. Bij derden zijn deze gegevens van dezelfde netwerkbeheerder al eerder bekend en in de app door de energieleverancier verwerkt.

    Reageren
  • TToon – 03 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 8 juni klant.
    Eerste keer een vraag aan ANWB Energie. Standen verbruik stroom en gas en teruglevering ná 28 oktober niets meer te zien in de app. Wie weet Iers meer.
    Anwb mail werkt binnen 10 dagen.

    Reageren
    • PPeter – 03 november 2022

      @Toon

      Ook ik heb in de app na 28 oktober geen update qua verbruik meer gezien

      Reageren
  • TThijs – 31 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik zie hier hele vreemde reviews. De prijzen bij ANWB zijn veel lager dan bij andere aanbieders. Van 1 oktober tot 28 oktober heb ik voor 19m3 gas en 102kwh een bedrag van €37,20 moeten betalen. Dit is inclusief alle toeslagen en belastingen.

    Reageren
    • JJohan – 31 oktober 2022

      @Thijs

      Vertel was is vreemd …

      Reageren
      • HH. Lubbers – 26 november 2022

        @Johan
        Jou reactie….

        Reageren
  • GGerard – 26 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Leveringskosten gas € 71,65
    Variabele kosten
    Dagprijs LEBA per m³ 21 m3 × € 1,94316 = € 40,81
    Inkoopkosten per m³ 21 m3 × € 0,05230 = € 1,10
    Energiebelasting per m³ 21 m3 × € 0,39591 = € 8,32
    ODE per m³ 21 m3 × € 0,09429 = € 1,98
    Subtotaal € 52,21
    Vaste kosten
    Netbeheerkosten gas € 14,04
    Vaste leveringskosten € 5,40
    Subtotaal € 19,44
    Uit de laatste ANWB Energie maandberekening! Letterlijk gekopieerd.
    Toch wordt op deze site beweerd dat de regiotoeslag € 1,75 is. Geeft toch correcte info!

    Reageren
    • JJohan – 26 oktober 2022

      @Gerard

      Bij mij staat alles hetzelfde alleen de gasprijs is verschillend.
      Vanaf 01-10-2022 zijn wij klant.

      25m3 × €2,23620

      Reageren
      • GGerard – 26 oktober 2022

        @Johan

        De LEBA dagprijs op het maandoverzicht voor november is m.i. een ruime schatting gebaseerd op het geschatte jaarverbruik. Extra uitleg van ANWB Energie zou welkom zijn. Hoe komen ze aan die prijs? Want: Gas vandaag 26 oktober 2022 inkoop €0,40 incl BTW. Al een tijd is de gasprijs heel laag. Gisteren €0,32 incl. BTW. Met heffing en ODE komt er ongeveer €0,50 bij. (Iemand beweert hier op deze site dat er per m3 gas nog € 1,71 aan regiotoeslag bij komt. Onzin. Kijk maar op de maandfactuur, daar staat niets over regiotoeslag en als dat al iets kost is het nog niet € 0,01 per m3) Op mijn overzicht staat dat ik 21 m3 ga verbruiken! Ik heb deze maand 3 m3 verbruikt, geen 21 m3. Zal in november ook niet zoveel zijn. Wij doen bijna alles elektrisch. Enkele dingen zijn mij nog niet duidelijk. Met de nieuwe jaarrekening komt er meer duidelijkheid.

        Reageren
        • RRené – 26 oktober 2022

          @Gerard

          Voor de juiste opbouw van de gasprijs (dynamische contract) moet je maar eens kijken op de website van easyenergie.nl
          Zij zijn de enige die volledig zijn in hun informatie over de totaalprijsberekening voor de consument.

          Reageren
          • KKees Steketee – 01 november 2022

            @René
            Vandaag kreek ik van easyenergy de mededeling van een projsbethoging van de variable leveringskosten
            ommuniceren.

            De nieuwe opslag van je variabele leveringskosten wordt, per 1 december, 1,962 cent per kWh voor een stroom-aansluiting en 9,81 cent per m3 voor een gas-aansluiting. Je vaste leveringskosten blijven 4,50 euro per aansluiting.

            Dit is naar mijn mening een vervijfvoudiging

            Reageren
        • JJohan – 26 oktober 2022

          @Gerard

          Ik denk dat jouw geschatte gasverbruik over een heel jaar 12 x 21 euro is. € 252,00

          Klopt dit ?

          Mijn gasprijs staat op de factuur die ik vandaag kreeg.

