Waar ben je naar op zoek?

ANWB energie

Totaalscore

Energieprijs


5,1

Klantenservice


3,1

Algemeen


3,3

Plus- en minpunten

  • Betalen tegen inkoopprijs
  • Zeer scherp tarief
  • Geen leverancier maar tussenpersoon voor EnergyZero
  • Middelmatige terugleververgoeding

Over ANWB energie

Naast pechhulp, verzekeringen en leaseauto’s kun je bij de ANWB nu ook terecht voor een energiecontract.

ANWB is zelf geen energieleverancier, maar wederverkoper van energiemaatschappij EnergyZero.

Net als bij Frank Energie levert ANWB (via EnergyZero) je energie tegen inkoopprijs. Dat betekent dat de prijs van stroom en gas kan wisselen gedurende de dag. Verder betaal je aansluitkosten voor stroom en gas (6 euro per onderdeel).

Lever je stroom terug? Dan krijg je hiervoor een terugleververgoeding die gelijk is aan het gemiddelde kale inkooptarief.

Een energiecontract bij de ANWB is maandelijks opzegbaar.

Vergelijk energieprijzen

11 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van ANWB energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • BBert – 18 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zit nu 3 maanden bij ANWB Energie. Na aanvankelijk geconfronteerd te zijn met een niet juist werkende app (afwijkingen met gegevens op website), lijkt alles nu in orde. Ze hebben zelf mijn voorschot 1x verhoogd, wat ik vreemd vond dat dit zonder overleg ging. Ik had zelf echter al geconstateerd dat mijn voorschot te laag was.
    Ik volg de energiemarkt dagelijks en mijn conclusie is dat ze veruit de scherpste aanbiedingen doen. Goed te volgen is hoe ze tot die bedragen komen en hoe zich dat verhoud tot mijn verbruik. Contact via mail loopt niet echt goed, maar via whats app wordt goed gereageerd.
    Kortom, tot op heden best tevreden!

    Reageren
  • BBosman – 17 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik verbaas mij over de negatieve reviews. Ik heb voor 2 panden (waarvan 1 recreatiewoning) op 2 verschillende momenten een contract afgesloten en dat is probleemloos gegaan. Over de werking van en informatie in de app heb ik via een contactformulier wat vragen gesteld en die zijn keurig en volledig beantwoord. Zoals alle leveranciers met een variabel contract, is ook mijn maandbedrag verhoogd. Dit bedrag is echter gebaseerd op referentiewoningen want ik heb nog geen historie opgebouwd alleen een schatting gegeven (nieuwe woning). Gezien de prijsontwikkeling niet vreemd. Handig is het dag inzicht. Vandaag (17/9) bijvoorbeeld is de KwH-prijs erg laag dus gaat mijn auto vandaag aan de stekker. Kortom, ik heb helemaal geen negatieve ervaringen. Mijn waardering voor de prijs (5 sterren) moet gelezen worden als “neutraal” omdat dit per uur kan wijzigen en ik nog geen langdurig verbruiks-/kosteninzicht heb.

    Reageren
  • MMatthijs – 16 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dramatische ervaring met anwb energie. Mijn energiekosten zijn na 1,5 nog steeds niet te zien in de app. Waarbij anwb zegt dat het aan Liander ligt en Liander zegt dat het aan anwb ligt. Na beide partijen te hebben gesproken voor de 10de keer, wil eindelijk een medewerker anwb zelf contacteren en ik zou hier over terug worden gebeld. 3 dagen later nog steeds niks gehoord, bel ik anwb weer op en kunnen ze nergens de notitie vinden. Na weer een half uur te bellen met anwb wil eindelijk weer iemand contact opnemen met Liander. Je wordt echt van het kastje naar de muur gewezen. Klantenservice kan/wil je ook nul helpen. Erg jammer