          Reageren
          • GGerard – 26 oktober 2022

            @Johan

            Klopt niet! Is nog lager. Wij betalen per maand € 15,00. Gas én stroom. We hebben veel zonnepanelen op ons platte dak en doen vrijwel alles elektrisch! Soms een heel klein beetje gas.
            Info hier op energievergelijk.nl is onbetrouwbaar en wordt niet gecorrigeerd. Een onbetrouwbare en misleidende website.
            Een zekere René beweert bijv. dat je regiotoeslag moet betalen van € 1,73. Complete onzin. En energievergelijk laat het gewoon staan.
            Op een maandfactuur van ANWB Energie enkele maanden geleden stond dit:

            Letterlijk gekopieerd:
            Variabele kosten
            Dagprijs LEBA per m³ 42 m3 × € 1,18649 = € 49,83
            Inkoopkosten per m³ 42 m3 × € 0,02316 = € 0,97
            Regiotoeslag per m³ 42 m3 × € 0,02366 = € 0,99
            Energiebelasting per m³ 42 m3 × € 0,43950 = € 18,46
            ODE per m³ 42 m3 × € 0,10467 = € 4,39
            Subtotaal € 74,64

            Dus toen: Regiotoeslag € 0,02366/m3. Niets van € 1,73 per m3. Leugens. Mensen die eerlijke info zoeken worden daarmee misleid. En de laatste maanden stond op de maandfactuur helemaal niets meer over regiotoeslag. En als er iets had gestaan, is het vrijwel niets. En René verwijst naar een website die NIET BESTAAT! Vanmiddag gecheckt.
            Dus: geen reacties meer van mij hier op energievergelijk. Dit is gewoon allemaal rotzooi.

            Reageren
          • JJohan – 27 oktober 2022

            @Gerard

            Gerard…

            Ik keek ook vreemd dat onze gasprijs € 2,23620 is.

            En er staat 25 m3 voor geschreven.

            Dit is NIET het aantal geschatte m3 gas voor de maand november.

            Wij zijn zoals ik al schreef per 01-10-2022 klant.

            Ik ben er achter gekomen hoe ze aan 25 m3 gas komen.

            Ik heb als jaarverbruik bij aanvang van het dynamische contract aangegeven dat wij 300 m3 gas op jaarbasis gaan verbruiken.
            Dat is dus 12 maanden x 25 m3 = 300 m3 gas.

            Blijft de vraag staan hoe men aan € 2,23620 komt.
            Dat is veel te hoog maar goed dit laat ik verder buiten beschouwing.

            Het stroom deel:

            Als jaarverbruik door ons doorgegeven bij aanvang contract:
            Afname : 2600 KwH
            Teruglevering : 3500 KwH

            Verschil van 900 KwH teveel terug geleverd op jaarbasis ten opzichte van afname.

            Op mijn eerste maand factuur staat – 75 KwH en daarna alle bedragen.

            Als je nu 12 x 75 berekend is dit 900 KwH

            Precies wat het geschatte doorgegeven jaarverbruik is.

            Kijk jij maar eens op je eerste factuur die je ontving bij aanvang contract.

            Dan je doorgegeven verbruik aan ANWB op jaarbasis bekijken bij aanvang contract.

            Vermenigvuldig het aantal vermelde m3 gas x 12

            Bij stroom idem dito.
            Aantal KwH x 12
            Ook al staat er een MIN voor zoals wij dat hebben.

            Ook wij betalen € 15,00 per maand als voorschot.

            Naar gelang kan je dit omhoog of omlaag zetten.

            Eind 2021 een hybride warmtepomp aangeschaft en extra zonnepanelen.

            De geschatte 300 m3 gas is nog veel te hoog maar dat heb ik met opzet zo gedaan om wellicht de foutieve schatting voor het komende jaar vanaf aanvang contract te compenseren met het stroomverbruik.
            Dit jaar hebben we extreem goed weer gehad wat de opwekking van stroom betreft.

            Ik ben benieuwd hoe jou eerste factuur eruit ziet.
            Aantal m3 en aantal KwH
            Dit moet iedere maand hetzelfde aantal zijn.

            Ik heb nu twee facturen ontvangen en op beiden staat :
            -75 KwH
            En
            25 m3

            Reageren
          • GGerard – 27 oktober 2022

            @Johan
            Johan, het klopt helemaal wat je zegt! Zo komt de maandfactuur tot stand. Mijn geschatte verbruik gas en stroom (en daarmee de maandfacturen) heb ik de afgelopen maanden laten fluctueren. De schatting van € 15,00 is te hoog maar lager kan niet. Reden is leuk: we gaan in januari 3 maanden naar een tropisch land! (Energietoerisme, prijzen voor ons zijn dan ongeveer € 0,00). Huis alleen vorstvrij houden. De echte prijzen zien we wel op de jaarafrekening. Wij gebruiken energie uitsluitend in de goedkoopste uren!

            Reageren
          • JJohan – 27 oktober 2022

            @Gerard

            Zijn we daar ook weer uit.
            Je betaald sowieso € 12,00 per maand.
            Per product betaal je € 6,00

            Iedere energieleverancier doet dit al worden er verschillende prijzen gehanteerd.

            Reageren
  • TTrudie – 26 oktober 2022

    De uurtarieven van stroom voor 26 oktober worden op de app niet weergegeven. De eerste keer dat ik dit meemaak.
    Jammer dat ik nu niet kan profiteren van de laagste standen.

    Reageren
  • Kkees Pronk – 25 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    per 1 oktober overgestapt.
    Super scherp tarief. App zeee overzichtelijk. Begrijp negatieve reviews niet.

    Reageren
    • RRené – 26 oktober 2022

      @kees Pronk

      Vergeet niet dat bovenop deze tarieven de overheidsheffingen nog komen voor gas én de regiotoeslag van € 1,71 per m3 gas

      Reageren
      • Kkees pronk – 26 oktober 2022

        @René

        daar had ik al rekening mee gehouden. volgens mij noemde ik ook geen prijs

        Reageren
        • RRené – 26 oktober 2022

          @kees pronk

          Mooi, velen doen dat niet.
          Ik heb contact gehad met ANWB ENERGIE. Zij bevestigen dat ze niet volledig zijn en zullen ditmeenemen in hun informatie op de website. De gasprijs bij hun schommelt incl alle heffingen momenteel rond € 2,23. Dat is in deze markt de laagste prijs en enkele tientallen eurocenten onder de huidige prijs van Vattenfall. Je loopt wel een groter risico op prijsstijgingen wanneer de winter haar intrede doet in Europa en de oorlog verder escaleert……
          Maar goed overstappen is dan weer snel geregeld.

          Reageren
  • GGerard – 25 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandaag, 25 oktober 2022 inkoop gas €0,32 incl. BTW, heffing €0,49. Wat een prijsjes!

    Reageren
    • RRené – 26 oktober 2022

      @Gerard
      Je vergeet de regiotoeslag van € 1,75 die hier nog bovenop komt

      Reageren
      • GGerard – 26 oktober 2022

        @René
        Hoe kom je aan regiotoeslag van € 1,75? Op de ANWB Energie maandfactuur wordt regiotoeslag zelfs niet genoemd. En m.i. is dat nog niet € 0,01 per m3. Dus: waar heb je dat vandaan?

        Reageren
  • Vvan Reij – 23 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alles zeer vlot en simpel verlopen. Wat de variabele prijzen betreft, gewoon s’avonds even kijken welke uren het goedkoopst zijn en je stelt je wasautomaat en/of vaatwasser daarop in en klaar is kees! Ook het gas is veel goedkoper momenteel dan bij andere leveranciers! Maandtermijn kan je zelf eventueel verhogen of verlagen, zodat je met je jaar afrekening goed uitkomt. Al die negatieve opmerkingen slaan nergens op, maar als je wilt blijf je gewoon bij je huidige leverancier zitten en betaal minimaal het dubbele!

    Reageren
    • JJohan – 23 oktober 2022

      @van Reij

      **** GEEN SPELD TUSSEN TE KRIJGEN ****

      Reageren
  • AAlbert – 23 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben klant bij anwb energie ik maak ook gebruik van de anwb energie app.
    Alleen geeft deze ontzettend veel fouten aan.
    Ik gebruik geen gas maar toch heb ik in ēēn dag 4000 kub gas gebruikt.
    Deze anwb energie app is niet ok.
    Echt onnozel dat het verbruik veel fouten aangeeft.

    Reageren
  • CCicilia – 22 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik kan vanaf 14 oktober geen gegevens op de app zien.

    Reageren
    • GGeert – 24 oktober 2022

      @Cicilia
      Hebben wij ook een keer gehad, even bellen met de service afdeling voor een reset van jouw app.
      Wat ook werkt is de app verwijderen en een keer opnieuw installeren.
      Succes !