    Reageren
  • JJ. Pullens – 16 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb zeer slechte ervaring met ANWB energie. Je krijgt niemand aan de telefoon. Ik heb een contract afgesloten zonder ooit iemand te hebben gesproken. De eerste betaling moest al gedaan worden voordat ik het contract inging. Het gedrag was hoger dan in het contract vastgelegd. Het tweede maandelijkse voorschot werd al 13 dagen na de eerste betaling afgeschreven en was ook hoger dan in het contract. Inmiddels 3 maanden verder en nog steeds niet voor elkaar dat ze het afgesproken bedrag afschrijven. De WhatsApp communicatie is ontzettend slecht en je komt er niet verder mee. Het wordt zelfs een nog grotere chaos. Ik ontving het lopende contract dat is afgesloten in juni en ingegaan in juli afgelopen 13de september met de tekst dat ik een nieuw contract heb afgesloten. De oude data staan er nog in maar maar nu met een veel hoger bedrag.

    Reageren
  • JJan – 07 augustus 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De App van ANWB energie werkt niet naar behoren, voorbeeld jullie maar liefst €498 verbruikt volgens de App, ander voorbeeld is jullie 10m3 gas verbruikt,kosten € 50,09 dus daar zal snel een verbetering in moeten komen want mensen weten niet waar ze aan toe zijn, ook als je gegevens wijzigt om te kijken of je het maandbedrag omhoog moet zetten dieptries

    Reageren
    • JJan – 07 augustus 2022

      Sorry zitten wat typfouten in moet niet jullie maar Juli zijn en dieptries moet diep triest zijn,maar we hopen met zen alle dat er snel verbeteringen komen er alvast bedankt ANWB energie

      Reageren
  • CC j bregman – 03 augustus 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zijn telefonisch niet te bereiken en heb je ze na lang wachten eindelijk aan de lijn word je nog arrogant te woord gestaan ook en op de Whatsapp reageren ze niet eens dus denk goed na als je bij de ANWB energie afneemt

    Reageren
  • HH. Kuitenbrouwer – 22 juli 2022

    Service

    Algemeen

    Op 30 mei contract afgesloten bij ANWB ENERGIE. Op 1 juli zou ik overstappen. Maar op 1 juli bleek dat ik nog gewoon bij mijn huidige leverancier zat. Het contact bij mijn huidige leverancier was gewoon nog niet opgezegd. Vanuit mijn vakantieadres gebeld en ik moest eerst bewijzen dat ik een slimme meter heb. Ik moest maar een foto sturen van de meter in de meterkast. Ik vond dat dit nergens op sloeg en dat ze maar moesten informeren bij de netwerkbeheerder. Dit wilden ze niet en bleven volhouden dat ik een foto moet sturen. Ik heb dit geweigerd en dus geen contract. Zijn er meerdere die dit meegemaakt hebben?

    Reageren
    • GG de Boer – 04 september 2022

      @H. Kuitenbrouwer
      Ik heb hetzelfde meegemaakt.
      Ik zou op 27 juli via ANWB energie krijgen, maar na twee facturen van mijn huidige leverancier ben ik gaan informeren, moest ook foto’s opsturen van de meter. Dit slaat nergens op , mijn contract was zoek.

      Reageren
  • JJolanda – 05 juli 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mensen, pas op met overstappen naar deze prutsers. Ze zeggen binnen je bedenktijd je huidige contract al op en als je je dan bedenkt, heb je dus niets meer! Ik had al een termijn af laten schrijven en ook dat is nog al lastig terug te krijgen. De klantenservice…dat is al helemaal om te huilen

    Reageren
  • FF. v.d. Berg – 27 juni 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben onlangs overgestapt naar ANWB Energie en mijn ervaringen tot nu toe zijn uitermate slecht. De datum waarop mijn contract zou ingaan werd niet nagekomen. Telefonisch contact met klantenservice heeft geen zin want de mensen die daar zitten hebben geen benul en als ze er niet uitkomen wordt verbinding verbroken. Ik heb twijfels over de gegevens in de app maar niemand kan mij daarover informeren. Ik heb het nog niet opgegeven maar trek op dit moment de conclusie dat ANWB nog niet gereed is voor energieleveringen.

    Reageren