      Reageren
  • SS – 20 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb sinds vorige week ANWB energie.
    Als ik kijk naar de uurprijs dan zou ik wel zeer weinig betalen. Er staat 70 cent voor een kuub gas.
    Maar als ik een kuub gas gebruikt heb staat er €2,61.
    Het is nu 20 oktober en mijn tussenstand van 14 oktober staat erop. Dit loopt wel heel erg achter.

    Reageren
    • GGerard – 20 oktober 2022

      @S

      Mijn energiestand van vanmiddag 20 oktober is tot en met 17 oktober. Altijd is er achterstand ivm verwerking van alle gegevens per uur.

      Reageren
      • JJohan – 21 oktober 2022

        @Gerard

        De huidige tarieven dynamisch contract ANWB Energie is

        Gas : inkoop € 0,66 (21/10/22) incl BTW + € 0,49 heffingen
        = € 1,15

        Stroom wisselend per uur. Gemiddeld vandaag € 0,15 per KwH incl BTW + € 0,07 heffingen = € 0,22

        Veruit de goedkoopste.

        Stroomtarieven wisselen ieder uur. Vanaf ongeveer 15.00 uur zijn de tarieven voor de daarop volgende 24 uur bekend.

        Gastarieven iedere dag om 06.00 uur voor de daarop volgende 24 uur.

        Profiteer van de lage stroomtarieven om dan de elektrische slurpers in te schakelen. Zoals EV , wasmachine, vaatwasser. Mss zelfs wel koken. Meestal zijn de lagere tarieven in de nacht en begin van de middag.

        Reageren
        • GGerard – 21 oktober 2022

          @Johan

          Bedankt voor deze aanvullende en correcte info.
          Prijzen van ANWB Energie zijn supergoed in vergelijking met bijv. Eneco, Essent en Vattenfall. Ja, helaas die heffingen, maar dat hebben die andere energieleveranciers ook.

          Reageren
    • GGerard – 20 oktober 2022

      @S

      Gas is 20 oktober € 0,73. Dat is de inkoopprijs. Komt nog erbij BTW etc. Maar je komt echt niet per m3 aan € 2,61. Wacht maar tot eerstvolgende maandoverzicht. En toch niet tevreden? 1 maand opzegtermijn en weg!

      Reageren
    • JJohan – 22 oktober 2022

      @S

      Stel jouw vragen aan ANWB Energie via Whatsapp en je krijgt vrij snel antwoord op jouw vragen.

      Vandaag heldere e-mail ontvangen met betrekking tot de overheid subsidie van 2 x € 190,00 in de maanden november en december. Rond de 25e van deze twee maanden zal dit worden verrekend met het maandelijkse voorschot.

      Reageren
  • GGerard – 17 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geweldige prijsjes…super laag. We zijn allebei heel energiebewust. Maandbedrag € 15. Ja, echt! Verwarmen water elektrisch en soms klein beetje gas. En 8 zonnepanelen op ons platte dak. Heel veel energie opgewekt deze zomer.

    Reageren
  • PPaul D – 14 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De overstap was zeer eenvoudig. Ik kreeg in een redelijk termijn iemand van de helpdesk aan te telefoon. Die was deskundig, vriendelijk en hulpvaardig. De app werkt prima. De prijs staat in de app, die is soms zo laag dat ik het bijna niet kan geloven. Soms is de stroom voor een paar uur zelfs bijna voor niets. Ik vraag me alleen af hoe ik dit uurtarief kan bijhouden, zodat ik nog kan weten of de rekening ook klopt. Dat wordt wel heel lastig, maar tot nu toe heel erg blij mee. En ik vraag we wel eens af of die getoonde tarieven in de app ook wel inclusief alle heffingen is.

    Reageren
    • JJohan – 14 oktober 2022

      @Paul D

      Zoals ik het begrijp incl BTW maar zonder alle andere heffingen.

      Het zijn niet alleen de kosten van een kWh stroom of m3 gas, maar ook belastingen en netbeheerkosten. Deze komen daar nog overheen.
      Vorige week hadden we zelfs twee uren een negatieve KwH prijs.
      In die uren moet jij je wasje draaien of je cake gaan bakken.

      Reageren
  • GGeert – 08 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zijn sinds februari bij Anwb energie en moet zeggen dat het tot nu toe uitstekend bevalt.

    Zou het wel fijn vinden dat de app je inplaats van wat je twee dagen geleden hebt gebruikt hebt dit een dagelijks inzicht geeft op dezelfde dag van verbruik.

    Verder ben ik heel benieuwt wat er gaat gebeuren met Anwb energie omdat er sinds een paar weken onderstaande tekst op hun site staat.

    Tekst van de site:
    ANWB Energie
    Goed nieuws! Wij hebben een eigen vergunning gekregen om zelf energie te leveren. Achter de schermen zijn we daarom hard aan het werk om dat mogelijk te maken.

    Je kunt op dit moment ook geen berekening meer maken op de site

    Reageren
    • GGeert – 08 oktober 2022

      Ben ook zeer benieuwt hoe het verder gaat als het prijsplafond in werking komt

      Reageren
    • JJohan – 08 oktober 2022

      @Geert

      “Ben je al klant bij ANWB Energie en lees je dit?
      Wellicht vraag je je dan af wat dit voor jou betekent. Maak je geen zorgen. We blijven je gewoon energie leveren tegen inkoopprijs, net zoals nu.”

      Reageren
      • GGeert – 09 oktober 2022

        @Johan, op de site staat dat de Anwb een eigen vergunning krijgt voor het leveren van energie.
        Nu gaat de levering via Energyzero. Er valt dus een schakel weg.
        Betekent dit scherpere prijzen ?

        Reageren
        • JJohan – 09 oktober 2022

          @Geert

          We zullen het meemaken. Onderstaand invulveld op die pagina heb ik ingevuld en verzonden.
          Ik denk dat er niet veel zal veranderen.
          Als ANWB Energie de saldering maar jaarlijks uitvoert zodat je maandelijkse gelijke termijnen hebt. Desgewenst kan je deze aanpassen.

          Bij Frank Energie doen ze dit maandelijks wat conform de Wet niet is toegestaan.

          Reageren
  • JJohan – 08 oktober 2022

    Ik heb zonnepanelen en wil echt per jaar salderen en niet zoals bij een andere bekende dynamische energieleverancier. Daar betaal je in de koudere maanden meer en in de warmere maanden krijg je geld terug. Per saldo kom je op hetzelfde uit op jaarbasis.

    Ik heb liever iedere maand hetzelfde bedrag die je eventueel kan verhogen of verlagen gezien je energieverbruik.

    Ik ben tevreden bij de ANWB 🙂

    Reageren
    • Jjeroen – 17 oktober 2022

      @Johan
      Is dat wel helemaal correct wat je zegt? Zover ik begrepen heb wordt er wel per jaar gesaldeerd maar wordt de terugleververgoeding per uur bepaald op het moment dat je hebt teruggeleverd en is die afhankelijk wat op dat moment de kw/uur prijs was. In de zomer lever je waarschijnlijk veel meer terug en krijg je een lage kw/uur prijs aangezien iedereen met zonnepanelen dan teruglevert. Maar in de winter lever je (bijna) niets terug maar neem je wel af tegen een kw/uur prijs die hoger (normaal gesproken) is dan in de zomer want er is minder aanbod. In het algemeen komt het erop neer dat je op momenten dat je teruggeleverd de kw/uur prijs laag is en je dus gemiddeld minder krijgt. Bij een contract met een vaste kw/uur prijs kun je de in de zomer teruggeleverde energie wegstrepen tegen de extra (dure) energie die je in de winter afneemt. Of het per saldo goedkoper is dan een contract met vaste prijzen is, denk ik, heel moeilijk in te schatten. Ik denk dat als de opgewekte energie ongeveer overeenkomt met wat je verbruik het niet rendabel is om een dynamische energie contact te hebben, precies om bovenstaande redenen. Als je geen zonnenpanelen hebt dan zal het veelal wel interssant zijn.

      Reageren
      • JJohan – 17 oktober 2022

        @jeroen

        ANWB saldeert Idd per jaar wat ik al aangaf tov een andere dynamische energieleverancier genaamd F.ank.

        Wij zitten goed bij ANWB Energie. Wat er straks gaat gebeuren indien ANWB zelf een energieleverancier wordt moet nog worden afgewacht.

        Tot 15 oktober zijn de verbruiksgegevens nu bekend en wij staan op -14 euro.
        Vorig jaar bij VDB.ron. hadden wij een verbruik van 88 euro over de gehele maand oktober.

        Ben ook benieuwd hoe de € 190,00 voor de maanden november en december worden verrekend.
        Ik had hierover een vraag naar de ANWB gestuurd. Indien ik op 20 oktober nog geen antwoord heb ontvangen moest ik mij opnieuw melden.
        Ik neem aan dat alle klanten per mail hierover worden geïnformeerd.

        Reageren
  • PPierre – 07 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima leverancier en de prijzen zijn meer dan concurrerend met de grote aanbieders.
    Op dit moment okt 2022
    Gas 1.25 m3
    Stroom 35cent kwh.

    Reageren
  • HHelma – 06 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het is fijn om mijn eigen energiegebruik te managen. De dagprijzen liggen veel lager dan wat de gemiddelde energiemaatschappijen in rekening brengen.
    De klantenservice; zulke lieve mensen die helaas niet heel goed weten wat ze met de vragen moeten.

    Reageren
  • MMengerink – 06 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds februari 2022 ontvangen wij stroom en gas van ANWB energie. Ik ben ontzettend tevreden en snap de negatieve reacties (de meeste zijn al redelijk oud) niet. Men hanteert de beste tarieven en in mijn geval verliep de overstap ook perfect. Ook de app. werkt prima.

    Reageren
  • LLucas – 30 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eenzijdig mijn maandbedrag enorm verhoogd, terwijl ik ver achter loop t.o.v. vorig jaar en de gegevens die ze hebben. Bedrag aanpassen kan niet en ze reageren niet op vragen hierover.

    Reageren
  • AAlex – 26 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overstap netjes verlopen. Prijzen zijn zeker in deze tijd netjes en met wat checken van de uitprijzen kun je veel besparen. Gas verbruik ik zo min mogelijk. App en website gaven tot begin september ongelijke bedragen. Loopt nu netjes synchroon. Per 1 september werd wel maandtarief verhoogt. Betaal nu in verhouding teveel omdat ik veel minder gas (ga) gebruiken dan met berekening is bepaald. Al met al gewoon goed tevreden tot heden.

    Reageren
  • JJohan – 26 september 2022

    Op 1 oktober gaan wij naar ANWB Energie. Gezien de ervaringen hier heb ik hoop maar houd ook mijn hart vast aangezien ook de negatieve ervaringen. De positieve die als laatsten zijn geschreven houd ik me maar aan vast.

    Hoewel ik nog niets kan zien in de app buiten de uurtarieven en persoonlijke gegevens lijkt het heel overzichtelijk. ANWB Energie was ook de goedkoopste. Stroom gebruiken wanneer de tarieven het laagst zijn. Dat zal thuis even in goed overleg moeten gebeuren. Wij hebben nog niet zo lang een hybride warmtepomp en deze zal toch aan moeten tijdens de piekuren in prime time om 20.00 uur. Daarentegen verbruiken we zeer weinig gas. En de zonnepanelen moeten het meerverbruik mbt de warmtepomp compenseren naar ik hoop nul.

    Nog 5 dagen en dan zijn we klant bij de ANWB…

    Reageren
    • HHelma – 06 oktober 2022

      @Johan, no worries John. Wij zijn sinds juli bij de anwb en het geeft enorm veel rust t.o.v. andere energiemaatschappijen. De tarieven liggen veel lager dan ik steeds in de pers hoor. Je moet een beetje managen, de goedkope momenten uitzoeken dan ben je spekkoper. De klantenservice was in juni/juli niet zo goed maar wel heel erg vriendelijk. Daarna heb ik ze nooit meer nodig gehad.

      Reageren
      • JJohan – 07 oktober 2022

        @Helma

        Idd Helma alles is tot volle tevredenheid verlopen. Ook via Whatsapp word je redelijk snel geholpen indien je vragen hebt.

        Reageren
  • RRob Eppink – 25 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima app.
    Prijzen scherp. Dagelijkse aanpassing van tarieven moet je tegen kunnen. Maar alles wordt nu variabel aangeboden.
    Dynamische tarifering kWh per uur maakt het mogelijk om gebruik te maken van super lage tarieven in daluren.
    Service goed en prettig.

    Tenslotte overstap vlekkeloos.

    Reageren
    • JJohan – 26 september 2022

      @Rob Eppink

      Ik ben benieuwd of de overstap vlekkeloos gaat verlopen.

      Voordeel is dat je zelf een herberekening kan maken van je maandbedrag.
      Deze blijft vanaf het begin contract op het afgesproken bedrag staan n.a.v. je energieverbruik. Naar believen kan je deze zelf verhogen of verlagen.

      Reageren
      • RRob – 26 september 2022

        @Johan

        Overstap is bij mij gewoon vlekkeloos verlopen.
        Ik begrijp eerdere negatieve reviews dan ook niet.
        Wellicht zijn negatieve ervaringen eerder aanleiding voor een review dan positieve.

        Reageren
        • JJohan – 03 oktober 2022

          @Rob

          Hier ook vlekkeloze overstap…

          Reageren
      • JJan Kuijpers. – 04 oktober 2022

        @Johan

        Overstap is bij mij goed verlopen, even wat strubbels gehad maar nu hopelijk goed. Bij het voorschot is schijnbaar geen rekening gehouden met het feit dat ik een aantal zonnepanelen heb liggen maar de toekomst zal het uit wijzen.

        Reageren
        • JJohan – 04 oktober 2022

          @Jan Kuijpers.

          Het maandbedrag opnieuw berekenen. En evt laten aanpassen.

          Reageren
  • NNol md – 25 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    App werkt nu goed. Duidelijk inzicht in verbruik en tarieven. Werd gebeld n.a.v. mail met klachten over oorspronkelijke app. Recent mail ontvangen m.b.t. prijsplafond. Ik ben benieuwd wanneer dit in de prognose en dus het maandbedrag verwerkt wordt. Voorlopig nog geen leverancier gevonden die tegen deze tarieven kan leveren. Overstap in juni ll. verliep zonder problemen.

    Reageren
    • LLis – 29 september 2022

      @Nol md
      Zou je een toelichting kunnen geven over dat prijsplafond? Of de mail hier kunnen delen? Ik vind er geen info over op de site van ANWB. Dank!!

      Reageren
  • BBert – 18 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zit nu 3 maanden bij ANWB Energie. Na aanvankelijk geconfronteerd te zijn met een niet juist werkende app (afwijkingen met gegevens op website), lijkt alles nu in orde. Ze hebben zelf mijn voorschot 1x verhoogd, wat ik vreemd vond dat dit zonder overleg ging. Ik had zelf echter al geconstateerd dat mijn voorschot te laag was.
    Ik volg de energiemarkt dagelijks en mijn conclusie is dat ze veruit de scherpste aanbiedingen doen. Goed te volgen is hoe ze tot die bedragen komen en hoe zich dat verhoud tot mijn verbruik. Contact via mail loopt niet echt goed, maar via whats app wordt goed gereageerd.
    Kortom, tot op heden best tevreden!

    Reageren
  • BBosman – 17 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik verbaas mij over de negatieve reviews. Ik heb voor 2 panden (waarvan 1 recreatiewoning) op 2 verschillende momenten een contract afgesloten en dat is probleemloos gegaan. Over de werking van en informatie in de app heb ik via een contactformulier wat vragen gesteld en die zijn keurig en volledig beantwoord. Zoals alle leveranciers met een variabel contract, is ook mijn maandbedrag verhoogd. Dit bedrag is echter gebaseerd op referentiewoningen want ik heb nog geen historie opgebouwd alleen een schatting gegeven (nieuwe woning). Gezien de prijsontwikkeling niet vreemd. Handig is het dag inzicht. Vandaag (17/9) bijvoorbeeld is de KwH-prijs erg laag dus gaat mijn auto vandaag aan de stekker. Kortom, ik heb helemaal geen negatieve ervaringen. Mijn waardering voor de prijs (5 sterren) moet gelezen worden als “neutraal” omdat dit per uur kan wijzigen en ik nog geen langdurig verbruiks-/kosteninzicht heb.

    Reageren
  • MMatthijs – 16 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dramatische ervaring met anwb energie. Mijn energiekosten zijn na 1,5 nog steeds niet te zien in de app. Waarbij anwb zegt dat het aan Liander ligt en Liander zegt dat het aan anwb ligt. Na beide partijen te hebben gesproken voor de 10de keer, wil eindelijk een medewerker anwb zelf contacteren en ik zou hier over terug worden gebeld. 3 dagen later nog steeds niks gehoord, bel ik anwb weer op en kunnen ze nergens de notitie vinden. Na weer een half uur te bellen met anwb wil eindelijk weer iemand contact opnemen met Liander. Je wordt echt van het kastje naar de muur gewezen. Klantenservice kan/wil je ook nul helpen. Erg jammer

    Reageren
  • JJ. Pullens – 16 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb zeer slechte ervaring met ANWB energie. Je krijgt niemand aan de telefoon. Ik heb een contract afgesloten zonder ooit iemand te hebben gesproken. De eerste betaling moest al gedaan worden voordat ik het contract inging. Het gedrag was hoger dan in het contract vastgelegd. Het tweede maandelijkse voorschot werd al 13 dagen na de eerste betaling afgeschreven en was ook hoger dan in het contract. Inmiddels 3 maanden verder en nog steeds niet voor elkaar dat ze het afgesproken bedrag afschrijven. De WhatsApp communicatie is ontzettend slecht en je komt er niet verder mee. Het wordt zelfs een nog grotere chaos. Ik ontving het lopende contract dat is afgesloten in juni en ingegaan in juli afgelopen 13de september met de tekst dat ik een nieuw contract heb afgesloten. De oude data staan er nog in maar maar nu met een veel hoger bedrag.

    Reageren
  • JJan – 07 augustus 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De App van ANWB energie werkt niet naar behoren, voorbeeld jullie maar liefst €498 verbruikt volgens de App, ander voorbeeld is jullie 10m3 gas verbruikt,kosten € 50,09 dus daar zal snel een verbetering in moeten komen want mensen weten niet waar ze aan toe zijn, ook als je gegevens wijzigt om te kijken of je het maandbedrag omhoog moet zetten dieptries

    Reageren
    • JJan – 07 augustus 2022

      Sorry zitten wat typfouten in moet niet jullie maar Juli zijn en dieptries moet diep triest zijn,maar we hopen met zen alle dat er snel verbeteringen komen er alvast bedankt ANWB energie

      Reageren
      • HHelma – 06 oktober 2022

        @Jan je hebt het over een periode waarin de prijs ineens torenhoog was. Mijn voorschotbedrag zou toen ook gigantisch worden. In september keerde de rust weer. Je betaalt een voorschotbedrag op een gemiddelde voor het hele jaar. Dit is anders dan bij Frank waar je echt per maand afrekent en enorme verschillen tussen winter en zomer krijgt. Ik heb geen raars ontdekt. Alleen dat bedragen soms iets naar beneden worden bijgesteld, wat waarschijnlijk te maken heeft met gebruik van stroom in daluren. Ik ben, na aanvankelijke scepsis, heel tevreden.

        Reageren
  • CC j bregman – 03 augustus 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zijn telefonisch niet te bereiken en heb je ze na lang wachten eindelijk aan de lijn word je nog arrogant te woord gestaan ook en op de Whatsapp reageren ze niet eens dus denk goed na als je bij de ANWB energie afneemt

    Reageren
  • HH. Kuitenbrouwer – 22 juli 2022

    Service

    Algemeen

    Op 30 mei contract afgesloten bij ANWB ENERGIE. Op 1 juli zou ik overstappen. Maar op 1 juli bleek dat ik nog gewoon bij mijn huidige leverancier zat. Het contact bij mijn huidige leverancier was gewoon nog niet opgezegd. Vanuit mijn vakantieadres gebeld en ik moest eerst bewijzen dat ik een slimme meter heb. Ik moest maar een foto sturen van de meter in de meterkast. Ik vond dat dit nergens op sloeg en dat ze maar moesten informeren bij de netwerkbeheerder. Dit wilden ze niet en bleven volhouden dat ik een foto moet sturen. Ik heb dit geweigerd en dus geen contract. Zijn er meerdere die dit meegemaakt hebben?

    Reageren
    • GG de Boer – 04 september 2022

      @H. Kuitenbrouwer
      Ik heb hetzelfde meegemaakt.
      Ik zou op 27 juli via ANWB energie krijgen, maar na twee facturen van mijn huidige leverancier ben ik gaan informeren, moest ook foto’s opsturen van de meter. Dit slaat nergens op , mijn contract was zoek.

      Reageren
  • JJolanda – 05 juli 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mensen, pas op met overstappen naar deze prutsers. Ze zeggen binnen je bedenktijd je huidige contract al op en als je je dan bedenkt, heb je dus niets meer! Ik had al een termijn af laten schrijven en ook dat is nog al lastig terug te krijgen. De klantenservice…dat is al helemaal om te huilen

    Reageren
  • FF. v.d. Berg – 27 juni 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben onlangs overgestapt naar ANWB Energie en mijn ervaringen tot nu toe zijn uitermate slecht. De datum waarop mijn contract zou ingaan werd niet nagekomen. Telefonisch contact met klantenservice heeft geen zin want de mensen die daar zitten hebben geen benul en als ze er niet uitkomen wordt verbinding verbroken. Ik heb twijfels over de gegevens in de app maar niemand kan mij daarover informeren. Ik heb het nog niet opgegeven maar trek op dit moment de conclusie dat ANWB nog niet gereed is voor energieleveringen.

    Reageren